Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kolbeinn Sigthórsson
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kolbeinn Sigthórsson
Maker: AFCAKatwijkBekeken: 18652
Status: InactiefBerichten: 236
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 27 aug 2011 23:47
Ik weet niet echt hoe hij zich heeft ontwikkeld in het buitenland in Italie, Spanje en Duitsland, maar zijn (Huntelaar) AJAX-periode in acht nemend vind ik Sigthórsson al veel beter en completer. Huntelaar is natuurlijk ook 7 jaar ouder en 4 jaar ouder toen hij bij AJAX vertrok.

Maar Sigthórsson is een echte AJAX-spits. Ik ben heel blij dat ze hem gekocht hebben en niet Matavz.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 00:57
Kolbeinn (Zijn achternaam schrijf ik gegarandeerd fout, ondanks het lezen van Arnaldur Indridason) voetbalt beter dan Huntelaar, maar dat is niet zo moeilijk. Huntelaar speelde zijn eerste wedstrijden "op tien" (onder Danny Blind) en ik herinner me nog dat ik (seizoenkaart toen) schrok van "onze Huntelaar". Hij kan wel doelpunten maken, maar "hij kan niet voetballen".

In de zestien kan hij, mits vrij gelaten door zijn directe tegenstander, dodelijk zijn, maar hij kan geen man passeren (ook niet iemand van niveau-De Graafschap/Willem II) hij heeft geen snelheid en is technisch beperkt.

Onze IJslander is qua snelheid, acties en techniek nu al een stuk verder, al is natuurlijk niet bekend waar hij zal eindigen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 10:47
Wat heb ik genoten van zijn goals zeg.

Die eerste goals was technisch perfect afgemaakt met zijn linker. Echt fantastisch gedaan. Hoewel hij het ook met zijn rechten kon doen, koos hij voor zijn linker. Dan moet je veel vertrouwen in je mindere been. Zijn tweebenigheid is een enorm pluspunt voor een spits.

Die tweede goal ging bijna door het net heen. Zó hard en geplaatst schieten kunnen maar weinigen. Dat zagen we ook al in de eerste helft bij dat schot wat net over ging.

Een start met 4 goals is belangrijk voor een spits. Helemaal omdat hij maar 2/3 van de wedstrijdminuten heeft gemaakt. Als Boerigter en Sigthorsson straks op elkaar zijn ingespeeld kan het helemaal leuk worden :)
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 12:25
Siggy lijkt, gek genoeg misschien wel, behoorlijk veel op Kluivert in zijn spel.

Wat een dodelijke nr.9 hebben we weer zeg. Niet voor nik Sigthorsson gelijk op mijn shirt laten zetten.

Die 1e goal was wellicht nog wel moeilijker dan de 2e. Bij die 1e goal komt de voorzet iets onder hem waardoor hij moet inhouden en hem onder zich met zijn 'slechte' been moest nemen.
nr23


Geregistreerd: 18-05-2008
Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 21:49
Ben tot nu toe ook erg tevreden met Sigthorsson. Was tijdens zijn aankoop ietwat sceptisch, niet dat ik er van overtuigd was dat hij een miskoop was, maar ik was er ook absoluut niet zeker van dat hij het goed zou doen. Maar wat dat betreft ben ik al vrij snel om. Uitstekende aankoop. Groot, sterk en doelgericht. Ik vind hem technisch nog wel ietwat houterig alleen, hopelijk verbeterd dit nog.
Seduction


Geregistreerd: 26-01-2009
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 aug 2011 16:35
Dan zie je dat eerste doelpunt tegen Vitesse van hem en dan denk je; "kolere, dat doet hij toch wel erg knap".

Vervolgens overtreft hij het even later gewoon met zijn tweede doelpunt. Wat een machine is deze kerel. De precisie, zijn kracht, doorzettingsvermogen en inzicht, geweldig!

Het is heel lang geleden dat ik zo positief was over zo'n jonge spits. Zeer goede aankoop waar wij als Ajax zijnde hopelijk nog lang van kunnen genieten.

Ik zie hem nog wel topscoorder worden ook in zijn eerste jaar bij Ajax.
Fenomeen


Geregistreerd: 04-10-2011
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 okt 2011 15:22
Echt waardeloos nieuws dat Kolbeinn tot de winterstop is uitgeschakeld. Wie moet zijn plek nou invullen? Ik denk dat De Boer voor De Jong zal gaan en dat kan weer positief uitpakken want dan hebben we hem niet op het middenveld en kan De Boer eindelijk een keer met een logisch middenveld spelen waardoor Ajax alsnog ergens kan komen.
Ingevar
Beheerder


Geregistreerd: 05-09-2011
Forum berichten: 12
Nieuws reacties: 18
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Wo 5 okt 2011 18:22
Dit is mijn club, mijn ideaal.
yk_93


Geregistreerd: 22-01-2008
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Nijmegen
Geplaatst: Wo 5 okt 2011 19:07
Citaat van Fenomeen:
Echt waardeloos nieuws dat Kolbeinn tot de winterstop is uitgeschakeld. Wie moet zijn plek nou invullen? Ik denk dat De Boer voor De Jong zal gaan en dat kan weer positief uitpakken want dan hebben we hem niet op het middenveld en kan De Boer eindelijk een keer met een logisch middenveld spelen waardoor Ajax alsnog ergens kan komen.


En dan Janssen op de plek van de Jong laten spelen. Wat aanvallender dus, kan hij ook meer zijn ei kwijt. En dan hebben we Anita voor de controlerende plek op het middenveld.
trompie22


Geregistreerd: 21-08-2011
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 159
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 6 okt 2011 17:14
Nee geen anita.
Laat die nog even linksback tot onze deen terug is vn blessure.
Anders staat Blind straks back das 5 keer niks.
Klaver


Geregistreerd: 09-09-2011
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 19
Woonplaats: Zwolle
Geplaatst: Do 6 okt 2011 18:48
Inderdaad. Die Blind zie ik liever niet. Verdedigend veel te zwak. Zelfs op Eredivisie-niveau!
Fenomeen


Geregistreerd: 04-10-2011
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 8 okt 2011 12:46
We hebben altijd Ruben Ligeon nog. Naar wat ik heb gehoord een groot talent, die maar eens voor de leeuwen gooien?
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.371 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kolbeinn Sigthórsson
Ga
Zoeken: