Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 07:49
|
|
Citaat: Die kerel die de voice-over doet bij deze documentaire heeft zich niet echt ingelezen in het thema. En dat terwijl de teksten bijna hetzelfde zijn als van het origineel
De ondertiteling was ook waardeloos. Maar het blijft een leuke docu. 
Ja waardeloos die nederlandse voice-over. En die uitspraak van hem! Dat engelse joch was wel leuk.Hij was echt bang haha............ Zou het ook niet leuk vinden om daar tussen te staan. Ze moeten er echt wat aan doen, maar ik denk dat dat een utopie is...
Ze "bezitten"gewoon de clubs.
Maar toch leuk om te zien!
|
reemsterCARP

Forum berichten: 204
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 13:48
|
|
Men is nu bezig verplicht te stellen dat iedere stadion met een capaciteit hoger dan 3000 verplicht "all-seater" moet zijn (in de stad Buenos Aires). Dat geldt voorde Primera División (2009), Primera B Nacional (2010), Primera B Metropolitana (2010) en de Primera C (2011). Daarnaast wordt de kaartverkoop aangepast op het aantal stoeltjes dat er is.
Natuurlijk is dit Argentinië, dus de vraag of die deadlines gehaald gaan worden kan gemakkelijk met NEE worden behandeld. Aan de andere kant, als we naar de situatie bij de 5 grote kijken...
Het nieuwe Independiente stadion wordt all-seater,
Bij Boca is alles all-seater behalve de popular op de 1e en 2e ring. 3e ring popular heeft al zitplaatsen.
River hoeft alleen zijn eigen popular vol te zetten met stoeltjes (zoals dat tot 2003 het geval was was).
Bij Cuervo hoeft ook alleen de eigen popular en een stukje van het bezoekersvak
En Racing speelt dadelijk in de Primera B, dus die hebben nog een jaartje extra.
|
El_Millonario

Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 15:12
|
|
Boca wint geen prijs dit jaar, Racing gaat een jaartje op reis (of langer), Independiente al jaren op de sukkel...het zijn allemaal zaken die de titel nog zoeter doet smaken voor River Blijft Chileno nog een jaartje of gaat dat niet door?
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:02
|
|
Ben nieuw hier, zal me nog gaan voorstellen, maar wat denken jullie van het bericht dat Boca geinteresseerd is in Edgar Davids en Ronaldinho. Ze waren al langer gecharmeerd van Edje, maar dit keer lijkt het serieus. Misschien hebben jullie dit al eerder bericht, maar eh... ik ben maar een groentje
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:03
|
|
Welkom, RC!
|
reemsterCARP

|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:18
|
|
ik zou als Ronaldinho of Davids echt niet gaan. Veel geld en eer valt er namelijk niet te halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:20
|
|
Citaat: ik zou als Ronaldinho of Davids echt niet naar River gaan.
Je bedoelt Boca, Reem?
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:28
|
|
Citaat: ik zou als Ronaldinho of Davids echt niet gaan. Veel geld en eer valt er namelijk niet te halen.
Ik denk dat het juist voor Davids interessant is. Hij kan ook naar Japan en de VS, maar hij is altijd geintereseerd geweest in het Argentijnse voetbal. Financieel is hij natuurlijk al binnen, dus dan kan je gaan waar je hart ligt. Ik zou het wel weten... Nu schijn ik alleen geen topvoetballer meer te worden. Que lastima.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 18:24
|
|
Als je de Argentijnse competitie mooi vindt, waarom zou je het dan niet doen? Voor het geld zal hij sowieso niet meer hoeven doen. En sportief valt er ook niet heel veel meer te halen, want hij is gewoon zwaar past his prima.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 20:06
|
|
Straks Belgrano - Racing met 7000 Hinchas van Racing die meegegaan zijn naar Cordoba. Is Play-off wedstrijd.
Bij 2 keer gelijk spel / Gelijke uitslag is Racing winnaar vanwege dat ze op hoogste niveau spelen. Gaat die gekke Llop het flikken, die is dan wel het manetje daar.
Zondag return.
|
El_Millonario

|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 20:58
|
|
Hopen op een stunt van Belgrano, ik kan Racing niet ruiken. Die ploeg maakt m'n dag slecht. En dan kan River hopelijk Moralez losweken Waarom probeert River Plate Di Santo niet te huren ofzo? Da's een topspeler in de maak, en ik denk niet dat ie volgend jaar al een basisplaats kan krijgen bij Chelsea.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 22:02
|
|
Citaat: ik zou als Ronaldinho of Davids echt niet gaan. Veel geld en eer valt er namelijk niet te halen.
Ik denk dat het juist voor Davids interessant is. Hij kan ook naar Japan en de VS, maar hij is altijd geintereseerd geweest in het Argentijnse voetbal. Financieel is hij natuurlijk al binnen, dus dan kan je gaan waar je hart ligt. Ik zou het wel weten... Nu schijn ik alleen geen topvoetballer meer te worden. Que lastima.
Haha Davids naar Boca...............kan Boca het volgend seizoen weer schudden!
Had al zoiets gelezen in de Olé
Mag hem niet, vind hem gemeen spelen
Trouwens Rosario je wil de Argentijnse competitie gaan volgen en je hebt geen satelliet(ik ook niet) , op je pc met de volgende links:
http://rojadirecta.com/
http://www.myp2p.eu/
niet altijd even duidelijk, de beste zijn die van Spaanse zenders
Zo heb ik echt alles kunnen volgen!
Chau!
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 09:02
|
|
Haha Davids naar Boca...............kan Boca het volgend seizoen weer schudden!
Had al zoiets gelezen in de Olé
Mag hem niet, vind hem gemeen spelen
Trouwens Rosario je wil de Argentijnse competitie gaan volgen en je hebt geen satelliet(ik ook niet) , op je pc met de volgende links:
http://rojadirecta.com/
http://www.myp2p.eu/
niet altijd even duidelijk, de beste zijn die van Spaanse zenders
Zo heb ik echt alles kunnen volgen!
Chau!

Ach, Davids was ooit een hele bruikbare speler, en zijn winnaarsmentaliteit waardeer ik echt. Beetje een Ariel Ortega-type, al vind ik dat nou juist weer een kwal . Ik ben trouwens erg voor de ouderwetse wedstrijden Independiente-Ajax enz. Zou graag Zuid-Amerikaanse ploegen tegen Europese ploegen zien spelen. Zoals het nu is ingericht met de Wereldbeker vind ik het geen succes. Maar het schijnt wat lastig te zijn ivm de overvolle jaarkalender.
Bedankt voor de tips, maar ik ben eigelijk benieuwd of er een mogelijkheid bestaat om het in goede kwaliteit te ontvangen. TyC geeft niet zo graag het signaal door naar Europa geloof ik . Heb ik er satelliet voor nodig? Moet toch allemaal digitaal kunnen? Volgens mij is er best een markt in Nederland voor Zuid-Amerikaans voetbal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 09:53
|
|
Dan heb je een satelliet nodig.....................
Je moet zorgen dat als je via de pc kijkt een uitzending via Fox sports kan zien en niet TYC max, die is veel onduidelijker
Maar het was goed te doen.
Denk niet dat we hier zenders hebben via de kabel die het uitzenden, helaas.
Wie zijn eigenlijk je favoriete Argentijnse spelers dan?
|
El_Millonario

|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 15:02
|
|
Ik zou het wel leuk vinden om eens niet-Zuid-Amerikaanse spelers aan het werk zien in de Argentijnse competitie. Eens zien wat de fans daar van zullen vinden. Waar speelt die Petkovic momenteel? Die heeft er een serieus avontuur gemaakt in Brazilie...
|
El Lute

|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 16:55
|
|
Citaat: Hopen op een stunt van Belgrano, ik kan Racing niet ruiken. Die ploeg maakt m'n dag slecht. En dan kan River hopelijk Moralez losweken  Waarom probeert River Plate Di Santo niet te huren ofzo? Da's een topspeler in de maak, en ik denk niet dat ie volgend jaar al een basisplaats kan krijgen bij Chelsea.
Tot nu toe geen stunt van Belgrano want is 1-1 geworden. Racing was veel beter en Suarez van Belgrano kon geen potten breken. Nog een wedstrijd voor Suarez en hij kan op de vlieger naar Anderlecht.
Was een wedstrijd die bikkelhard was af en toe vooral van Racing kant. Op een gegeven moment een tackle op de aanvoerder van Belgrano waarbij zijn schoen uitvloog en paar meter verder terecht kwam. Die kan blij zijn dat die nog op kon staan. Scheids gaf alleen maar geel.
UnÃon - Gimnasia ook 1-1
|
El Lute

|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 17:39
|
|
Nog even terug komend op de Mundial '78 voor de geinteresseerden.
Gaat er niet om om de geschiedenis te veranderen maar het is wel mooi om de geschiedenis te weten en de '78 Mundial blijft een speciale.
Gisteren dus 30 jaar geleden wat heerlijke documantaires op tv oplevert en alle kranten staan er vol van. Niet alleen de victorie maar ook de Junta wordt overal aangehaald.
Van het weekend komen de spelers bij elkaar om ook de 'vermisten' te herdenken.
De verhalen over het gekochte WK gaan voornamenlijk over de wedstrijd Argentina - Peru maar ik heb veel mensen gesproken en er veel over gelezen maar ook voor de Finale tegen Holanda zijn er rare zaken gebeurt. Het heeft niet veel gescheeld en dan was Nederland niet gaan spelen, ze zijn overgehaald door Happel, Kein Gelül maar Spielen. En dat voor (zijn geen exacte getallen) 127.000 gekke Argentijnen in 'La Monumental' waar er nu maar 70.000man in gaan. Als je daar bent geweest kun je een beetje gevoel krijgen hoe dat in '78 is geweest met 127.000man.
Maar alles begint in de begin jaren '70 toen de vrouw van de gestorven Generaal Perón, MarÃa Estela ''Isabalita'' MartÃnez de Perón gevraagt werd door de FIFA of Argentina garanties kon geven voor het door laten gaan en goed organiseren van de Mundial '78.
Isabalita was toen Interim President en liet weten zich wel met andere zaken bezig te houden en zeker geen voetbal.
De AFA was zeer arm destijds en kon geen geld tevoorschijn toveren die kon garanderen dat stadions zouden voordoen aan de criteria's van 1978.
David Bracutto, toenmalige AFA President is zich er vanaf toen mee gaan bemoeien en heeft de FIFA verzekerd dat het geen problemen mag gaan opleveren mits ze steun zouden krijgen van de regering.
Grote vraag, welke regering..
Uiteindelijk is dat een Militaire Junta geworden die in een coup de macht hebben gegrepen in 1976 met Videla als machthebber.
Van dag 1 hebben ze de Mundial '78 als 1 van hun prioriteiten op hun agenda gezet met gevolg dat alles is door gegaan. Vanaf die tijd is er permanente druk geweest met name van Europese kant om de Mundial '78 Argentina te ontnemen, diverse delegaties kwamen met knikkende knieën terug met zaken als dat Argentina 1 groot concentratie kamp was.
Uiteindelijk bijna alle FIFA delegaties waren het erover eens dat de Mundial naar buurland Brasil moest wat ook bijna gebeurt is. Maar juist Braziliaan Joao Havelange heeft dit tegen gehouden. Havelage was FIFA President geworden en had de Engelsman Stanley Rous van zijn troon geworpen. Deze verkiezing was voor het eerst dat kleine landen dezelfde stemrecht kregen als de grote landen. Dat is nu niet meer zo.
Havelange was 1 van de eerste voorstanders om de Mundial '78 in Zuid-Amerika te houden en hij was 1 van de gangmakers om dat in Argentina te gaan houden.
En op het moment dat hij Fifa President werd en dan ineens om te draaien naar Brasil zou niet goed zijn voor zijn toekomst had hij het idee. Hij is dus de enige geweest die het heeft tegen gehouden. Hij had de macht dus ook.
Dus de Mundial '78 kwam eindelijk naar Argentina.
Argentina als gastland hoefde zich niet te kwalificeren en er is geen land geweest die zich ooit zo goed heeft kunnen voorbereiden.
Coach César Menotti kreeg vanaf 1976 de tijd om zich voor te bereiden. Hij heeft een lijst gemaakt van 66 spelers die niet getransfereerd mochten worden buiten Argentina. Vanaf 1977 hoefden ze niet meer te spelen voor hun clubs en zijn ze permanent bij elkaar geweest onder de hoede van Menotti.
Uiteindelijk komen we bij Peru aan.
Brasil had met 3-1 gewonnen van het Grote Polska met lato en Boniek. Dit is s'middags gespeeld. Argentina moest dus met 4 gols verschil winnen van Peru s'avonds. Is dus 6-0 geworden en vanaf het affluiten van deze clash zijn er geruchten geweest die vandaag 30 jaar na dato nooit verdwenen zijn.
In een pasgeleden gepubliceerd boek van Fernando RodrÃgues Mondragón, een zoon van een van de grootste drugs baronnen van Colombia meld hij dat zijn vader dit allemaal heeft geregeld. Hij ontkent dat dit met drugsgeld is geweest...
De meeting heeft plaats gevonden in Lima met Carlos Alberto Lacosta, hoofd van de Organisatie Argentina Mundial '78 en alle belangrijke mensen van de Peruaanse en Argentijnse voetbalbonden.
De Peruaanse voetbalbond heeft daags na de wedstrijd geld ontvangen waar ze elke Peruaanse speler daarvan een bedrag van 50.000US Dolar hebben betaald, dit dus volgens de woorden van RodrÃguez Mondragón.
Verder zijn er andere verhalen zoals dat er schepen naar peru gegaan zijn met eten zoals graan en dat Generaal Rafael Videla vlak voordat Peru het veld op zou lopen de kleedkamer naar binnen ging en duidelijk maakte dat ze maar beter konden meewerken.
Mooiste is nog de Argentijnse doelman uit Rosario, Quiroga vlak voor de Mundial '78 een Peuaans paspoort heeft gekregen om voor Peru te spelen. Peru had een goed elftal met o.a. Cubillas en was alleen nog op zoek naar een betrouwbare doelman.
Quiroga heeft toen de hoofdrol op geeist met 6 keer te blunderen.
De goede man is de enige aan Peruaanse kant die ontkent er ooit geld voor te hebben gehad. Hij bezit nu net buiten Lima de nodige huizen. Dit zijn geen rijtjeswoningen.
Al met al was het elftal van Menotti ereen om van te smullen maar de 6-0 Peru is gekocht, dat moge duidelijk zijn.
|
reemsterCARP

|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 22:56
|
|
Kan niet wachten tot het zondag is... El cilindro va a explotar...
Prachtig om te zien hoe triouw de fans van La Academia zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 23:14
|
|
Wat is er zondag dan?
PS Reem, ik heb dat boekje, of had je dat al gelezen?
|
El_Millonario

|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 23:47
|
|
Citaat: Hopen op een stunt van Belgrano, ik kan Racing niet ruiken. Die ploeg maakt m'n dag slecht. En dan kan River hopelijk Moralez losweken  Waarom probeert River Plate Di Santo niet te huren ofzo? Da's een topspeler in de maak, en ik denk niet dat ie volgend jaar al een basisplaats kan krijgen bij Chelsea.
Tot nu toe geen stunt van Belgrano want is 1-1 geworden. Racing was veel beter en Suarez van Belgrano kon geen potten breken. Nog een wedstrijd voor Suarez en hij kan op de vlieger naar Anderlecht.
Was een wedstrijd die bikkelhard was af en toe vooral van Racing kant. Op een gegeven moment een tackle op de aanvoerder van Belgrano waarbij zijn schoen uitvloog en paar meter verder terecht kwam. Die kan blij zijn dat die nog op kon staan. Scheids gaf alleen maar geel.
UnÃon - Gimnasia ook 1-1
Tja, die zit al met zijn hoofd in Anderlecht natuurlijk. Maar er is nog een match dus alles kan nog. Wel een schande dat een grote club als Racing dit moet meemaken.
Klopt het overigens dat Riquelme in de clinch ligt met z'n ploegmaats? Heb zoiets gelezen op een website...
|
reemsterCARP

|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 01:45
|
|
Citaat: Wat is er zondag dan?
PS Reem, ik heb dat boekje, of had je dat al gelezen?
Zondag speelt Racing tegen Belgrano om promotie/degradatie. De eerste wedstrijd was gisteren en eindigde in 1-1. Een gelijkspel voor Racing is genoeg om in de Primera División te blijven. Mijn Argentijnse gastgezin zijn allemaal Racingfans, dus die club volg ik ook een beetje.
PS: Las dat je het boekje had - veel plezier ;)
PS2: Ortega waarschijnlijk naar Estudiantes.
|
reemsterCARP

|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 01:47
|
|
Heeft iemand hier trouwens een abo op de VI? Staan daar wel eens stukjes in over het Argentijnse voetbal?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 09:55
|
|
http://www.clarin.com/diario/2008/06/27 ... -04801.htm
Hier staat het dus, Ortega misschien naar Estudiantes, kan hij daar tenminste lekker op het strand zijn roes uitslapen...............van mij mag hij!
Maar hoe zit het dan met zijn nieuwe contract tot 2011? Of is dat nog niet getekend.
Van mij mag hij weg, misschien een beetje meer rust in de tent.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 10:29
|
|
Citaat: Heeft iemand hier trouwens een abo op de VI? Staan daar wel eens stukjes in over het Argentijnse voetbal?
Ik heb abo op de VI, wat die stukjes betreft dat valt tegen, af en toe eens maar niet veel.
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 10:51
|
|
Citaat: Nog even terug komend op de Mundial '78 voor de geinteresseerden.
Gaat er niet om om de geschiedenis te veranderen maar het is wel mooi om de geschiedenis te weten en de '78 Mundial blijft een speciale.
Gisteren dus 30 jaar geleden wat heerlijke documantaires op tv oplevert en alle kranten staan er vol van. Niet alleen de victorie maar ook de Junta wordt overal aangehaald.
Van het weekend komen de spelers bij elkaar om ook de 'vermisten' te herdenken.
De verhalen over het gekochte WK gaan voornamenlijk over de wedstrijd Argentina - Peru maar ik heb veel mensen gesproken en er veel over gelezen maar ook voor de Finale tegen Holanda zijn er rare zaken gebeurt. Het heeft niet veel gescheeld en dan was Nederland niet gaan spelen, ze zijn overgehaald door Happel, Kein Gelül maar Spielen. En dat voor (zijn geen exacte getallen) 127.000 gekke Argentijnen in 'La Monumental' waar er nu maar 70.000man in gaan. Als je daar bent geweest kun je een beetje gevoel krijgen hoe dat in '78 is geweest met 127.000man.
Maar alles begint in de begin jaren '70 toen de vrouw van de gestorven Generaal Perón, MarÃa Estela ''Isabalita'' MartÃnez de Perón gevraagt werd door de FIFA of Argentina garanties kon geven voor het door laten gaan en goed organiseren van de Mundial '78.
Isabalita was toen Interim President en liet weten zich wel met andere zaken bezig te houden en zeker geen voetbal.
De AFA was zeer arm destijds en kon geen geld tevoorschijn toveren die kon garanderen dat stadions zouden voordoen aan de criteria's van 1978.
David Bracutto, toenmalige AFA President is zich er vanaf toen mee gaan bemoeien en heeft de FIFA verzekerd dat het geen problemen mag gaan opleveren mits ze steun zouden krijgen van de regering.
Grote vraag, welke regering..
Uiteindelijk is dat een Militaire Junta geworden die in een coup de macht hebben gegrepen in 1976 met Videla als machthebber.
Van dag 1 hebben ze de Mundial '78 als 1 van hun prioriteiten op hun agenda gezet met gevolg dat alles is door gegaan. Vanaf die tijd is er permanente druk geweest met name van Europese kant om de Mundial '78 Argentina te ontnemen, diverse delegaties kwamen met knikkende knieën terug met zaken als dat Argentina 1 groot concentratie kamp was.
Uiteindelijk bijna alle FIFA delegaties waren het erover eens dat de Mundial naar buurland Brasil moest wat ook bijna gebeurt is. Maar juist Braziliaan Joao Havelange heeft dit tegen gehouden. Havelage was FIFA President geworden en had de Engelsman Stanley Rous van zijn troon geworpen. Deze verkiezing was voor het eerst dat kleine landen dezelfde stemrecht kregen als de grote landen. Dat is nu niet meer zo.
Havelange was 1 van de eerste voorstanders om de Mundial '78 in Zuid-Amerika te houden en hij was 1 van de gangmakers om dat in Argentina te gaan houden.
En op het moment dat hij Fifa President werd en dan ineens om te draaien naar Brasil zou niet goed zijn voor zijn toekomst had hij het idee. Hij is dus de enige geweest die het heeft tegen gehouden. Hij had de macht dus ook.
Dus de Mundial '78 kwam eindelijk naar Argentina.
Argentina als gastland hoefde zich niet te kwalificeren en er is geen land geweest die zich ooit zo goed heeft kunnen voorbereiden.
Coach César Menotti kreeg vanaf 1976 de tijd om zich voor te bereiden. Hij heeft een lijst gemaakt van 66 spelers die niet getransfereerd mochten worden buiten Argentina. Vanaf 1977 hoefden ze niet meer te spelen voor hun clubs en zijn ze permanent bij elkaar geweest onder de hoede van Menotti.
Uiteindelijk komen we bij Peru aan.
Brasil had met 3-1 gewonnen van het Grote Polska met lato en Boniek. Dit is s'middags gespeeld. Argentina moest dus met 4 gols verschil winnen van Peru s'avonds. Is dus 6-0 geworden en vanaf het affluiten van deze clash zijn er geruchten geweest die vandaag 30 jaar na dato nooit verdwenen zijn.
In een pasgeleden gepubliceerd boek van Fernando RodrÃgues Mondragón, een zoon van een van de grootste drugs baronnen van Colombia meld hij dat zijn vader dit allemaal heeft geregeld. Hij ontkent dat dit met drugsgeld is geweest...
De meeting heeft plaats gevonden in Lima met Carlos Alberto Lacosta, hoofd van de Organisatie Argentina Mundial '78 en alle belangrijke mensen van de Peruaanse en Argentijnse voetbalbonden.
De Peruaanse voetbalbond heeft daags na de wedstrijd geld ontvangen waar ze elke Peruaanse speler daarvan een bedrag van 50.000US Dolar hebben betaald, dit dus volgens de woorden van RodrÃguez Mondragón.
Verder zijn er andere verhalen zoals dat er schepen naar peru gegaan zijn met eten zoals graan en dat Generaal Rafael Videla vlak voordat Peru het veld op zou lopen de kleedkamer naar binnen ging en duidelijk maakte dat ze maar beter konden meewerken.
Mooiste is nog de Argentijnse doelman uit Rosario, Quiroga vlak voor de Mundial '78 een Peuaans paspoort heeft gekregen om voor Peru te spelen. Peru had een goed elftal met o.a. Cubillas en was alleen nog op zoek naar een betrouwbare doelman.
Quiroga heeft toen de hoofdrol op geeist met 6 keer te blunderen.
De goede man is de enige aan Peruaanse kant die ontkent er ooit geld voor te hebben gehad. Hij bezit nu net buiten Lima de nodige huizen. Dit zijn geen rijtjeswoningen.
Al met al was het elftal van Menotti ereen om van te smullen maar de 6-0 Peru is gekocht, dat moge duidelijk zijn.
Om het nog wat interessanter te maken... De ex-president van de FIFA Joao Havelange heeft in een interview met de Braziliaanse krant Folha de Sao Paulo (een serieuze krant overigens) gesteld dat er geen sprake was van omkoping rondom de wereldkampioenschappen in 1978 in Argentinie! Hij was toen president van de FIFA. Wel blijken er wedstrijden te zijn gemanipuleert ten faveure van de gastlanden Engeland en Duitsland in 1966 en 1974! Toch wel opmerkelijk nieuws denk ik; misschien zouden we eens wat meer moeten letten op verdachte omstandigheden rondom onze andere verloren finale...
http://www.pagina12.com.ar/diario/depor ... 06-27.html
|