Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:16
|
|
Ik vind Vertonghen helemaal geen goede kopper. Hij heeft dan wel lengte, maar doet er weinig mee.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:26
|
|
Met Stekelenburg op het goal voorspel ik een ramp met corners. De traptechniek van Dzudsak en het kopvermogen van Toivonen en Stekelenburg die als een trillend rietje op de lijn blijft staan als de bal in het vijf meter gebied komt is dit een garantie op een tegentreffer en misschien wel meerdere.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 16:16
|
|
Zeker, Seduction. Ajax heeft amper goede koppers en een zwakke keeper bij hoge voorzetten.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 17:13
|
|
Citaat: Zeker, Seduction. Ajax heeft amper goede koppers en een zwakke keeper bij hoge voorzetten.
Klopt allebei wat jullie zeggen Enganche en Seduction.. Echter volgens mij is de "beste" kopper toch Alderweireld.. Hoe Atouba zich in de lucht verhoudt weet ik niet aangezien ik hem nog nooit heb zien spelen..
Verder hoop ik dat Atouba wedstrijdfit is en kan spelen/starten tegen PSV..
Nog een groot probleem vind ik is dat Emanuelson, afgelopen zaterdag veelvuldig naar binnen trok waardoor het daar te druk werd.. Hierdoor kwam Aisatti ook niet in zijn spel. De linkermiddenvelder zal het spel toch meer "breed" moeten houden in mijn ogen. Ik vind Emanuelson een nuttige speler maar hij excelleert op geen enkele positie. Hierom zou ik graag Jan Vertonhgen op zijn positie zien..
Jan heeft een beter afstandsschot dan Urby.. Verder brengt hij ook meer "body". Iets wat je toch wel kunt gebruiken komende zondag..
Ik zou denk ik zo starten tegen PSV:
---------------Steek-------------
--------Wielaert-Alderweireld--
vd Wiel-----------------------Atouba-
--------Enoh-------De Zeeuw----
---Rommedahl--------------Vertonghen
----------Suarez---Sulejmani
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 18:17
|
|
Geen corners weggeven dus
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 09:22
|
|
Citaat: Zeker, Seduction. Ajax heeft amper goede koppers en een zwakke keeper bij hoge voorzetten.
Klopt allebei wat jullie zeggen Enganche en Seduction.. Echter volgens mij is de "beste" kopper toch Alderweireld.. Hoe Atouba zich in de lucht verhoudt weet ik niet aangezien ik hem nog nooit heb zien spelen..
Verder hoop ik dat Atouba wedstrijdfit is en kan spelen/starten tegen PSV..
Nog een groot probleem vind ik is dat Emanuelson, afgelopen zaterdag veelvuldig naar binnen trok waardoor het daar te druk werd.. Hierdoor kwam Aisatti ook niet in zijn spel. De linkermiddenvelder zal het spel toch meer "breed" moeten houden in mijn ogen. Ik vind Emanuelson een nuttige speler maar hij excelleert op geen enkele positie. Hierom zou ik graag Jan Vertonhgen op zijn positie zien..
Jan heeft een beter afstandsschot dan Urby.. Verder brengt hij ook meer "body". Iets wat je toch wel kunt gebruiken komende zondag..
Ik zou denk ik zo starten tegen PSV:
---------------Steek-------------
--------Wielaert-Alderweireld--
vd Wiel-----------------------Atouba-
--------Enoh-------De Zeeuw----
---Rommedahl--------------Vertonghen
----------Suarez---Sulejmani
Vertonghen als linksbuiten? Lijkt me nou niet echt ideaal... ondanks zn harde schot.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 11:24
|
|
Hij zal in dat geval natuurlijk geen linksbuiten zijn. Vertonghen daar betekent meer muscle op het middenveld met Sulejmani die meer de linkerkant opzoekt om daar een rechtsback pijn te doen. Aan de zijkanten valt bij PSV wat te halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 11:33
|
|
Counteren maar! We spelen gewoon op 0-0 en wachten op het moment van Suarez of Sulejmani. Gewoon de wedstrijd tegen Fiorentina herhalen. PSV moet komen, want na 2 gelijke spelen moete ze winnen. Ideale tegenstander om tegen te counteren.
Stekelenburg, V/D Wiel, Alderweireld, Wielaert of Oleguer, Verthongen of Atouba, Enoh, De Zeeuw, Rommedahl, Urby of Aissati, Suarez, Sulejmani
Oleguer --> Als hij kort voor de 16 speelt heb je erg veel aan hem. Hij speelde samen met Alderweireld zo ook super tegen Fiorentina.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 11:33
|
|
Citaat: Ik vind Vertonghen helemaal geen goede kopper. Hij heeft dan wel lengte, maar doet er weinig mee.
Klopt, in dat soort dingen merk je heel goed dat hij (te) verlegen is.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 11:42
|
|
Affelay ongevaarlijk maken en PSV is niks. Alles draait om hem; de verdedigers en Simons leveren de bal bij hem in, de aanvallers krijgen de bal van hem. Verder moet je op Engelaar kort op zitten, Engelaar is dan zeer kwetsbaar. Zet een mannetje bij Affelay de hele wedstrijd en hij raakt geďrriteerd. Waardoor hij uit de wedstrijd is.
Ooijer is op snelheid zeer kwetsbaar en hij is niet wendbaar. Simons moet je met rust laten, hij heeft geen idee wat hij moet doen als hij geen mannetje bij zich heeft; dan gaat hij gek ronddraven.
Enoh op Engelaar, hij is lekker fel. Lindgren op Affelay hij heeft in de Uefa Cup bewezen prima iemand uit te kunnen schakelen. De Zeeuw vrijheid geven om z'n eigen spel te spelen. Suárez en Sulejmani in de spits met De Jong ertussen die uit de spits trekt zodat de verdedigers keuzes moeten maken.
-----------------------Stekelenburg------------------
Van der Wiel--Alderweireld--Vertonghen--Atouba------
-------------------------De Zeeuw-------------------
------Enoh-----------------------------Lindgren-----
------------------------D Jong------------------------
----------Suárez------------------Sulejmani--------
Staan we voor en PSV moet komen, gooi dan Rommedahl erin. Ooijer is zo lekker kwetsbaar met een grote ruimte in z'n rug en dan de snelle Romedahl, heerlijk. Helaas hebben wij hetzelfde probleem met Wieleart (wel iets minder) maar die is ook niet de snelste.
Aan de andere kant zit ik ook te denken om Cvitanich erin te gooien, hij is heel sterk in de lucht, die gast kan geweldig koppen; volgens mij de helft van z'n goals bij Ajax zijn met het hoofd gescoord. Daarbij komt dat Isakson zo lekker zeker overkomt op hoge ballen. Maar ik denk dat De Jong met zijn lengte ook redelijk kan koppen.
Zelf niks weggeven, maar als je dat doet op de manier zoals ik het zei hierboven kunnen er geen hoge voorzetten komen waar Toivonen uit kan scoren (zijn hoofd is zijn wapen).
Dus, de backs van PSV vrij laten (kunnen niet zoveel), Suárez en Sulejmani op de 2 CV's (Ooijer en Marcellis denk ik). Lindgren op Affelay, Enoh op Engelaar en De Zeeuw ''op'' Siemons, gewoon als regisseur met paases strooien.
En als we corners/vrije trappen krijgen, zet iemand die niet kan koppen maar wel snel kan reageren op afvallende ballen maar bij Isakson, die laat altijd wel een bal los.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 12:55
|
|
Citaat: Hij zal in dat geval natuurlijk geen linksbuiten zijn. Vertonghen daar betekent meer muscle op het middenveld met Sulejmani die meer de linkerkant opzoekt om daar een rechtsback pijn te doen. Aan de zijkanten valt bij PSV wat te halen.
Precies, op die manier speel je meer 4-3-3 dan 4-4-2.
Ik zou nog niet zo snel weten wie Ajax op Afellay moet zetten, hoor.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 12:57
|
|
Wellicht kunnen De Zeeuw en Enoh dat afwisselen en dan gewoon 'hard' spelen. Wanneer de een geel heeft kun je dan switchen. Het zou trouwens wel wat voor De Zeeuw zijn om hem flink op te naaien zodat hij z'n zelfbeheersing verliest.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 12:58
|
|
Ik zou even met Vertonghen gaan praten als ik Jol was want misschien is die wel zo getergd door de vorige wedstrijd dat hij 200% zou kunnen geven om Affelay eruit te spelen. Soms geeft dat mentaal zo'n boost dat een speler opeens veel meer kan dan hij normaal zou kunnen. Anders zou ik Enoh op Affelay zetten en hem ook gewoon totaal zijn wedstrijd laten opofferen.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:21
|
|
Scheidsrechter van Dienst bij P$V - Ajax:
Pieter Vink
|
Seduction

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:23
|
|
Citaat: Scheidsrechter van Dienst bij P$V - Ajax:
Pieter Vink 
Nou, dat wordt dan de eerste verloren wedstrijd dit seizoen.
Vink is de slechtste scheidsrechter die je maar kunt wensen als je Ajax heet. Aan alles kun je zien dat de man geen objectieve blik heeft. Helemaal als het om Suarez gaat.
|
thyza

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:27
|
|
Citaat: Scheidsrechter van Dienst bij P$V - Ajax:
Pieter Vink 
Nou, dat wordt dan de eerste verloren wedstrijd dit seizoen.
Vink is de slechtste scheidsrechter die je maar kunt wensen als je Ajax heet. Aan alles kun je zien dat de man geen objectieve blik heeft. Helemaal als het om Suarez gaat.
Alles beter dan Luinge :)
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:31
|
|
Veel goede scheidsrechters hebben we niet, maar Luinge is de beste scheidsrechter van Nederland. Zo maf als wat, maar hij laat zich niet beďnvloeden door het publiek en gaat niet lopen marchanderen.
Vink vind ik ook een vreselijke scheids.
|
thyza

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:36
|
|
Citaat: Veel goede scheidsrechters hebben we niet, maar Luinge is de beste scheidsrechter van Nederland. Zo maf als wat, maar hij laat zich niet beďnvloeden door het publiek en gaat niet lopen marchanderen.
Vink vind ik ook een vreselijke scheids.
Luinge fluit voor alles. Dat maakt wedstrijden helemaal kapot. Kijk je hem boos aan? Geel . Schouderduw? Geel. Neergelegd worden in penaltygebied? Geel omdat het een "Schwalbe" was.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:40
|
|
Vink is een van de grootste marchanderende scheidsrechters die we hebben.. Deze voormalige politieman heeft nogal eens de pik op Ajax, verder zal er ook gegarandeerd een gele kaart zondag zijn voor Suarez, (kan me geen wedstrijd van Vink herrinneren waairn hij dit niet deed namelijk)..
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:45
|
|
Wat maakt de scheidsrechter uit? Wij horen ook dan gewoon te winnen hoor.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 14:02
|
|
Citaat: Wat maakt de scheidsrechter uit? Wij horen ook dan gewoon te winnen hoor.
Het kan een negetieve stempel op de wedstrijd drukken. We benadrukken gewoon met z'n allen weer dat het zo negatief is gesteld met de nederlandse scheidsrechters.. Al denken die tukkers daar anders over ( (h)uilenberg en consorten)
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 14:24
|
|
Citaat: Wat maakt de scheidsrechter uit? Wij horen ook dan gewoon te winnen hoor.
De scheidsrechter is van essentieel belang in dit soort wedstrijden. Als beide ploegen zeer aan elkaar gewaagd zijn, kunnen beslissingen van een scheidsrechter doorslaggevend zijn. In 2005 kregen we uit bij pisvee ook een penalty tegen na een schwalbe van Farfan en verloren we met 1-0.
Zoals hier al werd geopperd zou ik Ajax ook gewoon lekker laten counteren. We hebben nu 4 punten voorsprong door wij hoeven niet perse te winnen, een gelijkspel zou ik nu voor tekenen. Mocht je winnen dan is dit natuurlijk een perfect resultaat want dan heb je 7 punten marge en is pisvee voorlopig uitgevoetbald.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 14:29
|
|
Citaat: We benadrukken gewoon met z'n allen weer dat het zo negatief is gesteld met de nederlandse scheidsrechters
Als je voetbal in t buitenland kijkt (Portugal, Italie, etc.) dan zie je dat de arbitrage daar echt niet beter is.
De scheidsrechter is alleen van belang om de wedstrijd niet uit de hand te laten lopen zoals een aantal jaar geleden in Eindhoven.
Vind voor de rest dat we geen aandacht aan de scheidsrechter moeten geven en ons gewoon moeten bezighouden met Ajax.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 15:47
|
|
Waarom krijgen we tegen PSV nou ALTIJD MAAR DAN OOK ALTIJD Vink!?
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 15:56
|
|
Ik vind niks mis met Vink. Vind Luinge en Blom de beste scheidsrechters, maar vind Vink zeker niet verkeerd; ik moet niks van Bossen hebben.
|