Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax en de Chinese markt
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax en de Chinese markt
Maker: 343Bekeken: 14372
Status: InactiefBerichten: 44
+ Nieuw bericht <   1  |  2   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 17:19
Citaat:
Ajax naar Chinese markt

Bron: AD

AMSTERDAM - Ajax werkt aan een samenwerkingsverband met de nationale voetbalbond van China, een Chinese profclub en een groot Chinees televisiestation. Algemeen directeur Maarten Fontein van de Amsterdamse club verwacht dat hij rond 16 december het gehele plan kan presenteren.
,,We zijn er bijna helemaal uit'', stelde Fontein woensdag na een bezoek aan China. ,,We willen onze jeugdopleiding daar exploiteren. Onze komende hoofdsponsor Aegon is ook heel erg actief op de Chinese markt. Die zal dus ook bij het samenwerkingsverband worden betrokken.''
,,Het is de bedoeling dat wij daar een voetbalschool starten. Ook komen Chinese trainers in Amsterdam stage lopen. Ze moeten hun kennis vervolgens weer overdragen in China. Hopelijk voetbalt er nog eens een keer een groot Chinees talent in het eerste van Ajax.''
,,In China vinden ze het heel belangrijk dat we daar niet alleen een wedstrijdje komen voetballen maar ook op de lange termijn willen samenwerken. Ik verwacht dat ik het exacte plan half december rond onze wedstrijd tegen PSV kan presenteren. Dat lijkt me een mooi moment.''
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 17:57
Tja, als iedere Chinees ieder jaar € 1,00 aan Ajax geeft XD

Bij feyenoord dachten ze ook dat er tientallen miljoenem Japanners (en Koreanen) midden in de nacht opstonden om naar feyenoord - NAC te gaan kijken, om de dag erop voor vele euro's shirts te kopen.

Philips betaalt psv goed om in China te gaan voetballen, Ajax zal misschien veel geld krijgen van Aegon. Ik kan me voorstellen dat Aegon daar een gat in de markt ziet, want hoeveel Chinezen zullen er een kapitaalverzekering e.d. hebben?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 20:37
Citaat:
Ajax richt zich op Chinese markt

Bron: Sportweek

Ajax gaat een samenwerkingsverband aan met de Chinese topclub Beijing Guo'an. In eerste instantie gaan de Amsterdammers een voetbaltechnische verbintenis met de Chinezen aan. Ajax ziet grote commerciële mogelijkheden in China. De club wil onder andere gaan samenwerken met een groot Chinees televisiestation.

De Amsterdammers zijn niet de enige Europese topclub waarmee Beijing Guo'an een samenwerking aangaat. Real Madrid werkt momenteel al nauw samen met de Chinese vereniging. Volgens diverse berichten heeft Real al zo’n vijfentwintig procent van de clubaandelen in bezit.

Het is de verwachting dat Ajax de Chinese plannen zondag 16 december rondom de topper tegen PSV gaat presenteren. (JvE)
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 22:07
Fontein is lekker bezig. China is een enorm land waar voetbal (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS) wel heel populair en on the rise is. En Ajax lijkt het grootschaals aan te gaan pakken door met de kampioen van het afgelopen seizoen, de Chinese voetbalbond en een grote televisiezender samen te werken.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 23:29
ik denk dat Ajax eerst maar eens moet uitdokteren waar ze zelf staan. De driedelige pakken-gabbers vergeten dat Ajax in Nederland voetbalt en verre van domineerd de laatste seizoenen.

Ik vind het een heel slechte afleidingsmanoeuvre.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 23:31
Ik denk niet dat dit een afleidingsmanoeuvre is. Geen supporter die zich hierdoor laat afleiden, namelijk. Nee, dit is gewoon wat Fontein goed kan.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 23:35
Inderdaad. En gewoon zijn werk doen en binnen zijn vakgebied blijven. En niet te veel in de media loslaten behalve dan over zijn vakgebied.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 23:35
Supporters niet, maar aandeelhouders zien alleen de jaarcijfers
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 23:38
Ik heb liever dat Ajax op deze manier geld verdient en dat we over een paar jaar niet die extra speler hoeven te verkopen.

@ 343: Inderdaad. Laat hem vooral z'n mond houden over voetbaltechnische zaken en zich met dit soort dingen bemoeien.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 23:50
Ajax moet om spelers te verkopen goed voetbal laten zien, zoals klaas jan is nu maar een fractie waard van de aankoopprijs. Investeer in je ploeg, dan komt het geld vanzelf wel, daarnaast levert een goed draaiend elftal goed voor de sponsors, Leuk voetbal laten zien, Kampioen worden, deelnemen aan de CL dat levert echt meer op dan een duffe deal met de chinees.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 23:51
Uiteraard is sportief succes het beste remedie, maar dit is een prima extraatje. Bovendien gaat de samenwerking ook over het voetbaltechnische gedeelte.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 00:01
bovendien, ik weet zeker dat het leeuwendeel van de Ajacieden [langer"> bij Ajax had gebleven wanneer Ajax nog gewoon als Ajax zou spelen, attractief en mee doen om de prijzen. Sportief is Ajax als MVV geworden, en waarom? Omdat het bestuur denkt op een andere manier de club te moeten managen!!!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 00:02
Citaat:
zoals klaas jan is nu maar een fractie waard van de aankoopprijs.


Uh, nee.
djembeed


Geregistreerd: 11-12-2007
Forum berichten: 2
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 09:01
Een goed streven. Het is in het hedendaagse voetbal zeer belangrijk om een zo,n groot mogelijk marktaandeel te hebben. China is een enorme groeimarkt met 1 miljard inwoners. Dus goede zet van Fontein.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 11:33
Welkom djembeed, :good:

Het is leuk, maar alleen voor er naast. Een bijzaakje, de hoofdtaak van het bestuur is het besturen van de club, en die is gevestigd in Amsterdam, NIET IN PEKING!!! Ajax teert al tien jaar in op zijn goede naam in europa en heeft niet eens het sterkste team van nederland. Dan heb je als bestuur duidelijk niet je prioriteiten niet goed gesteld. Alleen succes in het spelletje zelf bepaald je aansprekendheid in den vreemden. Waarom herinnerd men wereldwijd wel Cruyff en Neeskens als Ajaxspelers, Bergkamp rn Van Basten zullen de meesten buitenlandse voetbalkenners ook wel kennen en associëren met Ajax, Kluivert en Rijkaard en Litmanen, zij zijn voor iedereen Ajacied. Maar wie weet over tien jaar nog wie de spits uit 2004-05 was, of de rechtsback was in 2006? Reiziger was dat in 1994-1995, weet iedereen. En dat is het verschil! Succes maakt een club rendabel, niets anders!

Ik vertrouw het bestuur niet, het streeft alleen zakelijke succes na, niet het sportieve succes.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 11:45
Hoezo zakelijk succes Doc? War is daarvan de definitie?

Ajax is internationaal een zeer sterk merk. Het is een goede zaak om te proberen die bekendheid en goede naam te gelde te maken. Natuurlijk altijd ten dienste van wat er op het veld gebeurt, maar ik zie geen enkele aanwijzing dat dat niet zo zou zijn. o is er bij mijn weten slechts 1 keer een heel klein dividend uitgekeerd. Dit lijkt dan ook, terecht natuurlijk, in het geheel geen prioriteit te hebben. Het feit dat op het veld niet te zien is dat onze begroting blijft stijgen, is eerder een gevolg van slecht technisch beleid dan van onwil om in het team te investeren
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:05
En wie stuurt die technische handel aan, normaal gesproken dan, want de laatste jaren doet men maar wat.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:16
Het was een komen en gaan van Technisch Directeuren. Van Geel zit er nu al even, maar hij heeft de hoge verwachtingen die velen hadden, wat mij betreft alleen maar met verkopen waargemaakt
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:23
MVG staat ONDER het bestuur, zij zijn dus zeker wel aanspreekbaar op het gebrek aan kwaliteit binnen de selectie. Hoe langer de lijnen zijn hoe minder men verantwoordelijk is? Zo werkt het dus niet bij Ajax!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:26
Als alles organisatorisch enigszins klopt bij Ajax staat er wat technische zaken betreft niemand boven Van Geel.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:31
en dat is dus fout, Ajax is altijd meer dan één man geweest, deze situatie zoals jij mij schetst is ziek!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:34
En jij denkt dat Van Geel geen verantwoording moet afleggen?
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:41
als je thomas geloofd dan is dat dus niet het geval, en wanneer het zo zou zijn hadden de "krachten" Colin en Delorge dan een contract gehad? Ik dacht het niet

nee, het bestuur houdt zich bezig met bijzaken en geeft de leiding vsn de club volledig uit handen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:49
Colin (vooral) is een aankoop uit de koker van Ten Cate. Ten Cate en Keizer hadden in ieder geval de macht om een aankoop van Van Geel tegen te houden.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 12:55
Citaat:
als je thomas geloofd dan is dat dus niet het geval, en wanneer het zo zou zijn hadden de "krachten" Colin en Delorge dan een contract gehad? Ik dacht het niet

nee, het bestuur houdt zich bezig met bijzaken en geeft de leiding vsn de club volledig uit handen.


Normaal gesproken is het een prima teken dat het bestuur zich niet bemoeit met het voetbaltechnische gedeelte. Mensen als Jaakke en Fontein moeten Ajax op dat gebied zo min mogelijk direct beïnvloeden.
+ Nieuw bericht <   1  |  2   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.756 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax en de Chinese markt
Ga
Zoeken: