Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 21 jul 2011 11:16
|
|
Citaat: Twitter
Citaat: siemdejong Siem de Jong
Nieuw contract getekend tot 2015!
Las het ook. Goede zaak. Vind Siem een hele nuttige speler die nog heel belangrijk voor Ajax kan worden.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 21 jul 2011 12:55
|
|
Als Serero zo een heel seizoen speelt dan heb je het contract zojuist verlengt van een bankspeler..
|
Geenidee4

Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Do 21 jul 2011 13:08
|
|
Inderdaad, niet heel slim. Maar hij kan een tweede spits zijn.
Zo niet, dan is dit denk ik de rangorde voor het middenveld:
1. Eriksen, Janssen
2. Serero, Anita, De Jong
3. Enoh
4. Lodeiro, (Rits?)
Lijkt me het beste om Castillion te verhuren. De Jong kan een bruikbare speler zijn.
Ik vind die luxeproblemen heerlijk. Alles beter dan vorig jaar, toen we bij FC Groningen uit half Jong Ajax op de bank hadden zitten. Concurrentie is wel goed, dan moet ieder z'n best doen om zich te bewijzen. Dat betekent: Extra inzet.
Ik kan niet wachten tot 7 augustus, net zoals ik dat niet vaak genoeg kan benadrukken!
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 21 jul 2011 13:20
|
|
Citaat: Als Serero zo een heel seizoen speelt dan heb je het contract zojuist verlengt van een bankspeler.. Gelukkig heb je wel meer dan elf man nodig in je selectie. De Jong is gewoon een nuttige kracht bij Ajax die op verschillende posities ingezet kan worden.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 18:08
|
|
Hoop niet dat deze speler de voorkeur gaat krijgen boven Anita. Waarom staat die jongen uberhaupt op rechtsback? Sorry, maar dat snap ik echt niet hoor. Anita is een geweldige voetballer op VMC en dan kan Janssen iets naar voren. Siem moet gewoon als reserve-spits en middenvelder optreden, want ook Serero en Lodeiro zie ik meer brengen op het middenveld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 18:15
|
|
-Multi-inzetbaar.
-Werkt hard.
-Slimme jongen in het veld.
-Voert zijn taken nagenoeg perfect uit, waar je hem ook neer zet.
Al met al een goede beslissing om zijn contract te verlengen.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 18:19
|
|
Ja ik ben het ook wel eens met contractverlenging, maar wat mij betreft is dit gewoon de basisopstelling:
---------Anita----------
--Erisken----Janssen--
Anita is toch geen rechtsback? Hij kan het wel, maar die jongen speelde vorig seizoen geweldig.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 18:23
|
|
De Jong maakt meer diepte, is kopsterk, dynamischer en heeft meer duelkracht. De keuze valt dus wel te verdedigen. Je moet alleen wel zorgen dat je hem niet het eerste aanspeelpunt in de opbouw maakt, zoals je bij Janssen of Eriksen wel kan doen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 19:51
|
|
Citaat: Ja ik ben het ook wel eens met contractverlenging, maar wat mij betreft is dit gewoon de basisopstelling:
---------Anita----------
--Erisken----Janssen--
Anita is toch geen rechtsback? Hij kan het wel, maar die jongen speelde vorig seizoen geweldig.
I second that.
|
Geenidee4

Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 20:09
|
|
Zonder Anita valt het hele verdedigende middenveld weg.
Je kan wel aanvallen, maar ondersteuning van de verdedigers is ook belangrijk!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 00:06
|
|
Citaat: De Jong maakt meer diepte, is kopsterk, dynamischer en heeft meer duelkracht. De keuze valt dus wel te verdedigen. Je moet alleen wel zorgen dat je hem niet het eerste aanspeelpunt in de opbouw maakt, zoals je bij Janssen of Eriksen wel kan doen.
Ik snap je punt niet helemaal. Eriksen speelt altijd, onze rechtshalf (of linkshalf in geval dat De Jong speelt)
Dan heb je naar mijn mening de keuze tussen Janssen/De Jong, waarbij Janssen van mij de voorkeur geniet. Het enige wat De Jong voor heeft is kopkracht.
Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat De Boer het middenveld: Janssen, Eriksen, De Jong voor ogen heeft. Anita is beter dan Janssen als verdedigende middenvelder. Voetballend kan Janssen het allemaal wel aan, maar in de omschakeling vind ik Anita veel beter. En Janssen is op zijn beurt weer veel beter op de linkshalf positie.
Hierdoor zakt mijn vertrouwen in De Boer toch wel en stiekem hoop ik dat we er volgende week aangaan tegen Twente, omdat Chadli laat zien dat Janssen defensief erg zwak is. Dat Frankie snel Anita weer op zijn plek zet; van de Jong eindelijk een vaste 9 maakt, die de strijd mag aangaan met Sightorsson en zo onze 31e titel binnensleept!
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 00:49
|
|
M'n punt lijkt me vrij duidelijk. De Jong brengt zaken die Eriksen en Janssen niet of amper bezitten.
Staat verder los van persoonlijke voorkeuren.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 00:56
|
|
Citaat: M'n punt lijkt me vrij duidelijk. De Jong brengt zaken die Eriksen en Janssen niet of amper bezitten.
Staat verder los van persoonlijke voorkeuren.
Anita brengt ook zaken die Eriksen en Janssen niet bezitten en is daarbij ook nog eens veel completer.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 14:32
|
|
Godverdomme, Siem de Jong heeft dus een basisplek. Mag de penaltys bij ons gaan nemen dit seizoen.....
Pff, heb je eindelijk een mooi middenveld dat in balans is met:
------------Anita----------
--Eriksen-------Janssen-
en dan gebruik je het niet. Pff, dit vind ik echt erg hoor. Siem is geen middenvelder die Ajax verder helpt of specifieke krachten heeft. Totaal onzichtbaar altijd. Pfffff
|
Riejuh

|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 15:05
|
|
Specifieke krachten van De Jong:
-Koppend vermogen bij dode spelsituaties
-Loopvermogen
-Verliest weinig duels omdat hij een redelijk goede lichaamsbouw heeft.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 15:39
|
|
Citaat: Specifieke krachten van De Jong:
-Koppend vermogen bij dode spelsituaties
-Loopvermogen
-Verliest weinig duels omdat hij een redelijk goede lichaamsbouw heeft.
Zijn dit specifieke krachten? Eriksen heeft veel meer loopvermogen dan De Jong, en dat nu al. Ook Anita heeft meer loopvermogen. Redelijke lichaamsbouw, is dat echt een kracht?
Koppend vermogen bij dode spelsituaties? Daar zijn Vertonghen en Alderweireld nog wel een heel stuk beter in denk ik.
En noem nu eens de krachten op die de Jong tot een goede middenvelder maken? En hoe het middenveld van Ajax in balans gaat komen?
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 15:46
|
|
Spelinzicht, teamwork, fysiek, lucht, loopacties.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Anita, maar dat is enkel omdat Janssen dan naar linksmid verschuift. Met De Jong tegenover Anita is kwalitatief helemaal niet zo'n verschil en hij brengt nou eenmaal iets extra's aan je middenveld, wat veel andere middenvelders niet doen.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 15:49
|
|
De Jong heeft meer duelkracht dan Anita.. B.V. in een kopduel Siem zal deze aangaan terwijl Anita zich gaat positioneren, waarbij je de kans hebt dat je dus achter de feiten aanloopt.
Met twee man die kunnen koppen ga je het niet redden, 3 is echt minimum.
De Jong zijn handelingssnelheid mag wel wat omhoog, heeft een redelijke passing. Heeft goed zicht om in de juiste momenten diep te gaan. Aardig afstandsschot. goed spelinzicht..
Anita vind ik zelf ook een goede verdedigende middenvelder hoor daar niet van. Echter snap ik de keuze voor De Jong mogelijk wel. Ze hebben beide hun plus en min punten.
komt dus redelijk overeen met wat Niels zegt
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 16:11
|
|
De Jong is natuurlijk geen geweldenaar in het positiespel - Anita ook niet trouwens, want die loopt vooral naar achteren om aanspeelbaar te zijn. De Jongs enige looplijn is eigenlijk rechtstreeks het strafschopgebied in.
Maar je mag inmiddels wel met recht stellen dat De Jong hier een onderschatte speler is geworden. Mensen doen hier net alsof hij helemaal niets kan. Dat is belachelijk.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 16:21
|
|
Citaat: De Jong is natuurlijk geen geweldenaar in het positiespel - Anita ook niet trouwens, want die loopt vooral naar achteren om aanspeelbaar te zijn. De Jongs enige looplijn is eigenlijk rechtstreeks het strafschopgebied in.
Maar je mag inmiddels wel met recht stellen dat De Jong hier een onderschatte speler is geworden. Mensen doen hier net alsof hij helemaal niets kan. Dat is belachelijk.
Nuttige speler, maar meer ook niet. Iedeale 12 man, maar in de basis zie ik hem liever niet hoor. Op het middenveld komt hij veel te veel handelingssnelheid tekort. Bovendien is een middenveld met Janssen, De Jong en Eriksen niet in balans.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 16:33
|
|
Wederom wordt hier een verkeerde vergelijking gemaakt. Je moet Anita en De Jong helemaal niet vergelijken, ze spelen niet op dezelfde positie. Anita is een veel betere verdedigende middenvelder en De Jong een betere rechtshalf.
Je moet 2 vergelijkingen maken:
Anita vs Janssen --> Verdedigende middenvelder, kies ik voor Anita.
Janssen vs De Jong --> Half-positie, kies ik voor Janssen.
Citaat: Met twee man die kunnen koppen ga je het niet redden, 3 is echt minimum.
Verthongen, Alderweireld en Sightorsson. Heb je er 3! Daarnaast heb je nog Boilesen en Van der Wiel als de iets mindere koppers.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 16:36
|
|
Maar als je Eriksen en Janssen beslist samen op een driemans middenveld wilt hebben, zul je toch de keuze moeten maken (en vergelijken) tussen Anita en De Jong .
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 16:45
|
|
Citaat: Maar als je Eriksen en Janssen beslist samen op een driemans middenveld wilt hebben, zul je toch de keuze moeten maken (en vergelijken) tussen Anita en De Jong  .
Dan is het dus Anita, want met De Jong is je middenveld niet in balans hoor. Janssen is niet het type dat stofzuigt, absoluut niet. Denkt vooral vooruit, en is als VMC veel minder dicht bij de goal waardoor er een aantal aspecten van hem: Voorzet, afstandschot, loopacties in diepte veel en veel minder benut kunnen worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 16:51
|
|
De Jong/Anita, zou ik absoluut voor De Jong kiezen. De Jong is een harde werker die kracht en lengte herbergt en hij heeft bovendien ook veel kijk op het spel.
Bovendien heb je de kracht die Siem heeft echt wel nodig, anders wordt je zo omver geblazen.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Za 30 jul 2011 17:21
|
|
Willen we nou technisch voetbal spelen of niet? Ik houd niet van termen als "hard werken". Anita doet ook zijn stinkende best, maar lijkt het of hij niet hard werkt ofzo?
Anita heeft een geweldige inspeelpass, is altijd aanspeelbaar in de opbouw en speelt verzorgd voetbal. Lijdt nooit balverlies en heeft zich op de VMC positie afgelopen seizoen meer dan bewezen. Bovendien is een middenveld met De Jong, Eriksen en Janssen dus niet in balans! Jij zegt dat we zonder de Jong op het middenveld overlopen worden, maar ik denk dus dat we met de Jong op het middenveld overlopen worden, want Janssen en Eriksen staan in de belangrijkste wedstrijden sowieso in de basis.
De Jong, zeer nuttige speler, maar een basisplek op het middenveld? Dan zie ik hem persoonlijk nog liever in de spits in de basis.
Ik durf met zekerheid te stellen dat we zonder Anita geen kampioen waren geworden afgelopen seizoen, hij was de ontbrekende factor op ons middenveld. Door hem gingen we aan het einde beter voetballen en verloren we de laatste 6 wedstrijden helemaal niets meer.
De Jong was afgelopen seizoen onzichtbaar op het middenveld, maar goed tot nuttig in de spits, daar ben ik eerlijk in. Op het middenveld heeft hij op zoveel punten een gebrek.
Dan nog een vraag: Wie heeft Anita ooit een slechte wedstrijd op VMC zien spelen? Ik niet eigenlijk. Streep dat af tegen de op handen tellende onzichtbare wedstrijden van De Jong afgelopen seizoen op het middenveld. Ik trek hieruit mijn conclusies wel. Anita speelde louter goede wedstrijden op het middenveld.
|