Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » John Heitinga
Ga
Zoeken:

Onderwerp: John Heitinga
Maker: 343Bekeken: 14742
Status: InactiefBerichten: 242
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 13 nov 2007 08:23
Citaat:
John Heitinga

Bron: Wiki

John Gijsbert Alan Heitinga (Alphen aan den Rijn, 15 november 1983) is een Nederlandse voetballer die vanaf het seizoen 2008/2009 voor Atletico Madrid uitkomt. Hij speelt vooral centraal en rechts in de verdediging, maar soms als verdedigende middenvelder.

Heitinga maakte zijn profdebuut voor Ajax op 26 augustus 2001, uit tegen Feyenoord. Ajax won met 2-1. Op 9 november 2003 scoorde Heitinga zijn eerste doelpunt, uit tegen ADO Den Haag. Hij maakte gelijk in een met 1-4 gewonnen wedstrijd.

Vanwege een blessure kwam Heitinga in het seizoen 2002/2003 éénmaal in actie voor Ajax. Afgezien daarvan was hij basisspeler bij Ajax, behalve in het seizoen 2005/2006.

Heitinga debuteerde in het Nederlands elftal op 18 februari 2004 tegen de Verenigde Staten. Op 28 april 2004 maakte hij 3-0 in een met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Griekenland. In voorbereiding op het WK 2006 (Duitsland) scoorde Heitinga in de oefenwedstrijd Nederland - Mexico (1 juni 2006) in de 53e minuut de 1-1. Op 6 juni 2007 maakte Heitinga 0-2 tegen Thailand.

Op 25 maart 2008 werd bekend dat Heitinga voor 10 miljoen euro overstapt naar Atletico Madrid.[1">

Carrière
Seizoen Club Competitie Wedstrijden Doelpunten
2001/02 Ajax Eredivisie 15 0
2002/03 Ajax Eredivisie 1 0
2003/04 Ajax Eredivisie 26 3
2004/05 Ajax Eredivisie 26 1
2005/06 Ajax Eredivisie 19 1
2006/07 Ajax Eredivisie 32 6
2007/08 Ajax Eredivisie 33 6
2008/09 Atlético Madrid Primera División 0 0
Totaal 152 17

Erelijst
Kampioen van Nederland: 2002, 2004
KNVB-Beker: 2006, 2007
Johan Cruijff Schaal: 2002, 2005, 2006, 2007



Citaat:
Atletico aast op Ajacied Heitinga

bron: De Telegraaf

AMSTERDAM - Atletico Madrid heeft een vergeefse poging ondernomen om John Heitinga los te weken bij Ajax. De Spaanse club wil de verdediger in de winterstop overnemen en meldde zich officieel bij Ajax. Bij monde van technisch directeur Martin van Geel liet de Amsterdamse clubleiding echter weten dat er over een verkoop niet te praten viel.

„Onbespreekbaar”, aldus Van Geel. „Na het vertrek van Jaap Stam zitten we al krap in onze verdedigers.” Niet voor niets wil Ajax zich in die linie versterken. Het contract van de bijna 24-jarige Heitinga, die volgens Van Geel begrip toonde voor het standpunt van Ajax, loopt nog door tot medio 2011.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 13 nov 2007 08:52
Kwestie van een paar maanden wachten tot er een sterkere ploeg komt. Zo gaat het met onze talenten.
El Chcharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 10:33
Laat het bestuur nou eens alsjeblieft snappen dat we na het verlies van Jaap Stam, Wesley Sneijder en Ryan Babel, echt niet het verlies van Johnny erbij kan voor de supporters en het team. Johnny is een ras, maar dan ook ras-echte Ajacied die elke wedstrijd 110% ervoor gaat (over mentaliteit gesproken) en die jongens zijn gewoon nodig.

Laat ik het duidelijker zeggen, waarom kopen we Sammi Hyppia niet gewoon (bank Liverpool) en laten we Johnny langs hem spelen. Prima toch? Kan Greg mooi de plek van die slapende Roemeen overnemen en staat de verdediging weer als een huis.

BESTUUR WORD EENS WAKKER ALSJEBLIEFT! :ja:
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 19:43
Hyppia? Ben jij heel hard op je hoofd gevallen toevallig?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 19:48
Citaat:
Laat ik het duidelijker zeggen, waarom kopen we Sammi Hyppia niet gewoon (bank Liverpool) en laten we Johnny langs hem spelen. Prima toch? Kan Greg mooi de plek van die slapende Roemeen overnemen en staat de verdediging weer als een huis.

Ik heb ook een tijd gezegd dat ik Van der Wiel graag als rechtsback wilde zien spelen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik hem er nog steeds liever heb dan Ogararu, maar het niet ideaal. Van der Wiel wordt nog wat te makkelijk aan de kant gezet in de duels aan de zijlijn, denk ik.

En maak je geen zorgen, Van Geel heeft al aangegeven dat Johnny niet wordt verkocht in de winter. Heitinga zelf wil ook nog niet weg.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Do 15 nov 2007 15:30
Van der Wiel is geen rechtsback. Heeft hij ook nooit gespeeld, is gewoon een centrale verdediger.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 16:42
Citaat:
Van der Wiel is geen rechtsback. Heeft hij ook nooit gespeeld, is gewoon een centrale verdediger.


Klopt, op even tijdens het Copatoernooi na heeft hij er nooit gespeeld, maar het idee dat hij het kan (zelf liever niet doet, zie een interview in de Kick-Off) is zo gehecht op AT dat de meesten in hem de "" ideale"" rechtsback zien, uitgaande van de huidige selectie.

Hij zal trouwens als centrale verdediger nog flink moetehn groeien (figuurlijk)
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 16:43
Ik zie hem niet als ideale rechtsback, maar alles is beter dan Ogararu.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 16:45
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met Ogararu. Het lijkt me sterk dat AJAX in de zomer niet op zoek gaat naar een rechtsback.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 17:27
Citaat:
Ik zie hem niet als ideale rechtsback, maar alles is beter dan Ogararu.


Oké, maar zoalng hij er niet speelt, weet ik niet nog Gregory dat beter doet. Je kunt denken:"Slechter kan niet", maar dan beginnen anderen weer over Colin en vorig seizoen heb ik Anita een keer zien staan en die deed het toch echt minder dan Ogararu.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 17:46
Vooralsnog is Wiel onze beste centrumverdediger, dus daar zou ik hem lekker laten staan.
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 18:59
Citaat:
Ik zie hem niet als ideale rechtsback, maar alles is beter dan Ogararu.


Alles? Dan moeten we Jurgen Collin maar weer snel in de basis zetten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 19:00
Colin zijn we al vergeten, Pal. Of dat proberen we. :cry:
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 nov 2007 19:10
Mwah, min of meer om het even.
El Chcharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 11:47
Citaat:
Vooralsnog is Wiel onze beste centrumverdediger, dus daar zou ik hem lekker laten staan.


Absoluut niet. Van der Wiel is een talent, maar is er nog lang niet. Tegen Feyenoord oogde hij (met anderen) érg onzeker en speelde hij alles behalve goed. Nee, ik vind Johnny op dit moment onze beste verdediger en als Thomas Vermaelen terug is hij natuurlijk. Laat Greg maar mooi rijpen als backje, zijn we ook meteen van Ogararu af!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 19:23
Die is dus weg.
Citaat:
Heitinga wil wel naar Atlético

Bron: Het Parool

NOORDWIJK - Ajaxspeler John Heitinga is verheugd met de interesse van Atlético Madrid.

De Spaanse club meldde zich bij Ajax en wil de verdediger al in januari overnemen. ''Maar ik maak het seizoen af bij Ajax,'' zegt Heitinga.

Ná het seizoen staat Heitinga echter nadrukkelijk open voor een vertrek. Hij heeft een contract tot 2011, maar daarin staat wel een gelimiteerde transfersom.

Dat Heitinga niet in de winterstop mag verkassen, vindt hij goed te begrijpen. ''Door het afscheid van Jaap Stam en de blessures van Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel ben ik op dit moment de enige centrale verdediger van Ajax.''

Al aan het begin van dit seizoen liet Heitinga weten dat hij zin heeft in een buitenlands avontuur. De Alphenaar speelt al sinds zijn zevende voor Ajax. En de verdediger die gisteren 24 jaar werd, is bezig aan zijn zevende seizoen in de selectie. ''Ik denk dat er met uitzondering van Ger Senden van Roda JC in de eredivisie op dit moment geen enkele speler is die langer bij één en dezelfde club speelt als ik.''

Heitinga is gevleid door de interesse van Atlético, dat zesde staat in de Primera División. ''Het is een mooie club die vorig seizoen veel goede spelers heeft gekocht: Maxi Rodriguez, Simao en Diego Forlan. Atlético krijgt een nieuw stadion, heb ik gegoogled. Ik hoor van Wesley Sneijder en Ruud van Nistelrooij goede verhalen over de stad Madrid.''

Hoewel de Spaanse sportkrant Marca al schreef dat Heitinga heeft ingestemd met een overgang in de zomer, ontkent hij dat zelf. ''De kans is groot dat ik na dit seizoen vertrek, maar ik weet niet naar welke club.''

Heitinga is al enige tijd bezig met een cursus Spaans. ''Ik mis wel eens een lesje, maar het gaat best aardig. De discussie tussen Albert Luque en Luis Suárez vorige week in de rust van Feyenoord-Ajax ging me echter iets te snel.''

Heitinga bereidt zich momenteel voor met Oranje op de EK-kwalificatiewedstrijd van zaterdag tegen Luxemburg. Als Oranje wint, is het verzekerd van deelname aan het titeltoernooi dat in juni in Oostenrijk en Zwitserland wordt gespeeld. Heitinga wil in principe al rond zijn met een nieuwe club voordat het EK van 2008 is begonnen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 6 dec 2007 17:08
Citaat:
5/12/2007 - Heitinga niet per se weg na dit seizoen
(Gepost door HT)

In een interview met Sportweek heeft John Heitinga aangegeven niet per se te vertrekken na dit seizoen: "Het begint te kriebelen, maar ik sluit niets uit. Ik weet alleen dat ik dit seizoen bij Ajax afmaak, misschien blijf ik daarna ook nog wel." Verder geeft hij aan dat het van de interesse afhangt of hij na dit seizoen nog in het rood-wit te bewonderen is: "Maar ook wat er met Ajax gebeurt. Wie weet gebeurt er hier iets moois." Heitinga heeft bij Ajax nog een contract tot 2011.


AN
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 08:47
Citaat:
Van der Wiel is geen rechtsback. Heeft hij ook nooit gespeeld, is gewoon een centrale verdediger.


Van der wiel begon in de jeugd als middenvelder en naarmate de jaren verstreken zakte hij een linie terug. Is wel klein voor een verdediger, koppen is bepaald niet zijn sterkste punt.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 08:49
Citaat:
5/12/2007 - Heitinga niet per se weg na dit seizoen
(Gepost door HT)

In een interview met Sportweek heeft John Heitinga aangegeven niet per se te vertrekken na dit seizoen: "Het begint te kriebelen, maar ik sluit niets uit. Ik weet alleen dat ik dit seizoen bij Ajax afmaak, misschien blijf ik daarna ook nog wel." Verder geeft hij aan dat het van de interesse afhangt of hij na dit seizoen nog in het rood-wit te bewonderen is: "Maar ook wat er met Ajax gebeurt. Wie weet gebeurt er hier iets moois." Heitinga heeft bij Ajax nog een contract tot 2011.


AN

Heitinga zat nog twee jaar geleden in een vreselijke dip en stagneerde toen in zijn ontwikkeling. Sjon is op de rechtsback positie een drama. Ik zie hem liever als centrum verdediger en als Atletico met een goed bod komt in de winterstop dan had ik hem wel weggedaan voor acceptabele prijs.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 20:12
Citaat:
Heitinga zat nog twee jaar geleden in een vreselijke dip en stagneerde toen in zijn ontwikkeling. Sjon is op de rechtsback positie een drama. Ik zie hem liever als centrum verdediger en als Atletico met een goed bod komt in de winterstop dan had ik hem wel weggedaan voor acceptabele prijs.

Ik niet. Zeker niet met de blessures waarmee AJAX te maken heeft. Stam gestopt, Van der Wiel en Vermaelen geblesseerd....

En Heitinga heeft aangegeven dat hij tot het eind van dit seizoen blijft.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 jan 2008 13:23
In dat filmpje genaamd 'Ajax betaalt overal de hoofdprijs' op VI.nl wordt aangegeven dat Heitinga in de VI van volgende week laat blijken dat hij volgend seizoen ergens anders z'n heil gaat zoeken.

Ik kan er niet teveel om rouwen. Een beetje scoutingsapparaat weet een speler van dat niveau te vinden.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 jan 2008 13:37
Ik vind het altijd jammer wanneer een Ajacied vertrekt. Buiten het feit dat ik fanatiek de club aanhang, voel ik me zeker ook zeer verbonden met de (meeste van) de spelers. Liever dan een vertrek en vervanging door een betere speler, zie ik liever dat heitinga nog lang blijft en zich nog verbetert. Een club met elk jaar een sterk gewijzigde selectie, verliest voor mij toch een klein deel van de charme
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 jan 2008 13:41
Dat is ook weer zo. En Johnny is vanwege z'n verbondenheid met Ajax en de supporters en z'n tomeloze inzet natuurlijk ook populair bij de supporters en bij mij. Aan de andere kant is het nu ook weer niet zo'n bijzondere speler. Een goede waterdrager, maar zoals hij nu de verdediging moet dragen werkt ook voor geen meter.

Bovendien heb ik het soms wel een beetje gehad met de huidige generatie underachievers uit de jeugdopleiding. En denk ik dat Ajax nog heel wat geld gaat verdienen aan Johnny.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 13:47
Volgens AS staat al vast dat Heitinga in juni naar Atletico Madrid vertrekt.

Heitinga schijnt een clausule in z'n contract te hebben, dus ik geloof dit best. Het is ook eerder naar voren gekomen in de Spaanse media, ten tijde van de geruchten van Boulahrouz naar Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 18:30
Citaat:
Heitinga mist wellicht duel met PSV

bron: ELF

Ajacied John Heitinga moet de topper tegen PSV misschien aan zich voorbij laten gaan. Hij heeft een gezwollen voet. Ook in de wedstrijd tegen Vitesse van gisteren had hij al last van enig fysiek ongemak. Het is nog niet zeker of hij woensdag volledig fit zal zijn.

``Zolang ik mijn schoen aan heb gaat het wel, maar als ik hem uitdoe is mijn voet wat verdikt", zei de verdediger tegen De Pers. De wedstrijd tussen Ajax en PSV begint woensdagavond om kwart voor negen.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.434 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » John Heitinga
Ga
Zoeken: