Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax' samenwerkingsverbanden
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax' samenwerkingsverbanden
Maker: ghostwriterBekeken: 8141
Status: InactiefBerichten: 79
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Di 27 apr 2010 10:20
Zou Ajax dan ook de mogelijkheid krijgen om Russische talenten via deze club op te leiden en met een eerste optie naar Nederland te halen?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 27 apr 2010 10:29
Citaat:
Zou Ajax dan ook de mogelijkheid krijgen om Russische talenten via deze club op te leiden en met een eerste optie naar Nederland te halen?

Dat eerste gaan ze doen natuurlijk. Dat tweede lijkt mij niet.
Maar hierdoor komen er wel meer spelers die begrijpen hoe het is om in een AJAX-systeem te functioneren. Als het goed is vergroot dit weer de spelersmarkt voor AJAX.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 27 apr 2010 15:45
Ik denk dat Ajax dit puur voor de centen doet. Die spelers willen sowieso niet naar Ajax.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 27 apr 2010 20:01
Prima deal van Ajax om zo aan extra geld te komen. Ook zit er in het contract een optie van nog eens vijf jaar. Ik denk dat er geen Russische spelers naar ons toekomen omdat ze daar in Rusland veel meer verdienen dan dat ze bij Ajax kunnen verdienen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 27 apr 2010 20:10
Ook de talenten van 21 jaar?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 27 apr 2010 20:17
Als zo'n club geld wil steken in de opleiding, dan zullen de talentvolle spelers ook wel voldoende verdienen om te willen blijven, ja.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 27 apr 2010 20:24
Waar de club ligt gaat er ook veel geld om in de sportwereld. Ze hebben daar de Winterspelen binnen gehaald. Ze krijgen opeens grote wedstrijden in de wielerwereld waar ook een hoop geld is geďnvesteerd. Is trouwens ook een leuk toeristisch gebied.

Citaat:
Ook de talenten van 21 jaar?
Als ze echt talent hebben, zullen wel naar een van de clubs uit Moskou gaan. Als je echt voor talenten wil gaan moet je ze veel vroeger halen. Ze zijn daar ook nog eens honkvast.
Sochi staat wel eerste in de eerste divisie van Rusland. Bron Simon Zwartkruis(Vi.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 08:20
Genk wordt de volgende.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 09:49
Mooi, wel een hele andere samenwerking dan met FC Zhemchuzhina-Sochi. Deze samenwerking zal vooral bestaan uit kennisuitwisseling. Ajax zal hun kennis over de jeugd overbrengen naar Genk. Genk zal hun kennis over het jeugdvoetbal in België naar Ajax toe brengen. Daarbij is het ook mooi meegenomen dat Genk een goede jeugd heeft.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 mei 2010 12:53
Citaat:


Ajax en FC Omniworld hebben overeenstemming bereikt over een samenwerkingsverband tussen beide clubs. De overeenkomst gaat in op 1 juli 2010 en heeft een looptijd van vijf jaar. Ajax zal met FC Omniworld, de club die per 1 juli 2010 de naam Almere City FC draagt, intensief gaan samenwerken op voetbaltechnisch gebied. Daarbij gaat het ondermeer over de scouting, de doorstroming van talenten en het verhuren van spelers.
De samenwerking is gericht op zowel de jeugdopleiding als het betaald voetbalgedeelte. De jeugdopleiding van de club uit Almere zal onderdeel worden van de Ajax-opleiding.

Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax: ,,We denken dat FC Omniworld een zeer geschikte club is om mee samen te werken. Almere is dichtbij, het is de snelst groeiende stad van het land en het eerste elftal speelt in de Jupiler League. Het was voor ons primair van belang dat we een club zouden vinden waarbij spelers zich verder kunnen ontwikkelen en waarmee we onze jeugdopleiding en ons scoutingnetwerk zouden kunnen uitbreiden. Er zitten jongens in Jong Ajax en in onze A1 voor wie het beter is om in het eerste elftal van FC Omniworld te spelen. Spelers die speelminuten moeten opdoen in een competitie waar hun fysieke en mentale weerbaarheid verbetert. Dat bevordert enerzijds de ontwikkeling en dus de doorstroming van talenten naar ons eerste elftal en anderzijds moet het eerste elftal van FC Omniworld er beter van worden.”

René ter Borgh, voorzitter van FC Omniworld: ,,De stad Almere is sportief en ambitieus, datzelfde geldt voor onze club, die straks Almere City FC heet. Het is een eer dat we met Ajax kunnen samenwerken. Ajax is een grote club met een enorme uitstraling en historie, Ajax is net als wij ambitieus en er was vanaf de eerste gesprekken een klik. Deze samenwerking biedt onze opleiding een platform om door te groeien, wat goed is voor de verdere ontwikkeling van de gehele club. Daarnaast moet de selectie van ons eerste elftal sterker worden. Dankzij deze overeenkomst met Ajax heb ik er veel vertrouwen in dat we onze ambities ook op het veld kunnen laten zien.”
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Di 11 mei 2010 14:08
Is de samenwerking opnieuw opgepakt (dus geintensiveert (ha ha! niet geript van Riejuh of zo :mrgreen: )), of is dit een nieuwe samenwerkingsverband?
DIMC85


Geregistreerd: 27-03-2009
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Di 11 mei 2010 14:13
Citaat:
Is de samenwerking opnieuw opgepakt (dus geintensiveert (ha ha! niet geript van Riejuh of zo :mrgreen: )), of is dit een nieuwe samenwerkingsverband?


Overeenkomst gaat 1 Juli in dus denk nieuwe.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Di 11 mei 2010 23:18
Iemand die het 100% zeker weet? Ik had eerlijk gezegd al gehoopt dat Toby had gereageerd.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 mei 2010 23:48
Nee, intensiever geworden. Hadden al vanaf 2005 een samenwerking. Op papier, maar nooit echt iets van vernomen. Nu Haarlem er niet meer is als profclub is Omniworld de vervanger.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 08:26
Citaat:
Nee, intensiever geworden. Hadden al vanaf 2005 een samenwerking. Op papier, maar nooit echt iets van vernomen. Nu Haarlem er niet meer is als profclub is Omniworld de vervanger.


Dat dacht ik ook namelijk, had hier met Fregge een discussietje over..
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 08:39
Nou ja, discussie. Er kwam meer een vraag. Er was wat verwarring.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 mei 2010 08:09
Prima samenwerkingsverband met FC Omniworld. Benieuwd welke spelers de tijdelijke overstap naar FC Omniworld wil maken. Padt heeft een maand terug aangegeven dat die tijdelijk verhuurd wil worden om elke week te kunnen spelen. Daarnaast zullen er nog een aantal namen in aanmerking komen voor FC Omniworld. Ik denk zelf aan spelers als Claasen, Özbiliz, Castillion en Zeegelaar.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 sep 2010 22:36
De Russen zijn deze week bij Ajax om een kijkje te nemen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 sep 2010 23:03
Bron?
Benji


Geregistreerd: 28-01-2008
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Ma 6 sep 2010 23:08
Neem aan dat Bart die Russen zelf heeft gespot.

Ben toch benieuwd wat er uiteindelijk gedaan gaat worden met al die samenwerkingsverbanden die vorig seizoen zijn afgesloten. Die Russische deal heeft een status aparte, omdat deze een andere basis heeft ('kopieren' jeugdopleiding Ajax), die andere deals zijn wat minder concreet in te delen.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 sep 2010 23:21
Ik heb ze niet gezien, maar ik hoorde het van iemand op de Toekomst, dat ze afgelopen week zijn geweest. Omdat het voor beide partijen een rustige week is vanwege interlandwedstrijden van zowel het eerste elftal als de jeugd.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 14 sep 2010 11:55
Hoe zit het nu precies met Jeffrey Dekker? Wat ik gehoord heb, is hij wel uitgeleend aan Almere City maar hij staat zowel niet op de officiele site van Ajax als die van Almere???

Gister wist iemand mij te vertellen dat ook Jordy Deckers naar Almere gaat, iemand een bevestiging/ ontkenning hiervan?
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 14 sep 2010 13:09
Citaat:
Gister wist iemand mij te vertellen dat ook Jordy Deckers naar Almere gaat, iemand een bevestiging/ ontkenning hiervan?
Zou natuurlijk te gek mocht Deckers verhuurt worden. Niet zozeer omdat het omdat het een versterking/verzwakking zou zijn. Maar eerst wou Ajax twee keepers bijong Ajax hebben en hebben ze daarom ook een contract laten ondertekenen bij Jong Ajax. Of ze moeten al van die gedachte af zijn gestapt dat een keeper voor Jong Ajax genoeg is. Of ze laten Graafland naar Jong Ajax gaan, zodat een keeper verhuurt kan worden. Wat het is te gek dat ze in totaal zes keepers hebben rond lopen bij jong Ajax en het eerste. Dan tel ik Padt nog niet mee.

Dat er nog verhuurd gaat worden aan Almere lijkt me niet meer dan logisch. Want met deze selectie kan Ajax volgend jaar weer een andere partner zoeken. Ik heb ergens gelezen dat Ajax in een seizoen vijf man moet verhuren aan Almere, maar precies weet ik ook niet.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 28 dec 2010 15:25
Jan Olde Riekerink heeft de afgelopen tijd bij China als adviseur het nationale elftal geholpen bij een paar oefenwedstrijden en de samenwerking tussen Ajax en de Chinese bond lijkt nog steeds behoorlijk actief. Als ik Vd Boog was dan zou ik proberen te regelen dat het Chinese nationale elftal in de zomer naar Europa komt om een oefenwedstrijd tegen Ajax te spelen. Dit zou de merchandise een enome boost kunnen geven, misschien is het slim om Jong Ajax in dezelfde week een oefenwedstrijd tegen China o21/23 af te laten werken.

Van mij mag Ajax Deckers, Vd Meulen en Overtoom naar Almere City sturen en het liefst zou ik eigenlijk zien dat ook Sno en Donald daar heen zouden gaan voor de rest van het seizoen. Misschien zijn die twee wel zo gek te krijgen van aan het einde van dit seizoen loopt hun contract af en ze moeten zich wel in de kijker spelen en dat lukt makkelijker in de Jupiler League dan bij Jong Ajax.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 30 dec 2010 00:22
Citaat:
Van mij mag Ajax Deckers, Vd Meulen en Overtoom naar Almere City sturen en het liefst zou ik eigenlijk zien dat ook Sno en Donald daar heen zouden gaan voor de rest van het seizoen. Misschien zijn die twee wel zo gek te krijgen van aan het einde van dit seizoen loopt hun contract af en ze moeten zich wel in de kijker spelen en dat lukt makkelijker in de Jupiler League dan bij Jong Ajax.
Ik zou daar spelers met toekomstperspectief naar toe sturen. De spelers die je hier boven noemt hebben volgens mijn geen perspectief bij Ajax in de toekomst.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.646 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax' samenwerkingsverbanden
Ga
Zoeken: