Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 11 okt 2010 23:31
|
|
Citaat: Laat ik het anders stellen, hoewel deze overtredingen erger van aard zijn.
Wie mocht er van jullie met naam in de media verschijnen en van wie is de privacy geschonden?
Dit is een heel ander verhaal want hier komt het recht/plicht tot nieuwsuiting weer in het spel. Is het belangrijk om bekend te maken dat De Zeeuw een bekeuring heeft gekregen?
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 11 okt 2010 23:32
|
|
Citaat: Laat ik het anders stellen, hoewel deze overtredingen erger van aard zijn.
Wie mocht er van jullie met naam in de media verschijnen en van wie is de privacy geschonden?
- Kluivert na auto-ongeluk?
- Kluivert na aanrandingszaak?
- Blind na auto-ongeluk?
- Lucius na bezit van en ongelukken met illegaal vuurwerk?
- Janssen na auto-ongeluk?
- van Persie na verkrachtingszaak?
- Hiddink na fiod zaak?
- Trabelsi na leeghalen van zijn Amsterdamse flat?
Laat ik het nog anders stellen: Zoek eens vergelijkbare overtredingen op, waar de volledige naam van degene (die de overtreding begaan heeft) genoemd wordt en plaats die eens aub.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 11 okt 2010 23:38
|
|
Dit is een heel ander verhaal want hier komt het recht/plicht tot nieuwsuiting weer in het spel. Is het belangrijk om bekend te maken dat De Zeeuw een bekeuring heeft gekregen?
Nee, maar is het belangrijk om te vertellen dat de woning van Hatem Trabelsi in Amsterdam is leeggehaald?
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 11 okt 2010 23:52
|
|
Waarom moet ik hier antwoord op geven, ik heb dat nooit als voorbeeld naar voren gehaald en heb daar eigenlijk ook geen menig over, weet er namelijk te weinig van.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 00:13
|
|
Het is blijkbaar dus de gewoonte van de media om bij bekende mensen hier anders mee om te gaan of we het hier nu mee eens zijn of niet, dat is misschien ook wel het risico van beroemd zijn.
http://www.pzc.nl/sport/internationaal/ ... 151927.ece
http://www.doordebenen.nl/de-huurschuld-van-trabelsi/
voor Ghostwriter het verhaal Trabelsi, vind jij dit belangrijke informatie om met naam te vermelden?
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 00:25
|
|
Citaat: Het programma webmisbruikers/gevaar op de weg en alle andere varianten daarop zijn natuurlijk voor de kijkcijfers bedoeld. Nu vind ik niet dat de Zeeuw roekeloos heeft gereden, want hij maakt geen rare inhaalmanoeuvres, maar hij overtreed hier de wet en als je dan wordt betrapt krijg je een verdiende bekeuring. Omdat er nu een man met een camera in de auto zit, hoort het er in dit programma ook bij dat je wordt opgenomen en dat ze je met de beelden gaan confronteren.
Voor de wet is iedereen hetzelfde. Als De Zeeuw niet herkenbaar in beeld wil is dat zijn goed recht. Als je dan op zo'n flauwe manier toch moet verklappen dat het om Demy gaat ben je als programmamaker geen knip voor je neus waard. En tuurlijk worden deze programma's voor de kijkcijfers gemaakt, maar dat is blijkbaar een vrijbrief om op deze manier met personen om te gaan? Het zelfreinigend vermogen van de Nederlandse samenleving is weer eens ver te zoeken. Wansmakelijk imo.
Dat er toevallig een kerel in die auto zit met een camera geeft die publiciteitsgeile kneus van een programmamaker niet het recht op deze manier weer te geven. Dat je geconfronteerd wordt met de beelden van de volgauto prima, maar zet dan gewoon die klotecamera uit als je daar geen zin in hebt. Dat de nederlander zonodig vermaakt moet worden doet er totaal niet toe.
Citaat: Het is inderdaad een fout, maar nog geen schande, maar ook aan deze fout zitten consequenties, wees dan een kerel en neem dat nu gewoon. Ik hoop dat ik nooit in wegmisbruikers kom (ik betaal die bekeuringen niet graag), maar als ik er toch op zou komen dan zou ik er geen moeite mee hebben om vol in beeld te komen. Mocht jij dat wel hebben, dan is dat jou probleem.
Uh nee. Als zo iemand bij mij langskomt heeft die camerakneus een probleem. Het feit dat je alleen al suggereert dat je als persoon dit soort dingen maar moet laten welgevallen (zogenaamd de vent uit hangend of niet) geeft al aan dat je nogal ver heen bent imo. Sorry hoor...sinds wanneer zijn kijkcijfers opgenomen in de wet als verzachtende omstandigheid om je grondrechten aan de kant te zien worden geschoven?
Citaat: Laten we eerlijk zijn als het hier had gegaan om een speler van Feyenoord, FC Twente of PSV dan hadden we hier heel anders gediscussieerd.
Precies wat ik dacht. Natuurlijk gaat het hier juist niet om! Ooit van principekwestie en grondbeginselen gehoord?
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 03:56
|
|
Scio.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 07:39
|
|
Citaat:
Uh nee. Als zo iemand bij mij langskomt heeft die camerakneus een probleem. Het feit dat je alleen al suggereert dat je als persoon dit soort dingen maar moet laten welgevallen (zogenaamd de vent uit hangend of niet) geeft al aan dat je nogal ver heen bent imo. Sorry hoor...sinds wanneer zijn kijkcijfers opgenomen in de wet als verzachtende omstandigheid om je grondrechten aan de kant te zien worden geschoven?
Ik bedoelde dat het jou probleem is, dat jij er een probleem mee hebt om herkenbaar in beeld te worden gebracht. Ik zelf vind dit nogal overdreven, het zijn inderdaad je grondrechten om niet herkenbaar in beeld te worden gebracht, maar het betrapt worden op een verkeersovertreding is toch geen groot schandaal en ik zal er daarom zelf onverschillig tegenover staan om in beeld te worden gebracht in zo'n programma. Laten we eerlijk zijn over 2 maanden heeft niemand het hier meer over, dus het is nergens voor nodig om hier geheimzinnig over te doen.
Ik beweer trouwens nergens dat kijkcijfers verzachtende omstandigheden zijn om het in beeld te brengen (dus dat slaat nergens op), hij mag van zijn grondrechten gebruik maken, maar ik vind mensen volwassener die van dit recht wat je hebt afzien als het om zoiets gaat.
|
Vienna

Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 15:38
|
|
Citaat: Frapant dat hij dit zegt inderdaad. We kunnen van alles vinden van de Zeeuw maar hij is wel altijd eerlijk en recht-door-zee in interviews.
Nog eerlijker was het geweest wanneer-ie dit een - bijvoorbeeld - weekje eerder had gemeld. Eromheen draaien doet-ie zelden, maar wel vaak achteraf. Zo ook had-ie over AZ vorig seizoen in ene genoeg tekst.
|
Koningtinus

Forum berichten: 47
Nieuws reacties: 48
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 15:51
|
|
Tja, best begrijpelijk in mijn optiek. Je gaat als werknemer iemand in een hogere positie niet afzeiken. You don't shit where you eat. Dus dat vind ik vrij logisch. Ik zou als werknemer over mijn baas ook niet zo snel iets negatiefs zeggen maar als hij weg is en er is iemand anders die het naar mijn mening beter doet dan zal ik dat wel durven zeggen ja: dat je in positieve zin verschil ziet.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 16:10
|
|
Slijmen naar boven, trappen naar beneden! Gebeurd overal!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 16:24
|
|
Het is niet verrassend, dat spelers achteraf eerlijk zijn waar ze eerst vertikte om hun mening te uitten. Maar omdat de Zeeuw niet uit zichzelf zijn spel heeft aangepast, maar op aanraden van de Boer denk ik dat er sprake is van punt 1.
1. De Zeeuw, was nog nooit op zijn taken gewezen, en heeft dus nooit een benul gehad hoe het beter zou moeten.
2. De Zeeuw vreesde dat hij zijn basisplaats of plek in de hiërarchie van de spelersgroep zou kwijtraken door kritiek op de leiding.
|
Thafunk

Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 16:36
|
|
In een ander interview zegt De Zeeuw overigens dat Jol van hem niet weg had gehoeven. Dus zó hard trapt ie ook weer niet na.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 16:39
|
|
Vreemde gozer dan... Van De Zeeuw hoeft Jol niet weg, en hij vindt dat ze onder Jol maar iets deden. Dan speel je dus eigenlijk niet voor de teamprestatie van Ajax maar voor eigen belang.
|
Thafunk

Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 16:46
|
|
Ik heb het stukje gevonden, het staat in de Telegraaf:
Citaat: De Zeeuw: Vertrek Jol niet nodig
Van onze Telesportredactie
MILAAN - Demy de Zeeuw blikte na zijn treffer en de 2-0 winst op AC Milan terug op de roerige week die Ajax achter de rug heeft. "Ik had totaal niet verwacht dat Jol zou vertrekken", zo verklaarde de 27-jarige middenvelder tegenover Ajax TV. "In mijn ogen was het ook niet nodig. We maakte gewoon een slechte fase door."
"Ik vind het zonde dat een trainer die zoveel goed werk heeft verricht na een mindere periode meteen vertrekt", vervolgde De Zeeuw, die zei ook goed met Frank de Boer te kunnen werken. "Ik ken hem van Oranje en hij heeft een duidelijk visie." Deze wijkt volgens de Ajacied echter niet zo veel af van die van Jol. De Zeeuw: "Misschien dat het anders overkomt als iemand anders het zegt, maar in principe doen we dezelfde dingen."
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 16:48
|
|
Volgens mij moeten we de interviews met de Zeeuw dan voortaan maar met een korreltje zout nemen. Vergeet niet De Zeeuw is een aankoop van Jol.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 17:40
|
|
Inderdaad, denk er maar eens over na hoe moeilijk het voor hem is. Alles wat hij zegt in de media nu is verkeerd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 09:28
|
|
Wat een eikel.

http://www.at5.nl/artikelen/56401/demy- ... den-bleken
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 09:37
|
|
Hoezo?
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 09:47
|
|
Ondervind volgens mij nog steeds last van die trap in de halve finale. Is daar ook al iets van 15x aan geholpen (staat in de VI van vorige week), die foto die je laat zien is het 15de tandarts bezoek van Demy op een half jaar..
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 12:12
|
|
voor 8 miljoen naar Fener:
http://www.sportdome.nl/Nieuws/26385--A ... um=twitter
In de vorm die hij heeft zou dat geweldig zijn. Zou wellicht verklaren waarom de Zeeuw niet meedeed en er ook een bod op Mertens ligt.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 12:18
|
|
Ik zie het nergens anders staan. Kan het haast niet geloven moet ik zeggen.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 12:19
|
|
Waarom zat de Zeeuw eigenlijk niet bij de wedstrijdselectie? Heb ik nog niks over gehoord, geblesseerd ofzo?
|
Vienna

Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 12:28
|
|
Schijnt donderdag al afgesproken werk te zijn geweest, dat van dat gewisseld worden in de rust. Nog altijd niet fit.
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 13:00
|
|
Last van zijn lies.
|