Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 325308
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   218  |  219  |  220  |  221  |  222  |  223  |  224  |  225  |  226   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 14:15
Zijn prima talenten inderdaad, maar als je ziet hoe een kwalitatief sterk middenveld je hebt ten opzichten van je verdediging. Tuurlijk zijn het prima talenten, anders speel je niet bij Ajax, maar die middelmaat willen we er juist uithalen. Dat soort spelers zijn prima voor een subtopper in de Eredivisie, maar meestal meer ook niet. Uitzonderingen als een Van der Wiel daar gelaten. Ten opzichten van het middenveld is de verdediging niet goed genoeg, dus daar moet je dan in investeren. De scouts moeten stoppen met het zoeken naar middenvelders. Tuurlijk heb je grote talenten, maar als je al een overvol middenveld hebt dan kan je niet nog meer talent aan je binden. Je kan niet iedereen halen tenslotte. Één verdedigend talent acht ik gewenst.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 14:19
Citaat:
Koppers en Van Rhijn zijn prima talenten, hoor.


Van Rhijn mocht anders al wel snel terug naar de beloften...De boer ziet dat anders ben ik bang.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 14:24
Hij heeft Van der Wiel en Anita voor zich! Iedere jong talent dat Ajax zou halen ondergaat hetzelfde lot.

En Yoran, je hebt het over back-ups van back-ups! Daar gaan we toch spelers voor halen? Kom op, zeg. Als je iemand haalt, dan haal je iemand voor de basis of iemand die daar héél dicht tegenaan zit en naartoe groeit. Dergelijke spelers zijn, met het oog op onze basisklanten, voor Ajax niet haalbaar. Investeren in wat je in huis hebt dus.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 14:30
Wat zijn een Fischer, Marinkovic en Nick de Bondt dan? Talenten. Ik wil geen back-ups van back-ups halen. Dat is zinloos. Ik wil dat er talent word gehaald voor de positie van centrale verdediger, want daar heb je alleen Denswil als echt talent. Ik zie een Van rhijn eerlijk gezegd niet snel een vaste waarde van Ajax 1 worden onder de Boer, simpelweg omdat hij kwaliteit te kort komt. Zelfde verhaal met Koppers al zou die mij nog positief kunnen verrassen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 14:49
Je gaat in z'n geheel voorbij aan wat ik hierboven schets: nieuwkomers komen nooit aan spelen toe met Alderweireld en Vertonghen voor zich. Welke jongen heeft daar zin in? Dan kan hij beter nog een jaartje bij z'n huidige club spelen of kiezen voor een club waar hij wel een realistische kans op speeltijd heeft. Bovendien heeft Ajax Ooijer ook nog rondlopen. Daarna komen de Van Rhijns, Koppers, Boilesens, Blinds etc pas in aanmerking. Geen zichzelf respecterend talent komt van een andere club voor een dergelijke rol. Dat gezegd, iemand als Van Rhijn is heus geen 'huis, tuin en keuken'-talent. Die jongen heeft wel degelijk veel in huis. Maar is ook nog erg jong.

Fischer is een groot talent (in een hele andere leeftijdscategorie). Zelfde geldt in iets mindere mate voor Marinkovic. De Bondt kun je gauw vergeten. Wat ik van die jongen heb gezien gaat hij het niet halen.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 16:46
Citaat:
Normaal gezien zou Koppers afgevallen zijn voor het trainingskamp in Duitsland. Nu Vertonghen een aantal weken eruit ligt, mag Koppers als nog mee na Duitsland. Als je na de hele selectie kijkt dan zie je een algemene tendens dat Ajax de jeugdspelers weer een perspectief willen bieden. Geen dure bankzitters meer bij de selectie hebben.


Is ook logisch, want als je ziet wat de backups zijn/waren: Boilesen, Castillion, Koppers, van Rhijn, Lukoki, Mats Rits, R. Sneijder, en dan heb je ook nog Bouy, Denswil, Klaassen, de Sa.... waarom zou je dan bankzitters halen? Nauurlijk heb je ervaring nodig, maar die heb je wel in Stekelenburg, Vertonghen, Ooijer, Janssen .

Frank de Boer zet een goede trend in...de jeugd is de toekomst !!Het gaat niet om ervaring, maar dat je wel de kwaliteiten beheerst.

De meeste namen die je hier noemt hebben nog wel even nodig. Ik moet er niet aan denken dat een spits zwaar geblesseerd uitvalt en dat moet worden opgevuld worden met jeugdspelers.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 16:52
Citaat:
Zijn prima talenten inderdaad, maar als je ziet hoe een kwalitatief sterk middenveld je hebt ten opzichten van je verdediging. Tuurlijk zijn het prima talenten, anders speel je niet bij Ajax, maar die middelmaat willen we er juist uithalen. Dat soort spelers zijn prima voor een subtopper in de Eredivisie, maar meestal meer ook niet. Uitzonderingen als een Van der Wiel daar gelaten. Ten opzichten van het middenveld is de verdediging niet goed genoeg, dus daar moet je dan in investeren. De scouts moeten stoppen met het zoeken naar middenvelders. Tuurlijk heb je grote talenten, maar als je al een overvol middenveld hebt dan kan je niet nog meer talent aan je binden. Je kan niet iedereen halen tenslotte. Één verdedigend talent acht ik gewenst.

Ben het wel met je eens. Zij zijn geen potentiële talenten als Vertonghen/Boilesen. Hooguit Heitinga.. Zelfs dat betwijfel ik.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 17:26
Waarom gaat Nick de Bondt het niet halen volgens jou Bertje?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 17:54
Van wat ik van hem heb gezien: zit geen power achter, mist startsnelheid en zijn handelingssnelheid is het ook niet.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:02
Citaat:
Je gaat in z'n geheel voorbij aan wat ik hierboven schets: nieuwkomers komen nooit aan spelen toe met Alderweireld en Vertonghen voor zich. Welke jongen heeft daar zin in? Dan kan hij beter nog een jaartje bij z'n huidige club spelen of kiezen voor een club waar hij wel een realistische kans op speeltijd heeft. Bovendien heeft Ajax Ooijer ook nog rondlopen. Daarna komen de Van Rhijns, Koppers, Boilesens, Blinds etc pas in aanmerking. Geen zichzelf respecterend talent komt van een andere club voor een dergelijke rol. Dat gezegd, iemand als Van Rhijn is heus geen 'huis, tuin en keuken'-talent. Die jongen heeft wel degelijk veel in huis. Maar is ook nog erg jong.

Fischer is een groot talent (in een hele andere leeftijdscategorie). Zelfde geldt in iets mindere mate voor Marinkovic. De Bondt kun je gauw vergeten. Wat ik van die jongen heb gezien gaat hij het niet halen.

Welke jongen daar zin in heeft? Een groot talent als Fischer heeft blijkbaar zin in. Jongens van 18 jaar vinden het echt geen probleem om naar Ajax te komen en zich daar twee jaar te ontwikkeling voordat ze een basiskracht worden.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:13
Citaat:
Van wat ik van hem heb gezien: zit geen power achter, mist startsnelheid en zijn handelingssnelheid is het ook niet.


Gelukkig hebben we nog Lesley dan rondlopen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:14
Yoran, Fischer is zestien, begint in de A1. Dan heb je het over een compleet andere leeftijd dan spelers die nu bij het eerste zouden moeten aansluiten en daar niet aan spelen toekomen. Een jongen van achttien tot twintig moet wedstrijden spelen om zich te ontwikkelen. Daar krijgen die jongens bij Ajax de kans niet toe, want Alderweireld en Vertonghen moeten spelen.

Maar goed, dit zei ik hierboven ook al.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:18
Citaat:
Gelukkig hebben we nog Lesley dan rondlopen.


Ja, die geef ik meer kans. Maar ook De Sa is natuurlijk zeker geen buitencategorie. Daarvan lopen er sowieso maar weinig rond bij Ajax, momenteel. Fischer heeft wat bijzonders, Denswil en Klaassen hebben veel talent. Verder heeft Bouy mogelijkheden, maar die zal zich nu toch echt eens flink moeten gaan ontwikkelen. Verder is het niet veel bijzonders wat er in de jeugd rondloopt.

Ja, Kishna, maar hij moet eerst maar eens fatsoenlijk terugkomen van zijn blessure. Becker heeft ook nog mogelijkheden. Verder misschien in de jongste jeugd, maar daar heb ik geen zicht op.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:24
Ja, Ouasim moet echt stappen gaan zitten. Vol met talent, maar alleen daarmee red je het niet. Toch ben ik hoopvol over deze lichting (A1). Lesley vind ik een heel aardig talent, in wie ik bijvoorbeeld meer zie dan in Lorenzo Ebecilio in de jeugd. Dan hebben we nog Lukoki, die razendsnel is en daardoor speciale kwaliteiten heeft die Ajax 1 op dit moment kan gebruiken.

En dan de buitencategorie met Denswil en Klaassen die jij inderdaad al noemt. Ik vind twee buitencategoriespelers voor een A1 best veel. Met daarbij een mix van talenten die het zeker ook bij Ajax kunnen maken (Dijks, Ligeon, De Sa en Bouy).

Maargoed, het kan dus vele malen erger. Zie de B1. Een buitencategorie (Kishna) die zwaargeblesseerd is en waarbij het hopen is op een goede terugkeer, met de rest enkel middelmaat. Becker plaats ik, met Bitter, in de categorie 'kunnen het maken, maar kan ook niet'.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:29
Dan hebben we toch ook nog vd Boomen (die van Willem-II) over is gekomen.. Waar begint hij dan de A-jeugd toch ook..
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:31
Ben ik niet van onder de indruk. Allerminst zelfs.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:45
Citaat:
Yoran, Fischer is zestien, begint in de A1. Dan heb je het over een compleet andere leeftijd dan spelers die nu bij het eerste zouden moeten aansluiten en daar niet aan spelen toekomen. Een jongen van achttien tot twintig moet wedstrijden spelen om zich te ontwikkelen. Daar krijgen die jongens bij Ajax de kans niet toe, want Alderweireld en Vertonghen moeten spelen.

Maar goed, dit zei ik hierboven ook al.

Fischer is zeventien. Denswil is 18, en ik doel dan ook op een jongen van een jaar of 17/18. Deze jongens hoeven echt nog niet in het eerste minuten te maken, zie Denswil. Laat ze eerst maar eens een de stap van de A1 naar jong Ajax maken en daar een vaste waarde worden. Dat soort jongens hoeven nog geen minuten in het eerste te maken en zijn bij hun huidige club vaak geen basisspelers. Zijn genoeg talenten die willen komen, ondanks dat ze weinig speelminuten zullen krijgen, want zij weten ook dat ze zich bij Ajax sneller ontwikkelen dan bij hun huidige degradatie club in Zweden.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:49
Citaat:
Ja, Ouasim moet echt stappen gaan zitten. Vol met talent, maar alleen daarmee red je het niet. Toch ben ik hoopvol over deze lichting (A1). Lesley vind ik een heel aardig talent, in wie ik bijvoorbeeld meer zie dan in Lorenzo Ebecilio in de jeugd. Dan hebben we nog Lukoki, die razendsnel is en daardoor speciale kwaliteiten heeft die Ajax 1 op dit moment kan gebruiken.


Ebecilio vind ik een zwaar onderschatte speler. Geen typische buitenspeler (wat De Sa wel juist is), maar een speler die zonder bal steeds bezig is z'n teamgenoten te ondersteunen door ruimte te maken of zich aan te bieden. Zoals gezegd is alleen een heel ander type dan De Sa. Lukoki zit (net als Ligeon) al in het tweede. Dat zijn aardige speler.

Citaat:
En dan de buitencategorie met Denswil en Klaassen die jij inderdaad al noemt. Ik vind twee buitencategoriespelers voor een A1 best veel. Met daarbij een mix van talenten die het zeker ook bij Ajax kunnen maken (Dijks, Ligeon, De Sa en Bouy).


Hoho, ik heb niet gezegd dat die jongens buitencategorie zijn, hè. Wel goede talenten. Maar goed, dat waren jongens als Anita, Goossens en Sarpong enkele jaren terug. Dijks gaat Ajax 1 niet halen.

Citaat:
Maargoed, het kan dus vele malen erger. Zie de B1. Een buitencategorie (Kishna) die zwaargeblesseerd is en waarbij het hopen is op een goede terugkeer, met de rest enkel middelmaat. Becker plaats ik, met Bitter, in de categorie 'kunnen het maken, maar kan ook niet'.


Dat is nu juist mijn punt. Ik keek niet enkel naar de A1 van afgelopen jaar, maar naar de bovenbouw in zijn geheel. Daar zit gewoon niet veel in. En je opleiding kan nog zo goed zijn, de spelers zullen toch echt het benodigde talent moeten bezitten. Bitter gaat het eerste niet halen, maar wordt een prima spits voor de Eredivisie, verwacht ik.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 18:55
Citaat:
Fischer is zeventien. Denswil is 18, en ik doel dan ook op een jongen van een jaar of 17/18. Deze jongens hoeven echt nog niet in het eerste minuten te maken, zie Denswil. Laat ze eerst maar eens een de stap van de A1 naar jong Ajax maken en daar een vaste waarde worden. Dat soort jongens hoeven nog geen minuten in het eerste te maken en zijn bij hun huidige club vaak geen basisspelers. Zijn genoeg talenten die willen komen, ondanks dat ze weinig speelminuten zullen krijgen, want zij weten ook dat ze zich bij Ajax sneller ontwikkelen dan bij hun huidige degradatie club in Zweden.


Nu een aankoop voor in de jeugd halen blokkeert de doorstroming een jongen als Koppers. En ook Sporkslede loopt nog rond bij Ajax. Als Ajax niet verder had gewild met die spelers hadden ze geen contract moeten krijgen. Dan had Ajax destijds een speler van buitenaf moeten halen. Nu ben je financieel en moreel verplicht je vertrouwen in die jongens te stellen.

Bovendien hebben verdedigers sowieso meer tijd nodig om aan te haken op het hoogste niveau, laat staan om belangrijk te zijn. Zelfs die grote talenten van achttien die jij wil halen hebben dan nog zeker vier à zes jaar nodig. Beter haalt Ajax, wanneer een Vertonghen vertrekt, een wat oudere speler die zijn plaats in de basis kan overnemen. Dat kan dan nog steeds een jonge speler zijn. Een Alderweireld is ook nog steeds heel jong voor een verdediger.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 19:02
Tja, zo is er wel meer wanbeleid gevoerd de laatste jaren. Er is hem een contract aangeboden, maar als hij niet aan de verwachtingen voldoet dan heeft hij pech. Zo is het in de topsport. Als hij niet het gewenste niveau heeft dan zal er iemand van buiten af moeten komen. mijns inzien is de verdediging te zwak ten opzichten van andere linie's, dus dan moet je kwaliteit halen. Tuurlijk is het jammer voor die jongen, maar wie weet wat een beetje gezonde concurrentie met hem doet? Hij hoeft natuurlijk niet per defenitie kansloos te zijn.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 19:31
Natuurlijk andere spelers De Sa en Ebecilio, maar toch gaat er van De Sa meer uit (kijkende naar beide spelers op dezelfde leeftijd als Lesley nu is). De Sa is explosief, sterk aan de bal en technisch vaardig. Bovendien begint hij steeds doelgerichter te worden. Erg veel vertrouwen in dat knaapje. En Ebecilio is ook een goede speler die teambelang vooropstelt. Heeft ook grote stappen gemaakt laatste jaar, meeste van iedereen.

Kom op Bertje, Denswil is gewoon buitencategorie. Moet heeeel gek lopen wil hij niet Ajax 1 en zich doorontwikkelen naar Europese Top. Dit is de meest complete en beste verdediger die ik bij de Toekomst heb gezien. Dijks heeft wellicht de pech inderdaad dat Blind, Koppers en Boilesen voor hem staan.

Bitter wordt sowieso een Eredivisievoetballer. En een goede ook. Ijverige spits, redelijk snel en een neusje voor de goal. Mits hij zich dooronwikkelt zoals pakweg een Ebecilio (wie had verwacht dat hij Ajax 1 ging halen toen hij A1 speelde?) kan het prima een spits voor Ajax worden.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 19:33
Yoran, aankopen spelen. Zo werkt het nu eenmaal.

Verder vind ik dat je wel erg makkelijk bent met het geld van Ajax. Ajax heeft inmiddels enorme bedragen geïnvesteerd in jongens als Koppers, Van Rhijn en Sporkslede. Dan moet het die jongens nu ook de mogelijkheid geven dat geld terug te betalen.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 jul 2011 00:16
Waarom horen aankopen te spelen? Serero en Rits zijn toch ook niet voor de basis gehaald?

Tuurlijk moet je ze een kans geven, maar als je weet dat ze niet gaan uitgroeien tot een basisklant dan kan je ze nog zoveel kansen geven, maar dan zullen ze nooit het gewenste niveau halen. Sprokslede die gaat het eerste in mijn ogen niet halen. Tuurlijk kan een speler verrassen, maar toch. Ajax mag zich inderdaad achter de oren krabben dat zoveel jeugdspelers contracten aangeboden krijgen, terwijl de kans groot is dat ze het eerste niet zullen halen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 jul 2011 09:00
Ook in de jeugd. Denk je dat ooit iemand overwogen heeft Eriksen, Boilesen of Marinkovic niet op te stellen?

Maar goed, hier komen we niet uit.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 jul 2011 20:05
Toivomaki?
+ Nieuw bericht <<<   <   218  |  219  |  220  |  221  |  222  |  223  |  224  |  225  |  226   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.975.478 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: