Auteur
|
Bericht
|
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 22 aug 2010 12:41
|
|
Je moet gewoon Eriksen, of Lodeiro op 10 zetten dan krijg je veel meer voetbal in de ploeg dus hanteer je minder de lange bal, en kan De Zeeuw gewoon weer lopen zoals hij voorheen deed. Al ben ik het met Fregge eens dat hij sowieso zeer matig speelt op t moment!
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 26 aug 2010 21:10
|
|
De Zeeuw was weer slecht. Onderschepte goede ballen, maar die voortzetting.. Kijk eens naar Enoh, onderscheppen en inleveren. Begin daar eens mee, en daarna kan je je eigen stempel drukken als je in vorm bent.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 26 aug 2010 21:16
|
|
Probleem is dat er niemand was waar De Zeeuw de bal bij in kon leveren. Eriksen en De Jong speelde slecht en er was teveel afstand tussen de aanvallers en de middenvelders waardoor je niet makkelijk de bal bij een aanvaller in kan leveren. Ik ben geen fan van De Zeeuw maar hij kan niet zo spelen als Enoh want dan is er niemand op het middenveld die iets met de bal kan doen.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Do 26 aug 2010 22:54
|
|
Ik ben wel een De Zeeuw fan, mits in vorm. Tegen Roda JC was het ook een drama, wacht hij veel te lang met die bal diep spelen terwijl er 2/3 spelers vrij liepen waar die bal heen kon. Uiteindelijk ging die bal er ook een, maar te laat.
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Vr 27 aug 2010 13:20
|
|
Ik ben geen De Zeeuw fan, maar ik denk dat hij met een andere nummer 10 voor zich veel beter tot zijn recht komt. Nu kan hij de diepte niet in en loopt Siem de Jong alle gaten dicht. Het probleem op het middenveld is dat we geen creativiteit hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 11:38
|
|
Citaat: De Zeeuw ontstemd over wissel tegen Real Madrid
De hernieuwde kennismaking met de Champions League bleek woensdag allerminst succesvol voor Ajax. Door het ontbreken van Luis Suarez was Demy de Zeeuw de aanvoerder van het elftal dat tegen Real Madrid alle hoeken van het veld kreeg te zien en uiteindelijk slechts met 2-0 verloor.
De Zeeuw onttrok zich in de Spaanse hoofdstad allerminst aan de malaise. De middenvelder leverde een zeer pover duel af en werd halverwege de tweede helft, tot zijn eigen ontevredenheid, vervangen door Teemu Tanio.
'Daar was ik niet blij mee', vertelt De Zeeuw in gesprek met De Telegraaf. 'Ik speelde niet goed, maar heb de eerste helft misschien vijf ballen gehad.'
Direct na de wedstrijd liet De Zeeuw ook al zijn licht schijnen over het matige optreden van Ajax tegen De Koninklijke. 'Ik heb een onmachtig gevoel. Zij waren veel beter. We toonden te veel respect, iedereen was onder de indruk. Real was geweldig, maar wij deden het ook heel slecht. Nu kun je zeggen dat we mijlenver van de Europese top zijn. Het is aan ons om het tegendeel te bewijzen.'
www.vi.nl
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 16:36
|
|
Het leek alsof De Zeeuw weer in vorm was, maar hij viel flink tegen woensdag..
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 17:07
|
|
De Zeeuw in vorm? Welke De Zeeuw? Arjen? Dat zou ook knap zijn, die is gestopt. Demy is iig niet in vorm. Al een aantal maanden niet. Ik heb meermaals De Zeeuw er op betrapt dat die dieper stond dan De Jong (toen stuurde ik iemand hier een smsje met: Wie staat er nu op 10? De Zeeuw of de Jong?), lijkt me niet dat dat de bedoeling was. Want De Zeeuw moet de verdedigende rol uitvoeren, niet de 10 rol.
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 17:11
|
|
Er speelt maar 1 De Zeeuw bij Ajax hoor, Fregge. Of er moet er 1 gekocht zijn die ik nog niet heb gezien, maar jij wel
Of je ziet ze vliegen, kan natuurlijk altijd.
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 17:18
|
|
Ik zeg toch niks over een tweede De Zeeuw bij Ajax?
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 17:23
|
|
''Ik heb meermaals De Zeeuw er op betrapt dat die dieper stond dan De Zeeuw.''
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 17:24
|
|
Oh ja, aangepast. Dan nog, had je het in de zin d'r na kunnen lezen
|
Tomza2

Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 17:54
|
|
Citaat: Ik ben geen De Zeeuw fan, maar ik denk dat hij met een andere nummer 10 voor zich veel beter tot zijn recht komt. Nu kan hij de diepte niet in en loopt Siem de Jong alle gaten dicht. Het probleem op het middenveld is dat we geen creativiteit hebben.
Mischien sla jij hier de spijker wel op de kop, want sinds de Jong in de basis staat (Dus na de winterstop) speelt de Zeeuw echt bagger. Ik hoop echt dat Lodeiro snel terug is, want we hebben echt een behendige en creatieve nummer 10 nodig.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 23:01
|
|
Citaat: De Zeeuw in vorm? Welke De Zeeuw? Arjen? Dat zou ook knap zijn, die is gestopt. Demy is iig niet in vorm. Al een aantal maanden niet. Ik heb meermaals De Zeeuw er op betrapt dat die dieper stond dan De Jong (toen stuurde ik iemand hier een smsje met: Wie staat er nu op 10? De Zeeuw of de Jong?), lijkt me niet dat dat de bedoeling was. Want De Zeeuw moet de verdedigende rol uitvoeren, niet de 10 rol. De Zeeuw hoort daar wel degelijk te staan. Als Ajax druk naar voren zet is De Zeeuw vanuit het middenveld die het eerste druk zet om zo de verdediging van de tegenstander te dwingen om niet op te kunnen bouwen. Dan zakt De Jong in om op het middenveld meer kopkracht te krijgen, omdat de tegenstander vaak de lange bal kiest. Daarbij word De Jong pas gevaarlijk als die vanuit het middenveld speelt en niet als tien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 00:21
|
|
Moet je de Zeeuw dan niet op 10 opstellen en de Jong op de positie van de Zeeuw, als je werk moet opknappen als verdedigende middenvelder en ook nog op de verdediger moet doorjagen dan moet je zo snel zijn als een straaljager. En als je de rechterkant van het veld helemaal open laat zoals Ajax de eerste helft, dan hebben ze alsnog een zee van ruimte om op te bouwen. Wat hier boven wordt gesteld gaat met de wedstrijd van Real Madrid in het achterhoofd helemaal nergens over.
|
Dijk

|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 08:32
|
|
Ik ben niet een voorstander om met een tien te spelen met de huidige spelers. Het is gewoon veel moeilijker om je tegenstander vast zetten met een tien dan met een een verdedigende middenvelder. Het is ook in algemene zin bedoelt en het gaat niet over de wedstrijd tegen Real Madrid. Verbaas me alleen over dat De Zeeuw de schuld krijgt, dat hij te vaak diep staat terwijl het waarschijnlijk zijn opdracht is om druk te zetten op de verdediging van de tegenstander.
|
Fregge

|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 09:38
|
|
Citaat: De Zeeuw hoort daar wel degelijk te staan. Als Ajax druk naar voren zet is De Zeeuw vanuit het middenveld die het eerste druk zet om zo de verdediging van de tegenstander te dwingen om niet op te kunnen bouwen. Dan zakt De Jong in om op het middenveld meer kopkracht te krijgen, omdat de tegenstander vaak de lange bal kiest. Daarbij word De Jong pas gevaarlijk als die vanuit het middenveld speelt en niet als tien.
Dus wat is eigenlijk daarvoor de beste oplossing? Precies! De Zeeuw eruit, De Jong De Zeeuw's rol laten invullen, en dan met Eriksen of Lodeiro op 10 gaan voetballen.
|
Dijk

|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 10:42
|
|
Het is maar wat je een goede oplossing vind. Je gaat de kwaliteiten van De Jong weghalen omdat Lodeiro of Eriksen daar staan, waardoor hij zijn belangrijkste kwaliteit zijn loopacties niet kan maken. Omdat Ajax dan balverlies leid dan met een middenvelder komt te staan. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik denk dat Ajax het beste vanaf is als ze met de punt naar achter spelen en zonder nummer tien. Zo houdt je het middenveld het meest in balans.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 21:56
|
|
Lindgren ipv. De Zeeuw. De Zeeuw heeft aardig wat krediet, maar na zo'n lange tijd is het ook eens op hè. De Zeeuw knokt zich echt wel terug en zal er volgende week, of over 2/3 weken wel weer in staan. Als dat niet het geval is is dat een goed teken, dan speelt Lindgren goed. Een ''signaal'' naar De Zeeuw zal niet verkeerd zijn, hij speelt al 5/6/7 maanden slecht.
Bij contractbesprekingen van De Zeeuw mag ergens wel tussen de regels komen te staan dat hij elke keer dat hij buiten de 16 schiet een boete krijgt. Dat is voor zowel Ajax, de supporters (achter het doel en hun auto's op de parkeerplaats) als De Zeeuw zelf veel prettiger.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 14:40
|
|
Citaat: Het is maar wat je een goede oplossing vind. Je gaat de kwaliteiten van De Jong weghalen omdat Lodeiro of Eriksen daar staan, waardoor hij zijn belangrijkste kwaliteit zijn loopacties niet kan maken. Omdat Ajax dan balverlies leid dan met een middenvelder komt te staan. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik denk dat Ajax het beste vanaf is als ze met de punt naar achter spelen en zonder nummer tien. Zo houdt je het middenveld het meest in balans.
Je gaf even hiervoor een goede analyse van hoe Ajax in de ogen van Jol staat/hoort te staan bij balverlies, maar hier ben ik het niet helemaal mee eens. Vooral omdat ik totaal niet gecharmeerd ben van de voetballer De Zeeuw. De Zeeuw is namelijk juist bij balverlies enorm kwetsbaar. Dan pikt hij z'n man niet op, schakelt hij niet om, sjokt hij maar wat terug, blijft hij gangen op 10. Het zegt genoeg dat hij na Real Madrid-Ajax met een huilverhaal kwam dat hij maar vijf ballen heeft gehad, terwijl Ajax vrijwel de hele wedstrijd achter de bal aan heeft gelopen.
En aangezien De Jong juist zo'n type speler is die ook vanaf de halfpositie voor de goal kan komen, zou Ajax best zo kunnen spelen:
Lodeiro/Eriksen
De Jong-Enoh
Lodeiro/Eriksen-De Jong
Enoh
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 14:47
|
|
Ik vond Bonevacia gisteren een stuk beter spelen dan De Zeeuw en ze speelde eigenlijk in dezelfde rol aangezien ze beide heel aanvallend mochten spelen van MVV. Laat De Zeeuw er nog maar een tijdje uit en zet Bonevacia en/of Anita op het middenveld.
|
Dijk

|
Geplaatst: Za 25 sep 2010 11:12
|
|
Citaat: Het zegt genoeg dat hij na Real Madrid-Ajax met een huilverhaal kwam dat hij maar vijf ballen heeft gehad, terwijl Ajax vrijwel de hele wedstrijd achter de bal aan heeft gelopen. Het maakt mijn weinig uit wat De Zeeuw in de media roept. Ik kan het zelfs nog begrijpen van De Zeeuw dat die dat roept, net na de teleurstelling van de wedstrijd tegen Real Madrid. Waar iedereen meer had verwacht tegen Real Madrid. Ik ben ook niet fan van de speler De Zeeuw, maar dat terzijde.
Ik kan er alleen niet bij om De Jong op een half positie te laten spelen. Hij heeft in mijn ogen veel te veel minpunten als middenvelder op die plaats. Geen goed positiespel, heeft te veel balverlies op die plaats, waardoor het gevaarlijk is in de omschakeling. Wat jij zijn sterke punt noemt vind ik bijvoorbeeld een enorm zwakte punt als verder kijk naar jouw invulling op het middenveld. Als De Jong diep gaat wie gaat zijn plaats overnemen op het middenveld als er balverlies word geleden. Ik zie het Eriksen niet doen, omdat die het inzicht mist wat er achter hem moet gebeuren. Lodeiro daar weet ik het niet van omdat ik hem maar een paar keer heb zien invallen bij het eerste en een wedstrijd bij Jong Ajax. Daar kan ik geen oordeel vellen over het inzicht van Lodeiro. Ik denk dat het team te zwak staat als het om de omschakeling gaat van het team van aanvallen naar de verdediging toe. Tegen de meeste teams in de eredivisie kan het wel, maar als je in de CL speelt en tegen Twente en PSV zal het moeilijk worden om zo te spelen.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Ma 27 sep 2010 20:23
|
|
Citaat: En aangezien De Jong juist zo'n type speler is die ook vanaf de halfpositie voor de goal kan komen, zou Ajax best zo kunnen spelen:
Lodeiro/Eriksen
De Jong-Enoh
Lodeiro/Eriksen-De Jong
Enoh
Ik vraag me af wat je dan aan De Jong hebt. Hij werkt hard en probeert mee te verdedigen. Maar hij heeft één grote kwaliteit en dat is voor de goal komen en scoren. Dat zal zo een stuk minder zijn. Behalve z'n goals, zie ik geen reden om De Jong op te stellen (Als iedereen (Lodeiro) fit is).
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 27 sep 2010 20:25
|
|
De Jong kan prima een controlerende man met de denkwijze naar voren zijn. Wat Demy eigenlijk in dit elftal moest zijn.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 27 sep 2010 20:27
|
|
Vind ik ook en De Jong is meer dan alleen een jongen van de loopacties.
|