Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:32
|
|

Historie
Citaat: 8 augustus 2009 Ajax - RKC Waalwijk 4 - 1
6 april 2007 RKC Waalwijk - Ajax 2 - 2
20 augustus 2006 Ajax - RKC Waalwijk 5 - 0
16 april 2006 RKC Waalwijk - Ajax 2 - 4
4 december 2005 Ajax - RKC Waalwijk 4 - 1
8 mei 2005 Ajax - RKC Waalwijk 4 - 0
5 december 2004 RKC Waalwijk - Ajax 1 - 2
7 maart 2004 RKC Waalwijk - Ajax 0 - 1
14 september 2003 Ajax - RKC Waalwijk 4 - 1
4 mei 2003 Ajax - RKC Waalwijk 6 - 1
Schorsingen
Vertonghen, De Zeeuw, Alderweireld. Mogelijk nog Enoh aan de hand van videobeelden.
Blessures
Atouba, De Jong en Lindgren (misschien zijn die laatste twee toch weer fit straks).
De grootste vraagtekens zijn wat Jol achterin en op het middenveld wil doen. Vooral de defentie is een zorgenkindje. Oleguer zal Oleguer vervangen, Van der Wiel zal op de rechtsback positie blijven. Emanuelson of Anita als linksback. Wie de linkercentrale verdediger wordt blijft dan de vraag, en daarnaast wie de bank mag warmhouden.
Oplossingen:
1. Jol gaat 3-4-3 spelen.
2. Jol gaat de linkercentrale verdediger vervangen.
Dit zijn de varianten waar ik het meest voor voel: [Anita - Oleguer - Van der Emanuelson"> of [Van der Wiel - Oleguer - Lindgren - Anita/Emanuelson">.
Ik vrees ervoor dat Robbie Wielaert toch weer in de basis zal komen. Een plek op de bank is sowieso al onvermijdelijk. Jeugdspelers waar Jol nog uit kan putten zijn Van der Meulen,Kappelhoff en Ze Eduardo voor die plek
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:37
|
|
Ik zou hier aanvallend beginnen. Deze tegenstander moet je opvreten. Dit zou ik spelen:
------------------------- Stekelenburg -------------------------
---- Van der Wiel -------- Oleguer ------------- Anita -------
---------------------- Enoh ------- Gabri -----------------------
-- Eriksen -------------------------------------- Lodeiro -------
--- Suarez ------------- Pantelic ---------- Emanuelson -----
|
Vienna

Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:44
|
|
Het zou wat zijn. Win je er zeven op een rij, inclusief angstgegners en na Europese wedstrijden, win je van Twente en PSV en dan een gelijkspel bij RKC. Verder is het natuurlijk zo dat een overgang van Ajax-PSV waar al weken naar werd uitgekeken naar die fietsenstalling in Waalwijk een behoorlijke is.
Maar dan nog: hier moet toch gewoon gewonnen worden? 1-3.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:47
|
|
Zal Oleguer, Oleguer vervangen, Push?
Ik denk dat Jol als volgt de verdediging zal opstellen:
Ogararu - Van der Wiel - Oleguer - Anita
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:48
|
|
Suárez, Pantelic, Rommedahl;
Enoh, Eriksen, Gabri;
Emanuelson, Oleguer, V/d Wiel, Anita;
Stekelenburg;
Bank: Vermeer, Ogararu, De Jong, Aissati, Lodeiro, Sulejmani, Suk.
Als Enoh geschorst is en Lindgren nog niet fit is, zou ik Anita op zijn plek zetten en Ogararu maar laten opdraven. Betere smaken hebben we niet.
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:53
|
|
Ik zou VD Wiel gewoon op rechts laten staan. Dat is een van de grote krachten van Ajax op dit moment. Als Lindgren niet fit is, dan met Anita in het centrum beginnen (samen met Oleguer). Dan heb je een goede verdediger en opbouwer in het centrum staan. Ook dat laatste is essentieel in het spel van Ajax.
Op het middenveld kan Gabri de plek van De Zeeuw innemen. Voorin met Eriksen i.p.v. Urby (Urby weer linksback).
Hopelijk kan Siem spelen, want kopkracht is belangrijk met het wegvallen van Toby en Vertonghen.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 12:10
|
|
Kan het nog zijn dat Jol deze week een jeugdspeler (centrale verdediger) mee zal laten trainen met de A-selectie?
Ik zal het anders vragen.. Zit er nog een sterke verdediger in A1 of Jong Ajax?
Ik zie maar weinig van Jong Ajax en de A1 namelijk..
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 12:13
|
|
Ik zou in deze wedstrijd Ogararu op laten dragen het is maar ( respectievelijk ) RKC Waalwijk dat 12 punten heeft uit 27 wedstrijden!!
Ik zou hem gewoon laten spelen waarom met Anita gaan Experimenteren op Van der wiel zijn plaats ? en laat Emanuelson na de briljante wedstrijd van hem maar weer voorin.. Hij deed het geweldig dus laat hem daar maar staan.. Anita deed het ook zeer goed dus waarom heb veranderen van plaats ?
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 12:16
|
|
Hoever is bijvoorbeeld Boilesen (edit: valt af, is inderdaad geblesseerd nog zoals Riejuh zegt) of Kappelhof (is ook een CV toch?)? Als dat zo'n groot talent is zou het me niet verbazen als ze die erbij trekken.
Lijkt me duidelijk dat Wielaert in ieder geval er niet bij zal komen. Zou me tenminste heel erg verbazen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 12:17
|
|
Alles behalve Wielaert opstellen, die kerel verdiend niets..
Stekelenburg; vd Wiel-Oleguer-Lindgren-Anita; Gabri-Enoh-De Jong-Emanuelson; Suarez-Pantelic.
Lindgren niet fit dan: Anita op zijn positie Urby linksback en Eriksen erin.
Ogararu op de bank, Wielaert ook maar dan thuis voor de tv.. Eventueel een jeugdspeler mee. Laat die van de week maar trainen en kijken wie er klaar voor is.. Met Oleguer aan de zijde moet dat lukken, speelde als vervanger van Alderweireld/Vertonghen prima partijen..
Boilesen is geblesseerd meen ik..
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 12:22
|
|
Citaat: Ik zou VD Wiel gewoon op rechts laten staan. Dat is een van de grote krachten van Ajax op dit moment. Als Lindgren niet fit is, dan met Anita in het centrum beginnen (samen met Oleguer). Dan heb je een goede verdediger en opbouwer in het centrum staan. Ook dat laatste is essentieel in het spel van Ajax.
Op het middenveld kan Gabri de plek van De Zeeuw innemen. Voorin met Eriksen i.p.v. Urby (Urby weer linksback).
Hopelijk kan Siem spelen, want kopkracht is belangrijk met het wegvallen van Toby en Vertonghen.
Een centrale verdediger van 1,66m kan écht niet. Moet je je voorstellen dat RKC die enorm lompe en matige, maar bijzonder lange (2,02m) Kevin Vink inbrengt.
Ik ga voor de oplossing van Bert. Van der Wiel naar het centrum lijkt mij de beste keuze.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 12:33
|
|
Citaat:
Een centrale verdediger van 1,66m kan écht niet. Moet je je voorstellen dat RKC die enorm lompe en matige, maar bijzonder lange (2,02m) Kevin Vink inbrengt.
Ik ga voor de oplossing van Bert. Van der Wiel naar het centrum lijkt mij de beste keuze.
Anita heeft ooit een aantal wedstrijden als centrale verdediger gespeeld en deed dat aller aardigst (AT 200 .. van der Wiel is ook niet kopsterk en ik vind Anita beter in een man uitschakelen dan vd Wiel. vd Wiel is het gevaarlijkste aan de zijkant dus daar gewoon laten staan Door de lucht verdedigen zal bij beide een probleem zijn en op dat punt zal het afhankelijk zijn van Oleguer..
Hopelijk is lindgren gewoon fit en zal er gespeeld worden met een centrum: Oleguer-Lindgren. Wel een erg traag duo maar het moet voldoen tegen RKC.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 14:27
|
|
Citaat: Lindgren - herstellende van zijn knieblessure - trainde apart van de groep.
Aldus Ajax.nl
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 14:34
|
|
Die doet denk ik niet mee.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 14:35
|
|
Citaat: Die doet denk ik niet mee.
Het is nog 6 dagen he..
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 14:59
|
|
Tis te hopen dat Lindgren fit is en kan ballen anders moet er weer geschoven worden en daar ben ik nooit zo van gecharmeerd.
Ondanks dat RKC dik onderaan staat en op een paar man na een wel heel middelmatige selectie heeft, vind ik het een linke pot.
Tuurlijk moet Ajax fluitend winnen maar je mist in ieder geval Alderweireld, Vertonghen & De Zeeuw en het is afwachten of je over Enoh en De Jong kunt beschikken: oftewel het hart van het elftal. Bovendien zijn dit van die typische onderschattingspotjes waarin je het moeilijk kan krijgen als die 1-0 maar niet valt of als die 1-0 juist snel valt maar die 2e blijft maar uit.
Dit zijn juist de duels waarin Ajax het meer dan eens heeft laten liggen..........
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:02
|
|
[list">Ajacied Siem de Jong moest zich in de 2de helft laten vervangen met een blessure aan de kuit. Deze blessure valt echter mee. De Jong heeft hier geen hinder meer aan.
Het is goed nieuws dat De Jong mee kan doen. Martin Jol heeft namelijk meerdere schorsingen, te weten Demy de Zeeuw, Toby Alderweireld en Jan Vertonghen. Zij moeten toekijken tegen RKC[/list">
Van de FP. Siem kan meedoen
|
Riejuh

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:03
|
|
Als Enoh geschorst word heb je een serieus probleem. Dan valt het hart van je defensie/middenveld weg wat nog wel vervelende consequenties kan gaan hebben. Hopelijk is Siem de Jong, Lindgren weer speelfit. Het zal de komende dagen afwachten zijn hoe Jol dit gaat proberen op te lossen.
Een eenmalig centrum met: F. de Boer en Blind ... Kon dat maar, echter zijn beide een jaar of 5 te oud..
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:04
|
|
Leeftijd maakt niet veel uit hoor Riejuh. Ik denk alleen dat ze niet wedstrijdfit zijn
|
Riejuh

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:07
|
|
Citaat: Leeftijd maakt niet veel uit hoor Riejuh. Ik denk alleen dat ze niet wedstrijdfit zijn 
Klopt, zou ook iets teveel van het goede gevraagt zijn. Gelukkig las ik jou bericht dat Siem de Jong weer fit genoeg is om zondag te spelen. Zou betekenen dat we hoogstens vier spelers moeten vervangen.
Gabri -> De Zeeuw
Oleguer -> Alderweireld/Vertonghen
zijn de logische vervangers.
Dan heeft Jol nog twee vraagtekens.
Enoh -> wel/niet geschorst
de tweede centrale verdediger die vervangen moet worden.
-Schuift hij vd Wiel naar het centrum, heeft hij zijn debuut gemaakt als vervanger van de rots uit Kampen en zet hij Ogararu/Anita RB.
-Lindgren is fit genoeg om te spelen en vervangt een van onze Vlamingen.
- Anita komt centraal te staan en Urby op LB.
1 scenario hoop ik niet:
-Wieleart komt uit het Amsterdamsche bejaardenhuis en mag een wedstrijdje spelen..
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:10
|
|
Hoop maar op Lindgren niet te hard:
[list">De kans is klein dat Rasmus Lindgren tegen RKC Waalwijk kan spelen. De Zweed trainde ook maandag nog niet met de selectie mee. Hij staat al een maand aan de kant met een knieblessure.[/list">
http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/voetbal ... g-valt-mee
Wat wel 1 van de serieuzere opties is: De Jong wat meer controlerend, en Eriksen ervoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:14
|
|
Als De Jong mee kan doen tenminste.....
en dat kan hij!
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:15
|
|
Goed opgelet Toob! Nee, ik ben zeer benieuwd hoe MJ dit op gaat lossen.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:17
|
|
Wielaert heeft wel ervaring hé, die zou in een wedstrijdje tegen RKC moeiteloos mee moeten doen. Maar een verdediging Wielaert - Oleguer lijkt me ook niet echt ideaal.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:21
|
|
Alstublieft niet Wielaert.
Als RKC een eredivisiewaardige linie heeft is het wel de aanval met (vooral) Boerrigter, Benson en Benschop.
Wielaert zal ook tegen deze spelers het onderspit delven ben ik bang.
|