Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:30
|
|
Citaat: 'Sparta zal zondag snode plannen hebben'
print lees
21 augustus 2009
Martin Jol kreeg tijdens zijn persconferentie weinig vragen over Sparta, de komende tegenstander van Ajax in de Amsterdam ArenA. De traditionele vrijdagse persconferentie stond vooral in het teken van de klinkende zege op Slovan Bratislava en allerlei (mogelijke) ontwikkelingen op de transfermarkt.
Luis Suarez, met vier treffers dé uitblinker in de eerste wedstrijd in de Europa League, werd vanzelfsprekend genoemd in de perskamer van de ArenA. ,,Ik heb aangegeven dat ik wil dat Luis graag blijft’’, herhaalde Jol zichzelf nog maar eens duidelijk. De Ajax-trainer verwees naar de transfermarkt die tot en met 31 augustus geopend blijft. ,,Ik wil ook helemaal niet denken aan een vertrek.’’
Naast aanvallend maakte Ajax donderdagavond ook defensief een sterke indruk. Eerder, tegen PSV, Atletico Madrid en Benfica, incasseerden de Amsterdammers nog meerdere tegentreffers. Tegen de opponent uit Slowakije werd de nul gehouden. ,,Onze grilligheid ligt in het defensieve’’, analyseerde Jol. ,,Die grilligheid gaat eruit als je beter verdedigt. Tegen goede, sterke tegenstanders moet je slagvaardiger zijn en beter ingrijpen.’’
Ook de verhuur van spelers was een gespreksonderwerp. Sommige jonge, talentvolle Ajacieden komen alleen in aanmerking voor een verhuurperiode als er daadwerkelijk ervaring opgedaan kan worden. Verhuren heeft dus alleen zin als er veel speelminuten gemaakt kunnen worden.
,,Darko Bodul mag misschien verhuurd worden’’, antwoordde de Ajax-trainer desgevraagd. ,,Maar hij mag altijd bij Ajax blijven. Bodul is een echte Ajax-speler. Hij is een jonge spits en moet gewoon spelen. Dat kan natuurlijk ook bij Jong Ajax. Wij kunnen niet alleen bepalen of iemand wordt verhuurd. Dat is ook een beslissing van een club. En die moet dan wel contact opnemen met Ajax.’’
Ajax ontvangt dit weekeinde Sparta in de ArenA. Ajax - Sparta wordt zondag vanaf 14.30 uur gespeeld. Jol zal het alleen zonder de geblesseerde Gabri moeten doen. De middenvelder herstelt in Spanje van een ontstoken achillespees en wordt volgende week terugverwacht. Kenneth Vermeer kampte met een lichte kwetsuur maar is toch fit genoeg om zondag op de bank plaats te nemen. Ook Ismaïl Aissati is weer wedstrijdfit.
Sparta boekte in de afgelopen speelronde in de Eredivisie een 2-1-zege op Willem II. Jol: ,,Sparta heeft ook een beetje de geest gekregen. Afgelopen week boekten ze een goede zege op Willem II. Sparta zal daarom ook zondag snode plannen hebben.’’
Ajax.nl
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 17:40
|
|
De plannen van Sparta zullen niet verder gaan dan de boel dichtgooien en tegenhouden en proberen op de counter wat af te dwingen.
|
M(L)....

Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 18:07
|
|
Ajax ontvangt gehavend Sparta in Amsterdam
Sparta Rotterdam kan zondag in de uitwedstrijd tegen Ajax niet beschikken over Joshua John en Tim Bakens. Dat meldt RTV Rijnmond. John ligt al de hele week met koorts op bed, terwijl Bakens met een achillespeesblessure kampt.
Coach Frans Adelaar kan ook niet beschikken over Karim Touzani, David Abdul, Mehmet Aldogan, Arne Slot en Joey Godee.
www.ajaxclub.nl
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 18:28
|
|
Ik verwacht dat we toch nog wel wat problemen achterin gaan krijgen. Dit vanwege hun snelle spitsen en onze trage achterhoede. Een tegengoal zou me absoluut niks verbazen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 18:49
|
|
Citaat: Ik verwacht dat we toch nog wel wat problemen achterin gaan krijgen. Dit vanwege hun snelle spitsen en onze trage achterhoede. Een tegengoal zou me absoluut niks verbazen.
In ieder geval Emanuelson linksback zetten want die is een stuk sneller dan Vertonghen en Atouba.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 19:11
|
|
Wie is er trouwens in godsnaam 2e keeper? Aangezien Padt en Verhoeven al geblesseerd waren en Vermeer dat nu ook is volgens de frontpage.. Hebben we straks de 5e(!) keeper er zitten.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 19:16
|
|
Citaat: Wie is er trouwens in godsnaam 2e keeper? Aangezien Padt en Verhoeven al geblesseerd waren en Vermeer dat nu ook is volgens de frontpage.. Hebben we straks de 5e(!) keeper er zitten.
Padt en Verhoeven zijn beide al weer aan het trainen toch? Padt weet ik zeker maar Verhoeven geloof ik ook. Anders wordt het Bizot, het verschil tussen hem en Padt is toch niet zo groot en Bizot heeft een beter spelritme.
|
Dario73

Forum berichten: 21
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 19:23
|
|
Citaat: Wie is er trouwens in godsnaam 2e keeper? Aangezien Padt en Verhoeven al geblesseerd waren en Vermeer dat nu ook is volgens de frontpage.. Hebben we straks de 5e(!) keeper er zitten.
Padt en Verhoeven zijn beide al weer aan het trainen toch? Padt weet ik zeker maar Verhoeven geloof ik ook. Anders wordt het Bizot, het verschil tussen hem en Padt is toch niet zo groot en Bizot heeft een beter spelritme.
Volgens mij hoorde ik Martin Jol zeggen dat Vermeer zondag gewoon op de bank zit.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 21:43
|
|
Padt heeft al met Jong- Ajax gespeelt tegen Aachen.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 14:03
|
|
[list">Selectie voor duel tegen Sparta
Martin Jol heeft de wedstrijdselectie bekendgemaakt voor het competitieduel Ajax - Sparta Rotterdam. Ismaïl Aissati, die het duel tegen Slovan Bratislava moest missen wegens een blessure, is weer opgenomen in de selectie. Ook Bruno Silva maakt deel uit van de wedstrijdselectie.
Ajax speelt zondag in eigen huis tegen Sparta Rotterdam. De aftrap wordt verricht om 14.30 uur.
De wedstrijdselectie voor het thuisduel ziet er als volgt uit:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaïl Aissati
Bruno Silva
Luis Suarez
Rob Wielaert
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Mitchell Donald
Demy de Zeeuw
Marvin Zeegelaar
# bron: Ajax.nl[/list">
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 14:10
|
|
Zijn er 19 dus zal er nog 1 afvallen.. Verwacht Bruno Silva..
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 14:11
|
|
Geen Atouba. Geblesseerd of gepasseerd?
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 14:11
|
|
Citaat: Geen Atouba. Geblesseerd of gepasseerd?
Valt me inderdaad ook op.. Waarschijnlijk kan Atouba nog geen 3 wedstrijden in een week spelen. Aangezien hij nog niet topfit is.. Oleguer er weer niet bij, zal toch hopelijk nog verkocht worden..
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 16:49
|
|
Vraag me dan af hoe de verdediging eruit zal zien? Het centrum Vertonghen - Alderweireld stond aardig goed tegen Slovan en ik zie Urby ook niet 1,2,3 terugkeren op het middenveld na die overwinning... Zal Urby dan misschien weer als linksback spelen?
Denk dat juist Anita zal afvallen, want wanneer je Silva weglaat heb je nog maar 4 verdedigers over als je Urby als middenvelder rekent...
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 17:08
|
|
Citaat: Vraag me dan af hoe de verdediging eruit zal zien? Het centrum Vertonghen - Alderweireld stond aardig goed tegen Slovan en ik zie Urby ook niet 1,2,3 terugkeren op het middenveld na die overwinning... Zal Urby dan misschien weer als linksback spelen?
Denk dat juist Anita zal afvallen, want wanneer je Silva weglaat heb je nog maar 4 verdedigers over als je Urby als middenvelder rekent...
Ik denk dat Urby linksback komt te staan , aangezien de aanvallers van Sparta redelijk snel zijn en het belgische duo + Wielaert Olegeur niet echt snel zijn en Urby dat wel is.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 20:17
|
|
-------------------------Stekelenburg---------------------
Van der Wiel- Alderweireld- Verthongen- Emanuelson
-------De Zeeuw--------De Jong--------Enoh------------
--Suárez--------------Cvitanich---------Sulejmani------
|
La Primavera

Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 10:48
|
|
Citaat: Geen Atouba. Geblesseerd of gepasseerd?
Valt me inderdaad ook op.. Waarschijnlijk kan Atouba nog geen 3 wedstrijden in een week spelen. Aangezien hij nog niet topfit is.. Oleguer er weer niet bij, zal toch hopelijk nog verkocht worden..
Atouba die mag uitrusten zoals Wielaert toch? Ik zou me zorgen als ik die Atouba was. Martin Jol vindt hem niet onmisbaar voor het elftal.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 10:53
|
|
--Steek--
--Vd Wiel-- Alderweireld--Wieleart--Vertonghen--
--Enoh---De Zeeuw--
---Rommedahl--De Jong/Aisatti-- Sulejmani--
--Suarez--
Jol lijkt gecharmeerd van Rommedahl dus die zal wel weer spelen, hoewel hij het inderdaad niet onaardig doet. Ik heb Urby niet opgesteld omdat ik niet echt fan van hem ben.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 13:37
|
|
Citaat: Opstellingen Ajax en Sparta
Ajax en Sparta treffen elkaar vanaf half drie in de vierde speelronde van de Eredivisie. Lees hier de opstellingen van beide teams en vanaf de aftrap de hoogtepunten van de wedstrijd.
Scheidsrechter: Jan Wegereef
Opstellingen:
Ajax : Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; De Zeeuw, De Jong, Aissati, Emanuelson; Rommedahl, Suarez.
Wissels: Vermeer, Sulejmani, Silva, Wielaert, Cvitanich, Enoh, Zeegelaar
Sparta Rotterdam Seliga; Boakye, Adeleye, Van Gessel, Strootman, Slijngard, Duplan, Falkenburg, Viergever, Poepon, Rutjes
Wissels: Varkevisser; Knol, Van Bueren, Dissels, John, Bentum, Duarte
Ajax.nl
|
methodmich

Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 13:44
|
|
Pittige pot voor Viergever om te starten, mag ie het gelijk laten zien. Sparta met versterkt middenveld dus. Adelaar is geen Booy.
|
sjosker

Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 13:46
|
|
Citaat: Stadion: Amsterdam ArenA, Amsterdam
Scheidsrechter: Jan Wegereef
Aanvangstijdstip: 14:30 uur Ajax: Stekelenburg;
Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita;
De Zeeuw, Aissati, De Jong;
Rommedahl, Suárez, Emanuelson.
Sparta Rotterdam: Seliga;
Boakye, Adeleye, Viergever, Slijngard;
Falkenburg, Rutjes, Van Gessel, Strootman;
Duplan en Poepon.
voetbalzone.nl
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 13:50
|
|
Jammer dat Enoh niet speelt. Erg aanvallend trouwens, hij durft het wel aan die Jol. Ik ben benieuwd of het ook succes heeft. Sparta zal zich gaan ingraven, dus ik vrees dat het erg druk gaat worden vlak voor het doel van Seliga, iets wat ook weleens nadelig kan gaan werken.
Jol is trouwens bikkelhard. Speel je slecht, ben je gelijk je plek kwijt. Het heeft wat weg van Van Basten, alleen zal Martin wel een duidelijke uitleg geven.
|
GertJan020

|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 14:06
|
|
Oei. 3 aanvallende middenvelders, 2 aanvallers en maar 3 echte verdedigers. Klinkt erg aanvallend. Hopen dat Jol weet wat hij doet!
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 14:09
|
|
Citaat: Oei. 3 aanvallende middenvelders, 2 aanvallers en maar 3 echte verdedigers. Klinkt erg aanvallend. Hopen dat Jol weet wat hij doet! 
O MIJN GOD! Het is SPARTA, desnoods speel je met 10 aanvallers dan nog hoort je te winnen.
|
GertJan020

|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 14:13
|
|
Citaat: Oei. 3 aanvallende middenvelders, 2 aanvallers en maar 3 echte verdedigers. Klinkt erg aanvallend. Hopen dat Jol weet wat hij doet! 
O MIJN GOD! Het is SPARTA, desnoods speel je met 10 aanvallers dan nog hoort je te winnen.
Onderschatting?
Gelukkig wint Ajax ook altijd van Sparta
|