Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kolbeinn Sigthórsson
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kolbeinn Sigthórsson
Maker: AFCAKatwijkBekeken: 18651
Status: InactiefBerichten: 236
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
AFCAjax-JB


Geregistreerd: 09-01-2011
Forum berichten: 178
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amstelveen
Geplaatst: Za 9 jul 2011 19:57
Maar Eriksen of De Jong spelen centraal, Janssen gaat waarschijnlijk op links spelen.
witte gullit


Geregistreerd: 27-07-2010
Forum berichten: 168
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Za 9 jul 2011 20:01
Citaat:
Maar Eriksen of De Jong spelen centraal, Janssen gaat waarschijnlijk op links spelen.


nee, Anita speelt centraal. Ik denk dat Janssen links gaat spelen en Eriksen rechts. Althans dat hoop ik. Anders speelt Jansen centraal en Eriksen links en De Jong rechts.
AFCAjax-JB


Geregistreerd: 09-01-2011
Forum berichten: 178
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amstelveen
Geplaatst: Za 9 jul 2011 20:02
Ja maar ik bedoel meer, dat Eriksen/De Jong achter de spitsen spelen en zo staat het ook altijd in de opstelling:
Janssen - Eriksen - Anita
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 9 jul 2011 20:17
Ajax eindigde het seizoen onder de boer met twee aanvallende middenvelders (Eriksen en De Jong/De Zeeuw) en één verdedigende middenvelder (Anita).

Aangezien De Boer heeft aangegeven dat De Jong voor hem meer een middenvelder is en De Jong ook altijd speelt onder De Boer kun je ervan uitgaan dat Eriksen en De Jong de aanvallende middenvelders worden en Janssen daar wat achter speelt.
thommy


Geregistreerd: 24-08-2008
Forum berichten: 790
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 9 jul 2011 20:35
Citaat:

Aangezien De Boer heeft aangegeven dat De Jong voor hem meer een middenvelder is en De Jong ook altijd speelt onder De Boer kun je ervan uitgaan dat Eriksen en De Jong de aanvallende middenvelders worden en Janssen daar wat achter speelt.

Is dit niet te aanvallend? Of ik bedoel is dit verdedigend niet te zwak?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 9 jul 2011 20:56
Hangt ervan af hoe compact je linies zijn en wat voor spelers je rondom dit middenveld zet.

Spelen met Xavi en Iniesta is ook te aanvallend als je elftal uit elkaar valt. Iedereen zal constant mee moeten doen, zowel aanvallend als verdedigend.
witte gullit


Geregistreerd: 27-07-2010
Forum berichten: 168
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Za 9 jul 2011 21:13
Citaat:
Hangt ervan af hoe compact je linies zijn en wat voor spelers je rondom dit middenveld zet.

Spelen met Xavi en Iniesta is ook te aanvallend als je elftal uit elkaar valt. Iedereen zal constant mee moeten doen, zowel aanvallend als verdedigend.


Maar Busquets is wel een stuk verdedigender ingesteld type speler dan Janssen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 9 jul 2011 21:40
De Jong maakt ook véél meer meters dan Xavi.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 00:10
Ik zie het vooralsnog ook niet echt zitten, maar dan vooral omdat ik Anita verdedigend sterker vind dan Janssen. Eriksen functioneerd het beste als 10, maar in de laatste wedstrijden zagen we dat hij ook moeiteloos meedraait in een wat verdedigendere rol als pure middenvelder.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 00:53
Het verschil in positie van Eriksen (en Anita en De Jong) heeft meer te maken met veldbezetting dan verdedigende of aanvallende accenten.

Ik ben en was geen grote liefhebber van De Jong als middenvelder - ook niet zozeer als spits, maar dat heeft andere redenen - omdat hij in voetballend opzicht (zuiverheid) een vrij geringe inbreng heeft. Dit was één van de (belangrijkste) grote mankementen van Ajax, mijns inziens.

Maar hij heeft natuurlijk wél kwaliteiten en op zich ben ik van de speler wel gecharmeerd. Hij brengt (redelijk wat) power, kopkracht en diepgang. Wil je hem echter optimaal laten renderen dan zul je ruimte voor hem moeten creëren. De spelers om hem heen zullen hem dus zo (en op die momenten) moeten aanspelen dat hij iets meer tijd en ruimte heeft. Dat kan op zich met spelers als Eriksen en Janssen. En Sigthorsson is een redelijk balvaste spits, die ook als targetman wel wat brengt. Het kan dus wel.

Of een middenveld met De Jong, Janssen en Eriksen verdedigend sterk genoeg is kun je je afvragen. Als iedereen in de discipline speelt kan het. Janssen heeft wel eens eerder als meest verdedigende middenvelder gespeeld en kan in die rol ook een diepgaande middenvelder (zoals Toivonen afgelopen seizoen uit bij PSV) opvangen. Zolang Eriksen en De Jong controlerend hun werk doen en geen gaten laten vallen als Janssen met z'n man mee moet, dan kan het dus. Op zich moeten Eriksen en De Jong daartoe in staat zijn. Beide hebben ze het gevoel voor positie en de dynamiek. En Anita kun je natuurlijk altijd nog inzetten.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 16:01
Janssen mag dan wel vaker als '6' hebben gespeeld, maar de laatste twee jaar weet hij juist te imponeren als halfspeler. Nu zal hij toch meer het tussenstation van de aanval zijn, waarbij ik denk dat je zijn kwaliteiten te kort doet.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 16:07
Uh, onder McClaren speelde Janssen nog gewoon controlerend naast Brama hoor. En ook toen was hij ijzersterk. Hij kwam alleen wat minder voor het doel dan het afgelopen jaar onder Preud'homme. Logisch uiteraard, daar Janssen en Brama destijds Perez voor zich hadden en onder Preud'homme aangevuld werden door Landzaat. Bovendien speelde Twente onder McClaren nog met N'Kufo in de spits in plaats van De Jong. De Jong is meer targetman dan N'Kufo, die vooral zelf de actie richting het doel maakt.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 16:19
Ja, waar Brama als pure VM speelde. Het maakt verder ook vrij weinig uit waar hij voorheen speelde. Ik denk gewoon dat je zijn kwaliteiten het best benut als je hem links op het middenveld zet met een vm in zijn rug. Hij heeft een geweldige voorzet, maar hoe vaak zal hij die kunnen gebruiken als hij met Eriksen en De Jong op één middenveld staat? Dan zullen ze flink moet switchen van positie in de wedstrijd.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 16:37
Geschiedvervalsing. Twente speelde onder McClaren zonder pure verdedigende middenveld, maar met een flat middenveld van vier man (Janssen, Brama, Stoch en Ruiz). Perez speelde hiervoor, met N'Kufo in de spits. Bij balbezit schoven Stoch en Ruiz ver vooruit. Kijk de beelden er maar op na. Brama speelt zeer zeker niet achter Janssen. Sterker nog: als één van beide spelers een loopactie zonder bal maakte dan was dit doorgaans Brama.

Janssens belangrijkste kwaliteit is niet zijn scorend vermogen, zijn traptechniek of zijn felheid bij balverlies. Belangrijker is de wijze waarop hij deelneemt aan het positiespel. Bij balbezit staat Janssen altijd zo opengedraaid dat hij zijn traptechniek - en die is wel degelijk uitstekend - optimaal kan gebruiken. Dankzij hetzelfde gevoel voor positie staat hij bij balverlies zo opgesteld dat hij relatief weinig overtredingen hoeft te maken om relatief veel ballen te veroveren. Deze kwaliteit kan Janssen op iedere positie op het middenveld uitstekend gebruiken - tenzij hij te ver vóór de bal staat, maar dat zal in principe sowieso niet het gevoel zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 20:17
Citaat:
Geschiedvervalsing. Twente speelde onder McClaren zonder pure verdedigende middenveld, maar met een flat middenveld van vier man (Janssen, Brama, Stoch en Ruiz). Perez speelde hiervoor, met N'Kufo in de spits. Bij balbezit schoven Stoch en Ruiz ver vooruit. Kijk de beelden er maar op na. Brama speelt zeer zeker niet achter Janssen. Sterker nog: als één van beide spelers een loopactie zonder bal maakte dan was dit doorgaans Brama.


Klopt, dit geeft bovendien ook aan waarom Perez bij Ajax als 10 niet functioneerde onder Koster en wel bij Twente. Perez was sterk in balbezit, maar bij balverlies deed hij zelden mee. Bij Twente speelden meer mensen achter de bal bij balverlies waardoor Perez een vrijere rol had.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 16:40
Kolbeinn is erbij. Ook Eriksen en Boilesen trouwens.



Ajax.nl
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 17:01
Toppie om Kolbeinn zijn koppie er tussen te zien :)
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 13 jul 2011 15:30
Dat dan ook weer niet. Moet wel zeggen dat hij mij meer beest lijkt op de foto's van hem tijdens trainingen, dan dat eerder leek.
Felixvdw


Geregistreerd: 05-09-2010
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 22:57
Prima doelpunt vandaag, goed voor de man gekomen (echter wel zwak verdedigd) en goed ingekopt.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 23:11
Echte spitsen goal. Geen kans, wel een doelpunt. :thumbs up:
Felixvdw


Geregistreerd: 05-09-2010
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 23:26
Oftewel: precies wat we nodig zijn :)
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 23:51
Prima goal. Het voordeel was dat de buitenspelers nu wel aan de goede kant staan, in plaats van dat de buitenspelers na binnen wil komen en geen voorzet kan geven. Het was een van de weinige momenten dat Sulejmani iets goed deed.
nr23


Geregistreerd: 18-05-2008
Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 jul 2011 01:10
Ik vond hem goed spelen vandaag, geeft hoop voor de toekomst.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 aug 2011 10:50
Ik had ongelijk jongens, Sigthórsson is een aanwinst! :mrgreen: Bij de trainingen, tegen Brøndby, tegen Idependiente vond ik het al een positieve indruk maken. Maar bij afgelopen zaterdag vond ik hem écht goed spelen. Die dingen die hij nu doet heb ik hem bij AZ nog nooit zien doen.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 aug 2011 11:05
@ guy: Goed te lezen dat je erop aan het terugkomen bent.

Je kan aan veel van zijn acties zien dat deze jongen heel ver kan gaan komen. In het JC-schaal topic haalde ik al wat puntjes aan.

Citaat:
Vooral die combinatie door het midden met de Jong was smullen, jammer dat het de Jong was en die wat traag is aan de bal, anders was het een goal.

En die actie dat hij wegdraaide van (ik dacht) Brama, waarna hij gelijk 2 man vrij had staan aan de kant waar hij heen draaide.

Heerlijke acties zijn dat..Ik zei het al toen AJAX hem haalde, die jongen gaat AJAX écht beter maken en schopt er straks gewoon rond de 20 in.
Veel vrienden verklaarde me voor gek en snapte niet wat AJAX met hem moest.


En die fijne techniek is nog naast zijn kracht in de duels en zijn werklust.

Heb oprecht genoten van zijn spel tegen Twente.
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.358 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kolbeinn Sigthórsson
Ga
Zoeken: