Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Financiële situatie bij Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Financiële situatie bij Ajax
Maker: ReinBekeken: 14183
Status: InactiefBerichten: 157
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 12:29
Ben persoonlijk wel bang voor dat verlies. Ajax zit in een lastig parket als het niet eerste wordt. Wordt je tweede dan krijg je namelijk een CL tegenstander uit een groot land in de voorronde en hoogstwaarschijnlijk ben je dan alsnog de klos.

Gezien de loonlasten en het gebrek aan verdere inkomsten ga ik uit van een recordverlies van tussen de 16 en 20 miljoen. Dat betekent dat Ajax moet interen op eigen vermogen en dat zal na dit seizoen sowieso verdampt zijn. Gevaarlijk parket waar onze club in zit.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 16:21
Als je 2e wordt hoef je toch niet per sé tegen een club uit een groot land te loten? Twente speelde tegen Sporting, die zijn ongeveer gelijkwaardig aan ons.

Ik ben ook bang voor een recordverlies van zo'n 25 miljoen euro. Maarja, verkoop Suarez, verkrimp de selectie enorm, zodat je een UEFA-Cup huishouding hebt, en dan kun je weer dik operationeel winst gaan maken als je Champions League speelt.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 16:45
Het vermogen van Ajax bedraagt nog steeds meer dan 60 miljoen. Bij een verlies van 25 miljoen, zal ten laste van het vermogen zo'n 18 miljoen worden gebracht (verschil is belasting). Inderdaad ontzettend veel, maar het is natuurlijk niet waar dat het vermogen van Ajax dan verdampt is. Ajax moet de komende anderhalf jaar met name de salarissen fors omlaag brengen. Dat kan door veel overbodige spelers te verkopen/verhuren en aflopende contracten (Luque, Rommedahl) niet te verlengen.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 18:05
Tsja, het vermogen is misschien 60 miljoen, maar dat wil niet zeggen dat Ajax geen lening af moet sluiten.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 20:49
Dat is gebleken. Dat is overigens bij bedrijven doodnormaal. Het betekent feitelijk alleen maar dat de bezittingen van Ajax meer waard zijn dan het eigen vermogen.
Ajacied


Geregistreerd: 04-07-2008
Forum berichten: 143
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 feb 2010 12:55
Citaat:
'Boulahrouz wilde driekwart inleveren'

Martin Jol heeft definitief een streep gezet door de naam van Khalid Boulahrouz. De verdediger van VfB Stuttgart wilde voor een kwart van zijn huidige salaris komen voetballen, maar de Raad van Commissarissen van Ajax ging voor de huur liggen. Dat schrijft De Telegraaf. Ook Mido Hossam, Edson Braafheid en Gergely Rudolf bleken onlangs te hoog gegrepen voor de Amsterdammers.


Als de RvC zich er mee moet bemoeien zegt dat toch ook wel het een en ander.
Deminister


Geregistreerd: 08-07-2009
Forum berichten: 3
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 feb 2010 13:36
Er is geen enkele club die geld heeft. Misschien is het iemand opgevallen dat de duurste transfer in de premier league slechts 3 miljoen Pond Sterling betrof (3.3 miljoen Euro). Als onze zeiksnor bij Voetbal International weer fijntjes wijst op de slechte situatie bij Ajax dan moet de man maar in het achterhoofd houden dat ook Ajax over drie jaar de CL wint als ze net als Barcelona voor 260 miljoen in het krijt staan.

Het is ronduit een zege dat er geen geld meer is. Het brengt de clubs terug in een positie die stukken eerlijker is. Ik hoop zonder twijfel op een faillissement zoals met leeds United een aantal jaren het geval was. Ik laat er geen traan om als Madrid, Barcelona, Manchester United of Liverpool dadelijk hun rente op de schulden niet meer kunnen betalen.

Mijn enige probleem is dat je van een beurs genoteerde onderneming mag verwachten dat de aandeelhouders de opportunisten op de vingers tikt. Waar waren zij toen achtereenvolgens de derde colonne mannen als Co Adriaanse en Louis van Gaal die met een lange termijn visie bezig waren opofferden aan een fraudeur als Arie van der Eijden of een koekenbakker als Beenhakker. Waar was de raad van Commissarissen toen van basten ineens 16 miljoen mocht uitgeven onder grote aanmoediging van het niet met al teveel hersens gezegende legioen voor een jongen die slechts een half jaar wat had laten zien? Waar was de RVC en waar was de directie toen er contracten met Sno werden afgesloten voor 1.25 miljoen aan salaris?

De RVC en de aandeelhouders hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. van eendagsvliegen als een coach kun je geen beleid verwachten maar de financieel en algemeen directeur dienen hun job te verliezen als je gokt en verliest. Gokken doe je op de renbaan, en beleid maken dien je in een bedrijfsplan te doen.

Ik ben er voorstander van dat er gedurende drie jaar een verbod komt op het aantrekken van iedereen die ouder is dan 19 jaar, huur of koop, het is allemaal drie keer niets. En over 5 jaar als de regels in de CL gaan gelden dat een begroting sluitend moet zijn heb je dan de kans weer grote successen te vieren.

Met een beetje mazzel verliezen we straks minimaal 1 plaats inde Europa league. Met een beetje meer mazzel eindigt AZ op de 5 plaats en Feyenoord op de 4e plaats en heb je niet meer te maken met clubs als NC of NEC of Heerenveen die je punten mogen verneuken. Zonder clubs als NEC of NAC had het gemiddelde dit jaar al een punt hoger geweest. Met een land als Roemenie dat volgend jaar geen punt meer overhoud had dit betekent dat je al minimaal een club extra in de CL had gehad over twee jaar. En dat betekent weer een impuls voor clubs als Ajax.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 feb 2010 14:48
Citaat:
De RVC en de aandeelhouders hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. van eendagsvliegen als een coach kun je geen beleid verwachten maar de financieel en algemeen directeur dienen hun job te verliezen als je gokt en verliest. Gokken doe je op de renbaan, en beleid maken dien je in een bedrijfsplan te doen.

Ik ben er voorstander van dat er gedurende drie jaar een verbod komt op het aantrekken van iedereen die ouder is dan 19 jaar, huur of koop, het is allemaal drie keer niets. En over 5 jaar als de regels in de CL gaan gelden dat een begroting sluitend moet zijn heb je dan de kans weer grote successen te vieren.


Punt is dat van Van Basten verwacht werd dat hij voor de lange termijn aan Ajax verbonden zou blijven. Als je hem dan gaat beperken in z'n aankoopbeleid is dat een teken aan de wand en kun je je langetermijnsinitiatief wel naar de prullenbak verwijzen. Je vertrouwt je eigen project namelijk niet.

Daarnaast had Van Basten geclaimd dat hij met 35 miljoen mocht smijten door het feit dat er gene geld geinvesteerd werd door zijn voorganger Van Geel. Kwaliteit moest op het veld staan, dus het geld ook.

Het tweede punt is mijns inziens niet praktisch. Je sluit het boek voor een eventuele terugkeer voor spelers als Chivu, Seedorf en Grygera. Niet dat dat nu speelt, maar je smoort de mogelijkheid ook in de kiem. Lijkt me niet wenselijk.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Do 4 feb 2010 08:23
Citaat:
Financieel goed nieuws voor Ajax

AMSTERDAM - In de economisch zware tijden voor Ajax, kon Jeroen Slop ook goed nieuws melden. De financieel directeur was tijdens de presentatie van de jaarcijfers in oktober nog somber over de liquiditeitspositie en vreesde rood te moeten staan bij voormalig hoofdsponsor ABN Amro.

Jeroen Slop
"Zoals ik het nu kan inschatten, denk ik dat we dit seizoen geen gebruik hoeven te maken van de kredietfaciliteit." Slop houdt een slag om de arm. "Je weet natuurlijk nooit helemaal zeker wat er gebeurt." Dat er voldoende geld in kas is, komt mede door de loting in de Europa League. ,,Voor het thuisduel met Juventus zijn al 47.000 kaarten verkocht. En over dat geld kunnen we direct beschikken. Het zou prettig zijn als de zestiende finale niet de laatste Europese wedstrijd is."


bron
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 4 feb 2010 08:32
Tja gemiddelde prijs voor een kaartje zeg "50 euro" dan leert een simpel rekensommetje dat 50*45.000= 2.250.000 oplevert. Of dit daadwerkelijk reeel is weet ik niet aangezien je ook met pers, sponsoren (gratis kaartjes), etc zit..
Maar sommige kaarten kosten goedkoper en er zijn er ook velen van 70-80 euro.
Misschien dat er trouwens nog extra geld binnenkomt omdat sponsoren extra willen betalen voor reclame op de borden? Ik weet niet hoe dit zit geregeld, een vast bedrag per seizoen? Of toch per wedstrijd verschillend?
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Do 4 feb 2010 08:42
Beveiliging tijdens zo'n wedstrijd kost ook een zeer aanzienlijk bedrag.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 4 feb 2010 09:01
Citaat:
Beveiliging tijdens zo'n wedstrijd kost ook een zeer aanzienlijk bedrag.

Natuurlijk maar het ging alleen om de inkomsten mijn rekensom, wat de exacte uitgaven zijn voor zo'n wedstrijd weet ik echt niet.. Ik studeer geen economie :mrgreen:.
Je zit ook nog met Stadionhuur etc
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 14:01
Citaat:
Ajax-directeur Van der Aat: "Het geld is op"

Bron: Goal.com

Er waren al tekenen van financiële zorgen bij Ajax, maar volgens commercieel directeur Henri van der Aat is "het geld op". Dat liet Van der Aat zondagavond weten in het AT5-programma Studio Ajax. De Amsterdamse club wil vanwege de beperkte middelen een koerswijziging maken binnen de gelederen.

De avond na de succesvolle middag van Ajax tegen FC Twente (3-0 winst) schoof Van der Aat aan in het televisieprogramma van AT5. Volgens de commercieel directeur zijn grote aankopen uitgesloten de komende jaren. Het beleid van de Amsterdamse club zal zich weer toespitsen op de jeugdopleiding.

Financieel directeur Jeroen Slop liet op 2 februari nog weten dat er positieve ontwikkelingen waren in financieel opzicht. "Zoals ik het nu kan inschatten, denk ik dat we dit seizoen geen gebruik hoeven te maken van de kredietfaciliteit", aldus Slop die de Europa League als voornaamste bron van inkomsten ziet.

Mede vanwege de zorgelijke financiële tijden heeft Ajax bovendien besloten een nieuwe koerswijzing te maken binnen de club. De Amsterdammers willen af van het kille imago van een beursgenoteerde club, verteld Van der Aat in hetzelfde Studio Ajax. De slogan "Ik ben Ajacied" wordt vervangen door "Wij zijn Ajax".

Een onderdeel van de koerswijziging is een Ajax Experience voor fans uit binnen- en buitenland. Sponsoren AEGON en Adidas zouden daarin een rol prominente rol moeten gaan spelen. Het ambitieuze plan moet voor Ajax een nieuwe bron van inkomsten opleveren. Een mogelijke locatie voor de Ajax Experience is het oude ABN AMRO kantoor aan het Rembrandtplein.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 14:07
Mooi zo. Blut zijn maakt inventief.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 20 feb 2010 05:31
Alle overbodige spelers kwijtraken en verder geen dure aankopen doen maar door goed te scouten en een goede jeugdopleiding te hebben goedkoop grote talenten te kunnen halen.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 20 feb 2010 09:40
Citaat:
Alle overbodige spelers kwijtraken en verder geen dure aankopen doen maar door goed te scouten en een goede jeugdopleiding te hebben goedkoop grote talenten te kunnen halen.
Dat moet altijd het idee zijn van een club zoals Ajax. Nu is Ajax gelukkig min of meer gedwongen om meer met de jeugdopleiding te gaan doen in plaats van oudere spelers te halen.
Ajacied


Geregistreerd: 04-07-2008
Forum berichten: 143
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 13:40
Citaat:
Gezien de loonlasten en het gebrek aan verdere inkomsten ga ik uit van een recordverlies van tussen de 16 en 20 miljoen. Dat betekent dat Ajax moet interen op eigen vermogen en dat zal na dit seizoen sowieso verdampt zijn. Gevaarlijk parket waar onze club in zit.


Helaas is het nog erger. Ajax heeft 10 miljoen euro verlies geleden over het eerste half jaar. In het tweede halfjaar zal er ongeveer hetzelfde verlies worden geleden plus 4 miljoen euro van Lodeiro.
Ajaciedjuh


Geregistreerd: 22-12-2007
Forum berichten: 272
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 13:59
Citaat:
Gezien de loonlasten en het gebrek aan verdere inkomsten ga ik uit van een recordverlies van tussen de 16 en 20 miljoen. Dat betekent dat Ajax moet interen op eigen vermogen en dat zal na dit seizoen sowieso verdampt zijn. Gevaarlijk parket waar onze club in zit.


Helaas is het nog erger. Ajax heeft 10 miljoen euro verlies geleden over het eerste half jaar. In het tweede halfjaar zal er ongeveer hetzelfde verlies worden geleden plus 4 miljoen euro van Lodeiro.
Zo werkt het boekhoudkundig niet. Die 4 miljoen worden uitgesmeerd over de contractperiode, dus heeft minder impact.
Ajacied


Geregistreerd: 04-07-2008
Forum berichten: 143
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 20:58
Citaat:
Zo werkt het boekhoudkundig niet. Die 4 miljoen worden uitgesmeerd over de contractperiode, dus heeft minder impact.


Volgens mij is dat niet zo maar als het zo is dan wordt het een megabedrag. Want dit zou betekenen dat er dan ook over de transfers van bijvoorbeeld Cvitanich, Suljemani en Suarez in verwerkt worden.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 21:23
Klopt, maar er word ook de uitgaande transfers meegerekend.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 11:47
Citaat:
Volgens mij is dat niet zo maar als het zo is dan wordt het een megabedrag. Want dit zou betekenen dat er dan ook over de transfers van bijvoorbeeld Cvitanich, Suljemani en Suarez in verwerkt worden.


Alleen zaten die er bij het afgelopen verlies dus ook al bij in gerekend...
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 14:12
Ach, met het vertrek van Ogararu, Luque, Lewis en Rommedahl worden de vaste lasten verlicht met zo'n 5 miljoen euro. Ajax is zwaar aan fluctuaties onderhevig als je het mij vraagt.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 14:21
Nu kunnen we een verlaging van die vaste lasten ook vrij goed gebruiken.
Ajacied


Geregistreerd: 04-07-2008
Forum berichten: 143
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 11:36
Citaat:
Volgens mij is dat niet zo maar als het zo is dan wordt het een megabedrag. Want dit zou betekenen dat er dan ook over de transfers van bijvoorbeeld Cvitanich, Suljemani en Suarez in verwerkt worden.


Alleen zaten die er bij het afgelopen verlies dus ook al bij in gerekend...

Ja, dus daarom kan het ook niet volgens mij.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 23:12
http://www.vi.nl/WebTV/WebTV-Tussen-de- ... e-club.htm
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.435 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.450.934 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Financiële situatie bij Ajax
Ga
Zoeken: