Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kenneth Vermeer
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kenneth Vermeer
Maker: 343Bekeken: 29115
Status: InactiefBerichten: 318
+ Nieuw bericht <<<   <   5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Snertkees


Geregistreerd: 09-01-2011
Forum berichten: 109
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 1 mei 2011 22:06
Ik vind Vermeer een goeie keeper maar hij heeft her en der nog een glippertje, is niet al te lang en komt soms te snel uit. Maar dat is er nog wel uit te trainen (behalve de lengte natuurlijk). Ik vind het een goeie opvolger als hij de kritiek puntjes die ik net noemde eruit haalt.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 11:07
Citaat:
Het ziet er allemaal leuk uit die reflexen, ik vond hem net zoals in de vorige wedstrijden dezelfde fouten maken. Staat verkeerd opgesteld bij voorzetten en komt daardoor vaak in de problemen. Wat wel positief is dat die al een stuk rustiger op goal staat dan twee jaar geleden.


Wij delen dezelfde visie in deze Bart. Overigens had Steek dat ook in zijn jongere jaren dus Vermeer helemaal afschrijven doe ik net als jij waarschijnlijk (nog) niet.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 19:07
Ik vind dat er wel verschil zit tussen Stekelenburg (begin jaren) en Vermeer. Waar Stekelenburg vrij angstig was bij voorzetten heeft Vermeer dat totaal niet. Ook positie kiezen in het goal was Stekelenburg al een stuk beter dan Vermeer is. Vermeer zal daarom ook niet het niveau gaan halen van Stekelenburg, maar nog wel een aardige clubkeeper van Ajax worden. Maar daar heeft Vermeer ook de hulp nodig van de verdediging

Overigs wel opvallend dat de keepers van Ajax slecht zijn bij voorzetten.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 19:09
Keepers van Ajax spelen in de jeugd bijna altijd ver achter hun verdediging, waardoor ze zelden met een vol strafschopgebied te maken hebben en vooral één op één met aanvallers komen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 14:58
We zijn nog geen kwartier onderweg in het nieuwe seizoen en Vermeer laat weer zien een aanfluiting van een keeper te zijn.

Die bal valt in zijn 5 meter gebied! Dan laat ik de mislukte uittrappen voor het gemak buiten beschouwing..

Vermeer kan absoluut niet als eerste keeper.. Ik heb het al zo vaak gezegd.. Kan Ajax de titel gaan kosten
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 21:58
Inderdaad, wat een mafkees die gast!

Ik heb in de eerste 25 minuten minstens drie dramatische uittrappen van hem gezien. Ik dacht dat hij er elke wedstrijd maar ééntje had. Rust straalt hij ook niet uit. En bij die goal moest hij zijn veters nog strikken ofzo? Die bal moet je gewoon klem hebben, op zijn minst wegstompen.. Dit had niets met lengtegebrek te maken. Al was het wel makkelijker geweest als..

[size=50">Maar hij heeft ons het kampioensschap bezorgt!! Hij keepte fantastisch en ''verdient'' een kans. Met zijn sprongkracht compenseert hij alles. Je moet hem gewoon een seizoen verder laten door kutten.. Stekelenburg was ook niet meteen top. Die debuteerde alleen vijf jaar ( ? ) eerder. En is een halve meter langer, betere coaching etc. Maar dat boeit niet. Ik heb volste vertrouwen in Vermeer.[/size">
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 22:00
Vermeer had moeten komen bij die goal. Maar waarom was De Jong zijn man volledig kwijt? Waarom deed Boilesen, die bij de tweede paal stond en perfect zicht op de situatie had, niets?

Tegendoelpunten zijn nooit de fout van één speler.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 22:04
Nee, dat klopt. Maar een keeper is er in principe toch om fouten van andere te herstellen? Punten te pakken. Als je een emmer met water of zo in de goal had gezet was er precies hetzelfde gebeurt op dat moment.. Misschien dat die doelpuntenmaker erin had gestaan, maar verder..
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 22:05
Oh, veldspelers hoeven geen fouten van medespelers te herstellen. Weer wat geleerd.

...
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 22:10
Jawel. Maar een keeper heeft helemaal geen andere functie en een velspeler wel, dat is tenminste de intentie. En omdat Boilesen en De Jong in de fout gaan mag Vermeer dat ook? Als zij dat niet zouden doen, zou Vermeer niet in hoeven grijpen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 22:12
Lees nou eens wat ik zeg. Ik zeg dat ze alle drie in de fout gaan.

Pfff.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 22:20
Maar dat heeft toch niets met de discussie te maken of Vermeer goed genoeg is of niet?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 22:26
Uh, jawel. Ik relativeer de door Vermeer gemaakt fout.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 23:52
Als Vermeer een fout maakt, terwijl 2 anderen ook een fout maken, maakt dat de fout van Vermeer nog niet minder erg. Bovendien is dit een typische Vermeer-fout geweest (niet echt een incident).
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 23:54
Het leek wel of hij helemaal niet bezig was met de corner die genomen zou worden, was een beetje aan het treuzelen en zag toen ineens de bal voorbij vliegen.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 00:11
Hij moet zelfverzekerd optreden. Hierbij denk ik aan een debuterend achttienjarig jochie, die stijf staat van de spanning. Hij kan echt wel keepen, maar zal toch echt nog aan zijn zwakke punten moeten werken, want anders zal hij een te wisselvallige keeper blijven.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 00:19
Citaat:
Vermeer had moeten komen bij die goal. Maar waarom was De Jong zijn man volledig kwijt? Waarom deed Boilesen, die bij de tweede paal stond en perfect zicht op de situatie had, niets?

Tegendoelpunten zijn nooit de fout van één speler.


Dat doet er in dit geval totaal niet toe. Een bal in de 5 meter, met deze hoogte en snelheid MOET voor de keeper zijn. Spelers mogen daar van mij zelfs wegblijven, dat is het terrein voor de keeper

Daarnaast is dit geen incident. Het is de zoveelste fout in een structurele regen aan blunders. Het gekke met Verneer is: hij komt meestal goed weg..... straks komen er periodes dat het tegen gaat zitten. Dan vliegt de ene na de andere bal in de goal (zoals in zijn willem2 periode). Op die momenten mogen jullie terugdenken aan deze post. Want ook dit is weer erg voorspelbaar.

Mijn stelling is: Ajax moet een nieuwe eerste keeper halen. Die zenuwenlijer in de goal kan ons de titel kosten. Als ik eerlijk ben vind ik hem ook niet eens goed genoeg als tweede of derde keeper. Ik vind hem niet eens het niveau hebben van een professioneel voetballer/keeper. In de jeugd vond ik het al een drama en had ik destijds verwacht dat hij zou afvloeien naar de amateurs. Ik vind het echt niet te geloven dat hij nu (voor zo lang het duurt) eerste keeper is. De interesse in Cillesen is er niet zomaar, dus ik denk dat De Boer weinig vertrouwen in hem heeft (en terecht)
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 09:23
Citaat:
Vermeer had moeten komen bij die goal. Maar waarom was De Jong zijn man volledig kwijt? Waarom deed Boilesen, die bij de tweede paal stond en perfect zicht op de situatie had, niets?

Tegendoelpunten zijn nooit de fout van één speler.


Eens al vind ik Boilesen het minst te verwijten. De Jong bewees eens te meer dat aanvallend koppen anders is als verdedigend koppen. De aanwezige kwaliteiten bij een aantal spelers m.b.t. het eerste levert Ajax nog regelmatig een goal op, het gebrek aan het tweede heeft ons al teveel tegengoals opgeleverd.

Wat Vermeer betreft, fantastische reflexen en sterk in 1 tegen 1 maar heel erg zwak bij hoge ballen van de zijkant en bovendien staat ie zeer regelmatig verkeerd bij een vrije trap tegen rond de 16.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 01:49
Toch weer een uittrap waarbij hij de bal rechtstreeks inleverde bij de tegenstander. Gelukkig kon Assaidi er niet gevaarlijk mee worden.
+ Nieuw bericht <<<   <   5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.046 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kenneth Vermeer
Ga
Zoeken: