Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 15:04
|
|
Zondag 23 augustus om 14.30.
Ik mag hopen dat er dan een nieuwe verdediger bij is.
Verwachting: 3-0. Sparta verslaan we thuis altijd met redelijke cijfers.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 09:38
|
|
Citaat: Wegereef fluit Ajax - Sparta
Scheidsrechter Jan Wegereef neemt de wedstrijd Ajax - Sparta Rotterdam onder zijn hoede. Assistent-scheidsrechters Patrick Langkamp en Roger Geutjes staan de leidsman bij in de Amsterdam ArenA. De vierde official is Mario Diks.
De laatste keer dat Ajax een wedstrijd speelde onder leiding van Wegereef was op 3 mei 2009. Ajax speelde toen ook tegen Sparta, in Rotterdam. De Amsterdammers verloren het duel met 4-0.
De wedstrijd Ajax - Sparta Rotterdam begint zondag 23 augustus om 14.30 uur. Voor dit duel zijn nog kaarten verkrijgbaar.
Ajax.nl
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 09:52
|
|
We hebben nog wat goed te maken tegen Sparta, na de afslachting van vorig jaar in Rotterdam. Grote cijfers zullen er moeten komen, met hopelijk een nummer 10 in de basis en niet alleen defensieve middenvelders. En ook hoop ik dat Wielaert eens uit de basis blijft. Haal Vertonghen maar naar het centrum. Rommedahl mag wel weer op de bank, want hij kan de goede vorm nog niet bepaald voortzetten. Geef Donald maar eens een kans op rechts.
Stekelenburg
vdWiel - Alderweireld - Vertonghen - Atouba
Donald - Enoh - Aissati - Emanuelson
Suarez - Sulejmani
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 10:53
|
|
Ik hoop dat Aissati weer een kans krijgt.
|
methodmich

Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:39
|
|
Adelaar zal denk ik toch wat minder naïef gaan spelen dan Booy altijd deed in uitduels. Zo niet, dan zal Ajax er wel weer met grote cijfers overheen walsen....
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:48
|
|
Ik ga weer eens lekker naar Ajax toe! Al een tijd niet meer geweest door verschillende redenen. Moch kiezen tussen de open dag van Ajax met m'n moeder met de trein (omdat een maat van me niet mocht met de trein en m'n vader had de auto nodig); aangezien de treinkaarjtes nogal duurder waren dan verwacht was het óf de opendag óf een goedkope wedstrijd van Ajax in de vakantie. Simpel! Ajax-RCK of Ajax- Sparta, Sparta natuurlijk!
Ga trouwens met m'n vader naar 2 Europa Leage wedstrijden of naar Ajax- PSV (eventueel Ajax- AZ) maar dat hangt van de tegenstanders af.
Hoop dat we zo spelen:
-----------------------Steek----------------------------
Wiel---------------Alderweireld---------------Atouba
------------------Verthongen--------------------------
----De Zeeuw---------------------Enoh---------------
-------------------Aissati-------------------------------
Suárez-----------Cvitanich----------------Sulejmani
Verthongen als inschuivende CV.
|
methodmich

|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:52
|
|
Offensieve opstelling. Dan moet Frans maar starten met
Seliga; Boakye, Adeleye, Bakens, Slijngard; Falkenburg, Glazenwasser, Strootman; Duplan, Poepon, Dissels
Al zou ik Duplan, Dissels ook niet gek vinden en dan Rutjes of Viergever centraal naast de Glazenwasser. Maar het zal wel weer Van Gessel worden.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 16:17
|
|
Leuk om jongens als Boakye, Slijngard, en Poepon weer in de Arena in actie te zien.
|
stekelfan

Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 16:25
|
|
Citaat: Ik ga weer eens lekker naar Ajax toe!  Al een tijd niet meer geweest door verschillende redenen. Moch kiezen tussen de open dag van Ajax met m'n moeder met de trein (omdat een maat van me niet mocht met de trein en m'n vader had de auto nodig); aangezien de treinkaarjtes nogal duurder waren dan verwacht was het óf de opendag óf een goedkope wedstrijd van Ajax in de vakantie. Simpel! Ajax-RCK of Ajax- Sparta, Sparta natuurlijk!
Ga trouwens met m'n vader naar 2 Europa Leage wedstrijden of naar Ajax- PSV (eventueel Ajax- AZ) maar dat hangt van de tegenstanders af.
Hoop dat we zo spelen:
-----------------------Steek----------------------------
Wiel---------------Alderweireld---------------Atouba
------------------Vertonghen--------------------------
----De Zeeuw---------------------Enoh---------------
-------------------Aissati-------------------------------
Suárez-----------Cvitanich----------------Sulejmani
Vertonghen als inschuivende CV.
Oke, veel plezier zondag.
|
methodmich

|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 13:30
|
|
Overigens nogal wat gedoe met de bezoekende supporters. Sparta zal de wedstrijd boycotten en stuurt als ludiek protest één bekende supporter mee. Ben wel benieuwd wie...
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 13:42
|
|
Citaat: Overigens nogal wat gedoe met de bezoekende supporters. Sparta zal de wedstrijd boycotten en stuurt als ludiek protest één bekende supporter mee. Ben wel benieuwd wie...
Ik zet 5 euro in op Hugo Borst..
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 14:10
|
|
Hoe heet die gozer met die zonnebril strak over z'n hoofd, die dichter?
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 14:11
|
|
Jules Deelder
|
methodmich

|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 15:43
|
|
Helaas... Het had Sparta-Piet moeten worden, de mascotte. Geblinddoekt en in de handboeien. Maar er mag nu geen enkele Spartaan meer komen, want de KNVB heeft toestemming gegeven aan Ajax om het uitvak te verkopen aan eigen fans...
|
melvinkruijt

Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 15:54
|
|
hahaha wat een sukkels daar in Rotjeknor...
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 15:54
|
|
Citaat: Helaas... Het had Sparta-Piet moeten worden, de mascotte. Geblinddoekt en in de handboeien. Maar er mag nu geen enkele Spartaan meer komen, want de KNVB heeft toestemming gegeven aan Ajax om het uitvak te verkopen aan eigen fans...
Wat is je bron?
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 16:10
|
|
Wat Methodmich zegt is vrijwel altijd waar. Wat zijn bron is, weet ik niet. Ik weet ook niet of hij die prijs wil geven, maar in ieder geval kun je methodmich gewoon als bron zien.
|
methodmich

|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 16:22
|
|
Nou nou...
Maar zie ook dit stuk van de officiële site van Sparta:
Citaat: Verklaring van Sparta Rotterdam over bezoek aan de wedstrijd AFC Ajax - Sparta Rotterdam
In eerste instantie was er voor de wedstrijd Ajax-Sparta een verplichte buscombi bepaald door de lokale driehoek in Amsterdam. De supportersvereniging besloot tot een boycot op basis van deze bezoekregeling en ook de directie van Sparta sloot zich hierbij aan. Daarnaast heeft Sparta een verzoek neergelegd bij de gemeente Amsterdam om de regeling te versoepelen.
De directie van Ajax heeft aan Sparta laten weten dat er een versoepeling van de bezoekregeling zou komen en dat de Sparta supporters op basis van eigen vervoer en een vrijwillige buscombi de wedstrijd zouden kunnen bezoeken. Ajax toonde zich daarbij gastvrij door de Sparta-supporters (naar verwachting 100) niet onder te willen brengen in het supportersvak, maar een plaats te willen geven op de Hoofdtribune in de Amsterdam Arena. Na overleg met de supportersvereniging werd besloten geen gebruik te maken van deze mogelijkheid maar toch gebruik te maken van het bezoekersvak.
Een vertegenwoordiger van de gemeente Amsterdam liet weten dat de Burgemeester van Amsterdam uiteindelijk bepaalt van welke vorm van vervoer er gebruik dient te worden gemaakt. Op het verzoek van Sparta Rotterdam is negatief besloten. Vandaag ontving Sparta de brief van de gemeente Amsterdam waarin letterlijk staat:
“Voor wat betreft de overwegingen is mij duidelijk gesteld dat de verplichte buscombi voor Sparta supporters niets te maken heeft met het gedrag van uw (Sparta) supporters, veeleer met het negatieve gedrag van de Ajax-aanhang. Van deze laatste groep wordt ingeschat dat zij zich dreigend zouden kunnen opstellen ten aanzien van de zogenoemde ‘010-supporters’. De verplichte buscombi is dus ingesteld met het oog op de noodzakelijk geachte bescherming van de Sparta-supporters. Daar er voor de politie op dit moment geen informatie is op grond waarvan men tot een andere risico-inschatting komt, adviseert de politie negatief op uw verzoek”.
Vanwege het handhaven/herintroduceren van de verplichte buscombi heeft de supportersvereniging opnieuw besloten de wedstrijd te boycotten en heeft ook de directie zich hier weer bij aangesloten.
Bleef het plan om de Sparta-Piet, geboeid en geblinddoekt, vergezeld van een aantal ludieke spandoeken, naar de Amsterdam Arena te laten gaan met een verplichte buscombi. Dit plan is inmiddels achterhaald want vanochtend heeft de KNVB aan Ajax toestemming gegeven om alle plaatsen in het uitvak te mogen verkopen aan haar eigen supporters.
Sparta Rotterdam stelt vast:
• dat er naar haar mening wordt gesold met de belangen van de Sparta-supporters;
• dat men er in Amsterdam niet in staat is om een aantal goedwillende Sparta-supporters voldoende veiligheid te garanderen vanaf de parkeerplaats naar het bezoekersvak, wanneer zij met eigen vervoer de wedstrijd willen bezoeken;
• de KNVB van mening is dat een ludieke actie om de buitenwereld te wijzen op deze in Sparta-ogen misstand heel veel schade toebrengt aan het imago van het Betaald Voetbal.
• dat bij voorgaande gelegenheden clubs wel in staat bleken te zijn een beroep te doen op de plaatsen in het hen toekomende bezoekersvak;
• dat de communicatie tussen gemeente Amsterdam, politie en Ajax gebrekkig is geweest en dat Sparta foutieve informatie heeft ontvangen, nl. van Ajax toestemming tot vrij vervoer en vrije buscombi, terwijl de burgemeester laat weten dat deze beslissing nooit is genomen
Sparta betreurt het dat zij met handen en voeten gebonden is aan deze voorschriften en beslissingen, zij haar afkeuring hierover uitspreekt en alle partijen oproept om in de toekomst ook de belangen van Sparta en haar supporters die overal van harte welkom worden geheten bij de uitwedstrijden, te willen behartigen.
De inkomsten die Ajax ontvangt uit de opbrengst van de verkoop van kaarten aan de eigen supporters die in het aan Sparta toekomende uitvak plaatsnemen zou wat Sparta betreft mogen worden geschonken aan een neutraal goed doel.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 16:33
|
|
Citaat: De inkomsten die Ajax ontvangt uit de opbrengst van de verkoop van kaarten aan de eigen supporters die in het aan Sparta toekomende uitvak plaatsnemen zou wat Sparta betreft mogen worden geschonken aan een neutraal goed doel.
Vraag me af of Sparta dat zelf ook zou doen. Wat heeft een goed doel hier nu mee te maken? Gewoon in eigen zak houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:48
|
|
Zelfde opstelling maar als tegen slovan. Ook al zie ik liever Zeegelaar ipv Rommedahl. Met oog op de toekomst!
|
methodmich

|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 13:24
|
|
Yuri Rose kan in elk geval niet meer scoren tegen Ajax, want die is door Sparta verhuurd aan De Graafschap. Sparta zou nu willen proberen om Bodul te huren.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 13:29
|
|
Mooi, die kan zich daar prima ontwikkelen en in Amsterdam hebben we dan weer wat meer loonrumte.
Over de wedstrijd: dit mag geen problemen opleveren. 5-0, 3x Suarez. Al hoop ik eigenlijk dat de rest van het team wat meer gaat scoren. Ik zou beginnen met dezelfde opstelling als gisteren, al mag Zeegelaar van mij wel een keer starten. Het liefst niet ten koste van Sulejmani.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 14:31
|
|
Citaat: Trainer Martin Jol van Ajax kan zondag tijdens het thuisduel met Sparta weer over Ismaïl Aissati beschikken. De middenvelder had vrijdag geen last meer van zijn hamstringblessure. Hij werkte de hele groepstraining zonder problemen af.
Aissati ontbrak donderdagavond nog tijdens het thuisduel in de laatste voorronde van de Europa League met Slovan Bratislava (5-0). Hij werd vervangen door Siem de Jong.
De geblesseerde Gabri en Jeroen Verhoeven ontbreken nog in het keurkorps van trainer Jol. Doelman Kenneth Vermeer heeft last van een blessure aan een vinger.
Telesport.nl
|
methodmich

|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:02
|
|
Sparta naar alle waarschijnlijkheid zonder Joshua John (al heel de week ziek) en Tim Bakens (lichte blessure). Ook de langer geblesseerden Mehmet Aldogan, David Abdul, Arne Slot, Karim Touzani en Joey Godee zullen niet spelen.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:19
|
|
Citaat: Zelfde opstelling maar als tegen slovan. Ook al zie ik liever Zeegelaar ipv Rommedahl. Met oog op de toekomst!
Wil je met 2 pure links buitens spelen? Of zet je dan Suarez rechtsbuiten, en Sule in de spits?
|