Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 325577
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   213  |  214  |  215  |  216  |  217  |  218  |  219  |  220  |  221   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 10:23
Hopelijk gebruikt AJAX dit geld voor het versterken van andere posities.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 10:36
Citaat:
Hopelijk gebruikt AJAX dit geld voor het versterken van andere posities.


Inderdaad, primair vind ik het dat we een goede spits vinden + een kwaliteitsspeler op linksbuiten.

De Bruyne------Sigthorsson-------Sulejmani
Boerrigter-------De Jong------------Serero

Verhuur: Ebecilio + Ozbiliz, zou ik op zich wel wat vinden.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 10:41
Ik weet eigenlijk niet welke positie echt nog versterkt zou moeten worden.

De rechtsback denk ik, maar aan de andere kant verwacht ik dat daar jeugd op de deur zal gaan kloppen.

Verder is de CV ook niet nodig als er niemand gaat, ook jeugd komt daar aanzetten.

De linksbuiten is dubbel bezet met Boerrigter erbij, rechtsbuiten heb je Mickey en Özbiliz. Spits dubbel bezet met de Jong en Sigthorsson (als dat rond is). Middenveld spreekt voor zich, linksback ook, centraal achterin ook (Ooijer en 1 jeugdspeler, verwacht dat Oleguer weggaat).

Enige positie waar geen échte backup is, is de rechtsback positie, maar dat hangt dus van van Rhijn, Toivomaki, Ligeon af.
swanski


Geregistreerd: 15-05-2008
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 10:49
Silva heeft ook nog een contract t/m 2012. Zal in de voorbereiding wel weer fit zijn.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 10:50
Citaat:
Silva heeft ook nog een contract t/m 2012. Zal in de voorbereiding wel weer fit zijn.


Ja maar die komt tekort, hopelijk mag hij ook transfervrij weg(Jammer maar helaas, zijn salaris als Non-EU speler is te duur voor een bankzitter).
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:06
Ik zou zeker nog een speler kopen die centraal en als back ingezet kan worden.
De 3 jongelingen krijgen waarschijnlijk een kans in de voorbereiding, maar dat is pas over een maand. Ook kun je jezelf al indekken voor een vertrek van Vertonghen en/of Van der Wiel.
swanski


Geregistreerd: 15-05-2008
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:16
Citaat:
Silva heeft ook nog een contract t/m 2012. Zal in de voorbereiding wel weer fit zijn.


Ja maar die komt tekort, hopelijk mag hij ook transfervrij weg(Jammer maar helaas, zijn salaris als Non-EU speler is te duur voor een bankzitter).

True, maar zolang hij er nog is verwacht ik geen nieuwe rechtsback met ook Ligeon/van Rhijn als talenten.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:32
Citaat:
Een speler als Ebecilio zal meer leren in een jaar in de basis bij Ajax, dan een jaar als verkapte linkermiddenvelder in een 4-5-1 systeem spelende degradatiekandidaat.

We zijn geen opvanghuis, er zullen wel meer spelers bij Ajax meer leren dan bij een andere club, maar je wilt toch vooruit? Als je dan betere spelers kunt halen, die je naar een hoger plan kunnen tillen, dan vind ik dat je dat moet doen en dan tellen sentimenten niet. Net zoals nu met Janssen, een buitenkans. Jammer voor De Zeeuw, maar je bent gewoon niet goed genoeg, sorry. Je moet het wel netjes en goed oplossen en Ebecillio schrijf ik ook niet helemaal af, maar over zijn kwaliteiten moet niet overdreven gedaan worden. Is een modale speler, Vicento van ADO is ook niet onaardig, Narsingh is alleen van een andere categorie en kan je mijnsinziens niet laten lopen.

Citaat:
Daarnaast speelt Ebecilio nog maar een paar maanden in Ajax 1 en was hij niet de enige die matig speelde die dag. Volgens mij was het het hele team die slecht was die dag en was het grootste probleem het constante balverlies op het middenveld. Een Narsingh was net zo hard verzopen die bij Ajax die dag en misschien nog wel meer, omdat Ebecilio zich wel 90 minuten lang verrot rent op het veld en zijn taken goed uitvoerd. Dat er aanvallend dan nog genoeg bij te schaven is, heb ik het geduld voor. En Boilesen gedold? Boilesen deed het aller aardigst tegen die snelle buitenspeler en zat er altijd dicht op. Dat Narsingh dan zo af en toe eens een voorzet mag geven, vergeef ik Nicolai die zijn hoeveelste wedstrijd ook alweer speelde?

Geen slecht woord over Boilesen, die komt er wel. En als een furie over het veld rondlopen noem ik geen kwaliteit. Maar ik geloof wel dat Ebecillio stukken beter kan, zo zou zijn schot veel beter zijn. Alleen je ziet dat wanneer hij ook maar een beetje bij de 16 is, alle dingen misgaan. Een bepaalde onrust, geen controle meer hebben. Hij heeft gewoon nog tijd nodig, met Boerrigter zal dat anders zijn. Die knalt ze d'r zo in. Waarom Ebecillio dan een basisplaats geven? Boerrigter schat ik al hoger in en als je Narsingh kan halen kan je schuiven met Sulejmani en heb je opties zat. Klaar voor CL-niveau.

Eens met James, Narsingh is een groeibriljantje welke mist voor een acceptabele prijs een absolute top optie zou zijn. Dat hij de aanstormende jeugd dwars zou zitten daar geloof ik niet zo in. Komend jaar zowiezo niet aangezien naast Florian ook Marvin wel weer verhuurd zal worden. Zou ik met Ozbiliz ook geen verkeerde keuze vinden, die jongen is veel geblesseerd geweest en MOET eigenlijk nu gewoon 34 wedstrijden spelen bij een club als NEC/ Roda/ NAC ofzo want bij Ajax is het gewoon (nog) veel te min voor de basis en van een jaar als 2e keus wordt hij ook niet wijzer. Lukoki lekker een heel seizoen in Jong Ajax laten ballen zodat hij ook en volledig seizoen kan rijpen in de senioren, laat hem daarnaast periodiek met de A-selectie meetrainen en bij blessures in de A-kern ruiken aan het grote werk. Persoonlijk zou ik Florian al geen nieuw contract hebben gegeven als one trick pony maar dat is mijn persoonlijke mening idem voor Zeegelaar. Kijk je over komend seizoen heen dan is het wikken en wegen wat je in huis hebt, Sulejmani bij niet presteren verkopen en bij wel presteren ook voor een mooie prijs. Plek invullen met een van je youngsters en doorselecteren in wat je daarachter hebt.

Ajax moet in ieder geval een dubbele bezetting hebben op beide plekken en met Narsingh haal je wel een jongen die er direct staat en eigenlijk in alles beter en verder is dan wat we nu in huis hebben als jonkies.
swanski


Geregistreerd: 15-05-2008
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:48
Op AN worden Uros Crosic en Xherdan Shaqiri genoemd. Vage post van een member die slechts 1 bericht heeft gepost. Shaqiri is Zwitsers international en een linksbenige vleugelspeler alhoewel transfermarkt hem als middenvelder bestempeld. Nog maar 19, lang contract nog lopen en door vele clubs gevolgd. Lijkt me dus onhaalbaar. Crosic daarentegen nog een contract voor een jaar, centrale verdediger van 1,87, Servisch jeugdinternational. Nog maar 18 jaar. Door CSKA op zeer jonge leeftijd gehaald, maar pas sinds 2011 zijn eerste wedstrijden gespeeld op huurbasis voor RS Belgrado. Die laatste zou wel passen in wat we nog kunnen gebruiken en tevens zeer jong en goedkoop. Kenners hier?
jamesgf


Geregistreerd: 29-05-2008
Forum berichten: 420
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:53
Citaat:
Narsingh is inderdaad een speler met veel potentie, maar sommigen vergeten nogal snel dat spelen in de middenmoot of subtop net even wat anders is dan spelen in Ajax 1.

Vind ik altijd zo'n onzin. We hebben het hier niet over een Brabander of iemand die uit het oosten des lands komt ofzo, die niet echt gewend is aan altijd te winnen enz. maar over een ras-Amsterdammertje. Zou wel wat meer bluf mogen tonen, maar dat zal met de jaren wel beter gaan. En alsof Narsingh bij Ajax slechter zou presteren, wat een giller! Hij krijgt nu nog 9 van de 10 ballen van rechtsback Janmaat, strakts krijgt hij er bij goed positiespel 8 van Eriksen en 1 van Vertonghen en 1 van Janssen en staat hij keer op keer één-op-één met de tegenstander. Hoe vaak ik wel niet Narsingh met de rug naar de tegenstander aangespeeld heb zien worden, kansloos! Hoewel, vaak komt hij er toch wel aardig uit. Ongelofelijk wendbaar, verschrikkelijk snel op de eerste de meters en houdt op de laatste toch nog een goede voorzet met behoud van overzicht over. Toppertje in de dop, als-ie het al niet is.

Citaat:
Eens met James, Narsingh is een groeibriljantje welke mist voor een acceptabele prijs een absolute top optie zou zijn. Dat hij de aanstormende jeugd dwars zou zitten daar geloof ik niet zo in. Komend jaar sowieso niet aangezien naast Florian ook Marvin wel weer verhuurd zal worden. Zou ik met Ozbiliz ook geen verkeerde keuze vinden, die jongen is veel geblesseerd geweest en MOET eigenlijk nu gewoon 34 wedstrijden spelen bij een club als NEC/ Roda/ NAC ofzo want bij Ajax is het gewoon (nog) veel te min voor de basis en van een jaar als 2e keus wordt hij ook niet wijzer. Lukoki lekker een heel seizoen in Jong Ajax laten ballen zodat hij ook en volledig seizoen kan rijpen in de senioren, laat hem daarnaast periodiek met de A-selectie meetrainen en bij blessures in de A-kern ruiken aan het grote werk. Persoonlijk zou ik Florian al geen nieuw contract hebben gegeven als one trick pony maar dat is mijn persoonlijke mening idem voor Zeegelaar. Kijk je over komend seizoen heen dan is het wikken en wegen wat je in huis hebt, Sulejmani bij niet presteren verkopen en bij wel presteren ook voor een mooie prijs. Plek invullen met een van je youngsters en doorselecteren in wat je daarachter hebt.

Ajax moet in ieder geval een dubbele bezetting hebben op beide plekken en met Narsingh haal je wel een jongen die er direct staat en eigenlijk in alles beter en verder is dan wat we nu in huis hebben als jonkies.

Dit getuigd van visie, meejeens. Ik wil dat Ajax weer van zich laat horen in Europa, meteen, heb er echt zin in. Dan zul je klassespelers als Janssen en Narsingh hard nodig hebben, want oh wat zou die combinatie godsgruwelijk goed kunnen zijn.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 12:05
Zou een aanwinst voor de rechterkant nog het meest willen denk ik. Özbiliz verhuren zou zeker een goed idee zijn.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 12:12
Als de Zeeuw verkocht word is een kwalitatief goede buitenspeler + spits inderdaad een goede investering. Talentvolle verdediger die een jaartje zou kunnen rijpen met regelmatig speeltijd ipv Toby of Jan is ook een belangrijke.

Nog nodig dus

-Buitenspeler die er staat: Narsingh / El Ghannassy (in mijn ogen). El Ghannassy van KAA Gent heeft in mijn ogen nog meer potentie dan Narsingh.
- Spits (denk dat Ajax voor Sigthorsson gaat)
- Verdediger (ik heb geen idee)
Marc


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 164
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 13:16
Citaat:
Als de Zeeuw verkocht word is een kwalitatief goede buitenspeler + spits inderdaad een goede investering. Talentvolle verdediger die een jaartje zou kunnen rijpen met regelmatig speeltijd ipv Toby of Jan is ook een belangrijke.

Nog nodig dus

-Buitenspeler die er staat: Narsingh / El Ghannassy (in mijn ogen). El Ghannassy van KAA Gent heeft in mijn ogen nog meer potentie dan Narsingh.
- Spits (denk dat Ajax voor Sigthorsson gaat)
- Verdediger (ik heb geen idee)


Buitenspeler; wordt denk niet meer gehaald.
Spits; ik hoop op Sightorsson, maar het is wel erg stil.
Verdediger; alleen als Jan vertrekt denk ik.
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 13:31
Ik snap niet dat jullie zoveel spelers willen kopen. We hebben nu een kwaliteitsinjectie gehad met Theo Janssen en ons middenveld en de back-ups behoren tot de beste van de Eredivisie. Elk lid van de huidige verdediging wordt meerdere malen gelinkt aan topclubs en presteert redelijk tot goed. In de aanval hebben we een aantal grote talenten lopen en bovendien hebben we Boerrigter, Serero en naar alle waarschijnlijkheid Sigthorsson, drie versterkingen binnen gehaald voor de voorste linie.

Ajax blijft een opleidingsclub en het is vaak zo dat spelers die de Ajaxcultuur kennen, meer succes hebben, dan willekeurige aankopen. Ik pleit er daarom ook voor om het geld dat we binnenkrijgen, vooral te investeren in de jeugdopleiding. En natuurlijk moet je een kans niet onbenut laten als je een speler als De Bruyne kan halen, maar dan wel voor een redelijk bedrag. En natuurlijk zal het wel eens voorkomen dat er in de jeugdopleiding geen directe vervanger is voor een vertrekkende speler in het eerste. Maar we moeten niet vergeten dat we weinig tot geen succes kenden met het vreemdelingenlegioen van Van Basten en Jol. En natuurlijk had De Boer soms wat geluk, maar hij draagt wel uit wat Ajax is. Amsterdamse bluf, jeugd dat de kans krijgt en voetbal zoals voetbal hoort te zijn: totaalvoetbal.

Het aantrekken van: Fischer, Eriksen, Boilesen, Rits ed juich ik van harte toe. Met types als Narsingh, Dost, Sightorsson ed heb ik mijn twijfels. Natuurlijk heb je er wel eens een Huntelaar of een Suarez tussen zitten. Maar vaak regeert de middelmaat: Kennedy, Machlas en in mindere mate Sulejmani (die nu wel aardig begint te spelen).

De lange termijnvisie is voor Ajax veel belangrijker dan het even snel aantrekken van een goede speler uit de Eredivisie, die momenteel iets beter is dan een jeugdproduct van ons.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 13:33
Los van de wenselijkheid van eventuele aankopen, zit je ook met je salarishuishouding. Eigenlijk kan Ajax helemaal geen spelers verkopen zonder eerst nog meer spelers te laten afvloeien.
RebuaH


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 14:05
Citaat:
Biglia van Anderlecht zou ook een goede zijn maar overbodig in de selectie. Zal sowieso wel 7 miljoen zijn, en wil naar het Spanje,Engeland,Italie ed.
Tevez van Manchester City zou ook wel een goede zijn. Maar zal sowieso wel 20 tot 30 miljoen kosten en wil niet naar Ajax.

:mrgreen:
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 mei 2011 14:23
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=138427
De Boer wil eventueel vertrek Van der Wiel intern opvangen
Donderdag, 26 mei 2011 om 14:00
De laatste dagen gaat het vooral over Demy de Zeeuw, maar ook Gregory van der Wiel blijft een gewilde Ajacied. De vleugelverdediger staat in de vermeende belangstelling van clubs als Bayern München, AS Roma en Chelsea en Ajax houdt rekening met een vertrek van de international. Bij een transfer zal de landskampioen volgens Voetbal International echter geen vervanger kopen.

Het weekblad weet dat Frank de Boer een eventueel vertrek van Van der Wiel intern wil opvangen. In Amerika speelde Vurnon Anita al als rechtsback en ook Ruben Ligeon is in beeld. De aanvallend ingestelde rechtsback heeft indruk gemaakt bij de beloften en trainde dit seizoen al mee bij het eerste elftal. Bovendien heeft De Boer Ricardo van Rhijn van Jong Ajax nog achter de hand.

Naast Van der Wiel worden ook Maarten Stekelenburg en Jan Vertonghen in verband gebracht met buitenlandse clubs. Ajax wil graag langer door met het duo, maar raakt niet in paniek bij een vertrek van deze spelers: wanneer Stekelenburg vertrekt wordt Kenneth Vermeer eerste doelman en haalt Ajax een ervaren stand-in; wanneer Vertonghen vertrekt komt Joris Mathijsen van Hamburger SV in beeld.


Wat een inzicht zit er toch op deze site :mrgreen:
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 mei 2011 14:31
Goed, dan weten we dat ook weer. Geen vervanger voor Van der Wiel, de talenten krijgen daar de kans. Voor Steek een ervaren tweede keeper. Alleen voor Vertonghen een vervanger.

Maar goed.....wat als Alderweireld en Ooijer geblesseerd zijn. Wie wordt dan de centrumverdediger? Lindgren (bijna) en Oleguer zijn weg.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 mei 2011 14:42
Clayton Daniels zou nog op proef komen, maar weet niet of ze dat nu doorgezet hebben bij de Amerika stage. Verder ben je op jeugd aangewezen en dan kom je toch al snel bij namen zoals Dico Koppers, Stefano Denswil, Joel Veltman en Ricardo Van Rhijn uit. Ricardo Van Rhijn zou dan opzich het meest logisch zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 mei 2011 14:47
Van Daniels heb ik niets vernomen in Amerika.
Ja, dacht het wel. De jeugd gewoon de kans geven in de voorbereiding en voldoen ze; prachtig. Anders iemand kopen.
Ajakz


Geregistreerd: 08-11-2009
Forum berichten: 125
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Noord-Brabant
Geplaatst: Do 26 mei 2011 15:26
Citaat:
-Buitenspeler die er staat: Narsingh / El Ghannassy (in mijn ogen). El Ghannassy van KAA Gent heeft in mijn ogen nog meer potentie dan Narsingh.
- Spits (denk dat Ajax voor Sigthorsson gaat)
- Verdediger (ik heb geen idee)


Ik weet niet of iemand hier de Deense competitie volgt maar is Mathias Jorgensen geen optie voor Ajax. Speelt momenteel bij FC Kopenhagen, is jong (20?) en heeft de goede lengte. Is een centrale verdediger dacht ik.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 mei 2011 15:38
Het is de normaalste zaak van de wereld dat een club als Ajax er (hard) op achteruit gaat als er twee spelers voor eenzelfde positie geblesseerd zijn. We zijn Chelsea niet.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 26 mei 2011 15:49
Citaat:
Het is de normaalste zaak van de wereld dat een club als Ajax er (hard) op achteruit gaat als er twee spelers voor eenzelfde positie geblesseerd zijn. We zijn Chelsea niet.
Inderdaad maar zoals het er nu op begint te lijken zal Ajax elke positie toch redelijk goed dubbel bezet hebben, zeker voor op Eredivisie niveau.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:03
Behalve links centraal achterin (alleen Vertonghen) en de spits positie (alleen de Jong, als je er vanuit gaat dat Cvitanich en El Hamdaoui vertrekken) is het goed bezet. Ook mooi dat er steeds meer jeugdspelers in ieder geval goed genoeg zijn om als back-up te dienen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:05
Citaat:
Ook mooi dat er steeds meer jeugdspelers in ieder geval goed genoeg zijn om als back-up te dienen.


Eerst zien dan geloven, hč.
+ Nieuw bericht <<<   <   213  |  214  |  215  |  216  |  217  |  218  |  219  |  220  |  221   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.004.455 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: