Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Siem de Jong
Maker: BertjeBekeken: 44426
Status: InactiefBerichten: 663
+ Nieuw bericht <<<   <   19  |  20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 21:33
Citaat:
De Jong/Anita, zou ik absoluut voor De Jong kiezen. De Jong is een harde werker die kracht en lengte herbergt en hij heeft bovendien ook veel kijk op het spel.

Bovendien heb je de kracht die Siem heeft echt wel nodig, anders wordt je zo omver geblazen.


Nog steeds zo overtuigd van de juiste balans op het middenveld met Siem erbij? Janssen is zeer zwak op VMC, dus dat kan helemaal niet joh.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 21:41
Siem was by far de minste vandaag in de 1e helft, de tegen goal was zijn schuld omdat hij niet meesprong bij de corner.
Anita veel beter als controleur want Theo moet meer vooruit voetballen, die is als contrleur onzichtbaar.
Siem helaas maar je moet genoegen nemen met een plek op de bank.

Dan heb ik het nog niet eens over de gemiste pingel gehad, daarmee was de wedstrijd voor rust beslist geweest.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 21:54
Citaat:
Siem was by far de minste vandaag in de 1e helft, de tegen goal was zijn schuld omdat hij niet meesprong bij de corner.
Anita veel beter als controleur want Theo moet meer vooruit voetballen, die is als contrleur onzichtbaar.
Siem helaas maar je moet genoegen nemen met een plek op de bank.

Dan heb ik het nog niet eens over de gemiste pingel gehad, daarmee was de wedstrijd voor rust beslist geweest.


Over dat meespringen heb je gelijk, maar dat vergeten veel Ajaxspelers bij corners tegen. De eerste goal was daarom een fout van de Jong en Vermeer (die op de lijn bleef staan). De penalty was niet heel slecht genomen en hij raakte ook nog geblesseerd. Ik vond het al met al dus wat ongelukkig wat De Jong overkwam. Niettemin was het geen goede wedstrijd van zijn zijde.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 21:58
Citaat:
Siem was by far de minste vandaag in de 1e helft, de tegen goal was zijn schuld omdat hij niet meesprong bij de corner.
Anita veel beter als controleur want Theo moet meer vooruit voetballen, die is als contrleur onzichtbaar.
Siem helaas maar je moet genoegen nemen met een plek op de bank.

Dan heb ik het nog niet eens over de gemiste pingel gehad, daarmee was de wedstrijd voor rust beslist geweest.


Over dat meespringen heb je gelijk, maar dat vergeten veel Ajaxspelers bij corners tegen. De eerste goal was daarom een fout van de Jong en Vermeer (die op de lijn bleef staan). De penalty was niet heel slecht genomen en hij raakte ook nog geblesseerd. Ik vond het al met al dus wat ongelukkig wat De Jong overkwam. Niettemin was het geen goede wedstrijd van zijn zijde.


Die pingel was idd niet heel slecht genomen.
Verder was hij erg onzichtbaar, tegen een matige ploeg moet je Theo dieper laten spelen en Anita erachter zetten.
Tegen een sterke ploeg kun je altijd voor de werklust van Siem kiezen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 22:04
Citaat:
Nog steeds zo overtuigd van de juiste balans op het middenveld met Siem erbij? Janssen is zeer zwak op VMC, dus dat kan helemaal niet joh.


Het probleem was vandaag niet dat Janssen niet in de punt naar achteren kan spelen, maar dat één van de spitsen van De Graafschap bij balbezit van Ajax constant vanuit Janssen speelde. Hierdoor mistte Ajax het belangrijkste aanspeelpunt in de opbouw. Dit had verder niets met De Jong te maken.

Het ging wel beter met Anita erbij, maar dat was puur omdat Janssen zo verder naar voren kon spelen en los kon komen van de druk van de spitsen van De Graafschap. Maar tegen een andere tegenstander heb je weer meer aan het spel zonder bal van De Jong.

Verder was Janssen verre van geweldig vandaag overigens.
Felixvdw


Geregistreerd: 05-09-2010
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Di 9 aug 2011 01:14
Siem de Jong tweet:
Citaat:
Mijn rug en nek zijn nog wat gevoelig, maar gaat al wel iets beter.. #blessure


Volgende week er weer bij denk ik zo?
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 01:51
Ik hoop het niet, laat Anita noodgedwongen nog maar spelen en de Boer zal zien dat het dan wel goed loopt.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 10:11
Citaat:
Ik hoop het niet, laat Anita noodgedwongen nog maar spelen en de Boer zal zien dat het dan wel goed loopt.
De kans is aanwezig dat het niet zal lopen met Anita in de basis. Moet je dan weer de volgende wedstrijd weer anders gaan spelen als het niet loopt. Ik denk dat je gewoon na de tegenstander moet kijken hoe ze het willen opvangen. Heerenveen zal met waarschijnlijk met de punt na voren spelen en dan zou Djuricic op de meest controlerende middenvelder spelen van Ajax. Djuricic blinkt niet uit zijn verdedigende werk en waardoor controlerende middenvelder wat meer ruimte zal krijgen.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 10:23
Citaat:
Ik hoop het niet, laat Anita noodgedwongen nog maar spelen en de Boer zal zien dat het dan wel goed loopt.


Zo'n opmerking is niet echt netjes. Ik heb liever een fitte de Jong (zeker bij rug/nek klachten) en dat Anita hem dan uit de basis weet te houden. Dan dat Anita de basisplek krijgt/pakt omdat de Jong geblesseerd is/was.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 11:47
Ik niet. Ik weet niet wat het met de Jong is, maar als hij fit is dan heeft hij iedere wedstrijd nog gespeeld bij de Boer. Ook vorig jaar. Heeft nog nooit wissel gestaan, dus lijkt me dan ook niet erg aannemelijk dat hij de komende wedstrijd dan wel wissel staat. Terwijl het middenveld veel beter loopt met Vurnon.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 11:51
@ RG: Laat duidelijk zijn, ik heb ook liever Anita op de plek van Janssen en Janssen dan de plek van de Jong.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 12:02
Citaat:
@ RG: Laat duidelijk zijn, ik heb ook liever Anita op de plek van Janssen en Janssen dan de plek van de Jong.


Wat maakt het dan uit of De Jong nog een weekje geblesseerd is? Serero kan toch ook prima invallen i.p.v. de Jong.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 12:09
Citaat:
@ RG: Laat duidelijk zijn, ik heb ook liever Anita op de plek van Janssen en Janssen dan de plek van de Jong.


Wat maakt het dan uit of De Jong nog een weekje geblesseerd is? Serero kan toch ook prima invallen i.p.v. de Jong.

Bedoel dat ik het beter vind, dat Anita zijn positie 'overwint' door zich te bewijzen op traingen en invalbeurten, waarna hij alsnog zijn basisplaats krijgt. Dus niet 'als geluk bij een ongeluk'. Er zal geknokt moeten worden voor die basisplek.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 12:23
Me dunkt dat Anita zich vorig seizoen al heeft bewezen en zich in de basis heeft geknokt. Nu Theo Janssen er bij is wil hij Siem de Jong, zijn lievelingetje, toch nog koste wat het kost altijd laten spelen, dan moet dat maar ten koste gaan van Anita volgens de Boer. Nee, het is wel even goed als Siem niet mee kan doen zondag.
+ Nieuw bericht <<<   <   19  |  20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.057 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken: