Auteur
|
Bericht
|
Fregge

Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 17:11
|
|
Klopt, mee eens. Stekelenburg kun je niet in het kaliber Cassilas en van de Sar stoppen. Maar hij is wel goed genoeg voor Ajax.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 17:48
|
|
Citaat: Klopt, mee eens. Stekelenburg kun je niet in het kaliber Cassilas en van de Sar stoppen. Maar hij is wel goed genoeg voor Ajax.
En ook niet een klasse daaronder. Hij is niet goed genoeg voor Ajax. Had de potentie om het te worden. Om wat voor reden dan ook is hij het niet geworden. Hij staat er lang genoeg in om te concluderen dat we een nieuwe doelman nodig hebben. Iemand die wel goed genoeg is.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 18:21
|
|
Citaat: Omdat Stekelenburg zo dramatisch terugkwam uit z'n blessure vinden jullie hem geen goede keeper meer lijkt het.
Lekker dan. Zat mensen hier die op dit forum een hele rits argumenten hebben gegeven om hun standpunt te onderbouwen en dan kom je met zo'n opmerking. Niet erg netjes.
Citaat: Stekelenburg kun je niet in het kaliber Cassilas en van de Sar stoppen. Maar hij is wel goed genoeg voor Ajax.
Tsja. Er zijn dus zat mensen die Stekelenburg op fouten betrappen. Ik kan me voorstellen dat zij dan liever een keeper zien die minder fouten maakt. Stekelenburg's topic heeft niet voor niets zoveel pagina's. Ook zij met een trainersdiploma hoor je hier en daar zeggen dat het eens tijd wordt dat Stekelenburg opstaat. Dit is simpelwg een omstreden keeper.
Ik ben zelf ook van mening dat hij veel te veel momenten heeft die niet overtuigend zijn voor een keeper met zijn leeftijd en status. Of je 't dan een minder moment, fout of blunder noemt, is een tweede, maar dubieus zijn ze sowieso. Als je beter wilt worden, is dit ook een positie die voor verbetering vatbaar is. 'Goed genoeg' proeft bij mij in dit geval als stilstaan en iedereen weet wat dat inhoudt.
Citaat: Net als Cvitanich. Speelde boven verwachting, scoorde 50% van alle goals en wordt niet eens man of the match. Waar gaat het heen met de wereld?
Dit is inderdaad iets om je druk over te maken. Wat gaan we doen? Nog eens een commissie met lijvig rapport of meteen maar kamervragen?
Dit gaat nergens over, echt niet.
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 22:55
|
|
Uhhhm, is Ajax dan echt zo blind? Kan Ajax niet zelf inschatten wat voor niveau keeper ze nodig hebben? Staren ze zich dan blind op het feit dat hij uit de jeugd komt, en dus meer kredieten heeft dan andere spelers? Of zijn jullie te opportunistisch? Leven jullie in een droomwereld?
Okay, gaan we even kijken naar het feit dat jullie gelijk hebben: Waarom komt Rick van den Boog dan met het nieuws dat er niet word gezocht naar een eerste keeper? Er is wel een keeper gehaald, maar niet als eerste keeper. En Vermeer heeft het zeker niet in mijn ogen.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 23:03
|
|
Citaat: Uhhhm, is Ajax dan echt zo blind? Kan Ajax niet zelf inschatten wat voor niveau keeper ze nodig hebben? Staren ze zich dan blind op het feit dat hij uit de jeugd komt, en dus meer kredieten heeft dan andere spelers? Of zijn jullie te opportunistisch? Leven jullie in een droomwereld?
Okay, gaan we even kijken naar het feit dat jullie gelijk hebben: Waarom komt Rick van den Boog dan met het nieuws dat er niet word gezocht naar een eerste keeper? Er is wel een keeper gehaald, maar niet als eerste keeper. En Vermeer heeft het zeker niet in mijn ogen.
Alsof je tegen een loden deur praat. De mannelijke versie van Stekelfan.
Zoals Marco terecht opmerkt vind ik het behoorlijk schandalig dat je zulke opmerkingen hier neerkalkt, terwijl er genoeg mensen op dit forum zijn geweest, waaronder ik zelf, die veel tijd en moeite hebben gestoken in het Stekelenburg topic om daar te beargumenteren met plausibele beweegredenen om aan te geven waarom wij Stekelenburg niet geschikt achten.
Dit is een pure diskwalificatie van jezelf Fregge.
Ook zoals je reageert op mijn visie van de wedstrijd tegen nac en de cijfers die ik daar aan toe ken. Nee, wat doe jij? Alsof het in het wedstrijden topic nog niet genoeg is, gaat meneer vrolijk verder met boehoe doen in het "ajacied van 09-10(volgens ajaxfans)" topic.
Bovendien gaat het over Stekelenburg. Is nou jouw enige argument dat Vermeer het ook niet heeft?
Onbegonnen werk dit.
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 15 sep 2009 23:10
|
|
Seduction. Leer eerst eens lezen, reageer dan. Jullie (waaronder jij zeker) leeft nog in zo'n wereld waar Ajax oppermachtig moet zijn of zo. Waar geen elke foutje toegestaan is. Ja, jammer maar helaas. Maar die bestaat niet. Open je ogen eens. Als je aankomt Stekelenburg in de Eredivisie, dan sta je heus niet voor schut hoor.
|
Seduction

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 09:44
|
|
Citaat: Seduction. Leer eerst eens lezen, reageer dan. Jullie (waaronder jij zeker) leeft nog in zo'n wereld waar Ajax oppermachtig moet zijn of zo. Waar geen elke foutje toegestaan is. Ja, jammer maar helaas. Maar die bestaat niet. Open je ogen eens. Als je aankomt Stekelenburg in de Eredivisie, dan sta je heus niet voor schut hoor.
Droevige reactie, meer kan en wil ik er niet over zeggen. Gestaafd op nul inhoud. Leer eens lezen? Waar haal je het vandaan.
|
michelAFCA

Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 09:50
|
|
Citaat: Seduction. Leer eerst eens lezen, reageer dan. Jullie (waaronder jij zeker) leeft nog in zo'n wereld waar Ajax oppermachtig moet zijn of zo. Waar geen elke foutje toegestaan is. Ja, jammer maar helaas. Maar die bestaat niet. Open je ogen eens. Als je aankomt Stekelenburg in de Eredivisie, dan sta je heus niet voor schut hoor.
Je staat zeker niet voor schut, maar je houd wel je hart vast als een team bij je in de 16 komt met een hoge bal.
|
Fregge

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:14
|
|
Droevige reactie, meer kan en wil ik er niet over zeggen. Gestaafd op nul inhoud. Leer eens lezen? Waar haal je het vandaan.
Waar ik het vandaan haal? Uit jou freakin' post! Als je de post leest, zie je dat ik de zaak vanaf 2 kanten bekijk. Want (ik ga mezelf herhalen) wat als Stekelenburg echt zo'n dramatische keeper is dan dat hier wordt verteld, dan had Ajax toch eerst gekeken naar een eerste keeper, in plaats van Verhoeven? Als die kwam, dan zou je pas kunnen kijken naar andere posities toch? Of ben ik nou zo dom?
@michelAFCA. Valt wel mee. Vrije trappen van de zijkant, heeft die 9 van de 10 keer. De meeste verwijten hier eigenlijk Stekelenburg ervan dat Amoah vrij kon koppen. Wat gaan jullie straks zeggen? Jol de schuld geven dat er een technisch probleem is met het dak van de Arena?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:19
|
|
AJAX had wel andere prioriteiten, Fregge.
Seduction en Marco hebben gelijk. Stekelenburg is niet goed genoeg. Hij heeft zich door de jaren heen niet verbeterd op zijn zwakke punten. Hij heeft meerdere keren op zeer irritante wijze laten blijken dat hij niet uit het goede hout gesneden is. Zie hoe hij de 'strijd' is aangegaan met Vermeer. Hij is in die 6 of 7 jaar niet gegroeid. En dan ben je gewoon niet goed genoeg voor AJAX.
|
Fregge

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:23
|
|
Als die niet goed genoeg is, dan had van 't Schip dat wel gezegd tegen Jol. Hadden Rick van den Boog en Danny Blind dat wel door. Nee, het is onzin om te zeggen dat Stekelenburg een slechte keeper is. Hij is geen wereldkeeper, maar ik denk niet dat hij zou mistaan in de goal van een club als Everton, Villareal of Fiorentina. En dan nog, je keeper moet een prioriteit hebben. Hij is de laatste man (in 90% van de gevallen) die je moet passeren om een goal te maken.
|
Seduction

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:24
|
|
Waar ik het vandaan haal? Uit jou freakin' post! Als je de post leest, zie je dat ik de zaak vanaf 2 kanten bekijk. Want (ik ga mezelf herhalen) wat als Stekelenburg echt zo'n dramatische keeper is dan dat hier wordt verteld, dan had Ajax toch eerst gekeken naar een eerste keeper, in plaats van Verhoeven? Als die kwam, dan zou je pas kunnen kijken naar andere posities toch? Of ben ik nou zo dom?
@michelAFCA. Valt wel mee. Vrije trappen van de zijkant, heeft die 9 van de 10 keer. De meeste verwijten hier eigenlijk Stekelenburg ervan dat Amoah vrij kon koppen. Wat gaan jullie straks zeggen? Jol de schuld geven dat er een technisch probleem is met het dak van de Arena?
Je bekijkt het niet van twee kanten. En dat weet jij zelf ook wel. Je stelt een vraag, waarop voor jou de conclusie al moet zijn dat Stekelenburg een prima keeper is, omdat Ajax niet naar een andere 1e keeper heeft gezocht. Neem dus maar lekker jezelf in de maling.
Je reactie op michelAFCA raakt helemaal kant noch wal. Wat kun jij jezelf ontzettend goed voor joker zetten zeg. Je roept van alles met grote woorden, maar het is gestaafd op niks. Argumenten heb je niet, je discussieert als een klein kind en gaat stampvoeten als je het op inhoudelijk niveau niet kunt winnen.
Citaat: Wat gaan jullie straks zeggen? Jol de schuld geven dat er een technisch probleem is met het dak van de Arena?
Sorry hoor, maar dit is echt het toppunt. Jij bent leider van een voetbalelftal kleine kinderen, ik hoop dat je ze een andere boodschap meegeeft dan dit, want anders zit er iets echt niet goed bij je.
|
michelAFCA

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:27
|
|
Zeg maar eerder 50/50 dan 9 van de 10. Je redenering gaat al helemaal niet op, het is een beetje melo-dramatisch. Het is niet dat Amoah kopt, maar dat Steek twijfeld. Hij kan van mij beter vol voor de bal gaan op de kans dat hij de bal een keer mist, dan 2 stappen vooruit om de hoge bal te pakken en als ie dan komt bang worden en 2 stappen terug. Heel twijfelachtig,nerveus,bang,niet besluitvaardig. Dingen die een keeper van AJAX zeker niet mag hebben als je er zolang in staat.
|
Fregge

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:34
|
|
Citaat: Je bekijkt het niet van twee kanten. En dat weet jij zelf ook wel. Je stelt een vraag, waarop voor jou de conclusie al moet zijn dat Stekelenburg een prima keeper is, omdat Ajax niet naar een andere 1e keeper heeft gezocht. Neem dus maar lekker jezelf in de maling.
Je reactie op michelAFCA raakt helemaal kant noch wal. Wat kun jij jezelf ontzettend goed voor joker zetten zeg. Je roept van alles met grote woorden, maar het is gestaafd op niks. Argumenten heb je niet, je discussieert als een klein kind en gaat stampvoeten als je het op inhoudelijk niveau niet kunt winnen.
Citaat: Wat gaan jullie straks zeggen? Jol de schuld geven dat er een technisch probleem is met het dak van de Arena?
Sorry hoor, maar dit is echt het toppunt. Jij bent leider van een voetbalelftal kleine kinderen, ik hoop dat je ze een andere boodschap meegeeft dan dit, want anders zit er iets echt niet goed bij je.
Ga je nu verder met mij afkraken? Of ga je eens antwoorden geven op mijn vragen die ik stelde in die post?
Ik plaats ze er even bij. Net zo makelijk he ;)
Citaat: Uhhhm, is Ajax dan echt zo blind? Kan Ajax niet zelf inschatten wat voor niveau keeper ze nodig hebben? Staren ze zich dan blind op het feit dat hij uit de jeugd komt, en dus meer kredieten heeft dan andere spelers? Of zijn jullie te opportunistisch? Leven jullie in een droomwereld?
Citaat: Zeg maar eerder 50/50 dan 9 van de 10. Je redenering gaat al helemaal niet op, het is een beetje melo-dramatisch. Het is niet dat Amoah kopt, maar dat Steek twijfeld. Hij kan van mij beter vol voor de bal gaan op de kans dat hij de bal een keer mist, dan 2 stappen vooruit om de hoge bal te pakken en als ie dan komt bang worden en 2 stappen terug. Heel twijfelachtig,nerveus,bang,niet besluitvaardig. Dingen die een keeper van AJAX zeker niet mag hebben als je er zolang in staat.
Nee, over vrije trappen vanaf de zijkant ben ik niet zo bezorgd hoor. Die heeft Steek vrijwel altijd. Daar zit ie gewoon goed bij.
Dat Amoah vrij kan koppen baat me meer zorgen dat een Stekelenburg die twijfelt en besluit niet uit te komen. Je ziet hem overduidelijk twijfelen dat klopt. Maar het kan ook een leermoment zijn. Zou die uitgekomen zijn, en eerder bij de bal zou zijn dan Amoah en op een vrij harde manier ingekomen zijn, dan was het een penalty geweest. Nee, Martin mag wel trainen op dit soort momenten, want de verdediging was ronduit bagger daar.
|
Seduction

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:43
|
|
Citaat: Je bekijkt het niet van twee kanten. En dat weet jij zelf ook wel. Je stelt een vraag, waarop voor jou de conclusie al moet zijn dat Stekelenburg een prima keeper is, omdat Ajax niet naar een andere 1e keeper heeft gezocht. Neem dus maar lekker jezelf in de maling.
Ga je nu verder met mij afkraken? Of ga je eens antwoorden geven op mijn vragen die ik stelde in die post?
Citaat: Zeg maar eerder 50/50 dan 9 van de 10. Je redenering gaat al helemaal niet op, het is een beetje melo-dramatisch. Het is niet dat Amoah kopt, maar dat Steek twijfeld. Hij kan van mij beter vol voor de bal gaan op de kans dat hij de bal een keer mist, dan 2 stappen vooruit om de hoge bal te pakken en als ie dan komt bang worden en 2 stappen terug. Heel twijfelachtig,nerveus,bang,niet besluitvaardig. Dingen die een keeper van AJAX zeker niet mag hebben als je er zolang in staat.
Nee, over vrije trappen vanaf de zijkant ben ik niet zo bezorgd hoor. Die heeft Steek vrijwel altijd. Daar zit ie gewoon goed bij.
Dat Amoah vrij kan koppen baat me meer zorgen dat een Stekelenburg die twijfelt en besluit niet uit te komen. Je ziet hem overduidelijk twijfelen dat klopt. Maar het kan ook een leermoment zijn. Zou die uitgekomen zijn, en eerder bij de bal zou zijn dan Amoah en op een vrij harde manier ingekomen zijn, dan was het een penalty geweest. Nee, Martin mag wel trainen op dit soort momenten, want de verdediging was ronduit bagger daar.
Citaat: Ga je nu verder met mij afkraken? Of ga je eens antwoorden geven op mijn vragen die ik stelde in die post?
Kom op Fregge. Zoals ik al zei, dit zijn geen vragen van jouw kant om te weten hoe ik daar op reageer. Je weet donders goed zelf dat je insteek was om daarmee aan te geven dat Stekelenburg naar behoren functioneert omdat Ajax niet naar een andere keeper heeft gezocht.
Ik ga daar dus geen antwoord op geven. Je weet mijn argumenten die ik jegens Stekelenburg heb, en mocht je het toch vergeten zijn, kun je altijd het Stekelenburg topic er op nalezen. Ik laat mij niet commanderen door jou, terwijl ik al genoeg plausibele argumenten heb genoemd. Jouw "vraag" is dus volkomen overbodig in deze.
Bovendien hoef ik je niet af te kraken, je zet jezelf al genoeg voor schut.
Citaat: Nee, over vrije trappen vanaf de zijkant ben ik niet zo bezorgd hoor. Die heeft Steek vrijwel altijd. Daar zit ie gewoon goed bij.
Hoe kom je er bij? Waar is je onderbouwing? psv vergeten, om maar eens een recent voorbeeld te noemen?
Citaat: Dat Amoah vrij kan koppen baat me meer zorgen dat een Stekelenburg die twijfelt en besluit niet uit te komen. Je ziet hem overduidelijk twijfelen dat klopt. Maar het kan ook een leermoment zijn. Zou die uitgekomen zijn, en eerder bij de bal zou zijn dan Amoah en op een vrij harde manier ingekomen zijn, dan was het een penalty geweest. Nee, Martin mag wel trainen op dit soort momenten, want de verdediging was ronduit bagger daar.
Zie dikgedrukte stukje.
Apart dat een "absolute nummer 1 keeper" die zijn 7e seizoen ingaat als keeper, nog moet leren van dit soort basissituaties in het voetbal.
I rest my case.
|
Fregge

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:46
|
|
Doe het gewoon eens, ik vraag me dat namelijk af.
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:50
|
|
Er is maar 1 iemand die ze gelijk kan krijgen en dat is Stekelenburg zelf. Zo simpel is het. Allebij de argumenten hebben wel een kern van waarheid. Maar het feit dat Maarten zelf wisselvallig keept vat deze discussie wel samen
|
michelAFCA

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 10:50
|
|
Heb jij het balletje van zoetzak gezien? van Amoah? het blijft gewoon een 50/50.
Steek kan inkomen wat hij wil. Het is zijn 16 meter, volgens mij ook nog in de 5 dus no way dat er ooit een penalty uitgekomen zou zijn. Je kan er zeker op trainen. Dat steek de boel neerzet en praat over wat hij gaat doen of verdediging moet doen.
|
Seduction

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 11:01
|
|
Citaat: Doe het gewoon eens, ik vraag me dat namelijk af.
Nee, dat doe ik niet. Heb ik je net ook al uitgelegd. Sterker nog, er staat in het Stekelenburg topic iets over de prioriteiten van Ajax, wat van mijn hand kwam.
Jammer dat je het nalaat om op mijn punten te reageren, die, -in tegenstelling tot die van jou-, wel degelijk hout snijden.
|
Fregge

|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 11:05
|
|
Nee, doe het gewoon eens. Niks geen gezeik. Is nog geen 5 minuten werk. Je bekijkt de situatie dan van verschillende kanten.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 13:14
|
|
Citaat: Uhhhm, is Ajax dan echt zo blind? Kan Ajax niet zelf inschatten wat voor niveau keeper ze nodig hebben?
Kijk naar het spelersbeleid plus de prestaties van de afgelopen jaren en trek je conclusies. Daarbij heeft het inderdaad met prioriteiten, aankoopbeleid en financiën te maken. Dat is vrij simpel te beredeneren na deze transferzomer en werd al geroepen toen van Basten Vermeer de voorkeur gaf.
Citaat: Okay, gaan we even kijken naar het feit dat jullie gelijk hebben: Waarom komt Rick van den Boog dan met het nieuws dat er niet word gezocht naar een eerste keeper?
Al beantwoord. Frappant; jij vond Oleguer een prima mandekker, toch zocht en zoekt Ajax naar zo'n speler. Als ik je redenering hier volg, geef je jezelf dus v.w.b. Oleguer ongelijk. Dat siert je. Nog frappanter is dat RvdB dit kennelijk heeft gezegd. Dat is helemaal niet nodig als je nummer 1 ook de onbetwiste nummer 1 is. Bij AZ roepen ze nu toch ook niet dat ze niet op zoek naar een eerste keeper?
Citaat: En Vermeer heeft het zeker niet in mijn ogen.
Die mocht bijtekenen. Uhhhm, is Ajax dan echt zo blind? Kan Ajax niet zelf inschatten wat voor niveau keeper ze nodig hebben?
Citaat: Jullie (waaronder jij zeker) leeft nog in zo'n wereld waar Ajax oppermachtig moet zijn of zo. Waar geen elke foutje toegestaan is.
Je kan wel sarcastisch gaan doen, maar toen bij Ajax de lat omlaag ging, hielden de kampioenschappen op.
|
melvinkruijt

Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 09:20
|
|
Misschien een beetje late reactie, maar toch even plaatsen.
Zoals Fregge graag ziet, zal ik de kans van Amoah vanuit beide kanten bekijken.
- De verdedigers, weet even niet wie, maken een fout. Een spits als Amoah, toch een ervaren en niet bepaald slechte spits voor de eredivisie, mag bij een standaardsituatie nooit, maar dan ook nooit, vrij worden gelaten. Dat de verdedigers vertrouwen op de keeper mag geen excuus zijn. Je kan voor dat de vrije trap wordt genomen nooit weten hoe die zal lopen. Bij Man United laten de verdedigers echt niet een mannetje lopen omdat ze denken: wij hebben Van der Sar, die pakt 'm wel. Dat is dus de eerste fout die is gemaakt.
- De keeper hoort een bal als deze gewoon uit de lucht te pakken of op z'n minst weg te kunnen stompen. Twee stappen terug doen getuigt van twijfel en een keeper die al 7 jaar bij Ajax keept zou toch ondertussen beter moeten kunnen. Ik vnd dan ook dat je bij Stekelenburg bij dit soort dingen echt niet meer mag spreken van leermomenten. Die twijfel en daaruit volgend het niet ingrijpen vind ik dan ook een fout van de keeper.
Verder wil ik nog even reageren op het argument dat wanneer Stekelenburg hard inkomt om de bal te pakken, dit zeker resulteert in een penalty. Dit slaat natuurlijk kant noch wal. Je kunt nooit voorspellen wat een penalty opleverd en ik kan me niet echt herinneren dat een keeper die de bal uit de lucht haalt en daarbij de tegenstander raakt, een penalty tegen krijgt.
Er wordt overigens nerges gezegd, althans volgens mij, dat Stekelenburg slecht is. Er wordt alleen gezegd dat je van een keeper met zoveel ervaring meer mag verwachten en dat hij in dit soort situaties nog wel eens de verkeerde beslissing nemt.
Ik vind hem overigens een prima keeper, maar geen topper. Jammer genoeg, moet ik dan wel toevoegen.
Verder wil ik nog even iets toevoegen: stop aub eens met dat moddergooien en welles/nietes-spelletje. Maakt het erg vervelend om de posts te lezen. (En ik noem hier niemand specifiek, ook niet alleen dit topic. Merk dat dit ook bij andere topics voor komt en dat is jammer. Ben hier nog niet zo lang, post niet zo veel als anderen, maar mijn eerste indruk was een forum waar op een volwassen manier en met argumenten gediscussieerd kan worden over onze gedeelde liefde: AJAX. Laten we dat dan ook zo houden.)
|