Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kolbeinn Sigthórsson
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kolbeinn Sigthórsson
Maker: AFCAKatwijkBekeken: 19427
Status: InactiefBerichten: 236
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
sincere1983

Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 09:19
Is Siggi trouwens een spits die goed naar de 1e paal komt. Jawel toch? Trekt regelmatig naar een juiste positie.

Met de voorzetten van oa. Boerrigter moet dit toch aardig wat goals opleveren, daar Siggi sterk is en behoorlijk kan koppen.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 09:36
Kon op jonge leeftijd ook naar Ajax. Staat al jaren op de scoutingslijsten.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 09:42
Citaat:
Kon op jonge leeftijd ook naar Ajax. Staat al jaren op de scoutingslijsten.

Mogen we dan aannemen dat Kolbeinn ook positieve scoutingsrapporten heeft en zijn komst door zowel technische staf als scouting werd aanbevolen?
D_skilled

Geplaatst: Ma 4 jul 2011 09:47
Ajax kent hem niet alleen van AZ, maar ook toen hij stage liep op de Toekomst. Hij ging toentertijd een aantal Europese clubs af om er stage te lopen. Ajax wilde snel toeslaan en bood hem direct na zijn stage een contract aan, maar de concurrentie was moordend.

Dus ja, ik denk beide. Zou ook de normaalste zaak van de wereld zijn als de Ajax-scouts de beste opties in de Eredivisie in kaart hebben.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 09:55
Klopt, maar ik kan me herrineren dat de scouts niet geheel positief waren over de aankoop van Mounir. De aankoop van Mounir is er vooral doorgedrukt door Jol las ik ooit in de VI.
dalenoh

Forum berichten: 75
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 10:10
Nu vraag ik mij het volgende wel af: Zou Frank nog een spits kopen als Cvitanich en Mounir vertrekken? Hij heeft wel gezegd Castillion een kans te geven.

Met Kolbeinn is de selectie in ieder geval ver rond.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 11:17
Als je alle berichtgeving van Frank De Boer op een rijtje zet lijkt me dat wel duidelijk. Zo heeft De Boer aangegeven dat hij De Jong toch liever als middenvelder erbij heeft en niet als spits. Zo wilde Ajax al meewerken aan een vertrek van Castillion naar RKC (hij wilde zelf niet). En Mounir El Hamdaoui is naar Ajax 2 teruggezet en dus definiteif geen optie meer, tel dat op bij de verhuur van Cvitanich.

De Boer liet recent al ontvallen nog naar een tweede spits te willen kijken. Wat hij over Castillion heeft gezegd is dat die twee weken krijgt om zich te bewijzen. Bewijst hij zich niet dan lijtk het me logisch dat Ajax weer de transfermarkt opgaat. Ik denk dat De Boer stiekem hoopt dat Stekelenburg vertrekt zodat er meer budget vrijkomt.
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 11:35
Citaat:
Ik denk dat De Boer stiekem hoopt dat Stekelenburg vertrekt zodat er meer budget vrijkomt.

Opdat er dan een spits gehaald kan worden waarvoor je meer betaald dan voor Sigthorsson, of die hem eventueel uit de basiself kan concurreren? En daar is dan weken al die moeite voor gedaan? Lijkt me niet.

Krijg het idee dat mensen uitgaan van een nieuwe Ibrahimovi?/Mido-situatie, dat de verwachtingen rondom die tweede te halen spits te hoog liggen. Terwijl, als er niet verder wordt gekeken dan de Eredivisie en meer bepaald Bas Dost als alternatief ik daar niet op zou rekenen.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 11:38
Citaat:
Ik denk dat De Boer stiekem hoopt dat Stekelenburg vertrekt zodat er meer budget vrijkomt.

Dat denk ik niet. Het lijkt mij dat hij eerder hoopt dat El Hamdaoui snel vertrekt. Vijf miljoen is meer dan voldoende geld voor een tweede spits.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 11:45
Ik ben zeer benieuwd, stond voordat hij bij AZ tekende in de belangstelling van veel clubs. Is er 2 jaar uit geweest met blessures, speelt dit jaar pas voor het eerst weer zijn wedstrijden en laat daarin toch wat zien.

Ik ben benieuwd wat zijn potentieel is, aangezien hij pas een paar maanden 21 is. Ziet er al wel zeer volwassen uit voor zijn leeftijd. We zouden misschien een groeibriljantje in huis kunnen hebben die nog voldoende kan worden bijgeschaafd, vooral in de kaats en positioneel.
D_skilled

Geplaatst: Ma 4 jul 2011 11:48
De kaats en gevoel voor positie zijn bij Sigthórsson al heel behoorlijk ontwikkeld, RogerGarcia.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 4 jul 2011 11:57
Eens, juist het positiespel van Sighthorsson vind ik zijn kracht. Daarnaast weet hij erg goed zijn momenten te kiezen om bijvoorbeeld diep te gaan. Wordt een verademing i.v.m. El Hamdaoui.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 4 jul 2011 12:09
Vienna

Citaat:
Opdat er dan een spits gehaald kan worden waarvoor je meer betaald dan voor Sigthorsson, of die hem eventueel uit de basiself kan concurreren? En daar is dan weken al die moeite voor gedaan? Lijkt me niet.

Dat zeg ik helemaal nergens. Jij en Niels begrijpen me verkeerd. Ik ken de markt goed genoeg om te weten dat alles wat tegen een bal aan kan trappen in de aanval tegenwoordig veel kost. Kijk naar wat Portugese clubs betalen voor Van Wolfswinkel. Wat dat betreft hebben we relatief gezien nog een koopje met De Stig. Een andere spits kost ook zo minimaal 3 tot 4 miljoen Euro + salaris, en dan heb je meestal ook nog maar een talent. Voor Ajax is het belangrijk dat je op lange termijn ook financieel de zaken op orde hebt. De keuze tussen 8 miljoen nu of niks volgend jaar zomer voor Stekelenburg is dan essentieel. Verkoop je nu Stekelenburg dan heb je wat meer manouvreringsruimte op de transfermarkt. Dat De Boer hoopt dat El Hamdaoui verkocht wordt lijkt me een open deur, maar die heeft voorlopig nogal wat noten op zijn zang.
witte gullit

Forum berichten: 168
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 12:31

Hier is een filmpje met al zijn goals in de Eredivisie.
Uit dit filmpje maak ik op dat hij wel redelijk allround is; ik ben dan ook wel tevreden met de transfer en de prijs die we betaald hebben.

Ik vraag me alleen dit af: is hij een beetje twee-benig? In het filmpje maakt hij er een paar met z'n linker, maar dat kan ook mazzel zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 12:39