Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Siem de Jong
Maker: BertjeBekeken: 44428
Status: InactiefBerichten: 663
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 okt 2007 22:53


Citaat:
Positie: Middenveld
Geboortedatum: 28-01-1989
Geboorteplaats: Aigle
Gewicht: 76 kg
Lengte: 185 cm


Citaat:
Koster zeer gecharmeerd van jeugdige Ajacied De Jong
Datum: 19-okt-2007 14:38

Door Mark van den Heuvel


Vlak na zijn aantreden als Ajax-trainer, liet Adrie Koster al weten zo zijn eigen ideeën over voetbal te hebben. Dat hij die binnen de Amsterdamse club nu ook gaat doorvoeren, blijkt uit het feit dat Koster het talent Siem de Jong (foto) voor de rest van het seizoen bij de A-selectie haalt. “Ik ben zeer gecharmeerd van De Jong,” liet Koster vrijdag optekenen.

De Jong, 18 jaar en geboren in het Zwitserse Aigle, debuteerde onlangs voor Ajax in de uitwedstrijd tegen Sparta. De aanvallende middenvelder luisterde zijn debuut op met een doelpunt. Overigens zit De Jong zaterdag niet bij de selectie voor de wedstrijd tegen NEC. De jeugdinternational werkt met Oranje onder 19 een toernooi af in Georgië.


Sportweek

De Jong maakte overigens ook de 1-1 in een met 2-1 gewonnen duel voor Oranje onder 19 deze week.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 nov 2007 19:41
Citaat:
Jong Oranje: trio afvallers, De Jong debuteert

Bron: Voetbal International

Jong Oranje neemt het vrijdag tegen Macedonië op zonder Luigi Bruins, Geert-Arend Roorda en Gregory van der Wiel. Alledrie de spelers zijn geblesseerd geraakt afgelopen weekeinde en zegden af voor de EK-kwalificatiewedstrijd in Nijmegen.

Bondscoach Foppe de Haan riep drie vervangers op. De opvallendste naam is die van Siem de Jong. De middenvelder van Ajax, die in De Kuip scoorde tegen Feyenoord zondag, debuteert in de selectie van Jong Oranje. Henrico Drost en Kemy Agustien waren er wel al eerder bij.

Jong Oranje is na drie duels en negen punten koploper in Groep 5. De tweevoudig Europees kampioen strijdt met Estland, Macedonië, Noorwegen en Zwitserland om kwalificatie voor het EK in 2009 in Zweden.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Di 13 nov 2007 15:06
Erg leuk voor De Jong. Het gaat echt snel met hem, een maand of 2 terug trainde en speelde hij gewoon nog bij Jong Ajax.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 13 nov 2007 23:11
Citaat:
Erg leuk voor De Jong. Het gaat echt snel met hem, een maand of 2 terug trainde en speelde hij gewoon nog bij Jong Ajax.


De maandag voor Sparta - Ajax speelde hij nog met Jong Ajax tegen Jong Sparta!
El Chcharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 10:27
Tegen Feyenoord wéér een prima indruk achtergelaten, ondanks dat hij maar 20 minuten speelde. Schiet een bal er diagonaal met links uitstekend in en zet Klaas-Jan vrij voor Timmer. Nee, die jongen komt er wel met de begeleiding van Adrie!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 18:01
Citaat:
Foppe de Haan: 'Siem de Jong is als Timmy Simons'

Datum: 14-nov-2007 17:17

Door Sander van Hal

Slechts vier competitieoptredens in Ajax 1 had Siem de Jong nodig om bondscoach Foppe de Haan van Jong Oranje te overtuigen van zijn kwaliteiten. De achttienjarige A-junior, tot zijn zestiende spelend bij De Graafschap, werd deze week opgeroepen als vervanger van de geblesseerde Luigi Bruins.

“Siem kan fantastisch voetballen,” vindt De Haan. “Hij heeft een goed gevoel voor positie en doet niet ingewikkeld als hij de bal heeft. Zijn techniek is heel functioneel. Het is: aannemen, spelen, aannemen, spelen. Je kunt hem wel een beetje vergelijken met Timmy Simons. Die is ook bijna nooit in duel als hij de bal heeft. Alleen als de tegenstander de bal heeft, zet-ie druk. Is-ie zelf aan de bal, dan heeft druk zetten bijna geen zin, want voordat je wilt ingrijpen, loopt de bal alweer. Dat heeft Siem ook. Nou, dan ben je een redelijk slimme voetballer, hoor.”

Eigenlijk was Ismail Aissati eerste keus om Bruins te vervangen, maar met de PSV’er had De Haan al afgesproken dat die deze week bij zijn club een speciaal, extra zwaar trainingsprogramma gaat volgen om beter en sterker te worden. Pas na de wedstrijd van Jong Oranje tegen Macedonië van vrijdag komt Aissati bij de groep, voor de oefenwedstrijd van het olympisch elftal tegen Roemenië op dinsdag. De middenvelder heeft na overleg met De Haan zélf voor extra trainingsarbeid bij PSV gekozen, omdat hij bang is dat zijn ontwikkeling anders stagneert.


Sportweek.nl

Nu vind ik dat een gedeelte van de kracht van De Jong toch wel de aansluiting bij de spitsen, al houdt hij het over het algemeen tot aan de zestien. Je zal De Jong niet snel in het strafschopgebied op zien duiken na een pass van de ingezakte spits, heb ik het idee.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 20:26
Citaat:
Nu vind ik dat een gedeelte van de kracht van De Jong toch wel de aansluiting bij de spitsen, al houdt hij het over het algemeen tot aan de zestien. Je zal De Jong niet snel in het strafschopgebied op zien duiken na een pass van de ingezakte spits, heb ik het idee.


De Haan heeft het over zijn manier van spelen aan de bal, niet over zijn dynamiek naar voren.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 20:29
Dat heb ik gelezen, ja. Alleen las ik het zo snel dat ik iets miste en de indruk kreeg dat Foppe De Jong in z'n geheel met Simons vergeleek. Maar hij zegt dat je hem wel een beetje met Simons kan vergelijken. Dan ben ik het er eigenlijk wel mee eens.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 21:20
Ik hou van zulke intelligente teamspelers. Iemand die niet zelf de ster wil zijn, maar de ster wil zijn door het team beter te laten functioneren.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 21:29
En gelukkig is het geen robot á la Van Gaal.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 17:29
Citaat:
Ik hou van zulke intelligente teamspelers. Iemand die niet zelf de ster wil zijn, maar de ster wil zijn door het team beter te laten functioneren.


Als hij het één keer raken maar niet als doel gaat zien (verwacht ik niet!), want dan krijg je een soort Maduro-reactie, de bal maar naar achteren of naar de dichtsbijzijnde middenvelder verplaatsen, geen risico nemen, dan doe je niets verkeerd. Siem de Jong mag aanvallend wel wat risico nemen, hij weet "tussen de linies in te manouvreren".
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 21 nov 2007 12:47
Citaat:
Ook Ajacied De Jong krijgt loon naar werken

Bron: Sportweek

De goede ontwikkeling en prestaties van Ajacied Siem de Jong heeft positieve gevolgen voor zijn contract bij Ajax. Technisch directeur Martin van Geel (foto) meldt deze week in VI dat de inhoud van het tot 2010 lopende contract van De Jong (1 binnenkort aan de orde zal komen.

De middenvelder maakt sinds het aantreden van interim-trainer Adrie Koster deel uit van de A-selectie. ‘Spelers van Ajax verdienen loon naar werken en het lijkt me logisch dat bij de interne evaluatie ook de goede ontwikkeling van Siem besproken zal worden,’ aldus Van Geel.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 dec 2007 17:13
Een van de grotere problemen van Siem de Jong lijkt me zijn wat timide karakter. Je ziet het ook terug in het veld, want hij is bij lange na nog niet dwingend genoeg. In potentie heeft hij volgens mij meer in zich dan Gabri en Maduro, maar op het veld is hij een van de spelers met de minste balaanrakingen. Een sterk karakter is ook een vereiste om te slagen, zeker bij Ajax.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 dec 2007 20:26
Citaat:
Een van de grotere problemen van Siem de Jong lijkt me zijn wat timide karakter. Je ziet het ook terug in het veld, want hij is bij lange na nog niet dwingend genoeg. In potentie heeft hij volgens mij meer in zich dan Gabri en Maduro, maar op het veld is hij een van de spelers met de minste balaanrakingen. Een sterk karakter is ook een vereiste om te slagen, zeker bij Ajax.


In grote lijnen mee eens, maar niet iedere Ajacied is zoals jij hem het liefst ziet. Hij is 18 jaar, is slimmer dan 99% van de voetballers in de eredivisie, komt uit de provincie, kent zijn (voorlopige) plaats en weet dat er een terugval komt.

Op een ander forum heb ik over hem o.a. geschreven dat hij "iets meer Davids" moest hebben (hij niet alleen!), komt hij ook vaker aan de bal. Hij werd/wordt wel eens een beetje vergeleken met Litmanen, ook niet echt iemand die op zijn achttiende dwingend zal zijn geweest, want dan had hij niet later naar Ajax gekomen. Geef Siem de Jong de tijd.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 dec 2007 20:30
Het was ook meer als opbouwende kritiek bedoeld, Demos. Ik ben absoluut fan van de voetballer Siem de Jong. Z'n gevoel voor het kiezen van positie, overzicht, inzicht en handelingssnelheid zitten al op een hoog niveau.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 19:38
Hij moet idd dominanter of slimmer gaan spelen, als hij dat niet doet is hij een middelmatige speler. Hij is arro, moet hij het ook is waarmaken. Litmanen& VD Vaart waren slimme spelers en Sneijder dominant, als je het niet begreep wat ik bedoel. Dus of het spel gaan maken en scoren, of geniaal spelen. Dat is mijn tip aan Siem!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 19:45
Jij denkt dat De Jong minder dominant speelt omdat hij zich te goed voor bepaalde dingen? Mwah, dat betwijfel ik. Die jongen komt ontzettend verlegen over.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 19:48
Van der Vaart debuteerde op iets jongere leeftijd, in een "beetje zwalkend elftal". Siem de Jong speelt op een middenveld met Maduro - Gabri -Schilder (Ik weet dat er één teveel noem), waarvan er twee niet kunnen coachen en Gabri te veel moet corrigeren om aan coachen toe te komen (Bovendien is hij dienend!)

Geef hem de tijd. Litmanen kreeg de tijd, hoewel hij ouder was.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 20:26
Je begrijpt mij verkeerd. Ik hoor van een jongen uit mijn klas, die met hem bij de jeugd van De Graafschap speelde, dat hij zichzelf boven iedereen verheven voelde en dat hij zo is opgevoed. Je mag van mij je alleen zo gedragen, als je ook zo speelt en zelfs dan is het niet een goede eigenschap. Uitstralen is goed en mag, uitdragen niet.

Als hij nou geniaal zou spelen of het team zou dragen, zou hij veel meer bereiken in zijn loopbaan. Hij loopt goed vrij en is slim, maar niet tussen de linies. Daarin kan hij groeien. Of hij wordt een dominante speler die het spel maakt en scoort en de draaischijf is(waar je een buitengewone speler in bent, kijk Sneijder). Alleen zo kan hij echt goed worden, hij moet zorgen dat hij niet verslapt want dan wordt hij echt weg gewenst.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 00:05
Citaat:
Ik hoor van een jongen uit mijn klas, die met hem bij de jeugd van De Graafschap speelde, dat hij zichzelf boven iedereen verheven voelde en dat hij zo is opgevoed. Je mag van mij je alleen zo gedragen, als je ook zo speelt en zelfs dan is het niet een goede eigenschap. Uitstralen is goed en mag, uitdragen niet.


Ik weet niets over zijn opvoeding!

De Graafschap, dat is al weer een paar jaar geleden, want bij Ajax speelde hij in d B1 en nu voor het tweede jaar in de A-jeugd (qua leeftijd).

Boven iedereen verheven? Zo heb ik hem niet zien spelen, noch in de jeugd bij Ajax, noch in Ajax 1.

Sommigen vinden dat hij zich wat "" meer verheven"" mag opstellen, de bal MOET(?) opeisen enz. Hij heeft de kwaliteit om zich die rol toe eigenen, maar moet nog veel leren!
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 12:01
Citaat:
Ik hoor van een jongen uit mijn klas, die met hem bij de jeugd van De Graafschap speelde, dat hij zichzelf boven iedereen verheven voelde en dat hij zo is opgevoed. Je mag van mij je alleen zo gedragen, als je ook zo speelt en zelfs dan is het niet een goede eigenschap. Uitstralen is goed en mag, uitdragen niet.


Ik weet niets over zijn opvoeding!

De Graafschap, dat is al weer een paar jaar geleden, want bij Ajax speelde hij in d B1 en nu voor het tweede jaar in de A-jeugd (qua leeftijd).

Boven iedereen verheven? Zo heb ik hem niet zien spelen, noch in de jeugd bij Ajax, noch in Ajax 1.

Sommigen vinden dat hij zich wat "" meer verheven"" mag opstellen, de bal MOET(?) opeisen enz. Hij heeft de kwaliteit om zich die rol toe eigenen, maar moet nog veel leren!

Er zijn mensen die hem en zijn familie beter kennen, dat ik toevallig hem meer geloof dan dat toneelspelletje voor de camera is mijn keuze en vormt mijn beeld. Wat jij gelooft is aan jou!

Op het veld voetbalt hij nog te afwezig. Hij laat zijn klasse nog niet zien, en naar eeen half jaar mag de lat weer iets omhoog. Ik vind dat als hij zo blijft klooien, dat hij nooit ver zou komen in zijn carriere dus ik geef advies. Ik zeg niet dat hij onder het niveau speelt en dat hij niet leuk meeloopt, op 10 moet je meer opvallen in ieder geval. En dat doet hij niet!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 12:09
Siem de Jong speelt niet op '10', hoor.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 12:23
Citaat:
Siem de Jong speelt niet op '10', hoor.


Onzin. Als je met de punt naar achter speelt dan speel je met 2 aanvallende middenvelders. 1 vanaf links en 1 vanaf rechts. Dus hij staat rechts dus hij hoort dominant te spelen als draaischijf van de linker flank. Maar ik ben voorstander van een echte 10, waar hij ook beter in past. Dan kan hij slim lopen, ik zie in hem eerder de Jari/VDV-type nummer 10 dan Sneijder-type. Maar voor die slimheid tussen linies tegebruiken hoort hij niet de man te zijn die een man oppakt.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 12:50
Kun je er een lang verhaal van maken, maar De Jong speelt gewoon linkshalf.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 13:57
Citaat:
Kun je er een lang verhaal van maken, maar De Jong speelt gewoon linkshalf.


Je ziet het verkeerd. De positie linkshalf was vorig jaar voor Davids. Siem de Jong speelt nu met eeen zee van ruimte voor hem. Dus is dat gebied ook van hem, dus hij speelt als linker aanvallende middenvelder. Dat is een heel verschil met Davids. Je moet zien wat zijn taken daar zijn, hij moet ook in de ruimte achter dce spits komen dus is ook een soort 10. Al lijkt het niet zo op papier!
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.288 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken: