Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Vurnon Anita
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Vurnon Anita
Maker: BertjeBekeken: 38390
Status: InactiefBerichten: 420
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 15:16
Citaat:
Anita was een van de grootste talenten van Europa (zat in het Europees elftal van o17) en talent verlies je niet. Emanuelson heeft vorig seizoen gewoon erg solide gespeeld en als je dat niet ziet dan kijk je door een anti-Emanuelson gekleurde bril. Ajax kan geen elftal van toppers hebben en moeten daarom zo'n 7 goede spelers die lang bij Ajax spelen met 4 toppers aanvullen. Die 7 moeten dan goed op elkaar ingespeeld raken zodat ze de 4 toppers alle kans geven om te excelleren. Stekelenburg, Emanuelson, V.d. Wiel, Vertonghen, Emanuelson, De Zeeuw en wat andere zijn spelers die jaren bij Ajax gaan blijven omdat geen grotere club ze zal willen hebben. Daar kan je dus een frame van bouwen zodat Ajax niet elk jaar opnieuw een team moet worden maar het al is doordat er een permanent frame staat.


Goede post, grotendeels mee eens!
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 16:05
Citaat:
Anita was een van de grootste talenten van Europa (zat in het Europees elftal van o17) en talent verlies je niet. Emanuelson heeft vorig seizoen gewoon erg solide gespeeld en als je dat niet ziet dan kijk je door een anti-Emanuelson gekleurde bril. Ajax kan geen elftal van toppers hebben en moeten daarom zo'n 7 goede spelers die lang bij Ajax spelen met 4 toppers aanvullen. Die 7 moeten dan goed op elkaar ingespeeld raken zodat ze de 4 toppers alle kans geven om te excelleren. Stekelenburg, Emanuelson, V.d. Wiel, Vertonghen, Emanuelson, De Zeeuw en wat andere zijn spelers die jaren bij Ajax gaan blijven omdat geen grotere club ze zal willen hebben. Daar kan je dus een frame van bouwen zodat Ajax niet elk jaar opnieuw een team moet worden maar het al is doordat er een permanent frame staat.


Goede post, grotendeels mee eens!

Die jeugd elftallen zeggen werkelijk helemaal niets!

Van het WK onder 20 in 2005, wie is daarvan doorgebroken? Affelay, Maduro en Babel. EK 2006 wie is daar van doorgebroken? De Zeeuw, Schaars en Huntelaar. EK 2007 wie is daar van doorgebroken? Babel(2x), Drenthe en Maduro (2x).
OS 2008. Drenthe (2x), Babel (3x), Maduro (3x)
Is relatief weinig.. daarbij spelen Affelay, De Zeeuw en Schaars nog in NL. Babel is lang geen basiskracht bij Liverpool. Maduro is een gewaardeerde kracht bij Valencia sinds een paar maanden maar hoeveelste is Valencia geindigd? 7e dacht ik. Over Drenthe weten we het allemaal wel hoe het is afgelopen..
Dan het WK in Peru.. wie is daarvan doorgebroken? Alleen Marcellis! Is hij een Europese topper? Nog lang niet!

Als je kijkt naar het aantal A interlands. Maduro, stuk of 15 dacht ik, Babel 30. Schaars en De Zeeuw stuk of 10. Marcellis 2. Bijna allemaal altijd als invaller.

Dan heb je Huntelaar nog, en dat is natuurlijk een topspeler. Speelt alleen niet bij Real en mag weg, maar iedereen weet wel hoe dat zit. Voor zover ik weet was KJH eigenlijk nooit een een speler waar iedereen van dacht dat het eentopper zal worden.

Die selecties zeggen dus eigenlijk helemaal niets.
Dit stukje hieronder is gebasseerd op het onderzoek van Raymond Verheijen, zeer gewaardeerd door O.A. Hiddink. Stond O.A. in de VI een groot artikel over, en het klonk allemaal heel logisch en het is ergens op gebaseerd.
Vaak kiezen de bondscoaches voor de beste spelers op dat moment , wat logisch is. Maar spelers van januari t/m bijvoorbeeld maart hebben een fysieke voorsprong op spelers van oktober t/m december die in hetzelfde jaar zijn geboren dus in dezelfde categorie spelen. In bijvoorbeeld de B spelen jongens van 16/17 (2e jaars, zijn geboren in Januari bijvoorbeeld) maar er spelen ook jongens van 14 in (1ste jaars, geboren in bijvoorbeeld december). Kan dus 20 maanden schelen. Als je het puur per jaargang bekijkt kan het 11/12 maanden schelen. Het lijkt niet veel, maar blijkbaar scheelt het fysiek een hoop, daardoor zijn de ''vroege'' spelers dan de beste (houd niet in dat ze geen talent hebben) en zijn de ''latere'' spelers minder. Maar dat houd niet in dat ze minder talent of potentie hebben. Als ze een jaar of 20 zijn en met de senioren mee doen valt de fysieke voorsprong dus weg bij de ''vroege'', dan zal je uiteindelijk zien wie het meeste talent heeft.

Dus die jeugd- WK's en EK's zeggen vrij weinig. Bij Onder 17 spelen vooral 17 jarige en geen 16 jarige die te oud zijn voor Onder 15.
Ajax z'n jeugdopleiding is zo goed omdat Ajax zo werkt: Onder 19 (A1), Onder 18 (A2), Onder 17 (B1), Onder 16 (B2); terwijl PSV bijvoorbeeld zo doet A1 Onder 19, B1 Onder 17 net als alle amateurclubs, kijken dus per 2 jaargangen. Heb het ook ff na gekeken, hoeveel zelfopgeleide spelers er per selectie zitten; Ajax 18, Feyenoord 9, PSV 4/6 dacht ik, AZ 3/4.

Weet niet of jullie er iets aan hebben, maar wist ook niet in welk topic ik dit allemaal moest posten, aangezien het ook over Anita gaat.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 17:46
Citaat:
Grote Post


Sja, de spelers die jij noemt staan aan het begin van hun carriere. Lijkt me logisch dat veel spelers dan nog niet naar het buitenland gaan of topspelers zijn. Dat Calvin Jong-a-Pin het niet gemaakt heeft....ok....voor de rest vind ik het toch een aardig lijstje van spelers die je opnoemt. Je kunt niet zeggen dat Schaars de kwaliteiten ontbreekt. En zoals Koeman zei....niet iedereen staat er aan het begin van zijn carriere. Zie Mendes da Silva.

Fysieke voorsprong.....ok....denk jij serieus dat Anita het van zijn fysiek moet hebben? Daarnaast is hij van April en zou dat voordeel uberhaupt al niet gelden. Het criterium loopt van januari tot maart.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 18:06
Wat JD met name bedoelt, denk ik, is dat Anita altijd gezien is als één van de grootste talenten in Europa. Henk Fraser heeft nu nog slapeloze nachten van die kleine. Misschien zegt dat in Guy's wereld (ook) niks, jammer dan, maar mij zegt het wel wat. Uiteraard moet hij de overstap maken naar seniorenvoetbal, dat is niet elk groot talent gegeven op het hoogste niveau.

Als ik zie hoe menig Ajax supporter loopt weg te kwijlen met het talent Manucharyan, is het gek dat voor Anita niet hetzelfde geldt. Niet dat het daarmee waar is, maar het verschil in benadering is toch wel vrij groot.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 19:11
Schaars is zeker een heel goede speler. Maar (nog) geen basiskracht bij NL of bij een Europese topclub.
Over die fysieke voorsprong.. Dat klopt, maar hij krijgt nu ook meer weerstand, daar kan het ook aan liggen hé. En dat over die maanden; het komt natuurlijk niet zo nauw, iemand uit september heeft ook een achterstand op april. De grens is Augustus ongeveer.
Adu was toch ook een wereld talent en daar is tot nu toe toch ook niks van gekomen? Terwijl er ook zat topspelers zijn die pas op latere leeftijd werden ''ontdekt'' of écht goed werden.
Ik heb Manucharyan zien spelen tegen jong Liverpool (was erbij), hij maakt een bijzonder ongemotiveerde en verwende indruk. ''oh, kan volgende week ook wel. Ik word lekker betaald, of ik presteer maakt me niks uit. Begrijp het toch niet wat ze zeggen, spreek namelijk na 4 jaar de taal nog steeds niet.''
thyza


Geregistreerd: 09-02-2009
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 19:30
Citaat:
Anita was een van de grootste talenten van Europa (zat in het Europees elftal van o17) en talent verlies je niet. Emanuelson heeft vorig seizoen gewoon erg solide gespeeld en als je dat niet ziet dan kijk je door een anti-Emanuelson gekleurde bril. Ajax kan geen elftal van toppers hebben en moeten daarom zo'n 7 goede spelers die lang bij Ajax spelen met 4 toppers aanvullen. Die 7 moeten dan goed op elkaar ingespeeld raken zodat ze de 4 toppers alle kans geven om te excelleren. Stekelenburg, Emanuelson, V.d. Wiel, Vertonghen, Emanuelson, De Zeeuw en wat andere zijn spelers die jaren bij Ajax gaan blijven omdat geen grotere club ze zal willen hebben. Daar kan je dus een frame van bouwen zodat Ajax niet elk jaar opnieuw een team moet worden maar het al is doordat er een permanent frame staat.


Goede post, grotendeels mee eens!

Ik ook , behalve met de v.d Wiel opmerking. Die gozer staat al in de belangstelling van grote clubs maar die wachten nog ff tot hij rijpt in het Nederlands elftal en Ajax .

Het is gewoon zo dat we meer routine nodig hebben, daardoor zijn de talenten in de wachtrij gezecht, die echt wel nog hun kans pakken in het 1e
abruzzi


Geregistreerd: 19-10-2008
Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 19:42
Vurnon Anita is echt niet slap hoor, hij is wel klein maar dat zecht niet alles.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 20:06
Citaat:
Vurnon Anita is echt niet slap hoor, hij is wel klein maar dat zegt niet alles.

Dat zegt toch niemand?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 6 aug 2009 00:08
Citaat:
Anita was een van de grootste talenten van Europa (zat in het Europees elftal van o17) en talent verlies je niet. Emanuelson heeft vorig seizoen gewoon erg solide gespeeld en als je dat niet ziet dan kijk je door een anti-Emanuelson gekleurde bril. Ajax kan geen elftal van toppers hebben en moeten daarom zo'n 7 goede spelers die lang bij Ajax spelen met 4 toppers aanvullen. Die 7 moeten dan goed op elkaar ingespeeld raken zodat ze de 4 toppers alle kans geven om te excelleren. Stekelenburg, Emanuelson, V.d. Wiel, Vertonghen, Emanuelson, De Zeeuw en wat andere zijn spelers die jaren bij Ajax gaan blijven omdat geen grotere club ze zal willen hebben. Daar kan je dus een frame van bouwen zodat Ajax niet elk jaar opnieuw een team moet worden maar het al is doordat er een permanent frame staat.


Goede post, grotendeels mee eens!

Die jeugd elftallen zeggen werkelijk helemaal niets!

Van het WK onder 20 in 2005, wie is daarvan doorgebroken? Affelay, Maduro en Babel. EK 2006 wie is daar van doorgebroken? De Zeeuw, Schaars en Huntelaar. EK 2007 wie is daar van doorgebroken? Babel(2x), Drenthe en Maduro (2x).
OS 2008. Drenthe (2x), Babel (3x), Maduro (3x)
Is relatief weinig.. daarbij spelen Affelay, De Zeeuw en Schaars nog in NL. Babel is lang geen basiskracht bij Liverpool. Maduro is een gewaardeerde kracht bij Valencia sinds een paar maanden maar hoeveelste is Valencia geindigd? 7e dacht ik. Over Drenthe weten we het allemaal wel hoe het is afgelopen..
Dan het WK in Peru.. wie is daarvan doorgebroken? Alleen Marcellis! Is hij een Europese topper? Nog lang niet!

Als je kijkt naar het aantal A interlands. Maduro, stuk of 15 dacht ik, Babel 30. Schaars en De Zeeuw stuk of 10. Marcellis 2. Bijna allemaal altijd als invaller.

Dan heb je Huntelaar nog, en dat is natuurlijk een topspeler. Speelt alleen niet bij Real en mag weg, maar iedereen weet wel hoe dat zit. Voor zover ik weet was KJH eigenlijk nooit een een speler waar iedereen van dacht dat het eentopper zal worden.

Die selecties zeggen dus eigenlijk helemaal niets.
Dit stukje hieronder is gebasseerd op het onderzoek van Raymond Verheijen, zeer gewaardeerd door O.A. Hiddink. Stond O.A. in de VI een groot artikel over, en het klonk allemaal heel logisch en het is ergens op gebaseerd.
Vaak kiezen de bondscoaches voor de beste spelers op dat moment , wat logisch is. Maar spelers van januari t/m bijvoorbeeld maart hebben een fysieke voorsprong op spelers van oktober t/m december die in hetzelfde jaar zijn geboren dus in dezelfde categorie spelen. In bijvoorbeeld de B spelen jongens van 16/17 (2e jaars, zijn geboren in Januari bijvoorbeeld) maar er spelen ook jongens van 14 in (1ste jaars, geboren in bijvoorbeeld december). Kan dus 20 maanden schelen. Als je het puur per jaargang bekijkt kan het 11/12 maanden schelen. Het lijkt niet veel, maar blijkbaar scheelt het fysiek een hoop, daardoor zijn de ''vroege'' spelers dan de beste (houd niet in dat ze geen talent hebben) en zijn de ''latere'' spelers minder. Maar dat houd niet in dat ze minder talent of potentie hebben. Als ze een jaar of 20 zijn en met de senioren mee doen valt de fysieke voorsprong dus weg bij de ''vroege'', dan zal je uiteindelijk zien wie het meeste talent heeft.

Dus die jeugd- WK's en EK's zeggen vrij weinig. Bij Onder 17 spelen vooral 17 jarige en geen 16 jarige die te oud zijn voor Onder 15.
Ajax z'n jeugdopleiding is zo goed omdat Ajax zo werkt: Onder 19 (A1), Onder 18 (A2), Onder 17 (B1), Onder 16 (B2); terwijl PSV bijvoorbeeld zo doet A1 Onder 19, B1 Onder 17 net als alle amateurclubs, kijken dus per 2 jaargangen. Heb het ook even na gekeken, hoeveel zelfopgeleide spelers er per selectie zitten; Ajax 18, Feyenoord 9, PSV 4/6 dacht ik, AZ 3/4.

Weet niet of jullie er iets aan hebben, maar wist ook niet in welk topic ik dit allemaal moest posten, aangezien het ook over Anita gaat.

Vreemd dat de meeste mensen wat Drenthe betreft echt geen idee hebben waar ze het over hebben. Die jongen speelt in de voorbereiding het meest van alle Nederlanders en heeft in twee seizoen 38 (!) wedstrijden in het eerste van Real gespeeld. Hij speelt gewoon regelmatig bij de grootste club ter wereld.

Overigens is drie spelers per lichting die echt doorbreken in de top gewoon een prima aantal. Dit ligt bij de meeste landen niet hoger. Zeker niet wanneer je kijkt naar de jongere selecties.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 6 aug 2009 00:18
Jongens ik had het over Europa o17 niet Oranje. Europa o17 was met jongens als Bojan en Ñíguez (twee van de grootste talenten in de wereld).
Anita is snel, technisch goed en weet zijn lengte redelijk goed op te vangen door positioneel sterk te spelen. Hij is een speler als Davids die op het hele veld te vinden is van voren naar achteren maar dat hoort bij Ajax.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 6 aug 2009 21:05
Citaat:
Hij heeft het beter voor elkaar, maar dat komt omdat er op zijn plek veel minder concurrentie is. En RvN is nog niet helemaal fit en Pelegrini ziet het helemaal zitten in Sneijder, dus die heeft het ook goed voor elkaar hoor.


Blijkbaar durft Pellegrini het dus met hem aan, samen met Marcelo. Anders hadden ze toch daar ook wel in geïnvesteerd? Of doet de linksback plaats ineens niet meer mee bij Madrid en hebben ze daar alleen spelers staan die als opvulling diende?

Weet het niet. Maar het is algemeen bekend dat er meer aandacht en geld wordt uitgegeven aan aanvallers of aanvallende middenvelders. En over links en rechtsback wordt toch altijd een beetje lacherig gedaan. Je staat denk ik ook voor paal als je 40 miljoen voor een ''backje'' uitgeeft.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 6 aug 2009 21:09
Hier weer verder over Vurnon Anita. Hier kun je verder praten over Drenthe in het topic in het Drenthe topic
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 17:49
[list">Anita mag van Jol bij Ajax blijven

Volgens Anita heeft coach Martin Jol hem laten weten dat hij niet verhuurd of verkocht zal worden. "Ik moet bij Ajax blijven en mocht niet worden verhuurd. Het is heel positief dat ik dit te horen heb gekregen. Ik heb het gevoel dat men vertrouwen in mij heeft en daarom hoef ik ook niet per se weg uit de ArenA", zegt de verdediger op Highlow.

Het maakt Anita niet uit dat hij door Jol elke keer weer anders wordt ingezet: "Tijdens de trainingen sta ik altijd linksback. Als rechtsachter kan ik ook prima uit de voeten. Het is voor mij geen probleem om te moeten omschakelen van de ene naar de andere kant. Zolang ik maar niet op de goal wordt gezet vind ik alles best."

# bron: AT5[/list">Manusje van alles dus..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 11:29
Het manusje van alles speelde gisteren Honda toch aardig uit de wedstrijd. Wat ik bij Anita zag deed me een beetje denken aan Yakubu in de wedstrijd tegen Milan thuis. Toen was zijn opdracht om Shevchenko te schaduwen, dat deed yakka toen met verve. Anita schaduwde de Japanner kort en eigenlijk hebben we weinig meer gezien van de afstandschoten. Anita is wat kleiner dan Yakubu maar z'n balbehandeling en inzicht zijn beter.

In het begin van deze topic heb ik wel eens gezegd dat ik voor Anita ook wel toekomst zie als rechtsback naast z'n positie op het middenveld. Van der Wiel doet het redelijk als rechtsback maar liet zien dat tegen een echte linksbuiten Dszudszak hij het toch heel lastig kan hebben in de duels. Naar mijn mening ook omdat VDW de Hongaar te veel ruimte gaf, Anita is wat alerter en kan heel sober spelen. Je kunt hem met een opdracht het veld in sturen.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 12:38
En dan liep ie ook nog vrij snel tegen een gele prent aan. Vond ik ietwat zwaar bestraft, maar dat zal wel aan mij liggen. Zijn passing is natuurlijk ook in orde.

Volwassen pot van Anita gister. Doet Jol goed.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 09:23
Speelde gisteren weer een prima wedstrijd als linksback. Anita speelt voert altijd zijn taken uit en handige is voor Jol dat je Anita op meer posities in het veld kwijt kunt. Handig op Anita erbij te hebben in je selectie.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 14:27
Beetje jammer voor z'n eigen ontwikkeling. Opvallend overigens dat Anita wel van enige importantie is daarw aar Sarpong al tijden uit beeld is.
Lexafca


Geregistreerd: 21-12-2008
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 15:22
Citaat:
Beetje jammer voor z'n eigen ontwikkeling. Opvallend overigens dat Anita wel van enige importantie is daarw aar Sarpong al tijden uit beeld is.

Daar zat ik gister ook aan te denken. Waarom Kennedy en geen Sarpong? Is een vraag die ik mij al weken stel. Sarpong moet in de winter verhuurt worden wil hij nog ooit eens in beeld komen voor de wedstrijdselectie, gaat hij niet weg in de winter dan kan je hem denk ik het beste verkopen in de zomer.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 18:39
Ik was blij dat Jol Wielaert aan de kant schoof, niet verder ging met Leonardo en ook Atouba weer doorverwees naar de tribune. Ook was ik het eens met de verhuur van Bodul en begreep ik de verhuur van Van der Heijden wel. Het aanhouden van Kennedy is voor mij echter ook een raadsel. De enige reden die ik zie is dat Kennedy als winger nog redelijk degelijk kan spelen en Sarpong wat te onrustig is (en links). Maar eigenlijk zouden we Kennedy ook niet meer mogen zien in Ajax 1.

Bruno Silva, Ogararu, Kennedy, Wielaert, Martina zijn de lelijke eendjes die er nog rondlopen. Ik hoop dat Ajax straks weer kan bouwen met spelers zoals Anita en ook Sarpong (niet eens zozeer als basisspelers, wel als wedstrijdselectiekrachten)
maxwell13


Geregistreerd: 21-01-2008
Forum berichten: 80
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 19:31
Toch wel goed dat Anita zo nu en dan speelt. En dan vaak ook gewoon goed speelt.

Inderdaad zeer jammer dat Sarpong zelden bij de wedstrijd selectie zit. In de wedstrijd tegen AZ voor de beker vond ik hem bepaalde momenten toch zeer gevaarlijk. Pushkin bedoel je met links linksbenig? Volgens mij is Sarpong rechtsbenig. (http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=62591)
Rooie


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 264
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:18
Ik vind Anita toch een waardeloze voetballer die veel tekort komt.
Vooral zijn lengte van ± 1.60 is veel te klein voor een voetballer met hem zijn beperkte kwaliteiten.
Verder is hij te traag, kan hij vanaf 5 meter nog geen deuk in en pakje boter schieten, kan geen man voorbij, heeft de lucht en snelheid niet om zoals gisteren als back langs de lijn op te komen.

Als verdediger is hij totaal ongeschikt.
Als aanvaller natuurlijk ook.
Als middenvelder is iedere Ajacied beter dan hem.

Kortom, ik zou hem verkopen om meer functionele jongens vanuit de jeugd te laten doorstromen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 16:29
Citaat:
Ik was blij dat Jol Wielaert aan de kant schoof, niet verder ging met Leonardo en ook Atouba weer doorverwees naar de tribune. Ook was ik het eens met de verhuur van Bodul en begreep ik de verhuur van Van der Heijden wel. Het aanhouden van Kennedy is voor mij echter ook een raadsel. De enige reden die ik zie is dat Kennedy als winger nog redelijk degelijk kan spelen en Sarpong wat te onrustig is (en links). Maar eigenlijk zouden we Kennedy ook niet meer mogen zien in Ajax 1.


Kennedy houdt zich aan zijn taken en is positioneel sterk. Sarpong moet nog leren in de discipline te leren spelen. Verder is Sarpong natuurlijk rechtsbenig, al kan hij met links ook wel wat.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 17:31
Citaat:
Ik vind Anita toch een waardeloze voetballer die veel tekort komt.
Vooral zijn lengte van ± 1.60 is veel te klein voor een voetballer met hem zijn beperkte kwaliteiten.
Verder is hij te traag, kan hij vanaf 5 meter nog geen deuk in en pakje boter schieten, kan geen man voorbij, heeft de lucht en snelheid niet om zoals gisteren als back langs de lijn op te komen.

Als verdediger is hij totaal ongeschikt.
Als aanvaller natuurlijk ook.
Als middenvelder is iedere Ajacied beter dan hem.

Kortom, ik zou hem verkopen om meer functionele jongens vanuit de jeugd te laten doorstromen.


Hou nu eens op over zijn lengte, als je hem niet goed vind dan is dat jou goed recht, maar dat gelul over zijn lengte heeft natuurlijk weinig inhoudt en is een non-argument.

Ter informatie: Maradona is precies even lang als Anita, namelijk 1.66.
Rooie


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 264
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 20:17
Citaat:
Houdt nu eens op over zijn lengte, als je hem niet goed vind dan is dat jou goed recht, maar dat gelul over zijn lengte heeft natuurlijk weinig inhoudt en is een non-argument.

Ter informatie: Maradona is precies even lang als Anita, namelijk 1.66.

Hou jij nu eens op om een belangrijk feit en een zware tekortkoming te kleineren alsof dit niet belangrijk is.

Het tekend jou voetbal kennis natuurlijk perfect om Maradonna met Anita te vergelijken.
Zeg maar een soort vergelijking tussen een Ferrari en een 2e hands Skoda.

Of kan jij een onderdeel opnoemen waarin Anita uitblinkt, dit is namelijk wat Jol van zijn spelers wil zien.

Ik kan niet een voetbalonderdeel bedenken waarin Anita uitblinkt.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 20:27
Flexibiliteit, sterke pass in de voeten, aanjager, uithoudingsvermogen, duelkracht, oog voor de combinate.......noem jij nou eens iets buiten de lengte dat er echt toe doet. Daar kom je namelijk niet mee. Ja...z'n schotkracht...halleluja...dan laat hij dat toch aan andere over?
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.005.580 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Vurnon Anita
Ga
Zoeken: