Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe keeper
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nieuwe keeper
Maker: Castel di SangroBekeken: 24954
Status: InactiefBerichten: 355
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Castel di Sangro


Geregistreerd: 20-12-2007
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 14:54
Citaat:
Stekelenburg tekent geen nieuw contract bij Ajax
Uitgegeven: 12 oktober 2010 11:40

AMSTERDAM - Maarten Stekelenburg zal geen nieuw contract tekenen bij Ajax. De verbintenis van de 28-jarige doelman bij de Amsterdamse club loopt nog tot 2012.

Onderhandelingspogingen van Ajax-zijde om het contract open te breken verwacht de doelman niet, zo zegt hij in het magazine NUsport. "Nee dat zal niet gebeuren."

Aldus lijkt een vertrek na dit seizoen onvermijdelijk. "Als je mijn contract bekijkt dan loopt dat na dit seizoen nog maar een jaar door," helpt de Ajax-doelman op weg.

"Ajax wil iets aan me verdienen en dat gun ik ze ook. Financieel zou het voor hen het beste zijn als ze me deze zomer verkopen. Al bepaal ik wel zelf waar ik heen ga. Ik wil naar een topcompetitie en dan niet naar een degradatiekandidaat. Anders blijf ik liever nog een jaar bij Ajax. Ik zit niet op hete kolen."

Het voedt een hardnekkig gerucht in Amsterdam: Stekelenburg zal na dit seizoen naar Manchester United gaan. Ajax-trainer Martin Jol bevestigde vorige week in NUsport de interesse van de Engelse topclub.

"Dat is een categorie waar iedereen zou willen spelen," blijft Stekelenburg op de vlakte. "Als Jol zegt dat hij van de interesse op de hoogte is, neem ik dat voor kennisgeving aan. Mijn zaakwaarnemer en ik hebben nog niets gehoord."

Eén ding is zeker: Stekelenburg zal het huidige seizoen bij Ajax afmaken. "In de winterstop zal ik zeker niet weggaan. Kenneth (Vermeer) is voorlopig nog niet fit en ik stap zelf ook liever niet halverwege over."

"Ik ben dit seizoen met Ajax begonnen aan de titelrace en het Champions League-avontuur en daar wil ik tot het einde bij betrokken blijven. Ik geloof in deze groep. Ajax heeft niet ineens 'een modaal elftal' omdat we een keer verliezen van FC Utrecht. We kunnen mooie dingen bereiken."

© NUsport/Bart Vlietstra

Stekelenburg heeft dus aangegeven dat hij zijn contract niet gaat verlengen bij Ajax. Een begrijpelijke keuze, gezien zijn leeftijd, en zijn kwaliteiten. Dit betekent wel dat hij komende zomer een transfer zal gaan maken, want anders loopt hij gratis de deur uit.
Ajax zal daarom op zoek moeten naar een nieuwe keeper die de concurrentie met Vermeer aan zal moeten gaan. Persoonlijk vind ik Vermeer een aardige keeper, maar heb ik mijn twijfels of hij ooit het huidige niveau van Stekelenburg zal halen. Vermeer kan best Nederlandse top worden, maar Europese-/wereldtop daarvoor komt hij (oa lengte) tekort.

Vandaar dat ik dit topic open. Om toch dit onderwerp te scheiden van de 'mogelijke aanwinsten'- en 'aankoopsuggestie'-topics

Als we gaan kijken naar Nederlandse talenten, dan hebben we momenteel 3 opties: Vorm, Krul en Velthuizen. Vorm lijkt me hiervan (financieel gezien) de meest haalbare keuze; Krul is misschien potentieel een groter talent, maar zit al in Engeland, en moet ook nog stappen maken, en Velthuizen is net naar Spanje vertrokken, al is het maar de vraag of hij daar aan de bak komt.
Als je verder kijkt in de Eredivisie zijn er twee keepers die interessant kunnen zijn; Tyton van Roda, en Argentijns international Romero van AZ. Romero had een aardige start bij AZ, maar is de laatste tijd een beetje teruggezakt, terwijl ik Tyton ook eerst over een langere periode zou willen zien schitteren.

Verder kwam afgelopen week een gerucht dat Ajax naar de 19-jarige Noring zou hebben gekeken, maar hierover is verder weinig bekend.
http://ajaxfans.net/nieuws-6774_Ajax-bekeek-jonge-Zweedse-doelman.html

De vraag blijft dus: Wie wordt de opvolger van Stekelenburg volgend seizoen?
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 15:09
Wat mij betreft Tyton!

Tyton bewijst nu al geruime tijd een topkeeper te zijn (en hij is nog jong).

Daarnaast lijkt Romero steeds meer 1 goed seizoen te hebben gehad en lijkt hij toch steeds meer gewoon een middelmatige keeper te zijn. Hij valt mij al voor een te lange periode tegen.
Spijtig want ook ik was in zijn goede periode gecharmeerd van zijn keeperskwaliteiten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 15:52
Persoonlijk denk ik dat de opvolger voor Stekelenburg binnen Ajax al lang bekend is, dat zal Vermeer wel beloofd zijn. Daarmee zal Ajax zich voornamelijk richten op een minder dure stand-in keeper verwacht ik. PSV zat de afgelopen anderhalf jaar eigenlijk al een beetje in hetzelfde schip met Issakson die toch niet geheel top is. In die tijd is bekend geworden dat er concrete interesse voor Mihailov, Tyton (als tweede keeper) en Mignolet. Twente wilde Mihailov niet verkopen, Tyton moest 4 miljoen kosten (volgens Van Geel) en Mignolet is door een gluiperig spelletje van zijn management toch nog bij Sunderland terecht gekomen (en dus onhaalbaar). PSV richtte zich op ‘jonge keepers’ met al een redelijk basisniveau en dat zal Ajax ook moeten doen.

Maar om even op de discussie terug te komen als Ajax gaat voor een “dure” keeper dan denk ik binnen Nederland aan.

Tim Krul: Maakt zijn minuten in de PL en is nu onhaalbaar geworden.
Mihailov: Heeft verlengd tot 2013 en Twente zie ik niet meewerken.
Tyton: Moet voor mij eerst nog bewijzen dat hij geen tweede Babos is, gezien de vraagprijs moet je dat risico nog niet nemen.
Romero: is gewoon een goede keeper al lijkt hij wat van slag, zou opzich een goede investering zijn al zie ik Ajax geen grote transfersommen neertellen voor een keeper gezien de positie van Vermeer.
Delac Die heb ik hier al eens genoemd nog voor hij naar Chelsea ging, enorm talent. Enig nadeel is dat hij slechts 18 is. En je kan afvragen in welke mate hij al concurrend is ten opzichte van Vermeer.

Het is dus redelijk aannemelijk dat je naar het buitenland zal moeten voor een nieuwe keeper, dan zijn er opnieuw twee dingen die je kunt doen. Bij clubs die minder aangeschreven staan (Oost-Europa/Zuid-Amerika) kijken naar eerste keepers of bij topclubs naar tweede keepers. Om maar eens met dat eerste te beginnen.

Lukasz Fabianski Was een groot talent, maar een beetje gestagneerd als reservedoelman van Arsenal. Als Stekelenburg naar Arsenal gaat kun je aan een ruilconstructie denken.

Andere competities dan kan je denken aan…..

Sinan Bolat(20) Is van dezelfde lichting als Defour en Pocognoli bij Genk (waren teamgenoten) en is nu de eerste keeper van Standard. Tempramentvolle Turkse Belg met af en toe een foutje met ook een keeper met perosnality.

Thimo Courtois(1 Grootste keeperstalent van België in mijn ogen maar slechts 18 en de vaste reserve bij Racing Genk. Waarschijnlijk net zoals Delac nog iets te jong.

Costel Pantilimon(22) Langer dan 2 meter. Keept bij Timisoara die we onlangs nog tegenkwamen. Stond ook een tijdje in de belangstelling van Arsenal en is vooral een goede lijnkeeper en hij wint de meeste luchtduels.

Zejlko Brkic(24) Teamgenoot van Tadic bij Vojvodina Novi Sad, lange keeper die ook al twee caps heeft bij Servië. Als reserve waarschijnlijk voldoende als echte eerste doelman heb ik nog mijn twijfels.

Gregor Sandomierski(21) Is een kleine revelatie bij koploper Bialystok in Polen, ken hem zelf niet verder maar gezien zijn huidige reputatie wel iemand om in de gaten te houden.
Castel di Sangro


Geregistreerd: 20-12-2007
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 16:52
@ Pushkin: De vraag is natuurlijk of iedereen binnen Ajax overtuigd is van de kwaliteiten van Vermeer.. Dat ben ik zelf niet.. Ik zou daarom toch iets meer investeren in een extra keeper.. Wanneer Vermeer inderdaad niet voldoet moet je een (talentvolle) back-up op de bank hebben, die op langere termijn wel kan doorgroeien naar het juiste niveau.. Een beetje het Menso - VdSar verhaal.. En dan is het de vraag of je voor een jong talent (Delac-achtig) moet gaan, of voor een keeper die al verder is in zijn ontwikkeling, en (bijna) gelijkwaardig is (bv Vorm of Romero).
Je krijgt immers wel een aardig bedrag binnen voor Stekelenburg, je hebt dus wel ruimte om te investeren..

Wat bertreft je lijstje t/m Delac, daar ben ik het helemaal met je eens; die Fabianski-constructie vind ik interessant, maar de rest ken ik niet (of alleen van naam)..

@ sincere1983: Ik ben nog steeds niet overtuigd van Tyton, ik wil Tyton eerst dit seizoen eens zien afmaken in deze vorm.. Begin vorig seizoen had hij regelmatig ook zwakke momenten..
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 16:54
Ajax moet vol voor Tim Krul gaan. Hij is samen met Stekelenburg de enige Nederlandse profkeeper die een kans maakt het tot een absolute topclub te schoppen. Zolang hij geen eerste keeper is bij Newcastle zal hij voor Ajax haalbaar zijn. Hij zal alleen niet voor een appel en een ei komen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 16:55
Vermeer vind ik persoonlijk niet goed genoeg om eerste keus te worden bij Ajax, wel is het samen met Boschker en Didulica een van de betere reserve doelmannen van Nederland, waarbij Boschker zelfs nog iets beter is.

Romero vind ik persoonlijk interessant omdat hij één seizoen lang heeft laten zien voortreffelijk te kunnen keepen, bovendien lijkt hij me door de financiële situatie bij AZ financieel haalbaar. Andere AZ spelers uit het kampioenselftal konden ook voor een bedrag onder de 10 miljoen vertrekken (Ari, Lens, Dembélé, El Hamdaoui, De Zeeuw, Mendes en straks waarschijnlijk ook Schaars en Romero zijn voor minder dan 10 miljoen weg gegaan. Wie had dat kunnen indenken 1,5 jaar geleden?). Alleen Romero moet haast wel een mentaal probleem hebben. Hij maakt nog steeds gigantische foutjes die hij in zijn goede periode niet maakte.

Mihailov is net eerste keuze bij Twente, heeft nog een lang contract en Twente zal de hoofdprijs willen. Ik vind het een interessante keeper, maar je zult er een nodige duit voor neer moeten tellen en dan is het alleen rendabel als Mihailov daarnaast ook een langdurig contract zou willen tekenen.

Velthuizen is voor een club als Vitesse een goede keeper, maar hij is voor Ajax te onstuimig. Vorm vind ik een goede keeper maar mist wat lengte en heeft ook niet zijn beste vorm.

Tyton en Krul zijn nog jonge keepers, en hoewel ze het goed doen, moet je hopen dat ze groeien.

Pantilimon zou misschien wel de ideale opvolger van Stekelenburg zijn, maar ook naar die Noor ben ik benieuwd.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 20:42
Citaat:
Sinan Bolat(20) Is van dezelfde lichting als Defour en Pocognoli bij Genk (waren teamgenoten) en is nu de eerste keeper van Standard. Tempramentvolle Turkse Belg met af en toe een foutje met ook een keeper met perosnality.

Thimo Courtois(1 Grootste keeperstalent van België in mijn ogen maar slechts 18 en de vaste reserve bij Racing Genk. Waarschijnlijk net zoals Delac nog iets te jong
Van de andere keepers die je hier noemt ken ik er weinig van. Van Bolat ben ik niet overtuigd. Doet mijn soms aan Vermeer denken. Vrij onrustig in goal. Heeft goede reflexen, maar blijft vaak dezelfde fouten maken.

Thibaut Courtois is ondertussen vaste doelman bij Genk. Nadat de eerste keeper geblesseerd raakte tijdens de voorbereiding heeft Courtois zijn kans gegrepen. Op mijn heeft die een fantastische indruk gemaakt op mijn. Een goede rustige uitstraling in het doel. Ik heb hem zelf een keer live zien spelen tegen Club Brugge waar die wedstrijd echt goed keepte met fantastische reflexen op doellijn. Spreekt ook perfect Nederlands. Groot nadeel is dat die nog een langdurig contract heeft bij Genk tot 2014. Heeft ook nog een ideale lengte als doelman namelijk 1,97. Bij Genk hebben ze ook nog een ander talent Koen Casteels als doelman.

In Germinal Beerschot loopt ook nog een keeper Thomas Kaminski. Net zoals Courtois is die ook achttien jaar en heeft zich dit seizoen ook in de basis gespeeld bij zijn club.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 22:02
CDS

Citaat:
@ Pushkin: De vraag is natuurlijk of iedereen binnen Ajax overtuigd is van de kwaliteiten van Vermeer..

Mja, ik zie het ongeveer zo. In het verleden is de toespeling al eens gemaakt dat Vermeer de opvolger moest worden van Stekelenburg. Ook een van de redenen dat Vermeer de hele tijd reserve is gebleven is bij Ajax, die had pak em beet ook wel naar Heerenveen gekund om eerste keeper te worden. Vermeer heeft ook niet voor niets tot 2013 verlengd. Die zal zijn kans willen als eerste doelman. Tel daarbij op dat het Ajax transfergelden uitspaart om een dure eerste keeper aan te trekken.
Citaat:
Dat ben ik zelf niet..

Ik evenmin, Vermeer wordt vaak met Menzo vergeleken en ik zie die gelijkenis ook wel. Er was een tijd toen Stekelenburg slecht stond te keepen en Vermeer hem verdienstelijk verving. Later toen Vermeer langer in de goal kwam te staan kwamen er meer foutjes. Mijn problemen met Vermeer zijn eigenlijk de volgende:

1. Zijn geringe lengte waardoor hij dus altijd beperkt is bij duels in het strafschopgebied, Vermeer is echt maar iets van 1,83 wat klein is voor een keeper.
2. De onrust doe met hem meekomt als hij in doel staat, coachend is het nog niet alles en zorgt door zijn aarzeling vaak ook voor onzekerheid bij de verdedigers.
3. Vermeer heeft mij nog niet bewezen een constante serie wedstrijden te kunnen keepen.
(2) en (3) kun je verbeteren maar (1) is een blijvend manco.

Citaat:
Ik zou daarom toch iets meer investeren in een extra keeper.. Wanneer Vermeer inderdaad niet voldoet moet je een (talentvolle) back-up op de bank hebben, die op langere termijn wel kan doorgroeien naar het juiste niveau.. Een beetje het Menso - VdSar verhaal.. En dan is het de vraag of je voor een jong talent (Delac-achtig) moet gaan, of voor een keeper die al verder is in zijn ontwikkeling, en (bijna) gelijkwaardig is (bv Vorm of Romero).
Je krijgt immers wel een aardig bedrag binnen voor Stekelenburg, je hebt dus wel ruimte om te investeren.


Ik weet niet of dat straks wel zo cashen wordt, dat zal afhangen van Champions League deelname denk ik. Om een of andere reden zie ik Ajax niet zo snel een dure keeper halen, ik denk dat Ajax gaat voor de verdienstelijke talentvolle ‘goedkope’ keeper. Die Zweedse keeper die gescout is is daar wel een voorbeeld van. Een klein voordeeltje vind ik dat Ajax i.i.g. op de lange termijn wel een aantal keepers heeft uit de jeugd. Sergio Padt kan een goede reserve worden, Marco Bizot zal daar nog voor moeten aanpoten. Warner Hahn vind ik het grootste keeperstalent van Ajax gezien zijn wedstrijden voor de Nederlandse jeugdelftallen. Een doorn in het oog zijn me i.i.g Verhoeven, Graafland,… Types die niet meer beter worden.

sincere

Citaat:
Wat mij betreft Tyton!

Tyton bewijst nu al geruime tijd een topkeeper te zijn (en hij is nog jong).

Tyton doet het verdienstelijk maar net zoals Castel heb ik nog mijn twijfels. Babos heeft ook een seizoen lang de meest onmogelijke ballen gepakt bij NAC. Ik zou het risico met Tyton wel willen nemen als hij 1,5 miljoen kost maar nu moet hij 4,5 miljoen kosten en dan wil ik hem nog wel meer voor aan het werk zien.

Ghostwriter

Citaat:
Ajax moet vol voor Tim Krul gaan. Hij is samen met Stekelenburg de enige Nederlandse profkeeper die een kans maakt het tot een absolute topclub te schoppen. Zolang hij geen eerste keeper is bij Newcastle zal hij voor Ajax haalbaar zijn. Hij zal alleen niet voor een appel en een ei komen.


Krul keept dit seizoen als eerste doelman in de PL, heeft net zoals Mignolet zijn kans gepakt door blessures, en vergeet niet Krul is nu eerste doelman bij Newcastle tot minimaal januari. Kortom we zijn te laat

Dijk

Citaat:
Thibaut Courtois is ondertussen vaste doelman bij Genk. Nadat de eerste keeper geblesseerd raakte tijdens de voorbereiding heeft Courtois zijn kans gegrepen. Op mijn heeft die een fantastische indruk gemaakt op mijn. Een goede rustige uitstraling in het doel. Ik heb hem zelf een keer live zien spelen tegen Club Brugge waar die wedstrijd echt goed keepte met fantastische reflexen op doellijn. Spreekt ook perfect Nederlands. Groot nadeel is dat die nog een langdurig contract heeft bij Genk tot 2014. Heeft ook nog een ideale lengte als doelman namelijk 1,97. Bij Genk hebben ze ook nog een ander talent Koen Casteels als doelman.


Klopt, Kaminski is trouwens ook een aardige doelman ja. Maar die is nog 17, Courtois heb ik qua talent iets hoger zitten. Hun manco blijft zijn leeftijd in mijn ogen bij beide, zelf zou ik er wel voor durven gaan maar het is ook iets qua persoonlijkheid. Beide pakken hun minuten nu in het eerste, ik weet niet of ze zomaar op hun 18de reserve willen worden in het harde Amsterdam.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 okt 2010 11:52
Hoe doet Bailly het tegenwoordig in Duitsland? Vond ik altijd een groot talent.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 16 okt 2010 12:35
Kijk Belgie-Oostenrijk nog maar eens terug.

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/l ... ruitgegaan
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 10:43
Citaat:
Klopt, Kaminski is trouwens ook een aardige doelman ja. Maar die is nog 17, Courtois heb ik qua talent iets hoger zitten. Hun manco blijft zijn leeftijd in mijn ogen bij beide, zelf zou ik er wel voor durven gaan maar het is ook iets qua persoonlijkheid. Beide pakken hun minuten nu in het eerste, ik weet niet of ze zomaar op hun 18de reserve willen worden in het harde Amsterdam.
Deze spelers moeten gewoon in België blijven. Deze keepers zullen nog een tegenslag krijgen in het komende jaar. Dan kun je beter bij je club blijven dan in een andere omgeving waar je nog geen krediet hebt opgespeeld. Het zijn voor mijn wel spelers om in de gaten te houden.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 23:10
Kleine hersenspinsel. Zou het volgende scenario niet kunnen gebeuren / voldoen:

Van de Sar besluit z'n contract niet te verlengen maar zijn carrière bij Ajax af te sluiten. Padt komt terug van z'n verhuurperiode bij Go Ahead. Padt maak je in de kleinere wedstrijden (middenmoters, laagvliegers en degradatiekandidaten). Van de Sar keept de grote wedstrijden (subtoppers, toppers en Europa). Na dat seizoen zal Padt toch wel klaar kunnen zijn voor het gehele seizoen?
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 23:33
In Padt zie ik sowieso niet de toekomstige keeper van Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 14:13
@ Pushkin: denk je dat Tyton 4,5 miljoen moet opbrengen of heb je dat opgevangen ergens?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 16:36
Dit was in mei: goal.com

Citaat:
PSV wil Przemyslaw Tyton van Roda JC overnemen. De Poolse doelman staat al langere tijd in de belangstelling van de Eindhovenaren, maar de club zou zich inmiddels al gemeld hebben bij Martin van Geel. Van Geel wil zijn doelman echter niet zomaar kwijt.

De 23-jarige Tyton maakt een goed seizoen door bij de club uit Kerkrade en dat is ook opgevallen bij enkele andere clubs. Daarnaast werd hij beloond met een plek in de nationale selectie van Polen. PSV zou hem graag willen overnemen, om als tweede doelman achter Andreas Isaksson te fungeren, maar daar lijkt Tyton zelf niet al te veel trek in te hebben. Hij was al enkele jaren de tweede sluitpost in de selectie van Roda JC en daar kwam pas dit kalenderjaar verandering in.

Volgens Wirtualna Polska zou PSV zich al concreet bij Roda-directeur Martin van Geel gemeld hebben. Van Geel wil de talentvolle doelman echter niet zomaar kwijt en heeft een behoorlijk prijskaartje om de nek van Tyton gehangen: drie miljoen euro. Tyton zelf was daar erg verbaasd over. "Drie miljoen? Dat is veel... heel veel."


Daarna heeft hij zijn contract nog verlengd: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... lengd.html

Tenzij er sprake van clausules is...ben je wel aardig wat kwijt. Die 4,5 miljoen heb ik ergens gehoord tijdje terug weet alleen niet meer van wie. Sowieso geen inside informatie ofzo, maar gezien de huidige situatie en het contract van Tyton zijn dat soort bedragen niet ondenkbeeldig.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 09:46
Ik blijf de keeper toch een beetje promoten. Courtois keepte gisteren weer een goede match tegen Cercle Brugge met een aantal goede reddingen. Goede uitstraling heeft die in het goal. Ook zijn goede reflexen op de doellijn zijn enorm goed. Gisteren zaten er niet voor niks een aantal clubs voor hem op de tribune in Genk.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 12:14
Grappig genoeg zapte ik gister langs het Belgisch voetbal. En deze keeper stond er aardige ballen uit te houden met goede reflexen. Kwam over als een sterke lijnkeeper. Hoe is hij verder?

Tijdens dat belgisch voetbal kijken viel mij die spelverdeler (Carcela) en de, ik meen, rechtsbuiten (Tchite) van Standard Luik ook op (en Defour natuurlijk, maar die is sowieso onhaalbaar).
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 12:53
Citaat:
Grappig genoeg zapte ik gister langs het Belgisch voetbal. En deze keeper stond er aardige ballen uit te houden met goede reflexen. Kwam over als een sterke lijnkeeper. Hoe is hij verder?
Het is nog een beetje te veel lijnkeeper, maar is ook vooruit gegaan met ballen vanaf de zijkant. Zou wat meer durf moeten tonen in zijn zestien, maar dat komt wel goed bij hem.

Er zit wel een connectie tussen hem en Ajax. Dat komt door het scoutingsapparaat waar Ajax nu bijna één jaar gebruik van maakt. Hetzelfde scoutingsapparaat waar Hoffeheim gebruik en die hadden afgelopen zomer al interesse in hem. Courtois koos ervoor om in Genk te blijven omdat met zijn studie zit in het laatste jaar en omdat in Hoffeheim vierde keeper zou zijn geweest daar. In Genk zou Courtois tweede keeper geworden maar door de problemen met de eerste keeper van Genk heeft Courtois zijn kans gepakt.
kladde


Geregistreerd: 18-02-2010
Forum berichten: 99
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 10:42
Ben verrast dat Vincent Enyeama hier nog niet genoemd is. Hij heeft het goed gedaan op het WK in Zuid-Afrika en heeft op dit moment een aantal goede wedstrijden achter de rug met Hapoel in de Champions League. Er zijn echter twee nadelen hij is al 28 en hij is maar 1.80, hij is wel erg atletisch en een uitstekende lijnkeeper.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 12:33
Ik kan mij niet voorstellen dat Ajax niet Vermeer heeft beloofd dat hij de opvolger zal worden van Stekelenburg. Wanneer Stekelenburg vertrekt, verwacht ik dat Vermeer doorschuift als eerste keeper en Padt de tweede keus wordt.

Overtuigd van Vermeer ben ik allerminst, maar een andere keeper zou ik zo ook niet weten op te noemen. Het liefst zie ik dan een jonge Nederlandse keeper komen. Krul wordt hier vaak genoemd, maar ik betwijfel het enorm of die jongen zijn talent nog echt gaat waarmaken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 23:07
Ik vind dat die keeper van NEC, Jasper Cillessen zich goed ontwikkeld, die zouden ze best eens in de gaten kunnen houden. Hij is pas 22 en kan nog flinke stappen maken. Moet hij ook wel want voorlopig is hij natuurlijk nog niet op Ajax niveau, maar ik vind het een keeper met potentie.

Net als wat Niels aangeeft kan het bijna niet anders dan dat Vermeer Stekelenburg opvolgt, waar moet die jongen anders het geduld vandaan halen. Vermeer als keeper kan (nog?) niet aan Stekelenburg tippen, maar het is wel een uitstekende lijnkeeper, die ene redding tegen AZ op die kopbal van Ari (volgens mij) zal me nog wel een tijd bij blijven, goh wat een prachtige save was dat!!
Lexafca


Geregistreerd: 21-12-2008
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 23:33
Ik zou het totaal niet erg vinden mocht Ajax Cillissen of Tyton halen, vind ze beide een erg goede indruk maken en beide goede talenten zijn, ontwikkelen zich beide ook goed.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 23:38
Inderdaad, ik vind Tyton een fantastische keeper die op mij een erg goede indruk heeft gemaakt daar in Kerkrade. Ik zou zeggen: Adios Vermeer en welkom Tyton. Leg die jongen desnoods in de winterstop voor een paar miljoen vast om de concurrentie (die er in de zomer vast en zeker zal komen) voor te blijven. Heb je ook gelijk een waardige vervanger voor de geblesseerde Vermeer. Én kun je het geld dat je voor Urby krijgt, -als hij in de winterstop weggaat- gelijk goed besteden.
tonnie


Geregistreerd: 04-02-2011
Forum berichten: 3
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 feb 2011 09:49
In Nederland zie ik maar 2 kandidaten. Ten eerste Michel Vorm en ten tweede Przemyslaw Tyton. Kenneth Vermeer is een goede stand-in, maar geen eerste keeper. Hij komt simpelweg lengte en body tekort.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 13:29
Vorm is geen kandidaat voor mij. Mocht er daadwerkelijk een opvolger komen zijn er een paar kandidaten wat mij betreft:

Tyton, Krul en de keeper van nec begint mij steeds meer te bevallen, Cillisen, de man die Babos uit de basis houd daar.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.977.026 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe keeper
Ga
Zoeken: