Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax' samenwerkingsverbanden
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax' samenwerkingsverbanden
Maker: ghostwriterBekeken: 8142
Status: InactiefBerichten: 79
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 18:48
Citaat:
AGOVV heeft wel oren naar Ajax
dinsdag 22 december, door SV, Amsterdam, 18:05u,
Bron: VI

Rik Van den Boog zei onlangs dat hij met meer Nederlandse clubs wil samenwerken. Het zou gaan om RKC Waalwijk/Willem II, FC Oss, FC Omniworld en AGOVV. De laatste heeft er wel oren naar.

Dat zei John Van den Brom namens de Apeldoorners. 'Het lijkt mij duidelijk dat ik bij Ajax ga informeren naar de plannen', zegt Van den Brom in de Voetbal International.

'Een samenwerking met Ajax levert altijd iets op. Ik heb er gespeeld en ben er hoofd opleiding geweest. Ik ben altijd op zoek naar manieren om met AGOVV een stap omhoog te kunnen maken, dit zou zeker kunnen helpen'.


Ik zou AGOVV zelf een zeer geschikte club vinden om een samenwerkingsverband mee aan te gaan. Het is een club die nog altijd in de groei is en financieel (voor zover ik weet) een gezond leven leid. Haarlem is een verloren zaak en zelfs als ze nu nog even de kop boven water weten te houden is het zo goed als zeker dat ze niet lang meer een profclub zullen zijn. Een samenwerkingsverband met een club in de Eerstedivisie kan altijd nuttig zijn op elk gebied.

Vooral jongens die net uit de A1 komen zouden in aanmerking moeten komen voor een verhuur na de Eerstedivisie. Jongens als Castillion en Bonevacia dit seizoen en volgend seizoen ook nog Jozefzoon en Eriksen bijvoorbeeld. Jongens dit aan het begin van het seizoen dus 18 of 19 jaar oud zijn.

Verder hoop ik dat Ajax een samenwerkingsverband met een club in de Eredivisie aan zal gaan. Een aantal jaren geleden verhuurde Ajax veel aan Willem II (Vermeer, Poepon) en RKC (Vermaelen, Vertonghen) maar er werd nooit iets stuktureels aan gegaan. Ik zou het mooi vinden als Ajax struktureel samen zou gaan werken met een Eredivisie club. Zou kan je spelers altijd verhuren aan die club waar ze op niveau ervaring op kunnen doen. Zelf zou ik VVV een zeer geschikte club vinden. Net als AGOVV is VVV nog altijd in de groei en hebben ze een stabiel beleid en zijn ze fysiek gezond.

Jongens als Siem de Jong, Sarpong, V.d. Heijden en Blind die allen makkelijk in de Eredivisie kunnen spelen maar nog geen basisplaats bij Ajax kunnen verroveren zou je dan aan zo'n club kunnen verhuren.

Samenwerkingen met VVV en AGOVV in Nederland en Ajax CT en een belgische club als AA Gent zou sportief zeer goed voor Ajax kunnen uitpakken.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 19:31
Citaat:
AGOVV heeft wel oren naar Ajax
dinsdag 22 december, door SV, Amsterdam, 18:05u,
Bron: VI

Rik Van den Boog zei onlangs dat hij met meer Nederlandse clubs wil samenwerken. Het zou gaan om RKC Waalwijk/Willem II, FC Oss, FC Omniworld en AGOVV. De laatste heeft er wel oren naar.

Dat zei John Van den Brom namens de Apeldoorners. 'Het lijkt mij duidelijk dat ik bij Ajax ga informeren naar de plannen', zegt Van den Brom in de Voetbal International.

'Een samenwerking met Ajax levert altijd iets op. Ik heb er gespeeld en ben er hoofd opleiding geweest. Ik ben altijd op zoek naar manieren om met AGOVV een stap omhoog te kunnen maken, dit zou zeker kunnen helpen'.


Ik zou AGOVV zelf een zeer geschikte club vinden om een samenwerkingsverband mee aan te gaan. Het is een club die nog altijd in de groei is en financieel (voor zover ik weet) een gezond leven leid. Haarlem is een verloren zaak en zelfs als ze nu nog even de kop boven water weten te houden is het zo goed als zeker dat ze niet lang meer een profclub zullen zijn. Een samenwerkingsverband met een club in de Eerstedivisie kan altijd nuttig zijn op elk gebied.

Vooral jongens die net uit de A1 komen zouden in aanmerking moeten komen voor een verhuur na de Eerstedivisie. Jongens als Castillion en Bonevacia dit seizoen en volgend seizoen ook nog Jozefzoon en Eriksen bijvoorbeeld. Jongens dit aan het begin van het seizoen dus 18 of 19 jaar oud zijn.

Verder hoop ik dat Ajax een samenwerkingsverband met een club in de Eredivisie aan zal gaan. Een aantal jaren geleden verhuurde Ajax veel aan Willem II (Vermeer, Poepon) en RKC (Vermaelen, Vertonghen) maar er werd nooit iets stuktureels aan gegaan. Ik zou het mooi vinden als Ajax struktureel samen zou gaan werken met een Eredivisie club. Zou kan je spelers altijd verhuren aan die club waar ze op niveau ervaring op kunnen doen. Zelf zou ik VVV een zeer geschikte club vinden. Net als AGOVV is VVV nog altijd in de groei en hebben ze een stabiel beleid en zijn ze fysiek gezond.

Jongens als Siem de Jong, Sarpong, V.d. Heijden en Blind die allen makkelijk in de Eredivisie kunnen spelen maar nog geen basisplaats bij Ajax kunnen verroveren zou je dan aan zo'n club kunnen verhuren.

Samenwerkingen met VVV en AGOVV in Nederland en Ajax CT en een belgische club als AA Gent zou sportief zeer goed voor Ajax kunnen uitpakken.

I'm with you on this subject, JD.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 10:42
Citaat:
Ik zou AGOVV zelf een zeer geschikte club vinden om een samenwerkingsverband mee aan te gaan. Het is een club die nog altijd in de groei is en financieel (voor zover ik weet) een gezond leven leid. Haarlem is een verloren zaak en zelfs als ze nu nog even de kop boven water weten te houden is het zo goed als zeker dat ze niet lang meer een profclub zullen zijn. Een samenwerkingsverband met een club in de Eerstedivisie kan altijd nuttig zijn op elk gebied.
Bijna geen enkele club in de Eerste divisie is gezond. Komt veel te weinig sponsorgeld binnen terwijl je wel een redelijk duur uitgaaf patroon hebt. Ajax moet blijven geloven in het project Haarlem want dan heb je weer geld uitgeven voor niks.

Citaat:
Vooral jongens die net uit de A1 komen zouden in aanmerking moeten komen voor een verhuur na de Eerstedivisie. Jongens als Castillion en Bonevacia dit seizoen en volgend seizoen ook nog Jozefzoon en Eriksen bijvoorbeeld. Jongens dit aan het begin van het seizoen dus 18 of 19 jaar oud zijn.
Die jongens die jij hierboven noemt moeten een kans krijgen in de voorbereiding. Spelers die blijven hangen in Jong Ajax zou je dan beter kunnen verhuren. Denk bijvoorbeeld maar aan Claasen, Shakison, Kappelhof. Voor die jongens ziet het er niet naar uit om snel de aansluiting te maken bij de A-selectie. Daar zouden ze dan ervaring op kunnen doen.

Citaat:
Verder hoop ik dat Ajax een samenwerkingsverband met een club in de Eredivisie aan zal gaan. Een aantal jaren geleden verhuurde Ajax veel aan Willem II (Vermeer, Poepon) en RKC (Vermaelen, Vertonghen) maar er werd nooit iets stuktureels aan gegaan. Ik zou het mooi vinden als Ajax struktureel samen zou gaan werken met een Eredivisie club. Zou kan je spelers altijd verhuren aan die club waar ze op niveau ervaring op kunnen doen. Zelf zou ik VVV een zeer geschikte club vinden. Net als AGOVV is VVV nog altijd in de groei en hebben ze een stabiel beleid en zijn ze fysiek gezond.

Jongens als Siem de Jong, Sarpong, V.d. Heijden en Blind die allen makkelijk in de Eredivisie kunnen spelen maar nog geen basisplaats bij Ajax kunnen verroveren zou je dan aan zo'n club kunnen verhuren.
Als je met een Eerste divisie team een samenwerking aan gaat is het de bedoeling om zo hoog te kunnen spelen. Dan zou je zelf over een paar jaar in de Eredivisie kunnen spelen met een club als Haarlem. Je moet ook niet alle spelers verhuren die op de bank komen te zitten. Je zult tijdens het seizoen ook te maken krijgen met blessures en dan zijn deze spelers gewoon nuttig.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 20:42
Het zou mooi zijn als Ajax zo snel mogelijk met VVV en AGOVV gaat praten en met hun samenwerkingsverbanden begint. Dat zijn twee financieel stabiele clubs met een duidelijk beleid en een mooie toekomst. Bij VVV zou Ajax spelers die wat verder in hun ontwikkeling zijn kunnen verhuren in plaats van spelers steeds aan andere clubs te verhuren waar meer risico aan zit. Blind, Sarpong, Bodul en V.d. Heijden verhuurt Ajax nu aan Eredivisie clubs. Het zou mooi zijn als wanneer Ajax een speler wilt verhuren VVV daar de eerste optie op krijgt. Aan AGOVV kan Ajax spelers die wat jonger of minder ver in hun ontwikkeling zijn verhuren, maar dan niet jongens als Candan die geen kans maken het bij Ajax te gaan redden maar meer Shakison en Kappelhof, jongens met talent die het misschien wel kunnen redden bij Ajax maar nog niet goed genoeg zijn voor een zekere basisplaats bij een Eredivisie club.

AGOVV, VVV, AA Gent, Ajax CT, Palmeiras, Cruzeiro, Nacional, Beijing Guoan en Brondby zou ik het ideale rijtje samenwerkingsverbanden voor Ajax vinden.
Ajacied


Geregistreerd: 04-07-2008
Forum berichten: 143
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 22:54
Verwacht er maar niet te veel van. Het aantal spelers dat in potentie wel geschikt is voor CL voetbal maar op zijn 18de beter bij een Jupiler Leaque club kan werken aan zijn mentaliteit is op 1 hand te tellen.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Di 26 jan 2010 09:36
Citaat:

AGOVV, VVV, AA Gent, Ajax CT, Palmeiras, Cruzeiro, Nacional, Beijing Guoan en Brondby zou ik het ideale rijtje samenwerkingsverbanden voor Ajax vinden.


Streep Nacional maar weg:

Citaat:
Ajax ziet af van een samenwerkingsverband met het Uruguyaanse Nacional. De Amsterdammers overwogen om na de transfer van Nicolas Lodeiro opnieuw zaken te doen met de club, maar heeft volgens AD/Sportwereld besloten om daar van af te zien. Ajax gaat nu op zoek naar een nieuwe club waar het mogelijk mee kan samenwerken.

Volgens het dagblad hielden de hoofdstedelingen geen prettig gevoel over aan de manier waarop Nacional Ajax en AZ tegen elkaar uit probeerde te spelen. De twee Noord-Hollandse clubs wilden Lodeiro beide hebben, maar de speler zelf wilde alleen naar de Amsterdam ArenA. Desondanks liet Nacional Ajax en AZ tegen elkaar opbieden.

De Amsterdammers wonnen de strijd uiteindelijk en wisten de kleine spelmaker voor vier miljoen euro binnen te halen, maar van een samenwerkingsverband met Nacional zal geen sprake meer zijn. Lodeiro is momenteel bezig met het in orde maken van zijn papieren en voegt zich op 1 februari bij de groep van Martin Jol.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 26 jan 2010 12:44
Citaat:
Het zou mooi zijn als Ajax zo snel mogelijk met VVV en AGOVV gaat praten en met hun samenwerkingsverbanden begint. Dat zijn twee financieel stabiele clubs met een duidelijk beleid en een mooie toekomst. Bij VVV zou Ajax spelers die wat verder in hun ontwikkeling zijn kunnen verhuren in plaats van spelers steeds aan andere clubs te verhuren waar meer risico aan zit. Blind, Sarpong, Bodul en V.d. Heijden verhuurt Ajax nu aan Eredivisie clubs. Het zou mooi zijn als wanneer Ajax een speler wilt verhuren VVV daar de eerste optie op krijgt. Aan AGOVV kan Ajax spelers die wat jonger of minder ver in hun ontwikkeling zijn verhuren, maar dan niet jongens als Candan die geen kans maken het bij Ajax te gaan redden maar meer Shakison en Kappelhof, jongens met talent die het misschien wel kunnen redden bij Ajax maar nog niet goed genoeg zijn voor een zekere basisplaats bij een Eredivisie club.

AGOVV, VVV, AA Gent, Ajax CT, Palmeiras, Cruzeiro, Nacional, Beijing Guoan en Brondby zou ik het ideale rijtje samenwerkingsverbanden voor Ajax vinden.


Waarom Palmeiras? Die hebben totaal geen noemenswaardige opleiding, JD. VVV ligt voor een samenwerking met Ajax binnen Nederland wel erg ver uit de weg. Daarnaast blijft VVV voorlopig nog wel een Eredivisie-ploeg. En dan liggen die samenwerkingen toch wat gevoeliger (bij de KNVB en bij de supporters). Een samenwerking met Nacional zou een topzet zijn, maar daar zijn beide clubs blijkbaar niet uitgekomen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 26 jan 2010 12:56
Interesse verleggen naar Defensor Sporting of Danubio. Die staan eveneens bekend om hun jeugdopleiding als Nacional. De laatste Uruguay onder-17 lichting was goed vertegenwoordigd met Danubio spelers, zoals altijd eigenlijk.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 26 jan 2010 12:59
Citaat:
Interesse verleggen naar Defensor Sporting of Danubio. Die staan evenmin bekend om hun jeugdopleiding als Nacional. De laatste Uruguay onder-17 lichting was goed vertegenwoordigd met Danubio spelers, zoals altijd eigenlijk.


'Eveneens' ipv 'evenmin' of heb ik je post niet begrepen?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 26 jan 2010 13:03
Moet eveneens zijn, inderdaad.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Di 26 jan 2010 23:23
Citaat:
Het zou mooi zijn als Ajax zo snel mogelijk met VVV en AGOVV gaat praten en met hun samenwerkingsverbanden begint. Dat zijn twee financieel stabiele clubs met een duidelijk beleid en een mooie toekomst. Bij VVV zou Ajax spelers die wat verder in hun ontwikkeling zijn kunnen verhuren in plaats van spelers steeds aan andere clubs te verhuren waar meer risico aan zit. Blind, Sarpong, Bodul en V.d. Heijden verhuurt Ajax nu aan Eredivisie clubs. Het zou mooi zijn als wanneer Ajax een speler wilt verhuren VVV daar de eerste optie op krijgt. Aan AGOVV kan Ajax spelers die wat jonger of minder ver in hun ontwikkeling zijn verhuren, maar dan niet jongens als Candan die geen kans maken het bij Ajax te gaan redden maar meer Shakison en Kappelhof, jongens met talent die het misschien wel kunnen redden bij Ajax maar nog niet goed genoeg zijn voor een zekere basisplaats bij een Eredivisie club.

AGOVV, VVV, AA Gent, Ajax CT, Palmeiras, Cruzeiro, Nacional, Beijing Guoan en Brondby zou ik het ideale rijtje samenwerkingsverbanden voor Ajax vinden.


Waarom Palmeiras? Die hebben totaal geen noemenswaardige opleiding, JD. VVV ligt voor een samenwerking met Ajax binnen Nederland wel erg ver uit de weg. Daarnaast blijft VVV voorlopig nog wel een Eredivisie-ploeg. En dan liggen die samenwerkingen toch wat gevoeliger (bij de KNVB en bij de supporters). Een samenwerking met Nacional zou een topzet zijn, maar daar zijn beide clubs blijkbaar niet uitgekomen.

Ze hoeven op dit moment toch niet per see een goede jeugdopleiding te hebben? Zat ik toevallig vandaag aan te denken. Als de scouts goed zijn, kan Ajax helpen de jeugdopleiding daar te veranderen, zodat ze alsnog doorgroeien. De betere talenten komen dan naar Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 00:36
Citaat:
Het zou mooi zijn als Ajax zo snel mogelijk met VVV en AGOVV gaat praten en met hun samenwerkingsverbanden begint. Dat zijn twee financieel stabiele clubs met een duidelijk beleid en een mooie toekomst. Bij VVV zou Ajax spelers die wat verder in hun ontwikkeling zijn kunnen verhuren in plaats van spelers steeds aan andere clubs te verhuren waar meer risico aan zit. Blind, Sarpong, Bodul en V.d. Heijden verhuurt Ajax nu aan Eredivisie clubs. Het zou mooi zijn als wanneer Ajax een speler wilt verhuren VVV daar de eerste optie op krijgt. Aan AGOVV kan Ajax spelers die wat jonger of minder ver in hun ontwikkeling zijn verhuren, maar dan niet jongens als Candan die geen kans maken het bij Ajax te gaan redden maar meer Shakison en Kappelhof, jongens met talent die het misschien wel kunnen redden bij Ajax maar nog niet goed genoeg zijn voor een zekere basisplaats bij een Eredivisie club.

AGOVV, VVV, AA Gent, Ajax CT, Palmeiras, Cruzeiro, Nacional, Beijing Guoan en Brondby zou ik het ideale rijtje samenwerkingsverbanden voor Ajax vinden.


Waarom Palmeiras? Die hebben totaal geen noemenswaardige opleiding, JD. VVV ligt voor een samenwerking met Ajax binnen Nederland wel erg ver uit de weg. Daarnaast blijft VVV voorlopig nog wel een Eredivisie-ploeg. En dan liggen die samenwerkingen toch wat gevoeliger (bij de KNVB en bij de supporters). Een samenwerking met Nacional zou een topzet zijn, maar daar zijn beide clubs blijkbaar niet uitgekomen.

Ze hoeven op dit moment toch niet per see een goede jeugdopleiding te hebben? Zat ik toevallig vandaag aan te denken. Als de scouts goed zijn, kan Ajax helpen de jeugdopleiding daar te veranderen, zodat ze alsnog doorgroeien. De betere talenten komen dan naar Ajax.

Het handigst is het natuurlijk als de jeugdopleiding al goed is. Als Ajax er namelijk veel tijd, geld en energie in moet stoppen, zodat zij een betere jeugdopleiding krijgen, kan Ajax pas op de lange termijn er voordeel van hebben. Volgens mij kan je dus beter een samenwerkingsverband aangaan met een club die al een goede opleiding heeft. Dan kun je, met misschien wat kleine aanpassingen, er gelijk de vruchten van plukken...
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 09:41
Citaat:
Het zou mooi zijn als Ajax zo snel mogelijk met VVV en AGOVV gaat praten en met hun samenwerkingsverbanden begint. Dat zijn twee financieel stabiele clubs met een duidelijk beleid en een mooie toekomst. Bij VVV zou Ajax spelers die wat verder in hun ontwikkeling zijn kunnen verhuren in plaats van spelers steeds aan andere clubs te verhuren waar meer risico aan zit. Blind, Sarpong, Bodul en V.d. Heijden verhuurt Ajax nu aan Eredivisie clubs. Het zou mooi zijn als wanneer Ajax een speler wilt verhuren VVV daar de eerste optie op krijgt. Aan AGOVV kan Ajax spelers die wat jonger of minder ver in hun ontwikkeling zijn verhuren, maar dan niet jongens als Candan die geen kans maken het bij Ajax te gaan redden maar meer Shakison en Kappelhof, jongens met talent die het misschien wel kunnen redden bij Ajax maar nog niet goed genoeg zijn voor een zekere basisplaats bij een Eredivisie club.

AGOVV, VVV, AA Gent, Ajax CT, Palmeiras, Cruzeiro, Nacional, Beijing Guoan en Brondby zou ik het ideale rijtje samenwerkingsverbanden voor Ajax vinden.


Waarom Palmeiras? Die hebben totaal geen noemenswaardige opleiding, JD. VVV ligt voor een samenwerking met Ajax binnen Nederland wel erg ver uit de weg. Daarnaast blijft VVV voorlopig nog wel een Eredivisie-ploeg. En dan liggen die samenwerkingen toch wat gevoeliger (bij de KNVB en bij de supporters). Een samenwerking met Nacional zou een topzet zijn, maar daar zijn beide clubs blijkbaar niet uitgekomen.

Ze hoeven op dit moment toch niet per see een goede jeugdopleiding te hebben? Zat ik toevallig vandaag aan te denken. Als de scouts goed zijn, kan Ajax helpen de jeugdopleiding daar te veranderen, zodat ze alsnog doorgroeien. De betere talenten komen dan naar Ajax.

Het handigst is het natuurlijk als de jeugdopleiding al goed is. Als Ajax er namelijk veel tijd, geld en energie in moet stoppen, zodat zij een betere jeugdopleiding krijgen, kan Ajax pas op de lange termijn er voordeel van hebben. Volgens mij kan je dus beter een samenwerkingsverband aangaan met een club die al een goede opleiding heeft. Dan kun je, met misschien wat kleine aanpassingen, er gelijk de vruchten van plukken...

Precies, bovendien is de filosofie van zo'n club ook heel belangrijk. Voorts kan Ajax ook nog best wat leren van opleidende clubs in het buitenland. De basis moet zijn dat het je beide weinig tot niets kost maar dat je beide je kennis vergroot, elk talent dat je dan daar vandaan kunt halen is meegenomen maar het is natuurlijk belangrijker dat je met die opgedane kennis je eigen opleiding kunt verbeteren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 12:11
Ik zie dit echt als pure geldverspilling. Ze zeggen steeds dat ze er geen geld in stoppen.. maar al die uurlonen zijn allesbehalve gratis.

Laat ze nou gewoon zorgen dat de jeugdopleiding spelers echt beter maakt. Dat de scouting weer de pareltjes binnenhaalt. Dat de je jeugdopleiding weer aanvallers en buitenspelers voort brengt.

Dat lijkt me een stuk belangrijker dan deze geld- en tijdverkwisting.

Wanneer alles op orde is, kun je aan dit soort zaken gaan denken. Nu gaan ze een visie exploiteren die niet functioneert...
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jan 2010 00:15
Het ligt er maar net aan hoe het ingevuld wordt, JL10. Financiëel gezien heeft de samenwerking met GBA bijvoorbeeld zeker z'n vruchten afgeworpen.

Citaat:
Het zou mooi zijn als Ajax zo snel mogelijk met VVV en AGOVV gaat praten en met hun samenwerkingsverbanden begint. Dat zijn twee financieel stabiele clubs met een duidelijk beleid en een mooie toekomst. Bij VVV zou Ajax spelers die wat verder in hun ontwikkeling zijn kunnen verhuren in plaats van spelers steeds aan andere clubs te verhuren waar meer risico aan zit. Blind, Sarpong, Bodul en V.d. Heijden verhuurt Ajax nu aan Eredivisie clubs. Het zou mooi zijn als wanneer Ajax een speler wilt verhuren VVV daar de eerste optie op krijgt. Aan AGOVV kan Ajax spelers die wat jonger of minder ver in hun ontwikkeling zijn verhuren, maar dan niet jongens als Candan die geen kans maken het bij Ajax te gaan redden maar meer Shakison en Kappelhof, jongens met talent die het misschien wel kunnen redden bij Ajax maar nog niet goed genoeg zijn voor een zekere basisplaats bij een Eredivisie club.

AGOVV, VVV, AA Gent, Ajax CT, Palmeiras, Cruzeiro, Nacional, Beijing Guoan en Brondby zou ik het ideale rijtje samenwerkingsverbanden voor Ajax vinden.


Waarom Palmeiras? Die hebben totaal geen noemenswaardige opleiding, JD. VVV ligt voor een samenwerking met Ajax binnen Nederland wel erg ver uit de weg. Daarnaast blijft VVV voorlopig nog wel een Eredivisie-ploeg. En dan liggen die samenwerkingen toch wat gevoeliger (bij de KNVB en bij de supporters). Een samenwerking met Nacional zou een topzet zijn, maar daar zijn beide clubs blijkbaar niet uitgekomen.

Ze hoeven op dit moment toch niet per see een goede jeugdopleiding te hebben? Zat ik toevallig vandaag aan te denken. Als de scouts goed zijn, kan Ajax helpen de jeugdopleiding daar te veranderen, zodat ze alsnog doorgroeien. De betere talenten komen dan naar Ajax.

Daar gaat zoals CL al aangaf veel geld, tijd en energie in zitten. Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat wanneer Ajax een samenwerking met een bepaalde club aan gaat, alle talenten uit dat land opeens naar die filiaalclub willen en de grote clubs met de beste opleidingen uit het land links laten liggen.
tasdfm


Geregistreerd: 18-11-2009
Forum berichten: 350
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 feb 2010 14:01
Bron vi.nl:
Omniworld wil opnieuw samenwerken met Ajax

FC Omniworld hoopt op een nieuwe samenwerking met Ajax. Algemeen directeur Rien Timmer laat weten dat zijn club daarvoor openstaat. De Amsterdamse club had een verregaande coöperatie met Haarlem, maar daaraan is een eind gekomen door het faillissement van de Jupiler League-club.

Overigens heeft ook AGOVV Apeldoorn de hoop gevestigd op een samenwerkingsverband met Ajax. Zoals zoveel clubs in de Jupiler League, heeft ook Omniworld geen rooie cent en een verregaande interventie van Ajax zou een kwaliteitsinjectie kunnen betekenen op sportief gebied.

Vijf jaar geleden sloten Omniworld en Ajax een dergelijke overeenkomst, maar daar is niet veel van terechtgekomen doordat Ajax vervolgens een partnerschap aanging met Haarlem. Omniworld heeft als voordeel dat Arie van Eijden, voormalig algemeen directeur van Ajax, commissaris is in Almere.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 6 feb 2010 00:02
Enganche het gaat erom dat je een netwerk opbouwt en dat kan het makkelijks via samenwerkings verbanden.

Voor Ajax is het nu vooral belangrijk dat ze snel een samenwerking op gang zetten met een of twee Nederlandse clubs. Niet lang geleden noemde ik VVV en AGOVV maar Omniworld zou volgens de berichten net als AGOVV graag met Ajax gaan samenwerken. Nu is Almere een stuk dichterbij Amsterdam dan Apeldoorn en kan Omniworld beter de rol van Haarlem overnemen. Daarbij zal Ajax bij Omniworld waarschijnlijk meer invloed kunnen krijgen. AGOVV daarintegen is finacieel behoorlijk stabiel en heeft een structureel goed beleid. Toch denk ik dat Ajax op de lange termijn meer baat heeft bij een samenwerking met Omniworld. Ajax zou dan eigenlijk voor het begin van het seizoen 2010/11 al moeten beginnen met het her structureren van de technische staf, de spelersgroep en de jeugdopleiding van Omniworld.

Ik zou Spijkerman vast leggen voor het volgende seizoen als hoofdtrainer en technisch directeur zodat die direct aan de slag kan met het samenstellen van een spelersgroep. De selectie van Omniworld is nu duidelijk zeer matig en de meeste spelers zouden dan ook moeten vertrekken. Castillion, Jozefzoon, Bonevacia, Claasen, Kappelhof, Shakison en Padt zou ik meteen met Omniworld laten onderhandelen zodat ze volgend seizoen aan hun verhuurd kunnen gaan worden. Die 7 zouden bij Omniworld een zekere basisplaats krijgen en voor de Jupiler League zijn dat allen bovengemiddeld technische spelers. Onder Spijkerman zal Omniworld dus technisch verzorgt voetbal moeten gaan spelen.

Haarlem had een behoorlijke goede jeugdopleiding waar Ajax over de jaren veel baat bij heeft gehad dus het is belangrijk dat als Ajax een samenwerking met Omniworld aangaat hun jeugdopleiding zo snel mogelijk naar een hoog niveau wordt gebracht. Mooi zal zijn als Ajax regelt dat de grootste talenten van Haarlem (behalve degene die misschien wel in de Ajax jeugdopleiding kunnen gaan spelen) naar de jeugdopleiding van Omniworld worden overgeheveld. Ook de trainers van Haarlem die volgens Ajax van een gewenst niveau zijn zullen dan in de jeugdopleiding van Omniworld kunnen gaan spelen. Dit zal wel betekenen dat de jeugdopleiding van Omniworld totaal herstructureert moet worden. Veel trainers die daar nu zitten zullen moeten vertrekken en hetzelfde geld voor spelers in de jeugdopleiding.

Misschien kan Ajax de nu overbodige Rob Witschge aanstellen als tussenpersoon tussen Ajax en de clubs waarmee ze samenwerken. Zijn rol is dan de verhoudingen tussen Ajax en hun goed te houden en bij die clubs ook naar talenten te kijken die misschien geschikt voor Ajax zouden zijn.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Za 6 feb 2010 14:01
Citaat:
FIFA U-16 Ajax
Chance to play in Europe

As of Oct. 20 will be played in cities in the Metropolitan Region of Fortaleza, the FIFA U-16 Ajax, with the participation of 20 teams in the Northeast. The intention is to reveal young talents to Ajax, the Dutch club.

The last major competition of the basic divisions held in Fortaleza was the Danone Cup in May 2009 (Photo: MARCUS FIELDS)
The revelations of the leading clubs of the state and some of the great teams meet in the Northeast and Fortaleza Metropolitan Region, from the next 20 days. The pretext is the Copa Ajax U-16, but intended to everyone - players, directors and organizers of the event - is to arrange negotiations with the giant Dutch team, which will have representatives following the tournament.

The Ajax Cup will feature 20 teams, 14 from Ceará and six other Northeastern states. Among the regional forces to highlight the local Ceará, Fortaleza and Rail; addition to the Bahia and Vitoria Bahia and Rio Grande do Norte America. Clubs Divisions strong base will also be present, as Uniclinic and Pernambuco Carpina and Vera Cruz.

The idea of competition has emerged to take advantage of the contact coach Daniel Frasson - currently in Caucaia - with representatives of Ajax. He brokered invitation to the Dutch club, who took the name to give the competition and in turn spread the image in Brazil and have priority in possible negotiations.

`` This cup is important for exchanging and giving opportunity to young people values and clubs, the `` commercial potential, says the president of the Football League Cearense, Tony Pereira. He points out that the entity, the event organizer, has not won some of the possible transactions: `` The contact is direct with the club ``.

For athletes, more than winning the competition, which motivates the same Cup Ajax is a chance to act in the club who designed aces as Cruyff and Van Basten.


> The Ajax Cup final is scheduled for February 27. Virtually every stage of the Metropolitan Region of Fortaleza will be used, but the sites of the five groups are: Antonio Cruz, the Uniclinic; CT Fortaleza in Maracanaú, Alberto Targino in Aquiraz; Training Center Northeast (Measured) in Itaitinga; and Domingão or Clenilsão in Horizonte.

> Each team paid $ 1,000 for registration. The participants are: Alliance, America, Caucaia, Ceará, Measured / Union, Crato, Rail, Fortaleza, Horizon, Icasa, Juazeiro, Maguary, Tiradentes, Uniclinic, America-RN, Bahia-BA, Carpina-PE, Maranhão, Vera Cruz -PE and Vitoria-BA.


bron

Zeer interessant. Op scoutingsgebied wordt er duidelijk aan de weg getimmerd.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 11:44
Ajax wordt wel heel actief op de Braziliaanse markt:

Citaat:

Ajax gaat samenwerken met Braziliaanse club

Ajax is een wereldmerk en zoekt mondiaal steeds nieuwe omgevingen op om haar marketinggebied uit te breiden. Esporte Clube Bahia is de nieuwste club waarmee de hoofdstedelingen een samenwerking willen aanbinden.

Afgelopen week was een delegatie van Ajax in Oost-Brazilië om zich rond te laten leiden door het complex van de Braziliaanse club, die afgelopen jaar terugkeerde in de Campeonato. Al zal de samenwerking voorlopig zijn weerslag krijgen op jeugdgebied. Zo is het de bedoeling dat jaarlijks twee talenten uit Brazilië de stap naar Amsterdam maken. Uiteindelijk moet het doel worden nagestreefd, dat Ajax enkele Braziliaanse groeibriljantjes in het eerste elftal terugziet.

Voorzitter Marcelo Guimarães Filho van EC Bahia meldt dat zijn club in maart een tegenbezoek brengt aan de Amsterdam ArenA. Dan zal de samenwerking definitief zijn weerslag krijgen middels een overeenkomst. Marcus Keane, marketing en salesmanager, keek namens het management van Ajax rond in Bahia. Foto's zijn te zien op de website van de club. Eerder deed hij dat de voormalige Nike-medewerker dat in Dubai en China. Ook interessante gebieden op marketinggebied.

Het is overigens opvallend dat EC Bahia, dat haar basis heeft in Salvador (de hoofdstad van de staat Bahia, red.) in mei een oefenwedstrijd speelt tegen een Nederlandse club. Niet Ajax, maar PSV zal dan haar opwachting maken.


Bron: ELF Sport

Eindelijk. Brazilie is zo groot en door Ajax geheel niet ontgonnen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 13:58
Om een dergelijke samenwerkingsverband hoef je de vlag niet uit te hangen. Bij Bahia liggen de groeibriljantjes niet voor het oprapen, verre van zelfs. Wees blij als je eens in de zoveel jaren een fatsoenlijke speler te zien krijgt. Ik zou zeggen investeer in je achtertuin. Dat heeft deels het succes gebracht voor Ajax in '95. Dit soort samenwerkingsverbanden leveren dikwijls niet het gewenste rendement op. Bouw een netwerk op in heel Brazilie en zorg dat je de juiste tipgevers hebt.
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 14:24
Ajax gaat weer achter de verkeerde club aan. Clubs die je in de gaten moet houden in Zuid Amerika zijn Nacional, Danbio, Defensor Sporting in Uruguay, Argentinos Juniors, Racing Club de Avellineda, River Plate, Independiente in Argentinie en in Brazilie moet je je richten op Santos, Botafogo, Cruzeiro.

Dat zijn 10 clubs in Zuid Amerika die in het verleden bewezen hebben wereldtalenten af te leveren. Vooral Nacional is een club om mee samen te werken in mijn ogen maar die kans lijkt verkeken.

Nu komen ze met Bahia aan. Nou, daar hoeven we niet veel van te verwachten
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 14:26
Maar die clubs hebben een samenwerking met Ajax dan ook niet nodig. Die zogenaamde kennis van Ajax stelt voor hen namelijk niets voor.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 19:11
Met Cruzeiro heeft Ajax al een paar seizoenen een samenwerkingsverband.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 13 feb 2010 13:38
Op papier wellicht, maar merk jij er iets van?
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 13 feb 2010 15:38
Ze Eduardo?
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.719 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax' samenwerkingsverbanden
Ga
Zoeken: