Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » [Centraal] De ArenA & andere stadionzaken
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] De ArenA & andere stadionzaken
Maker: 343Bekeken: 30145
Status: InactiefBerichten: 259
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 20:10
Lekker boeiend zo'n EL finale. Ons streven is om elk jaar kampioen te worden en anders tweede te worden en via de vCL de CL halen. En dan de groepsfase overleven (om maar eens mee te beginnen), dus als het goed is hebben we niets met die EL finale te maken. Persoonlijk haal ik liever een keer de kwartfinale van de CL en de EL winnen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 20:20
Ik vond de wedstrijd tegen Anderlecht en Spartak Moskou anders boeiend. Een finale tegen FC Porto? Is dat geen uitdaging? Ik vind dat er te minachtend wordt gedaan over dit toernooi. Zeker het gedeelte na de winterstop verdient wat meer waardering.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 18:02
Citaat:
De Werkgroep Stadion vanuit de Ajax Supporters Raad is druk in overleg met mensen van het sfeerteam, ArenA en Ajax. Er komt budget en dan wordt gekeken welke dingetjes stukje bij beetje gedaan kunnen worden!


Goed nieuws, stukje bij beetje komt het wel. Ik denk ook dat de geweldige sfeer zoals die op tv te zien was tijdens Ajax-Twente, maar ook andere wedstrijden dit seizoen (Kiev, etc.) bijdragen aan hetgene.

"M" had het erover dat er al dingen geverfd waren in Wit-Rood-Wit recentelijk.. Nu is het voor mij geleden sinds de 1/2 finale van de beker dat ik in de ArenA ben geweest. Kan iemand hier eens fotos van sturen?

Alvast bedankt voor de moeite.
Op deze foto op www.ajaxfotoside.nl zie je zuid H
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 18:04
Een EL / CL finale in de arena interesseert me trouwens niets. Mocht Ajax die finale halen (voorlopig is de EL realistischer aangezien Ajax niet bij de 5-8 financiële valsspelers gaat tussen wie de finale plekken worden verdeeld) dan is het juist leuker als deze niet in NL gespeeld wordt.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 21:10
Klopt wel ja. Vooral omdat het bij Ajax niet echt een doel is om Europees iets te winnen. Wij móeten de landstitel winnen, maar de CL of EL hoeft niet persé. Real Madrid móet bijvoorbeeld de CL winnen, zoals wij naar de landstitel hunkerde, hunkeren zij naar de CL winst. Dan is het natuurlijk fantastisch als je (2 jaar?) er naar toe leeft en het evt. in je eigen stadion kan zijn.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 22:53
Ik zie het verband in je verhaal niet helemaal? Hoe zeer je ook smacht naar die beker.. het mooie aan een europese beker is om deze te winnen in het buitenland.. dat is sowieso het mooiste aan europees voetbal, de thuiswedstrijden zijn wel leuk.. maar de uitwedstrijden maken het écht leuk. Met een paar 100 man op een pleintje ergens in het oostblok, of met een paar duizend voor de dom in milaan... de slagroom op de taart.
Arjann


Geregistreerd: 28-04-2011
Forum berichten: 62
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 4 jun 2011 14:01
http://www.ajaxfans.net/nieuws-9631_Hul ... plein.html

Volgens mij is dit discriminatie. Op grond van een zeer beperkte hoeveelheid events op het Museumplein word gesteld dat Ajax fans zich anders gedragen dan Oranje fans. Er zijn in het verleden op het museumplein incidentloze Ajax huldigingen geweest, en er zijn rond Oranje vaak zat rellen geweest. Met name in provinciesteden. De getrokken conclusie heeft als ondersteunend argument dus een onderbuikgevoel.

Indien Ajax nooit welkom is op het Museumplein, dan moet Oranje daar ook niet welkom zijn. Overigens zal dit informeel beleid worden, ze zijn op het gemeentehuis ook niet gek. Als dit formeel beleid word, dan hebben Ajax supporters verenigingen een zaak.

Het probleem hier is niet Ajax, maar de slappe aanpak van de overheid richting het type medemens dat gewoon recht voor het podium gaat staan lopen vechten. Moeten ze zelf weten, maar daar hoort een straf bij. Die er meestal niet komt.

Overigens heb ik wel begrip voor de gevoelens van allerlei belanghebbenden bij het Museumplein.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 4 jun 2011 15:08
Als het discriminatie is dan moet je aangifte doen, maar om bij alles wat je niet zint het discriminatie woord tevoorschijn te toveren tast de betekenis en de ernst van het woord aan.
Daarnaast: gelukkig is het Ajax publiek anders dan de oranje clowns en carnavalsmongolen. Oranje supporters hebben geen emotionele betrokkenheid bij het resultaat van hun club, die willen maar één ding: feesten, of ze nu winnen of verliezen. Ik schaamde me kapot toen ik de feestvierende wortelkoppen zag een paar minuten na een verloren finale, gelukkig hoeven wij daar niet mee geassocieerd te worden.
Ad


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Breda
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 01:43
Citaat:
Daarnaast: gelukkig is het Ajax publiek anders dan de oranje clowns en carnavalsmongolen. Oranje supporters hebben geen emotionele betrokkenheid bij het resultaat van hun club, die willen maar één ding: feesten, of ze nu winnen of verliezen. Ik schaamde me kapot toen ik de feestvierende wortelkoppen zag een paar minuten na een verloren finale, gelukkig hoeven wij daar niet mee geassocieerd te worden.


Eindelijk iemand die er net zo over denkt als ik, want ik kots al 20 jaar van de "Oranje supporter" wat in mijn ogen geen supporter is maar idd een carnavalsvierder. Je word toch helemaal gek als je een volwassen kerel ziet lopen met 2 bossen wortelen aan zijn oren of met een Oranje kaas op zijn grottehoofd? En dan zwijg ik nog over de kerels die verkleed lopen als "kaasmeisje" of met Oranje "Duitse helmen" op hun knar. Verkleed als leeuw of als wortel, het kan allemaal niet gek genoeg zijn en maar zuipen.
Ik schaam me altijd kapot als ze de "Oranje fan" in beeld brengen bij wedstrijden......zo erg vind ik het en ook zo irritant.
Tijdens het wk intervieuwde ze zo`n sukkel (hij was verkleed als slagroompunt geloof ik) en die wist absoluut niet of Elia nou mee had gedaan of Robben.
"Meneer kwam immers voor het bier en de gezelligheid"......daar wil ik niet bij horen en ook niet mee geassocieerd worden. :Ad: GOEDE POST "M" !!!!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 09:59
Hoewel ik WK's en EK's altijd wel leuk vindt om te bekijken, ben ik ook geen fan van de zogenaamde gezelligheid of van de oranjefans die in het dagelijks leven niet eens naar voetbal kijken. Je kijkt voetbal toch om de eerste plaats om de schoonheid van het spelletje en toch niet als reden om je verkleed als wat dan ook te bezatten?

Net zo min snap ik het gajes dat zich uitleeft niet in maar op de binnenstad na een huldiging van een club. Ik zie zelf in ieder geval niet de lol in van het ingooien van winkelruiten en dergelijke. Wat betreft huldigingen denk ik dat de politie het zichzelf erg makkelijk kan maken door overal camera's neer te hangen en de individuen die zich schuldig maken aan wangedrag op te pakken. Maar nee.... de groep als geheel (waarvan 95% zich wel netjes gedraagt) krijgt het op zijn dak.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 13:01
Ik walg ook van de ''oooh zo fantastische'' Oranjefans. Net als van carnaval trouwens. Ben het helemaal met ''M'' en Ad eens. Het boeit ze amper wat de uitslag is, spelers kennen ze niet. Ze komen alleen om te feesten. Gewoon een extra carnaval of koninginendag is het. Dan kijk ik liever naar bijvoorbeeld Zuid-Amerikaanse of Italiaanse fans; zij leven écht mee, oprechte emotie en trots. Daar is het écht een eer om voor je land uit te komen, je voelt je verbonden.
Bij het Nederlandselftal is het leuk en meer niet. Je behoort bij de beste spelers en als sportman wil je het hoogsthalbare in de vorm van bijvoorbeeld een WK. Net als clubsupporters als Ajacieden, Milanistie etc.
Ik volg WK's, EK's (en Copa América's) op de voet. Maar dan ook het hele toernooi. Het interesseert me vaak niet of Nederland wint of niet, kwalificatiewedstrijd en oefenwedstrijden kijk ik zelden helemaal. Nu heb ik alleen wat meer met het Nederlandselftal omdat we gewoon een hele leuke selectie hebben.

Maar waar zie je dat niet, die rellen? Dat is toch op élk groot evenement? Als ergens honderdduizend mensen op af komen is het logisch dat er 50 gearresteerd worden. Op koninginnendag is dat ook. Bij een of ander feest is dat ook. Heeft niets met voetbalsupporters te maken hoor. Veelal zijn het bewust mensen die het als een gelegenheid zien om te knokken, vandaag voetbalwedstrijdje, volgende week strandfeest in Hoek van Holland.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 13:18
We moeten het ook weer niet normaal gaan vinden dat gajes rotzooi uithaalt. Wat mij betreft gewoon gajes harder aanpakken en ze een lesje leren. Heeft niks met voetbal en feest te maken. Sluit ze maar eens een maand op met alleen water en brood, dan is het snel afgelopen.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 13:28
Die moeten ook harder aangepakt worden. Maar dit heeft niets met voetbalfans, huldigingen en wedstrijden te maken. Dit heeft gewoon met grote evenementen/mensenmassa's te maken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 14:31
De overheid moet eens leren om niet de 99,5 procent te straffen en de 0,5 procent vrij baan te geven.
Arjann


Geregistreerd: 28-04-2011
Forum berichten: 62
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 14:43
Wat M stelt, staat niet tegenover wat ik stel. Hij heeft het over presentatie, ik heb het over overlast, geweld en vandalisme.

Het gaat erom of het wel kan dat Ajax fans van het museumplein geweerd worden en Oranje fans niet. Ik vind dat dat niet kan. Loop ik in Oranje shirt door de stad ( laatste keer was in 1856 gok ik, sinds de opkomst van het schaatspubliek bij Oranje in het voetbal ben ik vooral TV fan ) dan is er niets aan de hand, echter, loop ik in Ajax shirt dan lopen mensen toch wat ruimer om me heen. Dát is het effect van het maar goed vinden dat er discrimantie plaats vind. Overigens kan je er niet veel aan doen.

Terwijl op geen enkele manier aangetoond is dat een groot Ajax publiek gevaarlijker is dan een Oranje publiek. Dáár gaat het om. Niet om hoe mensen gekleed zijn als ze over het randje gaan.
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 13:33
Citaat:
Amsterdam topkandidaat voor finale Europa League
15/06/2011 11:50

De UEFA maakt deze week bekend welke stad in 2013 de finale van de Europa League mag organiseren. Amsterdam geldt daarbij als een van de belangrijkste kandidaten.

Secretaris-generaal Harry Been, binnen de KNVB belast met internationale projecten, denkt te weten dat de Amsterdam Arena aan kop gaat om de finale over twee jaar te huisvesten.

'Ik denk dat we goede kans maken om de finale te morgen organiseren. Wie de andere kandidaten zijn durf ik niet te zeggen, maar we zijn in ieder geval medekoploper’, aldus Been.

Mocht het uitvoerend comité ja zeggen tegen de KNVB, dan organiseert Nederland in 2013 de eerste Europese finale sinds 2006 toen Sevilla en Middlesbrough in Eindhoven om de toenmalige UEFA Cup speelden.

Het binnenhalen van de finale zou qua toernooiorganisatie een mooi succes zijn voor de KNVB. In december vorig jaar faalde de poging van Nederland en België om de organisatie van het WK 2018 binnen te halen jammerlijk. De kandidatuur rammelde aan alle kanten en moest het uiteindelijk ruim afleggen tegen de latere winnaar Rusland. (Thijs van Veghel)

Foto: VI Images


VI.nl
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 16 jun 2011 19:54
Ja, we hebben hem. http://ajaxfans.net/nieuws-9753_Finale-Europa-League-2013-in-ArenA.html
Gestopt
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 16 jun 2011 21:51
Thuiswedstrijd in 2013..
AFCAjax-JB


Geregistreerd: 09-01-2011
Forum berichten: 178
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amstelveen
Geplaatst: Do 16 jun 2011 22:10
Citaat:
Thuiswedstrijd in 2013..

Nee dan spelen we CL finale :p.

Nu zonder grappen, leuk dat het de ArenA is geworden, ga zeker proberen om eer bij te zijn. En hopelijk spelen we idd een thuis wedstrijd.
thommy


Geregistreerd: 24-08-2008
Forum berichten: 790
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 16 jun 2011 22:58
Tuurlijk niet, CL poule doorkomen in 2013.
Stormrage


Geregistreerd: 15-03-2011
Forum berichten: 354
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Do 16 jun 2011 23:31
Dilemma.. Zou natuurlijk ontzettend leuk zijn als we de Europa League finale thuis kunnen spelen, maar dat zou wel betekenen dat we niet doorgaan in de CL. Ik denk dat ik dan toch liever de EL heb, dan in de achtste finale van de CL eruit geknikkerd worden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 00:05
Het lijkt me toch vetter als de finale bijvoorbeeld in Hamburg zou zijn en we halen dan de finale. Desalniettemin zou het natuurlijk prachtig zijn om na bijna 20 jaar Europese droogte een Europese prijs in je eigen stadion te pakken.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 13:25
Eens met het eerste stukje van Ricardo... zo'n finale liever spelen in een vreemde stad. Verder dan Hamburg wat mij betreft. Is toch het mooiste? Met 10 000 man zo'n stad overnemen voor een dag?
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 21:09
Denk wel het 5 dubbele als we de finale halen.

Hopelijk is dit een motievatie voor de ArenA om het stadion te ''up-daten'' om zo goed mogelijk voor de dag te komen en niet af te gaan voor de rest van de wereld met deze afschuwelijke kleur stoeltjes en gracht?
gusieboy


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 510
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 09:48
Beetje overdreven om te denken dat we nu ineens EL kunnen winnen.
Als je door Spartak al wordt afgeslacht dan heb je niet veel kans in Europa.
Blijven trouwens ook weinig pleinen over als ze bij elk opstootje bij een huldiging zeggen dat we daar nooit meer welkom zijn.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.986.152 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » [Centraal] De ArenA & andere stadionzaken
Ga
Zoeken: