Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kenneth Vermeer
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kenneth Vermeer
Maker: 343Bekeken: 29119
Status: InactiefBerichten: 318
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 13:37


Citaat:
Positie: Doel
Geboortedatum: 10-01-1986
Geboorteplaats: Amsterdam
Gewicht: 78 kg
Lengte: 181 cm



Citaat:
De Haan: Vermeer is op dit moment steengoed

Bron: AD

Foppe de Haan laat vanavond Piet Velthuizen spelen tegen Jong Macedonië, Kenneth Vermeer zit echter op de bank. dat is echter een luxe-probleem zo laat hij weten. Komende dinsdag staat Vermeer weer onder de lat in het duel van het Olympisch elftal en zal Velthuizen op de bank zitten. 'Vermeer is op dit moment steengoed. Voor hem is het fantastisch dat hij is uitgeleend door Ajax. In de eredivisie doet hij een schat aan ervaring op. Hij maakt nu meer mee dan als reservekeeper bij Ajax,' aldus Foppe de Haan in het Algemeen Dagblad.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 14:33
Wie is hier eigenlijk gecharmeerd van deze speler?
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 14:46
Ik niet. Hij is atletisch, prima reflexen maar oogt negentig minuten lang onzeker en straalt iets als "Medeverdedigers, ik pak iedere bal" niet uit. Ik vergelijk hem met Menzo, pakte ook weleens een bal erg mooi, maar iedere bal in de 16 meter zou er voor het zelfde geld in kunnen vliegen.

Ik zou willen dat hij de helft van de rust van Stekelenburg of Van der Sar zou krijgen. Ajax heeft nix aan een jonge Fred Grim in het doel.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 16:37
Ik tot op zekere hoogte. Z'n reflexen zijn af en toe echt van het niveau Gomes. Hij lijkt alleen veel te twijfelen bij het maken van keuzes. Daardoor duurt het uitkomen soms te lang of gaat het te onbesuisd, komt hij te laat voor hoge ballen en is het regelmatig een grote brok onrust voor de verdedigers. Dat moet er allemaal uit. Het zal nooit een ster worden bij hoge ballen, maar de ervaring die hij nu op doet bij Willem II wordt erg belangrijk voor zijn verdere ontwikkeling.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 17:22
Stekelenburg was tot voor kort ook een drama op hoge ballen en voorzetten van de zijkant. Stekelenburg is ook een tijd lang een bron van onrust geweest omdat hij niet goed genoeg coachte. Vreemd vond ik dat niet als je zag wie de keeperstrainer van Ajax was.

Toch ga ik wel met Doc mee, Vermeer doet mij ook Menzo denken. Een deel van z'n grilligheid is er uit te halen maar niet alles en dan kom je automatisch uit bij niveau Menzo: soms geweldig soms blunderend.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 17:35
Ben niet onder de indruk geraakt van het keeperswerk van Vermeer. In een vertegenwoordigend team is hij (op tv!) zo slcht nog niet, maar in de A1 heb ik hem zo vaak zien blunderen.

Hoge ballen? Kan, maar bij Stekelenburg begin ik nu langzaam maar zeker een beetje vertrouwen te krijgen, wie weet leert Vermeer dat ook nog, maar hij staat nu al jaren te ver voor zijn doel, brengt soms de bal te snel weer in het spel en brengt zo een verdediger in de problemen, hij blijft onrustig.

Ik zie Willem II nooit voetballen, wie wel? Zijn ze daar wel tevreden over hem? Foppe de H. is tevreden? Zegt mij niet veel van onze "Mister Positivo". Hij kan na het oproepen van Vermeer moeilijk iets anders zeggen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 17:49
Citaat:
Vermeer keert terug bij Ajax

Amsterdam, 31 mrt 2008
Kenneth Vermeer keert komend seizoen terug in de selectie van Ajax. De doelman is dit seizoen verhuurd aan Willem II. De Amsterdamse club neemt na het seizoen afscheid van de keepers Erik Heijblok en Marco van Duin.

Vermeer maakte de afgelopen twee seizoenen al deel uit van de A-selectie van Ajax. De 22-jarige doelman en international van Jong Oranje doet dit seizoen ervaring op bij de Tilburgse eredivisionist. Vermeer maakte zijn officiële debuut in Ajax 1 tijdens de UEFA Cup-thuiswedstrijd tegen IK Start (4-0). Vermeer verving halverwege het duel de geblesseerd geraakte Dennis Gentenaar.

De optie in het contract van selectiekeeper Heijblok wordt niet gelicht. De doelman kwam dit seizoen over van HFC Haarlem en keepte tot nu toe één officiële wedstrijd voor Ajax. Op 26 september 2007 verdedigde Heijblok het doel in de KNVB Bekerwedstrijd tegen Kozakken Boys (1-2).

