Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Luis Alberto Suárez
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Luis Alberto Suárez
Maker: 343Bekeken: 141241
Status: InactiefBerichten: 2617
+ Nieuw bericht <<<   <   77  |  78  |  79  |  80  |  81  |  82  |  83  |  84  |  85   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Wo 10 nov 2010 10:02
Citaat:
Lodeiro (fit), Eriksen (potentie) De Zeeuw (in vorm). En Jol had ipv El-Hamdaoui of die ''gratis'' spelers ook iets anders kunnen kopen waardoor het spel wat minder triest was.

Precies, daar zit de irritatie bij mij. Jol had iemand anders kunnen kopen. Nu geven veel mensen Suarez 'de schuld', terwijl Jol had moeten investeren in aanvullingen op de spelersgroep. Het team moest versterkt worden, maar als we iemand niet nodig hadden was het El Hamdaoui. Jol had spelers moeten kopen die in combinatie met Suarez kunnen spelen. Dit is puur wanbeleid. Ik heb dit overigens al aangegeven voor de komst van de egoistische Marrokkaan. Vorig jaar heb ik niemand horen klagen over Suarez
sincere1983

Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 10 nov 2010 10:14
@ JL10: Ik had er ook mijn twijfels bij maar was daar begin van het seizoen enigszins op teruggekomen omdat ik het verrassend goed vond gaan tussen Suarez en MEH.

Uiteraard ben ik het volledig eens met het feit dat El Hamdaoui een ander type spits is dan bijvoorbeeld Pantelic.
Ik had liever iemand als Traore (cluj) zien komen. Uiteraard kan dat nog steeds maar dan zal MEH daarna een rol krijgen zoals Suarez die nu heeft, er vanuit gaande dat Suarez na dit seizoen weg is.
Snoey

Forum berichten: 45
Geplaatst: Wo 10 nov 2010 10:26
Het gaat niet zo zeer om de samenwerking tussen Suarez en El Hamdaoui, maar meer om het feit dat het veld te klein is voor twee ego's van dit formaat.
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:24
Valt me op dat Suarez hier nog niet aan bod is geweest de afgelopen 4 dagen, en na AZ.

Het is toch weer te triest voor woorden hoe de 'Grote' Suarez het niet op kan brengen om overzicht te hebben.

Inderdaad, niemand loopt vrij, beweegt en bied zich aan, en Ja, Suarez is méér dan belangrijk geweest voor Ons Ajax. Maar word het niet eens tijd om hem een trap onder z'n hol te geven? je WEET vantevoren dat hij voor z'n eigen gaat, ZIJN actie wil gaan maken, en weer onmogelijk langs 5 man wil dribbelen/rommelen of schieten vanuit de meest onmogelijke hoeken...KOTS!misselijk wordt je ervan. Te groot ego om op dit moment iets voor Ajax te betekenen.

Het wachten op 'zijn' momentjes duren mij echt te lang.
jamesgf

Forum berichten: 420
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:34
Wat wil je horen? Suarez is een blok aan het been en moet zo snel mogelijk verkocht worden. Dat was in de zomer zo, vorige winter zo en begin vorig seizoen zo.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:36
Gek he dat geen topclub hem niet wil hebben dan. Hij mist overzicht en is een grote egoist..
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:39
Er is genoeg interesse geweest voor Suarez. Ajax heeft alleen de transfersom zo hoog gelegd dat niemand hem koopt. Als de transfersom een beetje meer bij de realiteit zou liggen, dan was die verkocht. Maar hij is de afgelopen tijd wel gedaald in waarde.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 19:19
Suarez gaf voor de camera's van de NOS Jol op een bedekte manier een veeg uit de pan: "We speelde niet goed en zijn geen team".
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 19:43
En toch was Suárez de meest dreigende speler vandaag. Weer. Ookal is hij nog zo slecht, gevaarlijk blijft hij. Met een beetje geluk maakt hij een wereld goal, maar die ging op de lat.
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 19:57
Kom op zeg, hij mag nog zo gevaarlijk blijven..hij brengt het hele team in diskrediet. Wanneer Suarez weer eens probeert 3 man voorbij te lopen, en tegen de 4de man strand, dan zeg jij ''Zo! Dat is jammer, goed geprobeerd' ? Nee, als je schieten vanuit onmogelijke hoeken van 30 meter afstand en 5 man proberen te dollen als dreiging ziet, dan moet jij een topseizoen hebben tot nu toe.

Op dit moment hebben wij niks aan een gefrustreerde Luis die overal en nergens loopt om toch te proberen zijn moment te halen. Een aanval heeft geen zin wanneer Luis 'm opzet want hij zal toch voor z'n eigen gaan.

Met een beetje geluk zou hij eens afspelen, of eens zijn hoofd omhoog houden i.p.v kijken naar de bal, en zou hij eens die ego van 'm opzij gooien. Nee dat geluk hebben we dan net niet.

Suarez heeft rust nodig of een El-Hamdaoui die geblesseerd raakt. Anders voelt hij zich niet de belangrijkste.
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 20:24
Ik denk dat we het hele team moeten omgooien willen we nog iets presteren, Suarez in de spits, van mij mag Florian de kans krijgen zet El Hamdoui maar op zijn favoriete plek achter de spits. Dan moet, ondanks ik niet fan van hem ben als buitenspeler, Urby op linksbuiten omdat hij wél meeverdedigd. Van mij mag Anita de kans krijgen als C(V)M samen met Enoh. Toby moet natuurlijk terug op de RCV en dan mag van mij Blind de kans krijgen op de LB. Misschien loopt het nog slechter als hoe we nu spelen, maar als we nu niet gaan 'gokken' gaan we europees voetbal nog missen. Dit gaat natuurlijk niet gebeuren want ik weet nu al hoe Jol gaat spelen Zaterdag.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 10:31
Niet eens een slechte opstelling. Gewaagd maar zeker niet minder dan nu.

Krijg toch een klein beetje een gevoel dat Suarez beter had kunnen gaan deze zomer. Hij is een nog altijd een topper met 100% inzet elke wedstrijd, maar hij lijkt ongelukkig te zijn en ik zie zijn marktwaarde ook enigszins afnemen op deze manier.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 10:35
Wat te denken van van der Wiel, Ajax mag zich toch wel achter de oren krabben dat ze daar geen mooie deal uit hebben kunnen trekken.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 10:46
Citaat:
Valt me op dat Suarez hier nog niet aan bod is geweest de afgelopen 4 dagen, en na AZ.

Het is toch weer te triest voor woorden hoe de 'Grote' Suarez het niet op kan brengen om overzicht te hebben.

Inderdaad, niemand loopt vrij, beweegt en bied zich aan, en Ja, Suarez is méér dan belangrijk geweest voor Ons Ajax. Maar word het niet eens tijd om hem een trap onder z'n hol te geven? je WEET vantevoren dat hij voor z'n eigen gaat, ZIJN actie wil gaan maken, en weer onmogelijk langs 5 man wil dribbelen/rommelen of schieten vanuit de meest onmogelijke hoeken...KOTS!misselijk wordt je ervan. Te groot ego om op dit moment iets voor Ajax te betekenen.

Het wachten op 'zijn' momentjes duren mij echt te lang.

Je geeft het zelf eigenlijk al aan, maar aan wie zou hij de bal kwijt moeten?
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:15
Kip en ei, hč.
zuidema

Forum berichten: 27
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:19
Klopt, de "liefde" moet van beide kanten komen. En/en.
strijkerrik

Forum berichten: 5
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:38
Ik las zojuist een fantasische column, ik geef toe Nico heeft niet zo vaak gelijk, maar hier kan ik niet omheen... Daarom deel ik hem met jullie!
Wat vinden jullie ervan?

Bij Suarez is er nu iets heel anders aan de hand

Waar ik graag naar mag kijken: Luis Suarez als hij verloren heeft en de pers te woord moet staan. Je weet dat hij vlak na het interview een glazen deur in elkaar schopt, maar helaas, hij is aanvoerder. Hij moet zich gedragen.

Dat lukt hem met moeite. Suarez is als je zoontje van zes, die met een bal onder zijn arm vlak voor je neus staat. 'En wie zei jou toen dat je die bal bij de buurvrouw in haar gezicht moest schoppen? Wie zei dat? Dat was zeker weer een van die rotvriendjes van je?'

Suarez kan dat als geen ander, zwijgen en je toch het gevoel geven dat hij anderhalf uur manisch op je in staat te lullen. Je ziet het aan kleine dingen, hoe hij tijdens een interview van zijn ene op de andere been gaat staan.

Het naar beneden kijken als er een vraag wordt gesteld. Het angstig opkijken. Het gaat om de lichaamstaal, niet om de tekst. Suarez zegt nooit iets van belang na een wedstrijd.

Laatst kwam hij met de volgende uitleg, waarom Ajax in eigen huis met 1-0 van ADO Den Haag had verloren. 'We kunnen niet altijd winnen.' In zijn ogen las ik een heel ander antwoord. 'Dat we verliezen komt door El Hamdaoui.'

Sinds Ajax El Hamdaoui heeft aangetrokken is Suarez geen schim meer van de man die Ajax vorig jaar in zijn eentje kopje boven hield. Het knaagt, het vreet, het woekert, sinds El Hamdaoui bij Ajax in de rondte loopt. De twee kunnen elkaar niet luchten of zien.

Natuurlijk zullen allebei de spelers zeggen dat dit onzin is. Ik verwacht binnenkort een door Ajax naar buiten gebrachte persfoto van de twee, gezellig aan het steengrillen bij Suarez thuis. De kop boven het artikel: 'Steengrillen, dat doe ik het liefst met mijn beste vrienden.' Wij weten wel beter. Suarez en El Hamdaoui haten elkaar en Ajax is de dupe.

Het is fascinerend om, vanuit je luie stoel, naar deze machtsstrijd te kijken. Ze gunnen elkaar niets. El Hamdaoui is een van de meest egocentrische spelers ter wereld. Niet erg voor een spits. Dat wil je juist graag zien.

Zlatan Ibrahimovic, van mij mag hij anderhalf uur geen bal afgeven. Als hij er maar drie keer per wedstrijd iets geniaals mee doet. Iets wat een ander niet kan.

Hetzelfde geldt voor El Hamdaoui. Hij mag van mij lummelen, verontwaardigd met zijn handen zwaaien, medespelers, die het wagen ook eens op doel te schieten, uitschelden, als hij maar eens in de zoveel tijd met een achteloos stiftje een keeper verbijstert.

El Hamdaoui maakt doelpunten zoals Suarez ze vorig jaar maakte. Hij is los in zijn kop. Niets raakt hem. Hij scoort. Of Ajax wint of verliest, het lijkt hem allemaal weinig uit te maken. Hij gaat zijn eigen gang.

Over een jaar speelt hij bij de volgende club die een vermogen voor hem over heeft. El Hamdaoui doet niet aan clubliefde. Hij scoort gewoon graag en dat doet dat nu toevallig voor Ajax. Bij Suarez is er iets heel anders aan de hand.

Die is aan het draven om gaatjes dicht te lopen. Die zie ik in zijn handen klappen om medespelers te motiveren. In de wedstrijd tegen ADO Den Haag zag ik Suarez meerdere malen fel protesteren tegen tijdrekken. Allemaal dingen die je helemaal niet wilt zien.

Suarez hoort zelfzuchtig op doel te schieten. Suarez hoort de tegenstander het bloed onder de nagels vandaan te halen en niet andersom. Dat hij dit niet meer doet is de schuld van Martin Jol. Die heeft Suarez aanvoerder gemaakt. Een dodelijke beslissing. Suarez kan dat helemaal niet aan, verantwoordelijkheid.

Wat Suarez juist zo goed maakte was zijn infantiele gedrag. Een kind met een bal. Een leven lang gewend dat hij zestien keer beter is dan alle andere mensen met wie hij voetbalt. Suarez was iemand die alleen wilde douchen. De andere moesten maar even wachten.

Zo moet dat zijn gegaan bij Ajax, toen Suarez nog ongenaakbaar was. Tien Ajacieden, slechts gekleed in badslippers, op een rijtje in de kleedkamer, luisterend naar Suarez die 25 minuten lang Uruguayaanse liedjes zingt.

Er is iets vreemd gebeurd in het hoofd van Luis Suarez sinds hij aanvoerder is. Hij wil zijn team op sleeptouw nemen. Hij gedraagt zich als een stokoude vedette die na een schitterende carričre nog een keer bij zijn oude club komt voetballen.

Suarez is door het dragen van de aanvoerdersband opeens veranderd in een oude man, die niet meer kan doen wat hem zo gevaarlijk maakte: de waanzin toelaten. Want, heeft hij geleerd, dat doen aanvoerders niet.

Martin Jol had een wild, ongetemd dier in zijn team. Een scorende panter die zijn directe tegenstander, als de scheidsrechter even niet oplette, hard in de kuit beet. Jol had een speler in zijn team die speelde op instinct.

Iemand die binnen een minuut een heel stadion vol supporters tegen zich had. En daar van genoot. Suarez was een speler die steeds maar beter werd als je hem uitschold. Suarez lachte veel, als hij bijvoorbeeld vanuit zijn ooghoeken loerde of de scheidsrechter in zijn buiteling trapte. Suarez liep heel langzaam naar een bal vlak buiten de lijn en hoopte dan dat zijn tegenstander hem een duw in zijn rug zou geven.

Suarez provoceerde en genoot. En, niet onbelangrijk, scoorde. Tot aan het begin van het seizoen. Nu is Suarez opeens veranderd in het braafste jongetje van de klas. Iemand de de pers te woord moet staan. Een ernstige beoordelingsfout van Martin Jol.

Door Suarez aanvoerder te maken heeft hij zijn beste en gevaarlijkste speler getransformeerd in een voetballende padvinder. Een speler die tandenknarsend moet toekijken hoe El Hamdaoui speelt zoals hij zelf zou willen spelen. Zorgeloos. Zuigend. Zinderend.

Maar ja, hij is aanvoerder. Het wordt tijd voor de echte Suarez. Dit is wat hij wil, daar ben ik van overtuigd. Midden in een wedstrijd de aanvoerdersband afdoen, achter het doel gooien, de bal aannemen, drie man passeren, zich vastlopen in het strafschopgebied, naast zich kijken, El Hamdaoui vrij zien staan en dan expres naast schieten.

Hij wil weer eens op zijn donder krijgen van zijn medespelers. Hij wil op maandag van Jol horen dat voetbal een teamsport is en daar zijn schouders over kunnen ophalen. Dat egomane gedrag maakte Suarez juist tot een bijzondere voetballer. Martin Jol heeft dat er, door hem aanvoerder te maken, vakkundig uit gesloopt.

Nico Dijkshoorn
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:42
Wat ik ervan vind? Een berg stront.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:42
Pfff, wat een kul. Zijn beste seizoen voor Ajax was als aanvoerder.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 15:41
Suarez moet leren dat als hij zelf niet goed speelt hij een dienende rol op zich moet nemen in plaats van hopeloos op zoek te gaan naar een doelpunt. Het is aan Jol om hem duidelijk te maken dat hij zonder de bal het veld breed moet houden en niet over het veld moet zwerven.

Suarez is een technisch geweldige speler voor Ajax maar tactisch is hij ontzettend zwak.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 16:03
Wat een slap gelul weer zeg. Suárez aanvoerder maken was juist een hele goede beslissing van Martin Jol. Zo leerde hij zijn verantwoordelijkheden kennen en werd hij volwassen. Hij pakt een stuk minder gele kaarten en is echt van de club gaan houden.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 16:55
Maar door Suarez aanvoerder te maken is hij TE belangrijk geworden, het elftal geeft de bal op Suarez en kijkt maar wat hij ermee doet.. Dat werkt mits Suarez in vorm is, maar dit is natuurlijk niet het ideale plaatje. Nu Suarez gewoon bagger speelt werkt dit totaal niet maar gaat hij NOG meer voor eigen succes. Vorig seizoen gunde Suarez nog wel eens de bal aan een andere speler, nu totaal niet meer.

Suarez is te belangrijk voor het team, hij zet zichzelf boven het team. Jol moet hem maar terug op zijn plaats zetten. Suarez moet zich maar even schikken in de rol die hij heeft. Hij moet mee terugverdedigen (en dan ook VOL niet semi zoals bij de 1-0)
Hij kan dan wel roepen dat niet iedereen zich 200% inzet maar dat doet hij zelf ook niet. Ja als hij wederom de bal verliest in de 16 van de tegenstander, maar niet als zijn directe tegenstander voor de 3de keer in een wedstrijd over vd Wiel heendenderd die dan tegen 2 man komt te staan.

Vorig seizoen werd dit ook opgevangen door de Zeeuw die dan assistentie kwam geven maar de organisatie in dit ajax is totaal weg..
AFCA Niels

Geplaatst: Ma 15 nov 2010 19:15
Zijn aanvoerdersschap heeft hier helemaal niets mee te maken, gewoon iets wat uit de lucht is gegrepen. Onzin.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 20:17
Tijdens AZ - Ajax zag je op een gegeven moment in de achtergrond, terwijl AZ een vrije trap aan het voorbereiden was, Suarez tekeer gaan tegen de Jong, die ook meteen uitermate fel reageerde op Suarez. Schelden hoort er bij in de top en zeker bij Ajax, maar dat leek verder te gaan dan een aanvoerder die een medespeler terechtwijst, zelfs verder dan ordinaire wedstrijdfrustratie. En de Jong's reactie zegt ook wel wat.

Hij oogt ook verre van fris. Een paar weken geleden werd ie er door Breuer (met bal) uitgelopen, tegen AZ hield ie Klavan (met bal) niet bij. De reactie na zijn goal tegen Veendam gaat ook veel verder dan alleen maar de frustratie van het niet scoren. Over die vliegende tackle tegen ADO zullen we het maar niet hebben. Of het nu mentaal, fysiek of een combinatie van beide is, Suarez zit diep in het rood.
AFCA Niels

Geplaatst: Ma 15 nov 2010 20:20
Suarez is gewoon oververmoeid en gezien het aantal wedstrijd dat hij het afgelopen jaar heeft gespeeld is dat niet zo verwonderlijk.
+ Nieuw bericht <<<   <   77  |  78  |  79  |  80  |  81  |  82  |  83  |  84  |  85   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.630.298 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Luis Alberto Suárez
Ga
Zoeken: