Auteur
|
Bericht
|
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 20:04
|
|
Na de winterstop heeft hij nog niet veel gespeeld, en hij heeft ook lichte pijntjes gehad. Anita doet het opzich niet heel slecht, maar fysiek komt hij gewoon te kort. Als hij dit nou kon compenseren met techniek of passing zoals Lodeiro, maar nee die specifieke kwaliteiten heeft hij niet.
|
Spoon

Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 20:07
|
|
Citaat: Na de winterstop heeft hij nog niet veel gespeeld, en hij heeft ook lichte pijntjes gehad. Anita doet het opzich niet heel slecht, maar fysiek komt hij gewoon te kort. Als hij dit nou kon compenseren met techniek of passing zoals Lodeiro, maar nee die specifieke kwaliteiten heeft hij niet.
Weet je dat nog niet zo'n gek idee is. Gewoon met het trio De Jong, Eriksen en Enoh op het middenveld spelen. De Jong is een harde werker en aanvallend ingesteld. Eriksen is meer de spelmaker en Enoh knapt het vuile werk op. De Zeeuw rust geven voorlopig want tegen Nac werd pijnlijk duidelijk dat hij er door heen zit.
|
Mars_R

Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 20:18
|
|
Verkoop inderdaad maar!
Anita op het middenveld is een stuk beter. De Zeeuw bakt er weinig van de laatste tijd.
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 20:20
|
|
Ik blijf pleiten voor Toornstra. Speler met ontzettend veel dynamiek, die het spel kan lezen, en buiten dat ook een prima ballenafpakker is.
|
nr23

Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 23:28
|
|
Citaat: Inderdaad. De selectieve haat jegens de Zeeuw slaat helemaal nergens op. Zeker niet in vergelijk met de bewierroking van De Jong, die wekelijks uitblinkt in onkunde.
De Zeeuw moet het wel de komende maanden gaan waar maken, daar ben ik het wel mee eens. Anders inderdaad gewoon exit in de zomer, wanneer hij ook nog restwaarde heeft. Nu heeft Ajax hem gewoon nodig, hij is beter dan Lindgren en Anita.
Op termijn gaan we hopelijk spelen met Eriksen én Lodeiro / Aissati, dus dan mag De Zeeuw wel vertrekken. Maar op dit moment is het nog te vroeg, zeker met het gebrek aan tijd om hem te vervangen.
Vriend, de laatste weken kunnen we De Jong echt wel bewierroken. Hij is verdomd belangrijk de laatste weken. De Zeeuw daarentegen is de laatste weken meer een blok aan het been..
Hou toch op. De Jong blinkt uit in een lage handelingssnelheid door zijn matige techniek, waardoor hij altijd alle snelheid uit de aanval haalt. Af en toe doet hij en keer iets goed, nou nou! De Jong is Ajax-onwaardig. Dertien-in-een-dozijn. Niveau FC Utrecht / Heerenveen. Heeft niks bij Ajax te zoeken.
Het verschil is dat bij De Jong die paar dingen die hij goed doet genoemd worden, bij De Zeeuw worden daarentegen zijn goede dingen vergeten en zijn foute dingen hem dubbel aangerekend.
Ik vind De Zeeuw ook niet fantastisch, al doet hij het gelukkig wel beter dan de laatste periode onder Jol. De Zeeuw zal zich ook de komende tijd moeten gaan waarmaken, daar ben ik het wel mee eens zoals ik al zei. Echter al die haat tegen hem slaat nergens op. Het is gewoon logisch dat hij niet verkocht is op de laatste dag van de transfermarkt. Had Fenerbahce zich vorige week gemeld was het waarschijnlijk anders geweest.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 11:26
|
|
Verschil is echter dat De Jong niet valt te betrappen op een matige inzet. Dit, in tegenstelling tot De Zeeuw.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 12:02
|
|
Maar of dat nou het belangrijkste criterium moet zijn?
Ik vond Anita het afgelopen zondag trouwens beter doen dan De Jong en De Zeeuw de laatste wedstrijden.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 12:29
|
|
Citaat: Maar of dat nou het belangrijkste criterium moet zijn?
Dat is ook niet wat ik zeg, het geeft echter wel aan waarom het vooral De Zeeuw is die zoveel kritiek over zich heen krijgt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 12:36
|
|
Verder loopt De Zeeuw in de helft van de wedstrijden structureel uit positie.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 12:56
|
|
Tsja, ik vind De Zeeuw en De Jong het allebei slecht doen.
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 19:18
|
|
Eerlijkheid jegens de Jong dwingt ons wel te zeggen dat hij niet wordt gebruikt zoals opgeleid, al deed hij het voor zijn ''spitsperiode'' niet veel beter.
Uit positie of niet, ik miste toch wel zijn felheid tegen NAC afgelopen zondag.
|
Spoon

|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 21:05
|
|
Ik denk dat het verhaal toch wel bekend is rondom de Jong. Toen Pantelic nog bij Ajax speelde was De Jong wekelijks belangrijk. Waarom ? Omdat de diepe spits (Pantelic) de bal bij zich hield en Suarez en De Jong aan konden sluiten. Tot nu toe met El Hamdaoui en Suarez voorin kon De Jong minder inschuiven omdat beide spitsen met de bal gaan lopen. Door het wegvallen van Pantelic is er aardig wat veranderd aan de spelwijze.
De Jong speelt nu noodgedwongen in de spits en dat is hij totaal niet, zelfde als Falkenburg bij Az voorheen. De Jong zal misschien binnenkort zijn plaats verliezen omdat El Hamdaoui wel een echte spits is, misschien niet de echte Ajax spits die de Boer voor ogen heeft maar wel een afmaker.
De Zeeuw zal hard moeten werken om eindelijk eens wat goede duels achter elkaar af te werken.
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 22:57
|
|
De Jong is gewoon een voetballer die meegaat in het niveau. Als hij in de spits stond bij De Graafschap dan zou hij het niet veel beter doen als Poepon dat momenteel doet. Op alle posities waar hij neergezet is speelt hij een relatief ontzichtbare wedstrijd. De Zeeuw die heeft geen goede wedstrijd mentaliteit, maar ik ben van mening dat dit niet het belangrijkste criterium is, en bovendien simpel is het simpel te verhelpen. Als hij eenmaal het plezier in het spelletje terug krijgt zie ik hem wel weer in de buurt komen van zijn niveau van vorig seizoen.
|
DeNiro86

Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Za 19 feb 2011 13:39
|
|
Ik heb liever de Jong op het middenveld da de Zeeuw. En ik vind het leuk dat Frank de Boer dat ook ziet. Want in de wedstrijd tegen Roda JC was het weer duidelijk wie het niet kon belopen toen het allemaal wat sneller ging.. ja Demy de Zeeuw. Hij is te langzaam vind ik. Ik had hem verkocht aan Fenerbache als die daadwerkelijk 8 miljoen euro wilde betalen voor hem. Andere spelers kunnen het beter invullen als je het mij vraagt.
|
DeNiro86

Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Za 19 feb 2011 13:45
|
|
Anita doet het prima op het middenveld en op rechtsback. Die word nogal onderschat
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Za 19 feb 2011 14:37
|
|
De Jong op verdedigende middenvelder is inderdaad een ander verhaal, maar voor de 10 mist hij de creativiteit. Met zijn loopvermogen kan hij prima uit de voeten op de positie van de Zeeuw.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 21:14
|
|
Citaat:
Zondag, 20 februari 2011 om 19:40
Demy de Zeeuw lijkt er vooralsnog vrede mee te hebben dat Frank de Boer momenteel geen basisklant in hem ziet. Ook tegen VVV-Venlo begon de Oranje-international op de bank, al kwam hij later wel binnen het veld. Daar ervoer hij dat het alles behalve soepel ging tegen de laagvlieger, die uiteindelijk slechts met 1-0 werd verslagen.
“Dit was een dinosaurus van een wedstrijd”, verklaarde De Zeeuw na afloop tegenover AT5. Daarmee refereerde hij aan de matige pot tegen De Graafschap van enkele weken terug, die door hem werd betiteld als een ‘draak’ van een wedstrijd. “Deze was nog slechter. We hadden een paar goede kansen en dan moet je afstand nemen. Dat hebben we nagelaten.”
Ook zijn eigen situatie kwam ter sprake. “Ik heb de laatste tijd veel klachtjes en de trainer vindt dat ik eerst sterker moest worden voordat ik kan spelen. Laatste paar wedstrijden heb ik gewoon gespeeld en dat is niet zo gegaan als ik gehoopt had. De trainer heeft daarom besloten om me even eruit te halen zodat ik het niveau van voor de winterstop kan halen”, aldus De Zeeuw.
[size=85">Bron: Voetbalzone[/size">
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 21:50
|
|
Voor de winterstop 2009/2010
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 00:05
|
|
Iedereen mag dit zeggen van de spelers die in de basis staan en ook de coach, maar laat deze wisselspeler ajb zijn best doen, zorgen dat hij weer fit wordt en het niveau haalt van zijn laatste seizoen AZ, in plaats van dit geblaat. Natuurlijk heeft hij gelijk, maar hij is de laatste die dit hoeft te benadrukken.
Zonder De Zeeuw is er in ieder geval minder risico genomen en is Ajax daardoor geen moment echt in gevaar gekomen, zelfs met een magere 1-0 voorsprong.
|
Spoon

|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 19:57
|
|
http://www.vi.nl/Nieuws-item/195750/De-Zeeuw-moet-rust-houden-na-zwarte-vlekken.htm
Citaat: Neuropsycholoog Eric Matser vindt het onverantwoord voor Demy De Zeeuw om voorlopig binnen de lijnen te komen voor Ajax. De middenvelder kreeg in het weekend na een kopduel last van zwarte vlekken voor zijn ogen en heeft volgens Matser last van een postcommotioneel syndroom, dat wordt veroorzaakt door een hersentrauma.
De klachten van De Zeeuw zijn een gevolg van de trap in zijn gezicht van de Uruguayaan Martín Cáceres tijdens de halve finale van het WK 2010. Matser wil dat Ajax snel in actie komt. 'Als De Zeeuw hiervoor niet snel in behandeling gaat, kan hij nog heel lang klachten blijven houden', vertelde de arts tegen BNR Nieuwsradio.
De Zeeuw maakt dit seizoen een wisselvallige indruk en haalde nooit meer zijn niveau van voor het WK. De laatste duels moest de middenvelder zelfs vanaf de bank starten. Het belangrijkste is volgens Matser dat De Zeeuw voldoende rust krijgt. 'Je moet hem pas weer laten, als hij helemaal genezen is. Als je hem eerder laat spelen is dat onverantwoord', luidt het advies van de arts.
Dit verklaard wel een hoop. De trap laat nog steeds zijn sporen na, eerst vele malen bezoeken aan de tandarts en nu deze 'hersenbeschadiging'. Hij heeft ook nooit echt een vakantie gehad, ik zou hem even vrij afgeven. We hebben Lindgren en anders Bonevacia in de gelederen.
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 20:47
|
|
En Anita zou ook nog kunnen!
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:53
|
|
Wat zou een trap wel niet teweeg kan brengen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 23:55
|
|
Dit is erg sneu voor de Zeeuw. Ajax zou er verstandig aan doen om de Zeeuw een tijd lang vrijaf te geven en in volledige rust te laten herstellen. Siem de Jong en Anita doen het op zijn positie dit seizoen echt niet minder. Dan kan hij volgend seizoen weer laten zien wat hij waard is.
|
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Ma 7 maa 2011 22:02
|
|
Prachtig de reactie van De Zeeuw op de vrouw die te lang aan het zingen was: Daar kun je bier op zetten aldus VI. Lustobject!!
Gestopt
|
Tomza2

Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Ma 7 maa 2011 22:08
|
|
Citaat: Prachtig de reactie van De Zeeuw op de vrouw die te lang aan het zingen was: Daar kun je bier op zetten aldus VI. Lustobject!!
Ik lag helemaal plat! Daar kun je bier op zetten hahaha.
|