Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » [Centraal] De ArenA & andere stadionzaken
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] De ArenA & andere stadionzaken
Maker: 343Bekeken: 30146
Status: InactiefBerichten: 259
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:25
Al is het natuurlijk afwachten in hoeverre je de heer Jeroen Slop serieus kan nemen, M.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:30
Citaat:
Op 6 november 2009 heeft de ArenA directeur gezegd dat de stoeltjes over 5 jaar worden afgeschreven. Je zult dus in ieder geval tot 6 november 2014 geduld moeten hebben. Ik vind het heel redelijk, want waarom zou je iets dat nog goed is zomaar weggooien, of wil je dat de prijzen weer omhoog schieten?

Jaren daarvoor heeft Slop ook gezegd dat die stoelen toen over 5 jaar zouden worden afgeschreven. Op een bijeenkomst waar ik bij was.

Slop moet ook niet over dingen praten waar hij niks over te zeggen heeft. Hij kan er hooguit over overleggen met de ArenA-directie want de ArenA is niet van Ajax.

Ik herinner mij Slop vooral als de man die trots de portemonnee trok namens Ajax om de supporters te verblijden met de aankoop van Sulejmani, om zo te laten zien dat Ajax niet alleen om het geld maar toch zeker ook om de supporters geeft. Ajax zat op dat moment een beetje met een imago probleem richting de supporters omdat zowel Ibrahimovic als Sneijder erg laat in de zomerstop verkocht werden aan buitenlandse clubs. Echter de oplossing was erg goedkoop (figuurlijk dan, letterlijk was het vooral erg duur). Slop is dus in mijn ogen iemand die graag tof gevonden wil worden door de Ajaxachterban, maar ondertussen is hij wel medeverantwoordelijk voor de neergaande financiële situatie bij Ajax.

Verder geloof ik Riejuh ook wel dat er meerdere afschrijvingstermijnen de ronde hebben gedaan.
BvE


Geregistreerd: 25-08-2011
Forum berichten: 35
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Zevenaar
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 19:59


Wie o wie weet of er de komende jaren nog plannen zijn om het stadion uit te breiden?

Wiki:
Citaat:
De Amsterdam ArenA is een stadion met plaats voor 52.960 toeschouwer.

Toekomstplannen

Momenteel worden er plannen gemaakt om de ArenA uit te breiden. Het voornemen bestaat om het stadion uit te breiden met zo'n 2.000 stoelen naar een capaciteit van ongeveer 55.000 zitplaatsen. Dit zou moeten gebeuren door de grachten (deze aanpassing is al uitgevoerd door Ajax) en de hoeken te overkappen.

Daarnaast bestaan twee varianten voor uitbreiding. De eerste behelst het plaatsen van twee extra ringen van ieder 5.500 zitplaatsen op beide kopse kanten van het stadion. Hiermee zou een capaciteit worden gerealiseerd van 65.000 zitplaatsen. Bij de tweede variant zal het dak omhoog moeten voor een derde ring die de totale capaciteit naar 85.000 moet brengen.

Sinds dag 1 worden er elk jaar ca 42.000 seizoenskaarten verkocht. Sinds 2003 ligt het gemiddeld toeschouwers aantal altijd boven de 47.000. Helemaal in de top/europese wedstrijden zou je dan toch denken dat het mogelijk zou moeten zijn om meer mensen het stadion in te krijgen?

De plannen van het vullen van de grachten dateren al van 2009 (bron), maar ondertussen is er nog niks veranderd?

De plannen van het plaatsen van 2 extra ringen op beide kopse kanten van het stadion klinken wel heel interessant aangezien het daarvoor niet nodig is om het dak op te tillen. Heeft iemand enig idee wat deze uitbreidingen allemaal kosten?

Ik heb weleens gehoord dat elke 1.000 toeschouwers 1 miljoen euro aan inkomsten genereren. Het zou toch mooi zijn als we elk jaar ca 15 miljoen extra inkomsten kunnen genereren door deze uitbreidingen!
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 20:12
Het waanidee om het stadion uit te breiden is kort geleden gelukkig de prullenbak in gegaan.
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 20:13
Er is 2 dagen geleden nog een bericht geweest dat de ArenA niet uitgebreid zou worden.
BvE


Geregistreerd: 25-08-2011
Forum berichten: 35
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Zevenaar
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 20:24
Citaat:
Het waanidee om het stadion uit te breiden is kort geleden gelukkig de prullenbak in gegaan.

Waarom is het een waanidee?
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 21:00
Omdat het stadion nu al alleen met de 'snoepjes' vol zit en ik niet zie wat 10 000 lege stoelen voor toegevoegde waarde zijn bij de overige 90% van de wedstrijden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 aug 2011 12:36
Citaat:
Sinds dag 1 worden er elk jaar ca 42.000 seizoenskaarten verkocht. Sinds 2003 ligt het gemiddeld toeschouwers aantal altijd boven de 47.000.


Een goede reden om het stadion uit te breiden met 5.000 plaatsen?
Vaak zijn seizoenskaarthouders die niet komen opdagen ook een reden van lege stoeltjes.
BvE


Geregistreerd: 25-08-2011
Forum berichten: 35
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Zevenaar
Geplaatst: Ma 29 aug 2011 12:59
Citaat:
Sinds dag 1 worden er elk jaar ca 42.000 seizoenskaarten verkocht. Sinds 2003 ligt het gemiddeld toeschouwers aantal altijd boven de 47.000.


Een goede reden om het stadion uit te breiden met 5.000 plaatsen?
Vaak zijn seizoenskaarthouders die niet komen opdagen ook een reden van lege stoeltjes.
Ik heb de aantallen puur genoemd als indicatie dat het stadion gemiddeld genomen toch wel aardig vol zit. Tegen de top teams uitverkocht en tegen de mindere teams wellicht 45.000 man, dan kom je dus gemiddeld boven de 47.000 man uit, wat nu al het geval is.

De reden zou vooral financieel zijn uiteraard, al ken ik de kosten van zo'n uitbreiding niet dus ik heb geen idee waarna het zich terugbetaald.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 29 aug 2011 13:05
Gewone stoeltjes betaald zich met moeite terug. Als je echt geld daarmee wilt verdienen zul je het moeten doen met sky-boxen, business-seats etc.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.986.157 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » [Centraal] De ArenA & andere stadionzaken
Ga
Zoeken: