Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » De Derde Kamer » Joran
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Joran
Maker: MarcoBekeken: 8926
Status: InactiefBerichten: 141
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 jun 2010 16:46
Morgen verschijnt ie voor de rechter. Zijn advocaat heeft inmiddels geadviseerd om een nieuwe verklaring af te leggen, want die vorige is toch iets te riskant..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 jun 2010 14:28
Citaat:
Joran bekende 'in blinde paniek'

Bron: Ad.nl

Joran van der Sloot heeft volgens eigen zeggen onder valse voorwendselen bekend dat hij de Peruaanse Stephanie Flores heeft vermoord. ,,Ik was tijdens de verhoren ontzettend bang en in de war en wilde weg'', aldus Van der Sloot.
,,Als je deze papieren ondertekent, word je uitgeleverd aan Nederland, werd me voorgehouden. In mijn blinde paniek heb ik toen alles ondertekend, maar wist niet eens wat er in stond, aldus van der Sloot in een interview met de Telegraaf.''

Wat er wel is gebeurd, wil de Nederlander nog niet zeggen. ,,Hoe het allemaal precies is gegaan, zal ik later vertellen'', zei Van der Sloot.
Maandag wordt hij voor het eerst door een rechter ondervraagd.

Maar de Nederlandse verdachte zal dan zijn mond houden. Van der Sloot wil dat de rechter eerst zijn bekentenis tegenover de politie ongeldig verklaart, zou zijn advocaat Máximo Altez hebben gezegd tegenover Peruaanse media.

Die walgelijke vetkwab Terror Jaap erbij, in de open populatie plaatsen en een camera erbij. Ik ga zo de visionair Sjonnie de Mol bellen met dit idee.
DIMC85


Geregistreerd: 27-03-2009
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Ma 21 jun 2010 17:14
Ik ben langzaam aan een beetje "Joran-moe". Eerst een verklaring afleggen en dan zeggen dat het in blinde paniek was, ik ben benieuwd of ze er daar in trappen.
Laat hem maar een flinke tijd de bak indraaien dan zijn we voorlopig van zijn naam af.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 17 aug 2010 20:20
Citaat:
'Joran van der Sloot zou doodstraf kunnen krijgen'

De president van Peru, Alan García, wil de doodstraf weer invoeren in zijn land. Moordverdachte Joran van der Sloot loopt daardoor de kans ter dood veroordeeld te worden.

Joran van der Sloot werd in juni gearresteerd in Peru Joran van der Sloot werd in juni gearresteerd in Peru

Leugenaar én moordenaar
Na hoofdverdachte te zijn geweest in de verdwijning van Natalee Holloway, wordt Joran van der Sloot verdacht van de brute moord op de 21-jarige Peruaanse Stephany Flores Ramírez. Lees alles over de zaak-Holloway en de laatste ontwikkelingen in de moordzaak in Peru in het Elsevier-dossier.

Dat schrijft het Algemeen Dagblad vanavond.

'Ik behoor tot diegenen die geloven dat bepaalde misdaden met het leven betaald moeten worden,' citeert de krant de president.

Oorlog
García vindt dat kindermoorden en verkrachtingen bestraft moeten worden met de doodstraf. Volgens de krant kan Van der Sloot ook in aanmerkingen komen voor de doodstraf. De straf wordt in Peru nu alleen gegeven bij 'hoogverraad in oorlogstijd'.

García heeft in 2006 voorgesteld de doodstraf weer in te voeren.

Moord
Van der Sloot (22) zit in de Castro Castro-gevangenis in Lima, waar hij zijn proces afwacht. Hij wordt ervan verdacht de 21-jarige Peruaanse Stephany Flores op 30 mei in zijn hotelkamer in Lima te hebben vermoord.

Tijdens de eerste ondervraging in het proces op 21 juni zei Joran niets. Eerder had hij een bekentenis afgelegd, maar die trok hij later weer in.

In juli is een medisch rapport van de Nederland gemaakt. Psychologen vinden hem een impulsieve man met psychopatische trekjes. Hij zou zich wel bewust zijn van zijn handelingen.


Bron: Elsevier.nl
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 21 aug 2010 20:36
Die krijgt de doodstraf niet, hij zou met zijn Colombiaanse buurman een paar van die bewakers moeten omkopen. Die Colombiaan zit goed in de slappe was, dus neertellen die knaken.
Moet die Terror Jaap inschakelen, die kan er dan later een film van maken. En dan niet vluchten naar Chile of Ecuador maar naar Bolivia. Die hebben daar toch niets in de gaten. En dan via via naar Bogota en dan de rest van zijn leven bij die Colombiaan onderdak vinden.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 aug 2010 01:37
Citaat:
Ik ben langzaam aan een beetje "Joran-moe". Eerst een verklaring afleggen en dan zeggen dat het in blinde paniek was, ik ben benieuwd of ze er daar in trappen.
Laat hem maar een flinke tijd de bak indraaien dan zijn we voorlopig van zijn naam af.

zomaar ben je moe van me DIM.. Weliswaar schrijf je zijn naam anders de uitspraak is hetzelfde.
SamsungU700


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 545
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 2 okt 2010 15:37
Citaat:


De van moordverdachte Joran van der Sloot is in zijn cel een bewaker te lijf gegaan toen hij eten kreeg. De 23-jarige Nederlander dacht dat de maaltijd vergiftigd was. Hij probeerde de bewaker te slaan. Dit meldt CNN.

Wanneer Van der Sloot zijn cel in werd gegooid, scheurde hij zijn kleding van zijn lijf en zette het op een schreeuwen. "Ze willen me vermoorden," gilde hij. Hierna werd hij een dag zonder eten in een donkere cel geplaatst.

Het incident vond plaats op 15 september, na een bezoek van de moeder van Natalee Holloway. Van der Sloot zou zich volgens bronnen na dit conflict hebben gerealiseerd hoe gemakkelijk het was om hem kwaad te doen.




Bron: msn.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 18:32
[size=115">De Vries: ''Schokkende tweeluik met Beth Holloway''[/size">

Peter R. de Vries komt met een nieuw tweeluik over de zaak Natalee Holloway. In de twee afleveringen, vanaf zondag te zien op SBS 6, praat De Vries met Beth Holloway, de moeder van Natalee. "De reportage zit boordevol nieuwe feiten en ontwikkelingen. Het is een aangrijpende en schokkende reportage. De mensen die hem tot nu toe gezien hebben, zijn er zeer van onder de indruk. Het is een heel bijzonder verhaal. Beth treedt bij ons voor het eerst weer naar buiten", zegt De Vries op 3FM.

De documentaire van De Vries begint zondag thuis bij Beth Holloway in Alabama. "Daar doet zij uitvoerig verslag van de afpersing die Joran van der Sloot op haar gepleegd heeft. Hij probeerde haar 250.000 dollar afhandig te maken onder de belofte te onthullen waar Natalee te vinden zou zijn. Beth heeft tot nu toe gezwegen en is het afgelopen half jaar nergens in de pers geweest. Daarom is het bijzonder dat ze bij ons in het programma naar buiten treedt."

Holloway vertelt gedetailleerd over de afpersing. "Ze laat ook e-mails van Joran van der Sloot zien. Dat geeft een schokkend beeld van hoe gewetenloos Joran te werk is gegaan."

De kijker krijgt nog meer te zijn. "Ik ben ook nog met haar in Peru geweest. Daar heeft ze familie van de vermoorde Stephany Flores ontmoet. Dat was bijzonder. Ook ben ik met Beth in de Castro Castro-gevangenis geweest. Daar hebben we Joran te spreken gekregen. Samen met Beth."

Peter R. de Vries, misdaadverslaggever is zondag om 21.30 uur te zien op SBS 6.

Bron: Msn.com
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 apr 2011 13:58
Citaat:
'Joran stak al 3 mensen neer in Castro Castro-gevangenis'

Bron: Ad.nl

Joran van der Sloot heeft in de afgelopen vijf maanden zeker drie mensen neergestoken. Dat schrijft het weekblad Panorama, dat een bron uit de omgeving van Joran van der Sloot sprak.

Joran zou onder invloed van drugs zich zeer agressief gedragen in de Castro Castro-gevangenis in Lima. Van der Sloot zou keer op keer bewakers omkopen en erin slagen zichzelf van wapens en drugs te voorzien. 'Hij is al ontelbare keren in een isoleercel gesmeten, maar daar komt hij steeds weer vijandiger uit,' aldus de bron.

Volgens Panorama is een van Jorans slachtoffers een celgenoot. Deze man zou in zijn buik gestoken zijn, waarna de zwaargewonde man met spoed moest worden geopereerd.

Volgens NU.nl ontkent de advocaat van Joran de beschuldigingen niet, maar ligt de schuld voor een deel bij de gevangenis. 'Ze veroorzaken zulk gedrag door hem bloot te stellen aan druk en stressvolle situaties. Daar kan hij niet mee omgaan', aldus Maximo Altez.

Misdaadverslaggever Peter R. de Vries verbaast zich niet over het nieuws. 'Joran draait door in gevangenis. What's new??? Joran draait door op strand Aruba... Joran draait door in hotelkamer Peru', schrijft de crimefighter op Twitter.

Van der Sloot wordt ervan verdacht in mei vorig jaar de 21-jarige Flores in een hotelkamer in de Peruaanse hoofdstad Lima te hebben omgebracht.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 apr 2011 15:06
IS niet te hopen dat dit waar is, dat gaat hem wel duur komen te staan.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 apr 2011 15:17
Citaat:
IS niet te hopen dat dit waar is, dat gaat hem wel duur komen te staan.


Lekker belangrijk, die gozer hadden ze allang moeten ophangen.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 apr 2011 16:01
Nou liever niet, ik zou hem toch weleens al zijn daden eerst willen zien bekennen voordat dat gebeurt. Dat het een rare is staat wel vast, maar met name hoe hij die Nathalie verborgen kan houden houd mij nogal bezig zeker omdat hij toen erg jong was om het politieapparaat zomaar te slim af te zijn. Maar dat hij nu in die gevangenis ook alweer zo bezig is geeft ergens ook aan dat hij niet echt bang is, zelf tussen de ``echte`` zware jongens en dat verbaasd me dan weer. Had zeker verwacht dat hij daar zielig zou gaan doen om gratie naar NL af te dwingen maar na dit aantal steekincidenten kan hij daar wle naar fluiten lijkt me.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 13 apr 2011 17:14
Geld en dan kan in die landen daar alles.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 mei 2011 18:18
'Joran mogelijk naar Nederland'

AMSTERDAM - Dankzij een nieuw akkoord tussen Nederland en Peru wordt het voor Joran van der Sloot na zijn veroordeling makkelijker om zijn straf niet in Peru maar in Nederland uit te zitten.

Het akkoord voorziet erin dat Nederlanders die in Peru veroordeeld zijn een deel van hun straf in Nederland kunnen uitzetten. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigd tegenover de Wereldomroep.

Op dit moment zitten 68 Nederlanders in een Peruaanse cel, voornamelijk vanwege drugssmokkel. Nederlandse gevangenen die voor de regeling in aanmerking willen komen, moeten daartoe een aanvraag indienen die door de Peruaanse autoriteiten moet worden goedgekeurd. Alleen gevangenen die zijn uitgeprocedeerd komen voor de regeling in aanmerking.

Joran van der Sloot
De bekendste Nederlandse gevangene is Joran van der Sloot, die verdacht wordt van moord op de Peruaanse Stephany Flores.

Máximo Altéz, de advocaat van Van der Sloot, denkt dat zijn cliënt misschien wel in aanmerking komt voor overplaatsing naar Nederland, in het kader van het uitleveringsverdrag tussen Nederland en Peru.

Altéz gaat afhankelijk van de straf die zijn cliënt krijgt opgelegd gebruik maken van de nieuwe regeling. Altéz hoopt dat Joran wordt veroordeeld voor 'doodslag door geweld', waar een straf van 3 tot 5 jaar cel voor staat. "Als hij een straf van 5 jaar krijgt opgelegd, adviseer ik hem de overplaatsing naar Nederland aan te vragen. Als het langer is moeten we dit weer apart bekijken".

Bron: Telegraaf.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 mei 2011 19:02
Het moet niet veel gekker worden. 5 jaar in Nederland voor die psychopaat gaat natuurlijk nergens over.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 15:48
Citaat:
Van der Sloot overweegt bekentenis

Bron: De Telegraaf

Joran van der Sloot overweegt in de rechtszaak die binnenkort tegen hem begint te bekennen dat hij Stephany Flores heeft gedood. Dat zei zijn nieuwe advocaat José Jiménez tegen het Peruaanse televisieprogramma El Dominical.

Een bekentenis zou het proces versnellen, aldus Jiménez. Maar of Van der Sloot gaat bekennen hangt af van de tenlastelegging, zo zei de advocaat. Van der Sloots vorige advocaat, Máximo Altez, verklaarde dat hij Flores gedood zou hebben omdat hij werd overmand door een gewelddadige emotie.

De familie van de op 21-jarige leeftijd omgekomen vrouw wil dat Van der Sloot wordt berecht wegens moord met voorbedachten rade. Hij zou haar vermoord hebben om er met haar geld en auto vandoor te kunnen gaan.

Van der Sloot schreef een brief aan het televisieprogramma El Dominical. Daarin zet hij onder andere uiteen dat hij overweegt om van de mogelijkheid gebruik te maken om uitgeleverd te worden aan Nederland. Om een beslissing te nemen heeft hij meer informatie nodig, zo schrijft hij.

Ook legt hij uit dat zijn voormalig advocaat Máximo Altez met de verdediging stopte omdat ze onenigheid hadden over het honorarium.

Van der Sloot wordt ervan verdacht Stephany Flores te hebben gedood in zijn hotelkamer in de Peruaanse hoofdstad Lima op 30 mei vorig jaar. Hij zit al meer dan een jaar in voorarrest.
Felixvdw


Geregistreerd: 05-09-2010
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 15:51
Uitlevering aan Nederland? Sowieso niet! Laat die kerel ff lekker sterven in zo'n gevangenis in Peru ofzo..
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.985.413 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » De Derde Kamer » Joran
Ga
Zoeken: