Auteur
|
Bericht
|
TvP

Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 14:28
|
|
Dat was niet alleen Stekelenburg zijn fout? Zie ik dat nou goed? Schrijf je datnou echt? Gorter neemt een vrije trap, die bal moet ziet iedereen al vijf minuten aankomen. Maar nee, Stekelenburg blijft lekker op zijn lijntje staan. Deze bal had hij met gemak moeten vangen!
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 14:32
|
|
Citaat: Dat was niet alleen Stekelenburg zijn fout? Zie ik dat nou goed? Schrijf je datnou echt? Gorter neemt een vrije trap, die bal moet ziet iedereen al vijf minuten aankomen. Maar nee, Stekelenburg blijft lekker op zijn lijntje staan. Deze bal had hij met gemak moeten vangen!
Werd Amoah gedekt?
|
TvP

|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 14:42
|
|
Citaat: Dat was niet alleen Stekelenburg zijn fout? Zie ik dat nou goed? Schrijf je datnou echt? Gorter neemt een vrije trap, die bal moet ziet iedereen al vijf minuten aankomen. Maar nee, Stekelenburg blijft lekker op zijn lijntje staan. Deze bal had hij met gemak moeten vangen!
Werd Amoah gedekt?Moet Amoah gedekt worden als deze bal gewoon gevangen wordt door Stekelenburg?
Even voor de duidelijkheid, als een pass veel te hard is en sowieso over de achterlijn gaat en de spits van de tegenpartij gaat er nog op rennen, moet je die spits dan dekken?
|
thyza

|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 14:54
|
|
Werd Amoah gedekt?Moet Amoah gedekt worden als deze bal gewoon gevangen wordt door Stekelenburg?
Even voor de duidelijkheid, als een pass veel te hard is en sowieso over de achterlijn gaat en de spits van de tegenpartij gaat er nog op rennen, moet je die spits dan dekken?
Spits moet altijd gedekt worden in 16meter gebied. Achterlijn is heel wat anders dan 5 meter voor de goal. Als Stekelenburg geen los roept is hij voor de verdediger...
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 15:10
|
|
Heb helaas alleen de samenvatting op de NOS gezien. Vond t nogal irritant dat het leek alsof het niet live ingesproken was. Was dus moelijk om het spel van Ajax te bepalen. Maar het feit dat Ajax scherp begon en dit lang kon vasthouden is een goed teken. Vaak ebt dit na 15 a 20 minuten weer weg.
Wel ben ik benieuwd of Ajax dit niveau enigzins kan vasthouden. Dit kan je niet elke week op de mat brengen, en het is afwachten of Ajax dit seizoen weer zo grillig is als de voorgaande.
Vond trouwens die kopkans van Amoah niet alleen een fout van Stekelenburg. Amoah stond vogelvrij, volgens mij stond Alderweireld daar behoorlijk te slapen. Je kan er nooit vanuit gaan dat de keeper deze bal heeft. Sterker nog: de CV had van te voren nooit kunnen weten of deze bal haalbaar was voor Stekelenburg. Ajax stond, zoals wel vaker bij standaardsituaties, gewoon weer te slapen.
Daarnaast; onbegrijpelijk dat de overtreding op Pantelic zowel door de scheidsrechter als grensrechter over het hoofd werd gezien.
|
TvP

|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 15:10
|
|
Spits moet altijd gedekt worden in 16meter gebied. Achterlijn is heel wat anders dan 5 meter voor de goal. Als Stekelenburg geen los roept is hij voor de verdediger...Wat een onzin. Je kan nu wel zeggen dat dit de fout was van Van der Wiel of Alderweireld. Maar deze bal is gewoon voor Stekelenburg. Hij hoeft maar twee stappen van zijn lijn te zetten en dan vangt hij hem makkelijk en is er helemaal niks aan de hand. Hij loopt zelfs naar achter?
|
thyza

|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 15:22
|
|
Spits moet altijd gedekt worden in 16meter gebied. Achterlijn is heel wat anders dan 5 meter voor de goal. Als Stekelenburg geen los roept is hij voor de verdediger...Wat een onzin. Je kan nu wel zeggen dat dit de fout was van Van der Wiel of Alderweireld. Maar deze bal is gewoon voor Stekelenburg. Hij hoeft maar twee stappen van zijn lijn te zetten en dan vangt hij hem makkelijk en is er helemaal niks aan de hand. Hij loopt zelfs naar achter?
Volgens mij overdrijf je nu een beetje. Ik geef geen verdediger de schuld, nog de keeper. Dit is een duidelijke misverstand tussen keeper en verdediger en een spits mag natuurlijk nooit kunnen loskomen van een verdediger, behalve als de Keeper dit aangeeft door keihard LOOOS te roepen. Ik ben zelf ook keeper geweest en ken deze situatie maar al te goed.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 16:51
|
|
Citaat: Prima goals van Cvitanich. Probleem blijft vooral dat hij nog niet door heeft hoe hij de bal goed vast moet houden. Daardoor viel hij gistermiddag constant terug op de kaats. Een aantal keer lukte dat prima, maar die (laten we zeggen) tien mislukte kaatsen blijven iedereen logischerwijs bij.
Iedereen? Dat valt wel mee. De meesten kijken alleen naar die 3 goals.
Citaat: Ik mag hopen dat een goede trainer hem op dit soort dingen wijst.
De dingen die je aanhaalt kan je tot op zekere hoogte wat rekken, wat verbeteren, daarentegen geloof ik niet dat hij een speler wordt op wie je je aanval kan ophangen. Aan inzet en goede wil geen gebrek, hij is ook niet beroerd om gedienstig te spelen, maar op de vlakken die tellen, voor mij althans, is het niet handig genoeg. Iets als feeling ontbreekt en ik kan ook niet zeggen dat ie op techniek teert. In kleine ruimtes wordt het rommelen.
Citaat: In de zestien positioneert hij zich dan wel weer bijna altijd goed.
Niets dan lof daarover. Wat dat betreft is het jammer dat er weinig vanaf de zijkanten komt. Zijn kopkracht is een wapen.
Citaat: Vreemd overigens dat Jol Suárez maar geen rust lijkt te willen gunnen.
Sja, rare wissel gister. Cvitanich is okselfris en werkte aan zijn moyenne. Misschien dat Suárez daar zelf ook iets over te zeggen heeft?
Citaat: Deze verdediging staat al met al redelijk, maar ik moet het nog zien tegen serieuze tegenstanders
Dit duo gaat ongetwijfeld nog op de pijnbank terecht komen en dat boeit me absoluut niet. Dit is het beste wat Ajax momenteel te bieden heeft. Over Wielaert zullen we het maar niet meer hebben, Oleguer als mandekker heeft 2 grote manco's. Zo'n goeie stopper is hij niet, zeker niet als de ruimtes groter worden en met hem erbij, gaat elke tegenstander een spits plakken op Vertonghen. En weg is je opbouw. Laten staan en laten leren. Dan gaat het maar eens fout. Het is natuurlijk wel zonde dat Jol geen linksback heeft aangetrokken, dan moet ketelbinkie het maar doen. Ondertussen zoekt Ajax verder, las ik..
Ik zag laatst de gepasseerde Toivonen om de hals springen van een scorende Koevermans en kreeg het angstige idee dat er iets moois broeit bij Rutten's ploegje. Gister, na het rustsignaal, sprong de gepasseerde Sulejmani op de ruggen van zijn scorende concurrenten..
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 16:57
|
|
Nee, Stekelenburg deed niks fout. Of je wil zeggen dat je binnen 3 meter een superreflex hebt, maar dat heeft hij simpelweg niet. Hij verwachtte dat die bal rustig op hem af kwam, en daar was ineens Amoah. Niks geen verdediger. Die blijven allemaal kijken. Dat was / is het probleem van de verdediging. Geen initatief, geen killer instinct.
|
rastoe

Forum berichten: 335
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 16:59
|
|
Citaat: Nee, Stekelenburg deed niks fout. Of je wil zeggen dat je binnen 3 meter een superreflex hebt, maar dat heeft hij simpelweg niet. Hij verwachtte dat die bal rustig op hem af kwam, en daar was ineens Amoah. Niks geen verdediger. Die blijven allemaal kijken. Dat was / is het probleem van de verdediging. Geen initatief, geen killer instinct.
Alleen dat ene moment de rest van de wedstrijd stond het als een huis achterin!
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 17:03
|
|
Nou, dan was het incidenteel, dus is heel die discussie wiens fout het was nutteloos.
|
thyza

|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 17:44
|
|
Helemaal mee eens
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 20:33
|
|
Het zal jullie natuurlijk niet verbazen dat ik het er dus niet mee eens ben. Ik vind het wel degelijk relevant om te zien dat de keeper bij de enige twee momenten dat hij wat te doen heeft, wederom fouten maakt.
Doe je dit tegen een Zagreb, tegen een Anderlecht of tegen een Twente, dan is het gewoon 1-1.
En geloof mij, dan krijg je een hele andere wedstrijd.
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 20:42
|
|
Citaat: Het zal jullie natuurlijk niet verbazen dat ik het er dus niet mee eens ben. Ik vind het wel degelijk relevant om te zien dat de keeper bij de enige twee momenten dat hij wat te doen heeft, wederom fouten maakt.
WAT DE NEUK deed Stekelenburg fout dan bij die kans van Amoah? NIKS! Amoah dook op! Deed die dat niet, dan had Stekelenburg hem gewoon. Wat moet Stekelenburg dan? Het onverwachte verwachten zodat het verwachte niet verwacht wordt?
|
Seduction

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 20:50
|
|
Citaat: Het zal jullie natuurlijk niet verbazen dat ik het er dus niet mee eens ben. Ik vind het wel degelijk relevant om te zien dat de keeper bij de enige twee momenten dat hij wat te doen heeft, wederom fouten maakt.
WAT DE NEUK deed Stekelenburg fout dan bij die kans van Amoah? NIKS! Amoah dook op! Deed die dat niet, dan had Stekelenburg hem gewoon. Wat moet Stekelenburg dan? Het onverwachte verwachten zodat het verwachte niet verwacht wordt?
Boehoehoehoe, vallen ze je vriendje weer aan?
Stekelenburg deed niks, en dat is het hem nou juist. De bal rommeldebommelt zo het 5 meter gebied in en Amoah krijgt een open kans. Zoals ik al eerder als argument aanvoerde jegens Stekelenburg, is dat hij eens met zijn luie reet van die doellijn moet komen en eens de baas in zijn gebied moet zijn. Met zijn lengte, met zijn fysiek moet je heer en meester in het 5 meter gebied zijn. Dat is hij dus niet.
DAT deed Stekelenburg dus fout. Hij bleef weer als een bange poepert op zijn lijntje staan, in de hoop dat hij de bal er nog uit kan "kijken".
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 20:51
|
|
Dit was gewoon een pure dekkingsfout. Vertonghen en Aldeweireld timde mis. Absoluut geen fout van steek.
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 21:23
|
|
Nee Seduction, je goal uitkomen, om de bal te pakken is een goed idee. Stekelenburg deed niks fout. Hij wou de bal pakken die recht op hem afkwam, komt er een verdediger langs uit het niets die fout werd gedekt.
|
De Meer

Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 21:44
|
|
Great game,great win for our favourite AJAX,hope that the team will play same way in the next Eredivisie match against Den Haag.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 21:53
|
|
Welcome! DEMEER!!
Nice to see support from Bulgaria!
|
De Meer

Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 22:00
|
|
Its nice to me too,AJAX is great team Im happy to be fan and to support the best team in NL,Europe and the World.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 22:05
|
|
Welcome, De Meer. Please post the next time in the English zone. Thanks!
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 12:56
|
|
Amoah staat daar niet opeens hoor. Ook Stekelenburg moet anticiperen. Dus of hij heeft geroepen dat de verdediger de bal moest laten gaan en hij was te laat, of de verdediger ging er vanuit dat Stekelenburg zou komen (ook een fout van de verdediger dus) maar was Stekelenburg weer te bang om in het vijf meter gebied voor die bal te gaan.
|
TvP

|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 12:57
|
|
Citaat: Nee Seduction, je goal uitkomen, om de bal te pakken is een goed idee. Stekelenburg deed niks fout. Hij wou de bal pakken die recht op hem afkwam, komt er een verdediger langs uit het niets die fout werd gedekt. Ten eerste staat Stekelenburg voor zijn goal, op het moment dat die bal komt zie je hem gewoon schrikken, hij doet weer twee passen naar achter. Op datzelfde moment duikt Amoah van links op. De twee centrale verdedigers deden hier naar mijn mening niks fout. Ik zag niet wie er voor Ajax bij Amoah stond, maar die liep niet mee. Desalniettemin vind ik dat Stekelenburg die bal al veel eerder had moeten hebben dan dat Amoah die bal kopte. Met zijn armen erbij is Maarten veel langer en maakt hij dus een cruciale fout!
Kijk het nog maar eens na.. Dan zul je in zien dat ik en Seduction 'gewoon' gelijk hebben. We hebben het hier wel over de keeper van het Nederlands Elftal he Die moet deze ballen gewoon hebben.
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 17:06
|
|
Citaat: Ook Stekelenburg moet anticiperen.
Misschien deed die dat, doordat hij al zag dat Amoah die bal naast kopte
Nee, ff alle gekheid op een stokje. Omdat Stekelenburg zo dramatisch terugkwam uit z'n blessure vinden jullie hem geen goede keeper meer lijkt het. Net als Cvitanich. Speelde boven verwachting, scoorde 50% van alle goals en wordt niet eens man of the match. Waar gaat het heen met de wereld? Alleen Suarez lijkt het altijd goed te doen volgens jullie.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 17:10
|
|
Stekelenburg is ook nooit een goede keeper geweest.
|