Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Vurnon Anita
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Vurnon Anita
Maker: BertjeBekeken: 38326
Status: InactiefBerichten: 420
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 okt 2007 18:07


Citaat:
Positie: Verdediging
Geboortedatum: 04-04-1989
Geboorteplaats: Willemstad
Gewicht: 63 kg
Lengte: 166 cm


Anita is weer fit en kan vanavond meedoen met Jong Ajax.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 okt 2007 18:23
ik weet niet of ik in de war ben met Martina, maar was hij niet De Grote onder de talenten.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 okt 2007 18:37
Anita werd regelmatig geroemd als groot talent, ja. Sarpong ook trouwens. Die tweede is momenteel nog geblesseerd.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Ma 29 okt 2007 21:26
Hij is eigenlijk te snel in de picture gekomen. Daardoor zijn de verwachtingen van de fans misschien te hoog. Maar je mag wel verwachten dat hij een constant niveau haalt bij het tweede (al is hij nog A-junior qua leeftijd). Ik ben benieuwd !
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 okt 2007 22:27
Welkom Chivu 05 rinks:
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 okt 2007 01:07
Citaat:
Hij is eigenlijk te snel in de picture gekomen. Daardoor zijn de verwachtingen van de fans misschien te hoog. Maar je mag wel verwachten dat hij een constant niveau haalt bij het tweede (al is hij nog A-junior qua leeftijd). Ik ben benieuwd !

En daarvan mag jij ons dus op de hoogte houden. ;) Van de spelers van deze leeftijd moeten we het op een man of 23 na toch hebben. De opvulling van de selectie moet de jeugdopleiding sowieso zelf kunnen regelen.

Die jongen is overigens wel heel geruisloos een maandje geblesseerd geweest, geloof ik.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 18:36
Citaat:
Anita geopereerd aan heup

Amsterdam, 10 dec 2007

Vurnon Anita heeft maandag een kijkoperatie ondergaan aan zijn heup. Daarbij is het kapsel van het gewricht schoongemaakt. De operatie is goed verlopen.

De 18-jarige Anita moet naar verwachting drie maanden herstellen. Hij maakt sinds het begin van dit seizoen deel uit van de A-selectie van Ajax.


Ajax.nl

Lijkt het jullie niet zinnig om die jongen na dit seizoen te verhuren?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 18:55
Dat lijkt me wel, ja. Dit seizoen heeft hij niets geleerd, dus het beste is hem volgend seizoen aan een goede eredivisieclub verhuren mocht het hem weer niet lukken om zich te bewijzen in voorbereiding.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:11
Zonde, die had in deze periode de rol van Davids kunnen invullen. Is ook zo'n felle speler, talentvol en die had deze periode ff zich kunnen laten zien. Hij kan veel leren van Edgar Davids, maar moet dan wel snel; minuten gaan maken. Anders gaat hij het niet maken!
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:15
Citaat:
Zonde, die had in deze periode de rol van Davids kunnen invullen. Is ook zo'n felle speler, talentvol en die had deze periode ff zich kunnen laten zien. Hij kan veel leren van Edgar Davids, maar moet dan wel snel; minuten gaan maken. Anders gaat hij het niet maken!


Hij zal door een blessure de komende maanden niet spelen.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:47
Citaat:
Zonde, die had in deze periode de rol van Davids kunnen invullen. Is ook zo'n felle speler, talentvol en die had deze periode ff zich kunnen laten zien. Hij kan veel leren van Edgar Davids, maar moet dan wel snel; minuten gaan maken. Anders gaat hij het niet maken!


Hij zal door een blessure de komende maanden niet spelen.

Zonde!! Hij moet zijn minuten gaan maken en begeleid worden door Davids, het kan niet zo zijn dat als Davids stopt dat hij opeens voor de leeuwen wordt gegooid?
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Za 22 dec 2007 19:03
Hoewel het natuurlijk vervelend is Vurnon Anita, is dit ook leerzaam voor zijn ontwikkeling. Vanaf de C-tjes gaat het eigenlijk al van een leien dakje en speelde hij telkens in 1 of 2 leeftijdscategorieen hoger. Nu krijgt hij even te maken van een slecht jaar qua blessures, dat is helemaal niet zo erg.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jan 2008 01:09
Citaat:
Het belangrijkste is natuurlijk een rechtsback. En dan vooral een rechtsback die de binnenkant kan dekken, snelheid heeft, een goede inspeelpass heeft, duelkracht heeft en een fatsoenlijke voorzet heeft. Jammer dat Anita geblesseerd is, want volgens mij heeft hij op deze positie wel potentie.

Dat wordt helaas een experiment dat we dit seizoen waarschijnlijk niet meer gaan zien. Anita ligt er nog zo'n twee maanden uit.

Wellicht dat een van onze jeugdwatchers kan vertellen of Anita wel vaker als rechtsback heeft gespeeld? Ik kan me alleen een wedstrijd thuis tegen Excelsior herinneren waarin het 1 op 1 verdedigen Vurnon niet geweldig af leek te gaan. Maar goed, dat was slechts een wedstrijd.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jan 2008 01:19
Absoluut niet. Vurno Anita is totaal ongeschikt als rechtsback.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jan 2008 15:44
Citaat:
Absoluut niet. Vurno Anita is totaal ongeschikt als rechtsback.


Klopt, zie Excelsior. Hij speelde in de B1 wel in de verdediging, maar dan op de Ajax-manier, aanvallend en zonder directe tegenstander, zoals alle andere centrumverdedigers die Ajax 1 halen!

Anita moet zich richten op het middenveld, de stap is voor hem erg groot!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jan 2008 17:08
Ik vond Anita in Peru wel goed verdedigen in het centrum. Hij mist voor het centrum alleen wat lengte, maar hij lijkt me tactisch en technisch wel goed genoeg voor de positie van back.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jan 2008 19:07
Citaat:
Ik vond Anita in Peru wel goed verdedigen in het centrum. Hij mist voor het centrum alleen wat lengte, maar hij lijkt me tactisch en technisch wel goed genoeg voor de positie van back.


Hij kan geen man uitschakelen, 90 minuten volgen, in een één-tegen-één ALTIJD DE WINNAAR ZIJN. Het gaat om "altijd", als back kun je je niet permitteren om 80% van de duels te winnen, als middenvelder (meestal) wel.

Ik heb niets tegen Anita, maar langer wordt hij niet, kopduels wint hij niet. Hij lijkt mij wel een (technisch en tactisch) een goede voetballer, alleen geen verdediger.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jan 2008 19:32
Als back is lengte niet zo belangrijk.

Verder heb jij het over concentratie. Dat is op alle posities belangrijk. Alleen vallen de fouten die je maakt in de verdediging ook de gemiddelde 'leek' op.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 00:10
Citaat:
Als back is lengte niet zo belangrijk.

Verder heb jij het over concentratie. Dat is op alle posities belangrijk. Alleen vallen de fouten die je maakt in de verdediging ook de gemiddelde 'leek' op.


Voor verdedigen moet je anders "gefocust" zijn dan als middenvelder. De speler die de middenvelder passeert kan nog worden gestopt door een verdediger, de speler die de back passeert staat alleen voor de keeper.

Voor een middenvelder is concentratie ook belangrijk, zie Maduro! Maduro is door Blind uit de verdediging gehaald en op het middenveld gezet (Hij verloor wel erg veel duels!). Als middenvelder haalt hij het Nederlands elftal! Dat laatste snap ik niet, maar "kenner" Van Basten ziet blijkbaar iets in hem.

Lengte is voor een back niet belangrijk? Ik denk dat het voetbal verandert, dat zaken als snelheid, kracht en lengte een belangrijkere rol gaan spelen, zie de krachtmensen in de top. Het gaat om dat ene kopduel? Dat moet worden gewonnen en met lengte (is niet het enige dat belangrijk is) is dat eerder te winnen.'

Het Nederlands volleybalteam heeft, ergens in de jaren negentig, ook een omslag moeten maken. De oudere spelers verdwenen, de jongere spelers namen het heft in handen; die jongere spelers waren gemiddeld langer dan hun voorgangers, maar wisten door veel te trainen (Bankras??model) technisch op hetzelfde niveau te komen als hun voorgangers. Daarna maakte lengte het verschil. Het resultaat was ongekend.

Ik denk dat het voetbal de kant op gaat van wat langere, krachtiger spelers die ook over een behoorlijke technische bagage (Waar leer je dat beter dan bij Ajax?) beschikken.

Geofrey Castillion heeft die lengte, heeft die techniek, zal nog wat sterker moeten worden, hij kan veel voor Ajax gaan betekenen. Ik heb geen idee hoe hij psychisch in elkaar steekt. Stel dat psv hem een Ipod/stereotoren belooft! De kans is aanwezig dat hij direct voor vijf jaar tekent???????????? Ik hoop dat hij sterker in zijn schoenen staat, dan kan hij een grote worden.

Anita zal nooit over die lengte kunnen beschikken en dat moeten compenseren. Ik hoop dat hij daarin slaagt.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 13:00
Citaat:
Voor verdedigen moet je anders "gefocust" zijn dan als middenvelder. De speler die de middenvelder passeert kan nog worden gestopt door een verdediger, de speler die de back passeert staat alleen voor de keeper.


Op het middenveld mag je ook niet gepasseerd worden. Alleen, zoals ik al zei, in de verdediging valt het meer op. Wil je pressie spelen, dan kun je niet hebben dat de tegenstander op het middenveld constant langs je vliegt.

Citaat:
Lengte is voor een back niet belangrijk? Ik denk dat het voetbal verandert, dat zaken als snelheid, kracht en lengte een belangrijkere rol gaan spelen, zie de krachtmensen in de top. Het gaat om dat ene kopduel? Dat moet worden gewonnen en met lengte (is niet het enige dat belangrijk is) is dat eerder te winnen.'

Het Nederlands volleybalteam heeft, ergens in de jaren negentig, ook een omslag moeten maken. De oudere spelers verdwenen, de jongere spelers namen het heft in handen; die jongere spelers waren gemiddeld langer dan hun voorgangers, maar wisten door veel te trainen (Bankras??model) technisch op hetzelfde niveau te komen als hun voorgangers. Daarna maakte lengte het verschil. Het resultaat was ongekend.

Ik denk dat het voetbal de kant op gaat van wat langere, krachtiger spelers die ook over een behoorlijke technische bagage (Waar leer je dat beter dan bij Ajax?) beschikken.

Geofrey Castillion heeft die lengte, heeft die techniek, zal nog wat sterker moeten worden, hij kan veel voor Ajax gaan betekenen. Ik heb geen idee hoe hij psychisch in elkaar steekt. Stel dat psv hem een Ipod/stereotoren belooft! De kans is aanwezig dat hij direct voor vijf jaar tekent???????????? Ik hoop dat hij sterker in zijn schoenen staat, dan kan hij een grote worden.

Anita zal nooit over die lengte kunnen beschikken en dat moeten compenseren. Ik hoop dat hij daarin slaagt.


Aan de zijkant zul je weinig zien dat een aanvaller ballen op ooghoogte krijgt die hij moet terugkoppen op aansluitende spelers, simpelweg omdat je minder overzicht op afspeelpunten hebt dan in de spits. En bij de cornervlag hoef je ook niet bang te zijn dat je tegenstander de bal in het doel kopt.

Verdedigen als back is vooral een kwestie van afhouden en met een tackel de bal veroveren op het moment dat de tegenstander de actie wil maken. Daar hoef je geen 1.90 voor te zijn. Zie Roberto Carlos.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 13:41
Citaat:
Aan de zijkant zul je weinig zien dat een aanvaller ballen op ooghoogte krijgt die hij moet terugkoppen op aansluitende spelers, simpelweg omdat je minder overzicht op afspeelpunten hebt dan in de spits. En bij de cornervlag hoef je ook niet bang te zijn dat je tegenstander de bal in het doel kopt.

Verdedigen als back is vooral een kwestie van afhouden en met een tackel de bal veroveren op het moment dat de tegenstander de actie wil maken. Daar hoef je geen 1.90 voor te zijn. Zie Roberto Carlos.


Het komt, denk ik, vaker voor dat een bal van de zijkant wordt teruggelegd naar het midden, dan andersom. Het is voor een organisatie niet aan te bevelen om zoveel afspraken te maken dat een kleine back naar een andere plek op het veld moet om iemand anders terug te laten zakken voor de hoge ballen! Voetbal is al moeilijk genoeg.

Tegen Excelsior werd Anita trouwens over de grond gepasseerd, niet alleen op knulige wijze bij het tweede tegendoelpunt.

Roberto Carlos? Verdedigt nauwelijks, hoeft ook niet in het systeem dat RM speelt en RM was bijna altijd sterker!~Dit seizoen speelt hij ergsn in Turkije, daar volg ik hem niet.

Jouw theorie volgend kun je dus met vier spelers van minder dan 1,60 meter goed uit de voeten (wat voor de backs geldt, geldt ook voor de buitenspelers). Lijkt me niet het proberen waard.

Lengte is niet het einige om te kunnen koppen, zie Maduro die bij de tweede paal (backpositie? of moest hij wisselen?) tegen Groningen thuis, niet tegen Berg aan sprong en hem eenvoudig liet scoren.

Ik beweer trouwens niet dat een middenvelder geen kopduels hoeft te winnen, ieder gewonnen duel is meegenomen, maar ik heb meer moeite met een verloren kopduel in het doelgebied (twee keer tegen Groningen), dan twee verloren kopduels op 40 à 50 meter van het doel, dan kan er nog iets worden hersteld.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 20:45
Ik sluit me aan bij D_Skilled en Demo. Vurnon Anita is een echte middenvelder.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 21:11
Citaat:
Tegen Excelsior werd Anita trouwens over de grond gepasseerd, niet alleen op knulige wijze bij het tweede tegendoelpunt.


Zegt me weinig. Ik kijk naar potentie. Daarnaast was hij bijvoorbeeld tegen Bremen de een van de beste verdedigers.

Citaat:
Roberto Carlos? Verdedigt nauwelijks, hoeft ook niet in het systeem dat RM speelt en RM was bijna altijd sterker!~Dit seizoen speelt hij ergsn in Turkije, daar volg ik hem niet.


Heb je dat Real wel zien spelen? R. Carlos was werkelijk niet te passeren. Een grote brok onverzettelijkheid.

Citaat:
Jouw theorie volgend kun je dus met vier spelers van minder dan 1,60 meter goed uit de voeten (wat voor de backs geldt, geldt ook voor de buitenspelers). Lijkt me niet het proberen waard.


Dat zeg ik niet. Daarnaast ben je dan ook flink in het nadeel bij dode spel-momenten.

Citaat:
Ik beweer trouwens niet dat een middenvelder geen kopduels hoeft te winnen, ieder gewonnen duel is meegenomen, maar ik heb meer moeite met een verloren kopduel in het doelgebied (twee keer tegen Groningen), dan twee verloren kopduels op 40 à 50 meter van het doel, dan kan er nog iets worden hersteld.


Daarom stel ik hem ook niet in het centrum op.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 13:41
Citaat:
Daarom stel ik hem ook niet in het centrum op.


... maar daar zal hij toch regelmatig moeten verschijnen, rugdekking enz.

Dode spelmomenten geef je zelf al aan; Ajax laat nu KJH als een gek terugrennen!!! Met een paar kleine backs kom je zo in de problemen, want aanvallers verdedigen nooit goed (zie KJH tegen AZ) en wat als Ajax de bal heeft, maar je voorhoedespelers staan in je eigen strafschopgebied?

In potentie??? Laat hem er eerst eens spelen en vraag jezelf af waarom trainers hem daar nooit/zelden posteren.

R. Carlos heeft weinig wedstrijden tegen een echte rechtsbuiten moeten verdedigen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 13:51
Citaat:
... maar daar zal hij toch regelmatig moeten verschijnen, rugdekking enz.


Hangt van je organisatie af.

Citaat:
Dode spelmomenten geef je zelf al aan; Ajax laat nu KJH als een gek terugrennen!!! Met een paar kleine backs kom je zo in de problemen, want aanvallers verdedigen nooit goed (zie KJH tegen AZ) en wat als Ajax de bal heeft, maar je voorhoedespelers staan in je eigen strafschopgebied?


Een paar kleine backs? We hebben het nu over één speler.

Citaat:
R. Carlos heeft weinig wedstrijden tegen een echte rechtsbuiten moeten verdedigen.


Echte rechtsbuiten? R. Carlos heeft zat aanvallers in zijn broekzak gestoken die als de beste konden passeren.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.075 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Vurnon Anita
Ga
Zoeken: