Auteur
|
Bericht
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 16:46
|
|
Voor Heracles moet er een nieuwe spits staan ..
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 16:47
|
|
Waarom? Ajax had pech hoor. En Sparta had z'n verdediging goed staan.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 16:48
|
|
Citaat: Ik heb niet eens meer het gevoel alsof een topspeler het verschil zou maken.. je kunt zelfs Messi halen en volgens mij komen we dan nog geen steek verder. Het loopt gewoon niet. Ja, bij vlagen, maar er zit nog steeds teveel grilligheid in dit team om verder te komen.
Wat een onzin is dit.
Je kan toch niet zeggen dat Ajax slecht speelde vandaag. Ze speelde eigenlijk best goed zelfs. Maar die bal vloog er niet in en dat is ook scherpte-tekort wellicht en het zat ook niet mee.
Ajax speelde goed? Hou toch op man, Sparta zakte massaal in waardoor het LEEK dat Ajax goed speelde. Ik heb Ajax toch heel weinig echt goede kansen zien creeeren binnen 12 meter van het doel. Ajax was kampioen breien maar dat ging in een te laag tempo, er werd veel teveel met de bal gelopen, veel te veel onmogelijke ballen geprobeerd en veel teveel slordig balverlies geleden. Wedstrijden als deze bewijzen eens te meer dat de selectie van Ajax bepaalde kwaliteiten ontbeert en afhankelijk is van de bevliegingen van Suarez..........
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 16:51
|
|
Rommedahl , Met zo'n speler op rechtsbuiten wordt je tog niet kampioen .
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 16:52
|
|
We worden weeeerrrrrr ggeen kampioen....
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 16:54
|
|
Citaat: Waarom? Ajax had pech hoor. En Sparta had z'n verdediging goed staan. Kunnen we dan niet even met Rotterdam contact opnemen om de hele verdediging over te nemen? Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar met alle respect, Sparta thuis MOET gewoon gewonnen worden. Of je nou slecht speelt of goed.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 18:00
|
|
Citaat: Waarom? Ajax had pech hoor. En Sparta had z'n verdediging goed staan.
Sorry, maar bij de kansen van de Jong (1e minuut) en Sulejmani op de doellijn.. noem ik het geen pech meer maar gewoon dramatisch. 2 100% kansen die zeker een speler van Ajax af moet maken.
Pech is het schot van Suarez die in de laatste minuut van de lijn word gekopt, of zijn bal op de paal.. verder vond ik Suarez vandaag ook niet al te sterk spelen.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 19:54
|
|
Citaat: 41 schoten, 22 op goal, 67% (!) balbezit, 15 corners..
en dan 0 tegen 0..
HOE IS DAT MOGELIJK!
Omdat ze allemaal recht op de keeper afkwamen. Kan nou helemaal niemand die bal een flinke knal geven?
Elke wedstrijden komen er weer meer gebreken aan het licht. Dan een killer achterin, dan een balvaste spits en nu weer een pure afmaker.
Het is duidelijk dat er nog een heleboel moet gebeuren.
|
mauritsverhoef

Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 19:54
|
|
Citaat: We worden weeeerrrrrr ggeen kampioen....  je meent het?
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:24
|
|
Kut! Wat een kut wedstrijd! Vanaf het begin merkte ik al dat Suárez god is. Bij de optellingen dubbel zo hard geklap en gejuich bij Suárez, in de wedstrijd als Suárez iets fout doet nooit gefluit ofzo..
Behalve dat we pech hadden hebben we gewoon een kut team.
Stekelenburg heeft het goed/niks gedaan.
Van der Wiel was zeer slecht aanvallend, helemaal niks gedaan.
Alderweireld & Verthongen hebben niks hoeven doen.
Anita speelde gewoon goed. Deed niks fout maar aanvallend voegde hij niks toe.
De Zeeuw, ballen veroveren lukte goed, aan de bal was echt echt dramatisch, wat een ramp!
Aissati en De Jong hebben niks laten zien.
Emanuelson terrecht gewisselt (en uitgefloten), aanvallend werkelijk helemaal niks laten zien! Niks goed gedaan.
Rommedahl.. heeft weer eens bewezen 0,0 techniek te hebben, wat een ramp in een ''kleine'' ruimte. Hij staat continu buitenspel zodat niemand kan afspelen, soms staat hij -in balbezit van Ajax- wel 2 tot 5 meter buitenspel. ZO voorspelbaar! Altijd drijgen en buitenomgaan, tegenstander passeren kan hij niet (behalve op de zijlijn op snelheid), en dan voorgeven.. Alles duurde veel te lang! Wat was hij slecht.
Suárez.. was ongelukkig maar verweg de beste.
Zeegelaar viel ongelukkig in maar liet al binnen 5 minuten meer (positiefs) zien als Emanuelson.
Sulejmani.. wat een drama is dat toch met die jonge, er is werkelijk niks meer van over van hem. Lijkt wel of hij het voetballen verleerd is. Zonde van z'n talent.
Enoh, deed t niet slecht maar ik snapte de wissel niet, als je 0-0 thuis tegen Sparta staat, waarom een aanvallende middenveler eruit voor een verdedigende?
Cvitanich werd weer toegezongen door het publiek! Zelf ook mee gedaan.. Ik vond het onbegrijpelijk dat hij niet inviel of in de basis stond.
Voor Gabri hing een mooi spandoek.
Dan de wedstrijd. Alles stond op 1 hoop geplakt, veel te dich bij elkaar. Veld moest veel breder gemaakt worden. Maar het punt is, de buitenspelers deden niks nuttigs, dus Suárez moest het doen maar dan is hij uit de 16, maakt een actie maar er staat dan niemand voor de goal.
Zo maar doen tegen Bratislava en Heeracles:
Stekelenburg
Van der Wiel- Alderweireld- Verthongen- ???
De Zeeuw- De Jong- Enoh
Suárez- Cvitanich- Zeegelaar
|
$_Tim_$

Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:34
|
|
Ik begrijp dat iedereen boos is ik ben ook zo boos, maar om nu al te roepen dat we geen kampioen worden is iets te vroeg. Jol moet het drastisch omgooien en dat heeft hij ook wel door. Dat bleek al toen hij Aisatti GELUKKIG weer liet spelen. Voor de rest kunnen we alleen maar hopen dat het goed gaat 'klikken' tussen de spelers in het team ook zonder Suarez als hij een keer geblesseerd raakt.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:36
|
|
Citaat: Ik begrijp dat iedereen boos is ik ben ook zo boos, maar om nu al te roepen dat we geen kampioen worden is iets te vroeg. Jol moet het drastisch omgooien en dat heeft hij ook wel door. Dat bleek al toen hij Aisatti GELUKKIG weer liet spelen. Voor de rest kunnen we alleen maar hopen dat het goed gaat 'klikken' tussen de spelers in het team ook zonder Suarez als hij een keer geblesseerd raakt.
Dat het vroeg is klopt, 3 punten goed maken in 30 wedstrijden is niet onmogelijk.
Maar zo'n goede slectie hebben we niet en een goed team ook niet. Als Suárez ''faalt'' hebben we niks om op terug te vallen.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 21:03
|
|
Citaat: 41 schoten, 22 op goal, 67% (!) balbezit, 15 corners..
en dan 0 tegen 0..
HOE IS DAT MOGELIJK!
Dat cijfer vertelt niet dat Ajax veel beter was, dat had iedereen je vooraf ook wel kunnen vertellen. Dat cijfer vertelt dat Ajax veel te gehaast speelt. Iedereen had je vooraf ook wel kunnen vertellen dat Ajax veel op een meter of 20, 25 van de Sparta goal zou komen. Dat ze dan in 9 van de 10 gevallen besluiten om maar eens uit te halen i.p.v. al combinerend dichterbij te komen, is een ander verhaal..
Trechtervoetbal 2.0, het begon al in de opstelling. Ik realiseer me dat Jol een listig man is die in vraaggesprekken op uiterst vakkundige wijze de ware redenen van zijn meer technische beslissingen ontwijkt, maar na een 0-0 tegen Sparta beginnen sommige dingen toch te knagen. Aissati startte. Als dat uitsluitend te maken heeft met de wat zwakkere tegenstander, is dat wel een heel simplistische manier van opstellen. Jol mompelde nog iets over ramadan en dat ie daarom maar startte met het oliemannetje. Beide redenen vervagen in het licht van het gegeven dat de Zeeuw - Enoh een uitstekende combi is gebleken. Waarom niet starten met iets waarvan je onderhand zou moeten weten dat het A. werkt en B. alleen maar baat heeft bij meer samenspel? Aissati deed z'n best, teveel zelfs. Duidelijk gevalletje van overcompenseren om de twijfel die rondom hem is ontstaan, weg te nemen. Dat werkte dus niet echt, Aissati bracht de bal vooral in de al zo volle trechter, waar ook Emanuelson met enige regelmaat verscheen. Lullig voor Siem de Jong, voor hem was er nu helemaal geen ruimte meer om zijn leepheid te etaleren.
Zwakkere tegenstanders speel je stuk door in ieder geval het veld breed te houden. Textbook gameplay lijkt me, maar wat Jol op links bedacht had, mag een raadsel genoemd worden. Een rechtspoot als linksback, geen probleem, maar waarom dan een linksbuiten die opvalt door steeds zijn positie te verlaten? Laten we het er maar op houden dat het gras in die zone 45 minuten rust heeft gekregen. Het was aan Sparta's onvermogen om uit te breken te danken dat Jol in de rust slechts 1 probleem hoefde te verhelpen middels een wissel, maar dat daarmee al een zeker kwaad geschied was, staat wel vast. De linksbuiten van afgelopen donderdag werd dit keer ingezet als een soort supersub. Kennelijk kan er in een paar dagen veel veranderen.. Veel verbetering zat er in de 2e helft ook niet in. Rust, overleg, combineren; zelden gezien. Gejaagd op zoek naar een goal wel. Op hoop van zegen, want dat krijg je als je diep in de wedstrijd nog gelijk staat tegen een 'kleintje'. Helaas nu geen meewerkende scheids of briljante Suárez. Wel veel afstandsschoten. Dat zegt wat.
Natuurlijk, Ajax miste ook nogal wat kansen, het verschil in kwaliteit is per slot van rekening groot, maar de grootste kans is gemist door Jol wegens het doorvoeren van onnodige en onduidelijke wisselingen. Nu meent hij te moeten zeggen dat Ajax afhankelijk is van Suárez, maar als je je realiseert dat het overige tiental nauwelijks de kans krijgt om toe te werken aan iets als automatismen, kan ie wellicht beter zijn mond houden en in de spiegel kijken. Ik trap in ieder geval niet in de lulkoek van 'veel kansen' en 'we hebben er alles aan gedaan'. Ook daarin jokt Martin Jol.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 10:37
|
|
In dit soort wedstrijden is het de afgelopen jaren gebleken dat je het kampioenschap misloopt. Maar voor deze uitspraak is het natuurlijk nog veel te vroeg.
Houden we een keer de 0, scoren we niet (na zoveel kansen). Al waren we iets scherper dan hadden we ondanks dat we niet super goed speelde gewoon gewonnen.
Siem de Jong hoeft er in de 1e minuut alleen maar zijn voet tegen aan te zetten, en voor Sulejmani gold hetzelfde.
Duur puntverlies (en al helemaal na het verlies van vorige week).
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 10:53
|
|
Er is ook nog geen man overboord. Seizoen is nog lang..
En de selectie nu al afschrijven is ook wat voorbarig..
Laten we 1 september maar 's even afwachten en kijken wat er dan van de selectie over is (en wat er bij is gekomen). Daarna kunnen we na een wedstrijd of 5 eens gaan nadenken hoe het kampioenschap wel/niet behaald kan worden.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in. Ondanks afgelopen weekend.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 11:08
|
|
Waar zijn die mensen die dachten dat Ajax wel even 21 punten zouden halen uit de serie van 7 wedstrijden die eraan komen (incl Sparta)??
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 11:14
|
|
Citaat: Waar zijn die mensen die dachten dat Ajax wel even 21 punten zouden halen uit de serie van 7 wedstrijden die eraan komen (incl Sparta)??
Hiero, maar wat wil je daar mee zeggen? Ik zie Ajax nog gewoon kampioen worden hoor. Niks mis met het elftal, volop kwaliteit. Het komt er gewoon nog niet uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 11:16
|
|
Citaat: Waar zijn die mensen die dachten dat Ajax wel even 21 punten zouden halen uit de serie van 7 wedstrijden die eraan komen (incl Sparta)??
Ik zei dat we daar prima 17/18/19 punten konden halen. Helaas was dit het 1e punt verlies. van deze 7.
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 11:28
|
|
Citaat: Er is ook nog geen man overboord. Seizoen is nog lang..
En de selectie nu al afschrijven is ook wat voorbarig..
Laten we 1 september maar 's even afwachten en kijken wat er dan van de selectie over is (en wat er bij is gekomen). Daarna kunnen we na een wedstrijd of 5 eens gaan nadenken hoe het kampioenschap wel/niet behaald kan worden.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in. Ondanks afgelopen weekend.
Het seizoen is nog lang, daar zal het niet aan liggen. Waar het wel aan gaat liggen is de spelopvatting van Martin Jol. Vorig jaar hadden we een veelscorende aanval en een slechte verdediging. Dan denk je, laten we investeren in verdedigers. Maar in plaats daarvan is Atouba gehaald. Overigens haalt Jol Atouba naar elke club waar hij traint, omdat hij daar een financieel belang bij heeft!!! Dat is een schande, maar dat schijn het moderne voetbal te zijn.
Als je een slechte verdediging hebt, kan je er ook voor kiezen om extra op de aanval in te zetten. Ook dat is niet gebeurd. Jol zet al zijn kaarten op Suarez en Ajax is nu NOG afhankelijker van hem dan vorig jaar. Nu heeft Jol Cvitanich kennelijk al afgeschreven en ook Sulejmani lijkt niet zijn volledige steun te krijgen. Als Suarez weg gaat, hebben we gemankeerde aanvallers die geen steun hebben van de trainer. Nu moet er dus een aanvaller komen (ipv een goede verdediger) en wordt er gedacht aan mensen als Alves en VoH. Het is werkelijk een schande en gaat zeker niet leiden naar goed voetbal.
Ondertussen blijft Ajax arrogant en denken dat het qua kampioenschap wel goed zal komen. Dat komt het dus niet als zo wordt doorgegaan. Weer geen CL en ik weet niet of we Europees wel zullen overwinteren.
Steeds weer dezelfde fouten! Men koopt spelers voor veel geld die niet spelen (wel talent hebben: Sulejmani, Cvitanich!!!) en koopt vervolgens 'gearriveerde' spelers die niet presteren (Oleguer, Atouba) en blijft hier mee doorgaan (Alves, VoH). Ondertussen gaan Groningen, Twente en clubs als Real Zaragoza met een visie met de talenten aan de haal (Obradovic, etc.). Ipv de club weer op te bouwen, blijft men arrogant en volharden in onkunde; zo worden we nooit kampioen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 11:35
|
|
leuk bericht over de verdediging, maar sparta heeft 0,0 kansen gehad gisteren. Jol is duidelijk nog aan het zoeken en wat denk je wat de AZ supporters vorig seizoen riepen naar 2 wedstrijden! Dat we vooral afhankelijk zijn van Suarez is lang zo erg niet. Als de verdediging maar goed staat. AZ was ook niet kampioen geworden als El hamdoui er bij de winterstop al 16 in had liggen.
|
methodmich

Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 13:07
|
|
Sparta speelde gisteren voor een punt en heeft dat, zoals Adelaar ook zei, met enig fortuin ook behaald. Zijn natuurlijk bonuspunten waar vooraf niet aan gedacht wordt.
Het spel was niet echt zoals Sparta dat graag zou willen spelen, maar in dit soort duels wel realistisch. In die zin vind ik dat Adelaar een compliment verdiend. Net als voor het feit dat hij Nick Viergever durft te laten debuteren als basisspeler, waar hij voor de veiligere, maar mindere optie Ruud Knol had kunnen gaan.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 13:47
|
|
Citaat:
MrGuide schreef:
Waar zijn die mensen die dachten dat Ajax wel even 21 punten zouden halen uit de serie van 7 wedstrijden die eraan komen (incl Sparta)??
Hiero, maar wat wil je daar mee zeggen? Ik zie Ajax nog gewoon kampioen worden hoor. Niks mis met het elftal, volop kwaliteit. Het komt er gewoon nog niet uit.
Wat ik daar mee wil zeggen is, is dat t tijd wordt dat men is op een realistische manier naar Ajax moet gaan kijken. Oa door er niet vanuit te gaan dat we zomaar ff een serie van 7 wedstrijden winnen neerzetten. Dit resultaat plus de wijze waarop er tegen PSV werd gespeeld moet hier toch wel voor gezorgd hebben.
|
mike_zuid2

Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 22:17
|
|
Wil er weinig woorden aan vuil maken.
Fotoverslag staat op www.sthcrw.nl
Bandieri dag bij de South Crew.
|