Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Vurnon Anita
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Vurnon Anita
Maker: BertjeBekeken: 38388
Status: InactiefBerichten: 420
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 19:09
Waarom deze discussie als duidelijk is dat Anita gewoon een middenvelder is ?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 19:32
Omdat ik niet van dooddoeners hou?
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 20:45
Citaat:
Een paar kleine backs? We hebben het nu over één speler.


Nee, jij hebt het over organisatie (in het geval van de rugdekking), die blijkbaar ook weer aangepast moet worden aan de grootte van de back? Je maakt het voetbal zo ingeikkeld: bij spelhervattingen moet de back daar staan waar niet gekopt hoeft te worden, m.a.w. dat moet de tegenstander ook wel weten!

Bij een aanval hoeft de back geen rugdekking te geven, moet de tegenstander ook wel weten enz.

Ik denk dat Siem de Jong slim genoeg is om dat allemaal te onthouden en toe te passen, de anderen zullen zo lang moeten nadenken dat er al niet meer hoeft te worden gehandeld. Vooor Siem de Jong geldt echter weer dat hij lang genoeg is!!!

Ik heb de wedstrijd vanmiddag niet gezien, maar ik maak uit de berichtgeving op AT op dat Maduro "stond te slapen" en te laat was met de correctie. Maduro stond rechtsback, iets te veel opdrachten? Iets te lang moeten nadenken?

Ik zal de raad van Chivu05 maar opvolgen, Anita heeft een keer rechtsback gestaan, faalde daar opzichtig en zal voortaan weer op het middenveld spelen. We zullen wel zien hoe ver hij komt, zijn ontwikkeling de laatste jaren stemt mij niet erg hoopvol.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 20:47
Pff, ik geef het op.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 20:50
Anita als rechtsback, Bertje? Meen je dat? Het zou kunnen, hoor.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 21:22
Nee, ik lul graag onzin, nou goed?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 21:26
XD Dat is wel duidelijk, ja. :air_kiss:
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 feb 2008 20:23
Citaat:
Vurnon Anita op de weg terug

Amsterdam, 07 feb 2008



Vurnon Anita is bijna hersteld van zijn heupblessure. De 18-jarige middenvelder hoopt volgende week bij Jong Ajax weer langzaam de groepstraining te kunnen hervatten.

,,Het gaat heel goed”, laat Vurnon Anita opgetogen weten. ,,Ik heb nergens meer last van, kan goed lopen en hoop dat ik volgende week weer een beetje mee kan trainen met Jong Ajax.” Hoopvolle woorden van de jonge Ajacied, die nu al drie maanden uit de roulatie is vanwege een heupblessure. Wat was er mis met het gewricht? ,,Er zat een opgedroogde bloeduitstorting bij mijn heup”, legt hij uit. ,,Een oude blessure, maar ik kreeg er steeds meer last van.”

Een operatie bleek noodzakelijk. Anita ging 10 december in België onder het mes. ,,Die bloeduitstorting is toen eigenlijk weggespoeld”, zegt de voetballer, die in de jeugd al eens zijn kuitbeen brak. ,,Een kleine operatie, ik hoefde maar één nacht in het ziekenhuis te blijven. Daarna heb ik nog wel tien dagen op krukken moeten lopen. Het viel me al met al best mee, ik heb ook haast geen pijn gehad.”

De revalidatie van Anita verloopt tot dusver zonder grote problemen. Deze week trainde hij weer voor het eerst buiten op de Toekomst. Daarvoor hield hij zich voornamelijk bezig met fietsen en krachttraining. Langzaam komt het moment in zicht dat hij weer mag doen wat hij liefste doet: voetballen. ,,Ik kom dit seizoen zeker nog in actie voor Jong Ajax”, zegt hij vastberaden. ,,En hopelijk ook nog voor Ajax 1, al zal dat niet eenvoudig worden.”


Ajax.nl
El Chcharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 feb 2008 15:45
Wat is hij precies voor speler? Ken hem enkel van Groningen - Ajax en Ajax-Roda (Beker)
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 feb 2008 15:57
Op basis van wat ik van Anita heb gezien en gehoord is dit volgens mij wel een aardige omschrijving:

Controlerende middenvelder die ondanks z'n lengte fysiek zeker niet zwak is en over een behoorlijke dosis duelkracht beschikt. Is vrij secuur in de passing en durft vooruit te verdedigen en risico in z'n spel te leggen. Het leek me geen speler die heel sterk is in het één op één verdedigen. Tactisch leek hij in orde.

Veel meer kan ik er niet over zeggen, want ik heb hem maar twee wedstrijden zien spelen.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Di 19 feb 2008 16:06
Citaat:
Controlerende middenvelder die ondanks z'n lengte fysiek zeker niet zwak is en over een behoorlijke dosis duelkracht beschikt. Is vrij secuur in de passing en durft vooruit te verdedigen en risico in z'n spel te leggen. Het leek me geen speler die heel sterk is in het één op één verdedigen. Tactisch leek hij in orde.



Thomas denk jij dat hij een beetje te vergelijken is met Lindgren, of meer met Davids?

Groeten, Maurice (lang niet geweest hier!)
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 feb 2008 16:18
Welkom terug, Maurice!

Anitas beste positie leek mij die van een controlerende speler in de as van het veld. Lindgren speelt op dit moment linkshalf bij Ajax, maar ook zijn beste positie is centraal.

Ik denk dat Lindgren meer gevoel heeft voor het juiste moment om de bal diep te geven. Anita heeft meer duelkracht. Lindgren is inmiddels wellicht tactisch iets verder, maar Anita is natuurlijk nog een stuk jonger en vooral veel minder ervaren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 feb 2008 16:57
Citaat:
Welkom terug, Maurice!

Anitas beste positie leek mij die van een controlerende speler in de as van het veld. Lindgren speelt op dit moment linkshalf bij Ajax, maar ook zijn beste positie is centraal.

Ik denk dat Lindgren meer gevoel heeft voor het juiste moment om de bal diep te geven. Anita heeft meer duelkracht. Lindgren is inmiddels wellicht tactisch iets verder, maar Anita is natuurlijk nog een stuk jonger en vooral veel minder ervaren.


Waarom dicht je Anita zoveel duelkracht toe?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 feb 2008 17:05
Volgens mij is hij op dat gebied wel aardig sterk. Lindgren is fysiek minder, geloof ik.

Maar goed, ik kan er naast zitten hoor. Zoals gezegd ken ik Anita niet door en door.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 19 feb 2008 19:19
Anita is een beetje een kruising van de types Lindgren en Davids, nog lang niet niet zo goed maar wel een kruising tussen die twee types. Hij is een echte doorzetter en is technisch ook echt begaaft (ik kan me nog een assist herrineren waar hij een lob over 20 meter recht voor de voeten van Poepon liet vallen ongeveer ter hoogte van de penalty stip). Hij is fysiek niet geweldig maar wel een stuk beter dan je zou zeggen als je naar hem kijkt. Zijn beste positie is duidelijk centraal als controlerende middenvelder maar ook op de rechtsback positie heeft hij een aantal goede wedstrijden gespeeld.
Anita is misschien wel de getalenteerdste speler van Jong Ajax en hij speelde dan ook voor Europa onder 17.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 11:42
Citaat:
Anita: "Ik wil niet verhuurd worden"
Als het aan Vurnon Anita ligt wordt hij komend seizoen niet verhuurd. De achttienjarige middenvelder wil zich bij Ajax gaan bewijzen, zo zegt hij in Ajax Life.

Door blessures valt zijn eerste seizoen bij het eerste van Ajax min of meer in het water. "Het gaat nu goed. Wel jammer dat ik net dit seizoen problemen heb met mijn gezondheid, maar er komen nog meer kansen. Ik moet rustig blijven", zo zei hij in het supportersmagazine.

De controleur heeft goede verwachtingen over de nieuwe trainer Marco van Basten. "Ik wacht op mijn kans en wil die gelijk pakken. Of ik verhuurd zou willen worden? Nee, dat heeft niet mijn voorkeur. Ik wil liever bij Ajax blijven en mij hier bewijzen."

Anita was nog maar net zestien toen hij als rechtsback debuteerde in de Eredivisie. Toenmalig Ajax-coach Danny Blind stelde hem in de uitwedstrijd tegen FC Groningen op in de basis. Sindsdien kwam hij nog maar weinig in actie.
Hij is een van de jongespelers waarvan ik verwacht dat ze onder Marco redelijk wat speeltijd krijgen. Anita, Donald, Sarpong, S. de Jong, v.d. Heijden, Slijngard en Martina (ook Poepon als hij niet word verhuurd) zullen onder Marco een kan krijgen om zich te bewijzen. Ik denk dat ze allen goed genoeg zijn om over een aantal seizoenen basisspeler bij Ajax te worden.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 12:46
In Donald zie ik maar weinig. Denk niet dat Marco erg gecharmeerd van hem zal zijn.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 13:22
Citaat:
In Donald zie ik maar weinig. Denk niet dat Marco erg gecharmeerd van hem zal zijn.
Ik vind hem een rustige speler die een redelijke tecniek heeft een vaak goed doorgaat. Als hij zijn fysieke kracht meer leert te gebruiken kan dat een groot voordeel voor hem zijn, Maduro deed er ook lang over tot hij zijn fysiek beter leerde benutten en toen dat eindelijk de goede kant op ging speelde hij ook meteen beter. Donald is daarnaast redelijk veelzijdig en kan op meerdere posities uit de voeten, controleerende middenvelder, rachtermiddenvelder, als '10' en zelfs in de spits kan hij spelen.
Maar On Topic: Anita is wel een stuk getalenteerder en zal eerder een kan krijgen, denk ik. Het grappige aan hem vind ik dat hij fysiek niet geweldig is maar toch vaak duels wint van grotere en sterkere jongens.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 13:38
Maduro en Donald zijn wat mij betreft niet te vergelijken. Maduro heeft controle over de bal. Donald kan een bal niet eens aannemen.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 14:57
Citaat:
Maduro en Donald zijn wat mij betreft niet te vergelijken. Maduro heeft controle over de bal. Donald kan een bal niet eens aannemen.
Ik vergelijk ze op één punt met elkaar, en die vergelijking is zeer logisch. Maduro had ook een fysiek sterk lichaam maar gebruikte dat niet goed net als Donald nu. Donald kan best een bal aan nemen al ben ik het met je eens dat hij technisch niet erg sterk is.

EDIT: in welke wedstrijd debuteerde Anita ook alweer?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 14:59
Huh? Eerder zeg je nog dat hij een redelijke techniek heeft.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 15:14
Citaat:
Huh? Eerder zeg je nog dat hij een redelijke techniek heeft.
Ja maar geen geweldige in vergelijking met Maduro, misschien een beetje onduidelijk gezegt. Ik denk dat Donald ook technisch beter is dan hij dit seizoen laat zien want het eerste seizoen in Jong Ajax van hem was erg goed. Hij moet zich nu alleen gaan richten op één positie.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 15:18
Iemands techniek beoordeel je natuurlijk op basis van de eisen die gesteld worden in het eerste elftal, want daar moet-ie het immers laten zien. In het tweede heb je nu eenmaal meer ruimte en tijd.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 15:19
Citaat:
Iemands techniek beoordeel je natuurlijk op basis van de eisen die gesteld worden in het eerste elftal, want daar moet-ie het immers laten zien. In het tweede heb je nu eenmaal meer ruimte en tijd.
Dat klopt batuurlijk maar je moet wel meenemen dat hij nog een jonge jongen is, natuurlijk niet heel jong meer maar hij kan nog wel een stuk beter worden.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 15:22
Maar de vraag is of hij technisch nog beter wordt. Op deze leeftijd nog zo'n inhaalslag maken? Zelfs bij een groot talent (wat Donald in mijn ogen in ieder geval in mindere mate is) zie je dat het nog steeds niet goed genoeg gaat, omdat hij die techniek niet in de jeugd al voldoende ontwikkeld heeft.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.005.519 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Vurnon Anita
Ga
Zoeken: