Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Siem de Jong
Maker: BertjeBekeken: 44484
Status: InactiefBerichten: 663
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 4 apr 2009 20:38
Citaat:
Alleen Koster heeft De Jong een keer als rechtsback opgesteld. Was geen succes.

Volgens mij speelde hij in de jeugd ook nooit als verdedigende middenvelder.
Ik bedoelde Koster beetje door de war en hij speelde niet slecht, al was hij geen rechtsback natuurlijk. Ik de jeugdopleiding van Ajax heeft hij volgens mij als verdedigende middenvelder gespeeld en in de jeugd nog bij De Graafschap weet ik zeker dat hij af en toe op die positie speelde.
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 16:40
Interview met Siem de Jong
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 21:52
Citaat:
Het zou misschien beter voor hem zijn om verhuurd te worden, veel spelen en ervaring opdoen..

Ik zou hem ook graag verhuurd zien worden en dan liefst samen met V.d. Heijden bij dezelfde club. Ik weet alleen niet of er een club in de Eredivisie te vinden is die ze beide wilt huren maar anders moet Ajax maar kijken naar een club in Belgie of weet ik wat Denemarken. Als ze samen op een middenveld spelen word het een goed duo dat ook echt elkaar door en door leert kennen en op het middenveld elkaar blindelings kan vinden. Zoals Jonk had met Bergkamp en wat trouwens ook Frank de Boer met Bergkamp had.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 22:26
Maar dan heb je het ook over exeptionele talenten... Die voelen elkaar blindelings aan..
Tuurlijk zou het mooi zijn dat ze beiden verhuurd zouden kunnen worden...
Misschien RKC een optie?
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 22:49
Citaat:
Het zou misschien beter voor hem zijn om verhuurd te worden, veel spelen en ervaring opdoen..

Ik zou hem ook graag verhuurd zien worden en dan liefst samen met V.d. Heijden bij dezelfde club. Ik weet alleen niet of er een club in de Eredivisie te vinden is die ze beide wilt huren maar anders moet Ajax maar kijken naar een club in Belgie of weet ik wat Denemarken. Als ze samen op een middenveld spelen word het een goed duo dat ook echt elkaar door en door leert kennen en op het middenveld elkaar blindelings kan vinden. Zoals Jonk had met Bergkamp en wat trouwens ook Frank de Boer met Bergkamp had.

Dat zou inderdaad mooi zijn.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 15:15
Ik had een vraag aan de mensen hier, waar zien jullie Siem de Jong het beste tot zijn recht komen? Ik weet niet echt waarom maar ik heb een zwak voor deze jongen. Misschien komt het doordat hij een geweldige aanname heeft die een beetje de stijl van Bergkamp heeft en Bergkamp voor mij de mooiste (= niet beste want dat was Cruijff) stijl voetballer was. Ik kon super genieten van vooral zijn aannames en hij is niet voor niet de meest geliefde speler in de geschiedenis van Arsenal (Henry werd alleen maar gekozen omdat iedereen dacht dat Bergkamp toch wel zou winnen).
Zelf denk ik dat Siem de Jong een Pirlo achtige rol erg goed zou kunnen invullen maar aangezien Ajax nooit in een kerstboom formatie zal gaan spelen lijkt het me sterk dat hij zo'n rol zal krijgen. Met zijn aanname en balbehandeling zou hij een diepe aanvallende middenvelder kunnen zijn maar dan weer niet in een 4-3-3 systeem omdat hij dan te dicht op de spits staat. Dan zou hij als rechtshalf kunnen spelen maar daarvoor vind ik hem ook weer niet optimaal. Eigenlijk lijkt het me het beste als hij als '10' in een 4-4-2 systeem zou spelen of zelfs als spits. Hij is sterk met de bal aan zijn voeten en kan als goed een ander in stelling brengen. Denk aan een duo als Sulejmani - Siem de Jong of Suarez - Siem de Jong. Hij maakt af en toe geweldige doelpunten en als hij zich op die positie mag richten zal hij meer gevoel voor het doel kunnen krijgen. Hij zou ook in het originele Cruijff 4-3-3 systeem als spits kunnen spelen. Met het originele 4-3-3 bedoel ik dus het 4-3-3 zoals Cruijff het oorspronkelijk bedoelde zonder diepe spits maar met met twee vleugelaanvallers en een spits die zich ook laat zakken zoals hijzelf als de beste kon. Een spits die dus eigenlijk iets achter de vleugelaanvallers staat. Nu Ajax eigenlijk geen spits heeft die geweldig in de '16' is zoals Huntelaar en twee vleugelaanvallers die graag naar binnen komen lijkt me het geen gek idee om Siem de Jong als schaduwspits te gebruiken zonder een echte spits te hebben alleen zou Aissati dan een beetje in de weg zitten, die is een echte middenvelder en zou daar niet kunnen spelen maar zou dan ook niet op de '10' kunnen.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 19:14
Voor mijn is Siem de Jong een ideale speler halfspeler in het 4-3-3 systeem met de punt naar achter. Hij heeft vrij aardige loopacties en scoort ook regelmatig. Verder heeft die een goede pass, alleen moet de verdedigend nog sterker worden. Op de tien positie vind ik hem te veel bij zijn spits voetballen waardoor er nog minder ruimte is.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 19:16
Citaat:
Voor mijn is Siem de Jong een ideale speler halfspeler in het 4-3-3 systeem met de punt naar achter. Hij heeft vrij aardige loopacties en scoort ook regelmatig. Verder heeft die een goede pass, alleen moet de verdedigend nog sterker worden. Op de tien positie vind ik hem te veel bij zijn spits voetballen waardoor er nog minder ruimte is.
Dat is precies wat ik het probleem vind van het als '10' daarom past hem een rol van aanvallende middenvelder in een 4-4-2 systeem ook beter. Daarin heb je meer ruimte en kan je ook vaker in de spits opduiken. Met Suarez en Sulejmani voor zich kan hij daarin eigenlijk ook als hangende spits spelen.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 19:28
Als hangende spits zie het niet in hem zitten. Dan wil die nog is te diep gaan staan en als aanspeelpunt fungeren. Het mooiste voorbeeld was natuurlijk Groningen uit waar van Basten het ook probeerde om zo te spelen. Helaas lukte dat niet al snapte ik de keus van Basten wel. Ook bij Jong Ajax heeft die soms als hangende spits gespeeld maar telkens gaat die te diep spelen waardoor de verdedigers het vrij makkelijk hebben.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 19:33
Citaat:
Als hangende spits zie het niet in hem zitten. Dan wil die nog is te diep gaan staan en als aanspeelpunt fungeren. Het mooiste voorbeeld was natuurlijk Groningen uit waar van Basten het ook probeerde om zo te spelen. Helaas lukte dat niet al snapte ik de keus van Basten wel. Ook bij Jong Ajax heeft die soms als hangende spits gespeeld maar telkens gaat die te diep spelen waardoor de verdedigers het vrij makkelijk hebben.

Ik denk dat Siem ook best als aanspeelpunt kan fungeren maar hij is het beste als hij andere mensen in stelling kan brengen. Hij zou daar dan alleen vaker moeten spelen om het onder de knie te krijgen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 17:42
Citaat:
Siem de jong heeft een goede voorbereiding achter de rug, ik hoop dat hij deze lijn kan doortrekken.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 11 aug 2009 21:19
Ik zag Siem de Jong net bij Jong Oranje spelen en al hoewel het hele elftal wat rommelig speelde viel me wel op dat Siem de Jong altijd de juiste oplossing weet te vinden en dat zonder lang na te hoeven denken. Volgens mij zou hij de ideale man achter Suarez en Sulejmani zijn. Hij is veel meer een schaduwspits dan Aissati en daarbij is hij een goede kopper met wat lengte waardoor Sulejmani en Suarez ook nog af en toe een voorzet zouden kunnen geven.
thyza


Geregistreerd: 09-02-2009
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 aug 2009 21:23
Citaat:
Ik zag Siem de Jong net bij Jong Oranje spelen en al hoewel het hele elftal wat rommelig speelde viel me wel op dat Siem de Jong altijd de juiste oplossing weet te vinden en dat zonder lang na te hoeven denken. Volgens mij zou hij de ideale man achter Suarez en Sulejmani zijn. Hij is veel meer een schaduwspits dan Aissati en daarbij is hij een goede kopper met wat lengte waardoor Sulejmani en Suarez ook nog af en toe een voorzet zouden kunnen geven.


Prima. Maar wie wil je vervangen? Als Aissati al bijna geen basisspeler is .. Enoh kan niet op links spelen en de zeeuw hoort waar die staat.
abruzzi


Geregistreerd: 19-10-2008
Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 aug 2009 21:26
Hebben Anita en Van der Heijden nog gespeeld? en hoe?
thyza


Geregistreerd: 09-02-2009
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 aug 2009 21:31
Citaat:
Hebben Anita en Van der Heijden nog gespeeld? en hoe?


V.D heijden speelde redelijk. Niet echt opvallend. Anita kwam ergens in de 64 minuut erin en had een paar prachtige afstandschoten.

Ik vond Donald wederom goed voetballen. Blind speelde ook de 2e helft. Ik vond hem een paar goede verdedigende acties maken. 1tje gelijk aan wat Alderweirld deed in de korte hoek tegen RKC, gelukkig loste Blind dat beter op met een correcte sliding in het 16meter gebied.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 11 aug 2009 22:56
Blind doet het bijna altijd goed als hij als linker centrale verdediger wordt opgesteld. Ik denk dat hij daar ook echt het beste tot zijn recht komt doordat hij al zijn kwaliteiten daar optimaal kan gebruiken. Fysiek geeft hij ook nooit toe op zijn directe tegenstander en puur verdedigend vind ik hem beter dan Vertonghen of zelfs Wielaert. Niet dat hij een basisplaats hoort te krijgen maar ik hoop wel dat hij zich moet gaan richten op die positie. Misschien kan Ajax hem samen met Bodul en Martina aan Haarlem verhuren. Die zouden dan een heel redelijk elftal hebben met een goed op elkaar ingespeelde voorhoede met Manucharyan, Bodul en Martina, die voor het Eerstedivisie niveau is wat Sulejmani, Huntelaar en Suarez voor de Eredivisie waren.
Jari van der Heijden speelde ook redelijk, verdedigend een paar keer goed en hij liet 1 of 2 keer zien over een goede passing te beschikken. Het was ook leuk om aan het begin van de tweede helft V.d. Heijden, S. de Jong en Donald samen op het middenveld te zien en daarna Anita i.p.v. Donald. Het middenveld was ook duidelijk beter op elkaar ingespeeld dan de rest want het liep niet zo snel als er balbezit was.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 aug 2009 23:02
Deed me vandaag toch wel bij tijd en wijlen aan z'n vader denken. Ik zie voor hem wel toekomst bij Ajax, maar dan wel als linker centrale verdediger.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 11 aug 2009 23:06
Citaat:
Deed me vandaag toch wel bij tijd en wijlen aan z'n vader denken. Ik zie voor hem wel toekomst bij Ajax, maar dan wel als linker centrale verdediger.

Niet dat het uitmaakt maar ik zei al voordat Blind debuteerde dat hij het beste tot zijn recht kwam als centrale verdediger omdat hij door zijn inzicht daar zijn matige snelheid op weet te vangen en verdedigend gewoon solide is. Ik hoop dat steeds meer mensen (en voornamelijk zijn vader en Jol) dat gaan inzien.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 09:10
Daley Blind verdedigend solide? Hij dekt niet door, hij kan niet koppen, hij is kwetsbaar over z'n rechter been, hij heeft geen defensieve hardheid, hij geeft geen goede rugdekking, hij wint gewoon amper duels.
thyza


Geregistreerd: 09-02-2009
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 11:21
Citaat:
Daley Blind verdedigend solide? Hij dekt niet door, hij kan niet koppen, hij is kwetsbaar over z'n rechter been, hij heeft geen defensieve hardheid, hij geeft geen goede rugdekking, hij wint gewoon amper duels.


Behalve gister dan :)
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 11:37
Citaat:
Ik zag Siem de Jong net bij Jong Oranje spelen en al hoewel het hele elftal wat rommelig speelde viel me wel op dat Siem de Jong altijd de juiste oplossing weet te vinden en dat zonder lang na te hoeven denken. Volgens mij zou hij de ideale man achter Suarez en Sulejmani zijn. Hij is veel meer een schaduwspits dan Aissati en daarbij is hij een goede kopper met wat lengte waardoor Sulejmani en Suarez ook nog af en toe een voorzet zouden kunnen geven.


Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien. Maar hoop dat Martin Jol het wel zag en dan tot de zelfde conclusie komt als wat jij aangeeft. Ik vind verder ook dat slecht renderen van de aanvallende middenvelder (Aisatti), vooral komt doordat Urby te veel naar binnentrekt in tegenstelling tot Rommedahl...
thyza


Geregistreerd: 09-02-2009
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 11:58
Citaat:
Ik zag Siem de Jong net bij Jong Oranje spelen en al hoewel het hele elftal wat rommelig speelde viel me wel op dat Siem de Jong altijd de juiste oplossing weet te vinden en dat zonder lang na te hoeven denken. Volgens mij zou hij de ideale man achter Suarez en Sulejmani zijn. Hij is veel meer een schaduwspits dan Aissati en daarbij is hij een goede kopper met wat lengte waardoor Sulejmani en Suarez ook nog af en toe een voorzet zouden kunnen geven.


Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien. Maar hoop dat Martin Jol het wel zag en dan tot de zelfde conclusie komt als wat jij aangeeft. Ik vind verder ook dat slecht renderen van de aanvallende middenvelder (Aisatti), vooral komt doordat Urby te veel naar binnentrekt in tegenstelling tot Rommedahl...

Dan zeg ik wederom. Wie wil je opofferen? Als je Aissati opoffert, offer je Enoh ook op. Het is wel leuk roepen die speler moet er in . die eigenlijk ook en ja die niet.

Wat ik nu lees is dit je idee.
--------De Jong------
Urby------------Rommedahl
--------De Zeeuw----

Dit is te weinig controlerend voor waarschijnlijk een offensief PSV. De Zeeuw is druk bezig waarschijnlijk met het neutraliseren van Affelay. Rommedahl is verdedigend niet al te best dus geeft je ruimte aan Dszudsak om op te komen , dan moet v.d Wiel puur op hem speler. Komt er ruimte dus voor Toivonen om Dszusdsak te ondersteunen.

De Jong is een prima voetballer, maar tegen PSV prefereer ik liever Enoh om de opbouw te storen van PSV
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 16:35
Ik vond De Jong erg sterk spelen gisteravond tegen Timisoara. De perfecte speler eigenlijk voor dit Ajax. Speelt in dienst van het team en was toch een aantal keer behoorlijk gevaarlijk.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 16:39
Ik vond hem thuis tegen Slovan ook niet onaardig. Sterker nog, hij stond best goed te spelen. Bood zich steeds goed aan, liep niet te lang met de bal, wat een spelmaker ook niet moet.
Rein


Geregistreerd: 13-11-2008
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 17:22
Ik vond hem de laatste wedstrijd dat hij speelde (voor Timisoara) niet onaardig spelen. Maar gisteren vond ik hem juist matig spelen. Te veel balverlies, wilde te veel en zijn acties waren nét niet. Net als alle aanvallen gisteren van AJAX trouwens. De Jong speelt zichzelf wel een keer prima vrij voor een schotkans, maar veel heb ik hem ook weer niet gezien gisteren. Al met al verdient hij misschien wel een voldoende maar echt overtuigd heeft hij me niet.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.005.971 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken: