Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » John Heitinga
Ga
Zoeken:

Onderwerp: John Heitinga
Maker: 343Bekeken: 15417
Status: InactiefBerichten: 242
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 3 feb 2008 18:40
Even wat oninteressant supportersgelul uit het hart: wat is het toch een topkerel hè? De top gaat hij nooit aankunnen, maar het is toch heerlijk om te zien hoe hij zich inzet voor Ajax en hoe hij z'n doelpunten juist tegen clubs als Utrecht en Feyenoord extra hard viert. Een van de weinige spelers waarvan ik denk dat hij daadwerkelijk hart voor Ajax heeft.
Kaboem!

Forum berichten: 1743
Geplaatst: Zo 3 feb 2008 20:43
Helemaal mee eens. Het zou alleen een stuk charmanter zijn als hij eens probeert zijn mond te dichten.
Eto'o

Geplaatst: Zo 3 feb 2008 20:46
Deze gaat nog wel, maar normaal gesproken heeft hij inderdaad niet zo'n charmante kop, nee. Maar goed, hij heeft wel passie voor het spel. Hopelijk komt hij na een mooi buitenlands avontuurtje van een jaar of vijf weer terug bij ons. Het kan bijna niet anders, zou ik zeggen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 3 feb 2008 20:56
Heitinga gaat echt niet naar Feyenoord of Psv. Hij is een absolute oer-Ajacied. Iemand met hart voor AJAX en een enorm doorzettingsvermogen. En mensen vergeten nog dat hij pas 24 (!!) jaar is geworden, he. Ik denk dat hij nog zal groeien. Zeker in het buitenland.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Zo 3 feb 2008 21:13
Heitinga heeft ook de over-mijn-lijk-mentaliteit. Af en toe is het echt een irritant mannetje op het veld die je graag na het einde van de wedstrijd in elkaar wil rossen.

Dat vingertje, bah.
Eto'o

Geplaatst: Zo 3 feb 2008 21:18
Heitinga is inderdaad typisch zo'n speler waar supporters van andere clubs een hekel aan hebben. En toch is Heitinga tenminste fair. Wel lomp, maar niet smerig.
H+10

Forum berichten: 377
Geplaatst: Ma 4 feb 2008 18:14
Citaat:
Heitinga is inderdaad typisch zo'n speler waar supporters van andere clubs een hekel aan hebben. En toch is Heitinga tenminste fair. Wel lomp, maar niet smerig.

Heerlijk toch? Dat had ik ook met Jan van Halst. Niet te vergelijken met Heitinga natuurlijk maar toch. Wat heb ik die gozer lopen vervloeken in partijen tégen Ajax...En dat heeft Johnny precies hetzelfde. Elke club of supporter wenst zich een speler met de hart en mentaliteit van John Heitinga.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Ma 4 feb 2008 18:18
Citaat:
De top gaat hij nooit aankunnen, maar het is toch heerlijk om te zien hoe hij zich inzet voor Ajax en hoe hij z'n doelpunten juist tegen clubs als Utrecht en Feyenoord extra hard viert. Een van de weinige spelers waarvan ik denk dat hij daadwerkelijk hart voor Ajax heeft.

:goodpost: Helemaal mee eens Thomas......een echte Ajacied zoals we die tegenwoordig veel en veel te weinig hebben.
Ad

Geplaatst: Ma 4 feb 2008 18:21
Citaat:
Af en toe is het echt een irritant mannetje op het veld die je graag na het einde van de wedstrijd in elkaar wil rossen.

Daar had ik nou ook altijd zin in bij die irritante klote Kezman, die Nilis en noem ze allemaal maar op. Die gasten hebben zulke mega irritante smoelen erop staan, dat haalt het slechtste in je boven. :666:
Tegenwoordig erger ik me aan die Lazovic en die doedelzak zou ik ook wel eens te grazen willen nemen. Ik begrijp dus wat je bedoelt.... :bye2:
Eto'o

Geplaatst: Vr 8 feb 2008 15:12
Atlético neemt aan het einde van het seizoen Tomas Ujfalusi transfervrij over van Fiorentina. Hopelijk verkleint dit de kans op een vertrek van Heitinga.
Eto'o

Geplaatst: Zo 24 feb 2008 18:54
Ik kreeg zonet bij RTL Voetbal nou niet bepaald de indruk van John dat hij serieus overweegt te blijven.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 24 feb 2008 19:08
Nee, joh. Die is vertrokken. AJAX zonder Davids, Heitinga, Huntelaar...scheelt veel, maar Lindgren is er al. Als je voor Huntelaar een goede meevoetballende speler koopt zoals Dembele, dan ga je er wel op vooruit. Huntelaar is natuurlijk een geweldige doelpuntenmaker, maar een aanval strandt wel erg veel bij hem. Als je een spits koopt die 2 keer meer de bal bij een medespeler kan krijgen, dan ga je er al flink op vooruit.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 19:13
Liever Sulejmani dan Dembélé. Sulejmani vind ik nu beter en in potentie beter. Dan zet je Suárez maar in de spits.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 24 feb 2008 19:15
Tsja, die 'rommelaar' hebben we ook nog. Even vergeten.
Eto'o

Geplaatst: Zo 24 feb 2008 19:15
Ik vind Dembélé in Nederland ook de beste optie als spits voor Ajax. Sulejmani is op z'n best aan de buitenkant. Berg is misschien ook wel een optie als spits, maar die wil ik nog een paar keer bekijken.
D_skilled

Geplaatst: Zo 24 feb 2008 20:12
Citaat:
Liever Sulejmani dan Dembélé. Sulejmani vind ik nu beter en in potentie beter. Dan zet je Suárez maar in de spits.

Dembélé is een klasbak. Sulejmani meer een flankspeler, het is maar waar je naar opzoek bent. Voor de spits positie is Dembélé op dit moment in Nederland de beste optie als je naar het rapport Coronel luister, alleen zal ie nooit haalbaar zijn.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 20:25
Citaat:
Dembélé is een klasbak. Sulejmani meer een flankspeler, het is maar waar je naar opzoek bent. Voor de spits positie is Dembélé op dit moment in Nederland de beste optie als je naar het rapport Coronel luister, alleen zal ie nooit haalbaar zijn.
Ik denk dat het best een optie is aangezien het zo slecht gaat met AZ. Veel spelers zullen willen vetrekken en AZ kan ze nouwelijks tegen houden. De Zeeuw, Vormer en Dembélé zijn opties die Ajax heeft om van AZ te halen. Verder vind ik Berg en Sulejmani goede opties voor in de spits. Suljemani als een naar buiten trekkende spits, berg als een fysiek sterke en bewegelijke spits en Dembélé als een fysiek sterke spits. Allen moeten alleen wel in een systeem spelen met een tweede spits.
Ad

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 00:35
Citaat:
Ik kreeg zonet bij RTL Voetbal nou niet bepaald de indruk van John dat hij serieus overweegt te blijven.

En geef hem eens ongelijk, want waarom zou hij blijven jongens? Ik weet niet welke toekomst jullie zien met alle namen die ik hier lees, maar vorig jaar hadden hier waarschijnlijk namen gestaan als Bakircoglu en we zien waar dat toe geleid heeft.......begrijp je? Leuke spelers voor een middemoter, maar niet voor de top.
Eto'o

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 11:22
Van Spijker van AT:

Citaat:
Normaal houd ik hier niet zo van, maar ik heb vernomen dat Heitinga een voorcontract heeft getekend bij Atletico. Hij was niet zomaar bij Sneijder, maar wel degelijk om naar een huis te kijken (ze zouden zelfs bijna buren worden).Bron zit in de hoek van Sneijder, maar niet Sneijder zelf.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 11:27
Citaat:
Van Spijker van AT:

Citaat:
Normaal houd ik hier niet zo van, maar ik heb vernomen dat Heitinga een voorcontract heeft getekend bij Atletico. Hij was niet zomaar bij Sneijder, maar wel degelijk om naar een huis te kijken (ze zouden zelfs bijna buren worden).Bron zit in de hoek van Sneijder, maar niet Sneijder zelf.
Dat geloof ik echt niet, waarom zou Heitinga nu al een contract tekenen.

Citaat:
Dinamo Kiev zou John Heitinga over willen nemen van Ajax. De Oekraïnse grootmacht kan via een externe financier de komst van de verdediger financieren. Naar verluidt bereidt de club een bod van 13 miljoen euro voor. (Pravda)

Dit zou Heitinga ook niet gaan doen want het is absoluut geen vooruitgang. Heitinga vertrekt alleen voor een club uit Spanje of Italie.
D_skilled

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:15
Heitinga soliciteert in Holland Sport nogmaals om zijn carriere na dit seizoen te vervolgen in het buitenland. Een echte clubman die Ajax verlaat.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:25
Citaat:
Heitinga soliciteert in Holland Sport nogmaals om zijn carriere na dit seizoen te vervolgen in het buitenland. Een echte clubman die Ajax verlaat.

Zonde, ik hoopte dat hij Ajax belang nu nog belangrijker vond dan het eigen belang(hij heeft namlijk nog niks voor Ajax gepresteerd). Jammer..
D_skilled

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:35
Citaat:
Zonde, ik hoopte dat hij Ajax belang nu nog belangrijker vond dan het eigen belang(hij heeft namlijk nog niks voor Ajax gepresteerd). Jammer..

Niks gepresteerd. Wat........!!! Hij is iedere week een belangrijk deel van het fundament waar Ajax op rust en vertrouwt.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 21:02
Citaat:
Zonde, ik hoopte dat hij Ajax belang nu nog belangrijker vond dan het eigen belang(hij heeft namelijk nog niks voor Ajax gepresteerd). Jammer..

Niks gepresteerd. Wat........!!! Hij is iedere week een belangrijk deel van het fundament waar Ajax op rust en vertrouwt.

Hij heeft waarde, maar Ajax heeft nog niks gepresteerd door hem. Sneijder was vorig seizoen ook goed, maar wat heeft Ajax eraan als je daarna vertrekt zonder dat Ajax echt faam heeft gemaakt met goed materiaal. Dat is verkeerd.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 11 maa 2008 07:44
Citaat:
Heitinga: ‘Ik ga mijn hart volgen’

Bron: Ajaxfans.net

John Heitinga schreef vorige week een brief van twee A4’tjes aan Ajax-supporter Elwin Schmid.

Die is op internet een actie gestart om de verdediger voor Ajax te behouden. Bij het trainingsveld kreeg Heitinga al een eerste stapel e-mails in handen gedrukt van fans die hem net als Schmid smeken te blijven.

,,Het doet me wat, al die reacties,’’ zegt Heitinga tegen het AD. ,,Je moet zeker zelf eens op de website van die jongen kijken. Er komt geen einde aan de stroom van berichten. En als ik van het trainingsveld naar de kleedkamer loop, roepen mensen ‘Raul’ en ‘Casillas’ naar me. Net als die twee bij Real Madrid hebben gedaan, zou ik bij Ajax een contract voor het leven moeten tekenen.’’

Gaan of blijven, het is de ingrijpende beslissing waar Heitinga voor staat na liefst 17 jaar Ajax. Hij begon ooit in de E2, nadat hij voor zijn verjaardag een training bij Ajax cadeau had gekregen. Samen met Wesley Sneijder doorliep hij alle jeugdelftallen en maakte hij als speler van het eerste elftal de voorlopig laatste landstitel in 2004 mee.

Voor Heitinga op tafel ligt een herinnering aan dat kampioenschap. Het is een poster uit deze krant van 8 mei 2004. Samen met Sneijder, Rafael van der Vaart en Nigel de Jong bootst hij de beroemde foto van Paul Huf na. Die fotograaf vereeuwigde in 1967 de Ajax-blikvangers Cruijff, Swart, Keizer en Nuninga in één vloeiend, bijna abstract beeld.

Dat Heitinga van de vier musketiers nog als laatste over is gebleven bij Ajax, verbaast hem zelf niet. ,,Ik heb natuurlijk een andere route gevolgd dan Wesley, Rafael en Nigel. Er zijn weinig spelers die op hun 24ste al twee zware knieblessures hebben moeten overwinnen. Het revalideren heeft me zo twee jaar in mijn ontwikkeling gekost.

,,Maar los daarvan denk dat ik sowieso de tijd nodig heb gehad om het niveau te halen dat ik dit seizoen haal. Een constant niveau. Toen ik vorig jaar mijn contract liet openbreken en verlengen, was dat omdat ik voelde dat ik nog niet toe was aan een andere omgeving dan Ajax.’’

Hij is bezig aan het beste seizoen sinds zijn eredivisiedebuut in 2001. Voetbalmensen die hem goed kennen, vinden zijn groei zelfs spectaculair. Zaakwaarnemer Sören Lerby wijst op het feit dat Heitinga niet meer te pas en te onpas op de grond ligt voor een sliding. ,,John weet nu welke duels je per se moet winnen en welke je even kunt laten lopen,’’ omschrijft Lerby. ,,Domme slidings bij de middenlijn die ‘geel’ opleveren; hij maakt ze bijna niet meer en dat heet nou ervaring.’’ Danny Blind, zijn trainer in de Ajax-jeugd en later bij het eerste, zegt: ,,Ik zie hem weer de dingen doen die hij in de jeugd consequent deed. Het inschuiven en voor zijn verdediging komen. En hij slaagt er steeds beter in zijn eigen valkuil te omzeilen. Zijn felheid en passie zijn nu wapens. Ze werken niet meer tegen hem. Hij oogt in balans.’’

,,Ik heb gaandeweg geleerd wat ik wel en niet kan,’’ zegt Heitinga zelf over zijn ontwikkeling. Hij trok eerder dit seizoen al de aandacht van Atlético Madrid. ,,Die ervaring zit hem in het vermijden van domme kaarten, maar bijvoorbeeld ook in het besef dat ik niet de beslissende pass hoef te geven. Daar zijn andere spelers voor. Als ik mijn man uitschakel en de opbouw kan verzorgen, is mijn wedstrijd geslaagd.

,,Ik dribbel niet meer op volle toeren het middenveld in, maar kies mijn momenten om op het middenveld aanspeelbaar te zijn. Het is leuk hoor, dat ik na de winterstop al zes keer heb gescoord bij Ajax en Oranje. Maar andere dingen bepalen of ik goed heb gespeeld of niet.’’

Ook buiten het veld is de Alphenaar bewuster bezig. Met dank aan Jaap Stam. ,,Die heeft me geleerd dat je lichaam je gereedschap is. Jaap was bij Ajax vaak in de gym te vinden. Daar beulde hij zichzelf af. Ik ben met hem mee gaan doen. Niet om het lijf van een bodybuilder te krijgen, maar ik wilde wel meer spiermassa ontwikkelen. Steviger op mijn benen staan. Dat is gelukt.’’

Zeven jaar na zijn entree in Ajax 1 is Heitinga goed voor een opvallende statistiek. Hij is de enige eredivisiespeler die al zo lang onafgebroken bij dezelfde topclub speelt. Bij PSV werd de Ghanees Eric Addo (negen seizoenen) tussentijds uitgeleend aan Roda JC. En als het Legioen de langst dienende Feyenoorder wil toezingen, komt het nu bij André Bahia (bijna 3,5 jaar A-selectie) uit.

Heitinga werkte bij Ajax al met vijf verschillende hoofdtrainers. De lijn loopt van Co Adriaanse via Ronald Koeman, Danny Blind en Henk ten Cate tot aan Adrie Koster. Wie de beste trainer voor zijn ontwikkeling is geweest, vindt hij moeilijk te bepalen. Hij heeft wel het gevoel dat hij sommige oud-trainers nu meer zou kunnen geven dan destijds. En andersom.

,,Dat denk ik zeker in het geval van Blind. Die heeft mij vanuit de A1 naar het eerste gebracht. Maar juist onder hem beleefde ik daar later mijn zwakste periode. Het was terecht dat Blind me uit de basis zette. Ik wilde wel, maar het kwam er niet uit. Dat deed ons allebei pijn. Later in dat seizoen is overigens wel de ommekeer ingezet. Vanaf het moment dat ik weer fit was na een nierkneuzing tegen Inter, is het definitief bergopwaarts gegaan.

,,En Ronald Koeman zou ik nu veel meer vragen stellen over zijn ervaringen in het buitenland. De Spaanse competitie trekt me, ook door de verhalen van Wesley. Het klinkt fantastisch zoals hij vertelt over Real Madrid. Koeman weet als geen ander hoe het er als verdediger aan toe gaat in de Europese top. Toen hij Ajax trainde, was ik pas 20. Ik had daar toen nog niet veel oog voor.’’

In het rijtje trainers zou Marco van Basten de nummer zes kunnen worden. Is Heitinga, die Ajax deze zomer voor een gelimiteerde transfersom kan verlaten, gevoelig voor diens komst? ,,Niet in de zin dat het mijn beslissing zal beïnvloeden. Ik heb inmiddels zo veel trainers zien komen en gaan. Daar laat ik me in mijn keuze niet meer door leiden. Ik heb ook geen eisen gesteld aan het Ajax-bestuur.

,,Ajax is een automatisme. Ik sta ’s morgens op en ga weer een dag naar de club. Zo gaat het eigenlijk al mijn hele leven. Ik train nog elke dag met veel plezier en heb met veel mensen een band opgebouwd. Dat weeg je weer wel mee, maar er zijn factoren die misschien zwaarder moeten wegen. Elke voetballer wil ontdekken waar zijn plafond ligt.

,,Ik verwacht binnen twee, drie weken duidelijkheid te kunnen geven. Ik ga mijn hart volgen en áls ik zou vertrekken, hoop ik dat iedereen het me wel gunt. Zo heb ik het ook verwoord in mijn brief aan die supporter.’’
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.623.278 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » John Heitinga
Ga
Zoeken: