Auteur
|
Bericht
|
mauritsverhoef

Forum berichten: 40
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 20:27
|
|
Ajax speelt zondag 16 Augustus om 12.30 tegen PSV Eindhoven in het Philips Stadion.
De topper die volgende week zondag op het programma staat.

Jullie verwachtingen?
Ik denk 1-2.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 20:37
|
|
Gelijkspel of misschien een kleine overwinning.
--------------Stekelenburg-------------------------
vd Wiel--Wielaert--Alderweireld--Vertonghen
-----------------De Zeeuw--------------------------
-----Enoh------------------------Emanuelson-----
------------------Suarez----------------------------
Rommedahl-----------------------Sulejmani------
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 20:53
|
|
Geen Rommedahl en Emanuelson.. Vond ze beide dramatisch. Balverlies waardeloze instelling en brachten aanvallend vanavond niets..
Vrije trappen, corners van Urby zijn ook onder de maat..
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:25
|
|
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Rob Wielaert - Toby Alderweireld - Timothee Atouba
Eyong Enoh - Demy de Zeeuw - Jan Vertonghen
Ismail Aissati
Luis Suarez - Miralem Sulejmani
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:39
|
|
Citaat: Geen Rommedahl en Emanuelson.. Vond ze beide dramatisch. Balverlies waardeloze instelling en brachten aanvallend vanavond niets..
Roerend mee eens!
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:40
|
|
Citaat: Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Rob Wielaert - Toby Alderweireld - Timothee Atouba
Eyong Enoh - Demy de Zeeuw - Jan Vertonghen
Ismail Aissati
Luis Suarez - Miralem Sulejmani
Ik zou Rommedahl voor Aisatti laten spelen, anders heb je geen diepgang in het elftal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:45
|
|
Een ding speelt al even door m'n hoofd heen, Simons is een meester in het uit de wedstrijd spelen van een tegenstander. Stel je Aissati op dan zie je hem waarschijnlijk niet in de wedstrijd.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:45
|
|
PSV uit, ik zal voor zekerheid gaan. Scoren doen we toch wel een keertje.
-----------------------Stekelenburg------------------
Van der Wiel--Alderweireld--Verthongen--Atouba
-------------------------De Zeeuw-------------------
------Enoh-----------------------------Lindgren-----
------------------------D Jong------------------------
----------Suárez------------------Sulejmani--------
Affelay neutraliseren en PSV is niks. Alles draait om hem; Engelaar etc. leveren de bal bij hém in, Toivonen enzo krijgen de bal van hém. Verder moet je op Engelaar en Affelay er kort op zitten, Engelaar is dan zwak en Affelay raakt geirriteerd.
Ooijer is op snelheid en wendbaar zeer zwak. Simons moet je met rust laten, hij heeft geen idee wat hij moet doen als hij geen mannetje bij zich heeft, dan gaat hij gek ronddraven.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:47
|
|
Is het nou zo moeilijk om gewoon de naam van Engelaar gewoon goed te schrijven.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:48
|
|
Citaat: Is het nou zo moeilijk om gewoon de naam van Engelaar gewoon goed te schrijven.
Sorry, zal t verbeteren, dacht dat ik t goed typte.
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:49
|
|
Citaat: Geen Rommedahl en Emanuelson.. Vond ze beide dramatisch. Balverlies waardeloze instelling en brachten aanvallend vanavond niets..
Roerend mee eens!
Rommedahl vond ik weer erg dreigend. Hij hield weer het halve veld bezig met z'n snelheid. Ik zie hem graag weer terug tegen PSV
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:52
|
|
Roerend mee eens!
Rommedahl vond ik weer erg dreigend. Hij hield weer het halve veld bezig met z'n snelheid. Ik zie hem graag weer terug tegen PSV
Vind dat je hem beter kan brengen om te counteren. In de 70ste minuut ofzo, op Ooijer zetten als PSV móet komen. Ooijer is kwetsbaar met een grote ruimte achter zich, wendbaar zwak en op snelheid te kloppen.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 22:32
|
|
Ik zal iig de Jong inzetten. We hebben meer scoringsvermogen nodig.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 22:53
|
|
Wat mij betreft blijft de verdediging (misschien Atouba ipv Verthongen) en het centrale middenveld van tegen Groningen gewoon staan. Enoh + De Zeeuw = een uitstekend koppel op het middenveld. Op de plek van Rommedahl zet je dan De Jong.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 23:09
|
|
PSV, de eerste echte krachtmeting van het seizoen. Ik hoop echt dat Atouba wedstrijdfit is dan, want de verdediging is gewoon kwetsbaar op dit moment. Er moet iemand zijn die ingrijpt als het nodig is, en er moet niet alleen achteruit gelopen worden. Daarom zeg ik Wielaert naar de bank. Alderweireld RCV en Vertonghen naar het centrum.
Dan op het middenveld. de Zeeuw als controleur doet het uitstekend en mag Afellay uit de wedstrijd spelen. Zoals al eerder opgemerkt worden is het beter om niet met Aissati maar met Enoh te spelen. Met Enoh houdt je de bal toch meer in de ploeg omdat Aissati snel uit de wedstrijd gespeeld wordt door Simons. Met Enoh erbij heb je weliswaar minder diepgang, maar wel meer controle en een Simons die alleen staat. Verder mag Urby van mij de bank warmhouden en mag Sulejmani het eens op zijn plek proberen. Op rechtsmidden stel ik niet Rommedahl op (waarom zie je zometeen), maar Donald die het toch goed deed in de voorbereiding en kan ook scoren vanaf het middenveld.
Voorin is Suarez de onbetwiste nummer 1, maar ik zou met Rommedahl naast hem spelen (vanaf links). Daar speelt namelijk de trage Ooijer in het centrum en die wordt helemaal gek gemaakt met Rommedahl als tegenstander. Ik denk dat Rommedahl daardoor veelvuldig gevaarlijk achter de verdediging terecht kan komen. Misschien een beetje een vreemde opstelling, maar ik denk dat dit wel eens goed kan gaan werken.
Stekelenburg
vdWiel - Alderweireld - Vertonghen - Atouba
Enoh - Donald - de Zeeuw - Sulejmani
Suarez - Rommedahl
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 23:52
|
|
Als Aissati start, wat ik absoluut niet verwacht, mag hij wel wat meer naar voren spelen. Tevens niet i.p.v. Enoh maar i.p.v. Emanuelson, anders wordt het defensief toch echt te kwetsbaar (zelfs tegen RKC). Het blok De Zeeuw-Enoh hebben we nodig, zeker in Eindhoven. Achterin loopt gewoon echt te weinig kwaliteit (gaat die verdediger nog komen?).
Tevens Sulejmani weer op de plek van Cvitanich. Alleen wat te doen met Rommedahl? Enige speler met diepgang en met genoeg ruimte kan hij best nuttig zijn maar kwalitatief echt lang niet goed genoeg. Maar wie moet er anders op zijn plek spelen?
Ik maak me trouwens ook wel zorgen om ons scorend vermogen, dat is echt beroerd. Eigenlijk hebben we gewoon nog een sterke mandekker nodig en een balvaste aanvaller met scorend vermogen. Maar ik verwacht er eigenlijk vrij weinig meer van, qua aankopen.
|
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 09:13
|
|
GEEN AISATTI EN GEEN ROMMEDAHL..
die 2 hadden echt niks
Gestopt
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 10:22
|
|
Nu sowieso met Enoh en De Zeeuw spelen. Die twee hebben ook redelijk wat creativiteit (van Enoh viel me dat gisteren pas op) en tegen Engelaar, Simons en Afellay moet je gewoon kort erop zitten.
Helaas hebben we geen pure rechtsbuiten dus moet Rommedahl er maar weer in. Het liefst zou ik Zeegelaar erin zetten, maar PSV-uit is geen wedstrijd voor een talent die net 1 competitieduel heeft gespeeld, daarom zou ik Emanuelson erin zetten.
Voorin natuurlijk Suárez en Sulejmani, die twee voelen elkaar perfect aan en kunnen met veel beweging de matige verdediging van PSV zoek spelen. Als je de organisatie van PSV uit elkaar kan trekken zijn ze nergens. Zorgen dat ze Afellay niet aan kunnen spelen en ze via de backs laten opbouwen. Ook Salcido zoveel mogelijk achterin houden (lijkt me een mooie taak voor Rommedahl). Dan komt de opstelling er zo uit te zien:
Stekelenburg
Van der Wiel- Wielaert-Alderweireld-Vertonghen
Enoh-De Zeeuw
Rommedahl------------Emanuelson
Suárez-Sulejmani
TEGEN
Dsudzak-Toivonen-Amrabat
Afellay
Engelaar-Simons
Salcido-Marcellis-Ooijer-Manolev/Kromkamp
Issakson
Enoh op Afellay, De Zeeuw zorgt dat Engelaar niet kan passen, Simons kun je wel vrijlaten. Sulejmani gaat bij Ooijer staan, want Ooijer is ontzettend statisch en Sulejmani speelt altijd heel fris. Suárez hoeft bij niemand te staan, want hij is zo goed dat iedereen achter hem aanloopt. Ik heb trouwens Wielaert erin gezet, omdat ik van Toivonen het beeld heb dat hij niet zo heel snel is, ik weet niet of dat klopt? En als laatste kan Vertonghen veel inschuiven, omdat ik verwacht dat hij veel beter is dan Amrabat.
Als we deze winnen doen we goede zaken.
|
Micky

Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 11:33
|
|
Als Aissati speelt dan op de plek van rommendahl en niet van Enoh!!
|
$_Tim_$

Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 12:18
|
|
Citaat: Nu sowieso met Enoh en De Zeeuw spelen. Die twee hebben ook redelijk wat creativiteit (van Enoh viel me dat gisteren pas op) en tegen Engelaar, Simons en Afellay moet je gewoon kort erop zitten.
Helaas hebben we geen pure rechtsbuiten dus moet Rommedahl er maar weer in. Het liefst zou ik Zeegelaar erin zetten, maar PSV-uit is geen wedstrijd voor een talent die net 1 competitieduel heeft gespeeld, daarom zou ik Emanuelson erin zetten.
Voorin natuurlijk Suárez en Sulejmani, die twee voelen elkaar perfect aan en kunnen met veel beweging de matige verdediging van PSV zoek spelen. Als je de organisatie van PSV uit elkaar kan trekken zijn ze nergens. Zorgen dat ze Afellay niet aan kunnen spelen en ze via de backs laten opbouwen. Ook Salcido zoveel mogelijk achterin houden (lijkt me een mooie taak voor Rommedahl). Dan komt de opstelling er zo uit te zien:
Stekelenburg
Van der Wiel- Wielaert-Alderweireld-Vertonghen
Enoh-De Zeeuw
Rommedahl------------Emanuelson
Suárez-Sulejmani
TEGEN
Dsudzak-Toivonen-Amrabat
Afellay
Engelaar-Simons
Salcido-Marcellis-Ooijer-Manolev/Kromkamp
Issakson
Enoh op Afellay, De Zeeuw zorgt dat Engelaar niet kan passen, Simons kun je wel vrijlaten. Sulejmani gaat bij Ooijer staan, want Ooijer is ontzettend statisch en Sulejmani speelt altijd heel fris. Suárez hoeft bij niemand te staan, want hij is zo goed dat iedereen achter hem aanloopt. Ik heb trouwens Wielaert erin gezet, omdat ik van Toivonen het beeld heb dat hij niet zo heel snel is, ik weet niet of dat klopt? En als laatste kan Vertonghen veel inschuiven, omdat ik verwacht dat hij veel beter is dan Amrabat.
Als we deze winnen doen we goede zaken.
Verthongen moet op Toivonen! Als Wielaert een kopduel heeft met Toivonen verliest hij die gegarandeert. Verthongen is ook niet snel maar Toivonen rent de 100 meter ook niet in 8 seconde.
|
thyza

|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 21:52
|
|
Hoe PSV nu speelt, hebben we grote kans om te winnen. Maar je weet het nooit. Tegen Ajax gaan teams in de 2e versnelling meestal, zeker Pisvee.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 22:21
|
|
Ik zou Siem de Jong achter Suarez en Sulejmani opstellen zodat er tenminste iets vaker een middenvelder/schaduwspits in de 16 opduikt. De Zeeuw zou ik ook laten spelen en Enoh op Affelay zetten. Het grootste gevaar van PSV komt van Affelay en Toivonen dus die moet je goed laten dekken.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 22:49
|
|
Citaat: Ik zou Siem de Jong achter Suarez en Sulejmani opstellen zodat er tenminste iets vaker een middenvelder/schaduwspits in de 16 opduikt. De Zeeuw zou ik ook laten spelen en Enoh op Affelay zetten. Het grootste gevaar van PSV komt van Affelay en Toivonen dus die moet je goed laten dekken.
Ik heb dit seizoen 3 wedstrijden van Toivonen gezien en zo goed vind ik hem helemaal niet , kan heel goed koppen maar voor de rest vind ik het niet veel. Heel statisch geen super schot en zijn techniek is ook niet altijd even goed.
|
thyza

|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 03:39
|
|
Citaat: Ik zou Siem de Jong achter Suarez en Sulejmani opstellen zodat er tenminste iets vaker een middenvelder/schaduwspits in de 16 opduikt. De Zeeuw zou ik ook laten spelen en Enoh op Affelay zetten. Het grootste gevaar van PSV komt van Affelay en Toivonen dus die moet je goed laten dekken.
Ik heb dit seizoen 3 wedstrijden van Toivonen gezien en zo goed vind ik hem helemaal niet , kan heel goed koppen maar voor de rest vind ik het niet veel. Heel statisch geen super schot en zijn techniek is ook niet altijd even goed.
Hij speelt al langer in de Eredivisie hoor. Tegen VVV scoorde hij 2 prachtige goals. Met het hoofd of niet. Een echte spits maakt hem zelfs met z'n reet als die wilt (Abe Lenstra xD) . Hij is degelijk gevaarlijk als de verdediger hem laat gaan en sinds koppen niet Ajax beste kant is , is een kopduel snel verloren
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:10
|
|
Ik zou met dezelfde opstelling als tegen Groningen beginnen, alleen Vertonghen op de plaats van Wieleart en Atouba (mits fit) als LV. Zoals hier al werd gemeld is het middenveld van Pisvee het meest gevaarlijk. Een blok met Enoh en de Zeeuw zou moeten volstaan. Aisatti zal zeker niet spelen omdat hij nog te weinig body heeft om in deze wedstrijd overeind te blijven. Ook vond ik hem tegen RKC zwak spelen. Ook Urby was zwak maar in dit soort wedstrijd staat hij er meestal wel. Ook zou ik voorin weer kiezen voor Sulejmani-Suarez omdat deze 2 beter op elkaar zijn ingespeeld dan Cvitanich-Suarez. Rommedahl zou ik ook opstellen want tegen Pisvee ligt er meer ruimte achter de verdediging en de verdediging van Pisvee is traag, zie Ooijer en Marcellis, ook hun backs zijn niet van hoog niveau. De enige speler van Pisvee die voorin gevaarlijk kan zijn is Toivonen, zoals al gemeld technisch niet al te goed en niet snel, maar met het hoofd zeer gevaarlijk. Ik zou hier dan ook onze beste kopper tegenover zetten, Vertonghen. Pisvee blijft toch een gevaarlijke en degelijke ploeg dus ik zou tekenen voor een gelijkspel dan blijft de marge in ieder geval 4 punten. Winnen zou ultiem zijn want dan hebben we meteen 7 punten marge.
|