Marco van Duin is dit seizoen Jong Ajacied. De doelman zat dit voetbaljaar al wel op de bank bij het eerste elftal. Net als Heijblok heeft Van Duin een aflopend contract. Komend seizoen zijn Sergio Padt en Roy Ouwerkerk de doelmannen van het Beloftenteam.


Ajax.nl

Duidelijk dus: Van Duin en Heijblok uit, Vermeer in.

Tsja, ik zie het nut er niet van in om Vermeer op de bank te houden bij Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 17:54
Ik ook niet. En Gentenaar dan?
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 17:56
Citaat:
Ik ook niet. En Gentenaar dan?
Die zal toch wel vertrekken? Vermeer is een goede tweede keeper voor Ajax en ik denk dat hij toch niet zo veel beter meer zal worden. Ik denk dat Vermeer het soort keeper is dat altijd tweede keuze zal zijn, net als Fred Grim eigenlijk was.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 18:33
De verhuur heeft niet gebracht wat gewenst was. Veel keepen op eredivisie-niveau en ontwikkelen. Nu dan weer wel maar normaal is Aerts eerste man. Het is dus zo dat Ajax hem terug moet halen, omdat Willem II niet met hem verder wil.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 18:41
Vermeer zal de kans krijgen om zich in de voorbereiding te bewijzen, verwacht ik. Als hij het goed doet, zal hij wel tweede keeper worden. Gentenaar heeft sowieso nog maar 1 jaar contract, dus of je hem nu aanhoudt als tweede of derde keus maakt weinig uit..
H+10


Geregistreerd: 21-01-2008
Forum berichten: 377
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Nieuwveen
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 20:21
Ik ben ook niet erg kapot van Kenneth. Kan met de nodige ervaring op eredivisie- of eventueel Jupilerleagueniveau een aardige reservekeeper worden denk ik.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 apr 2008 12:28
Citaat:
di 15 apr 2008, 07:00

'Of wij olympisch kampioen kunnen worden? Waarom niet?'

Ambitieuze realist Met Kenneth meer mans


door Tijmen Lensink

AMSTERDAM - Al maanden is Willem II in een felle strijd verwikkeld met het degradatiespook dat in Tilburg ronddoolt. Door een even knappe als onverwachte 3-1 overwinning op Feyenoord afgelopen weekend is directe degradatie in ieder geval afgewend. Doelman Kenneth Vermeer was afgelopen zondag tegen de Rotterdammers één van de grote uitblinkers aan Brabantse kant. Met enkele fraaie reddingen was de 22-jarige Ajax-huurling er medeverantwoordelijk voor dat de Tilburgers de laatste speelronde als vijftiende ingaan en kreeg hij van rapporteur Arnold Scholten bovendien een acht voor het Voetballer van het Jaar Klassement.

"Ach, ik keepte wel aardig", is de bescheiden reactie van Vermeer op zijn overtuigende optreden tegen Feyenoord. De jonge doelman heeft goede hoop dat Willem II zich op de laatste speeldag in Enschede tegen FC Twente veilig kan spelen, maar beseft ook dat een goed resultaat boeken lastig is. " We hebben niks te verliezen. Gelukkig spelen onze directe concurrenten (VVV-Venlo en De Graafschap, red.) tegen elkaar."

In zijn jeugdjaren was het helemaal niet de bedoeling van Vermeer om doelman te worden. Pas op zijn twaalfde kwam hij tussen de palen te staan. "Bij mijn toenmalige club Neerlandia SLTO speelde ik in de D1 als veldspeler en viel ik als keeper af en toe bij de C1 in. Daar ben ik ontdekt." Een jaar later zat hij bij de Amsterdamse selectie en kort daarop bij de jeugd van Ajax waar hij zijn verdere opleiding doorliep en volgend jaar, na een jaar verhuurd te zijn, terugkeert. In Amsterdam moet hij de strijd om de positie achter Maarten Stekelenburg aangaan met de huidige tweede doelman Dennis Gentenaar.

Tijdens zijn verblijf bij Willem II stond Vermeer de eerste maanden in de basis, maar verloor zijn plaats onder de lat in november aan Maikel Aerts, die terugkeerde van een blessure. "Op dat moment liep het niet en had de achterhoede behoefte aan een ervaren keeper. Ik heb nog niet de persoonlijkheid om een verdediging te leiden. Maikel is tien jaar ouder dan ik. Dat scheelt een brok aan ervaring." Uitgerekend in de uitwedstrijd tegen Ajax een maand geleden moest hij weer aan de bak toen Aerts in de eerste helft bij een ongelukkige actie zwaar geblesseerd raakte. ,,Het applaus dat ik kreeg van de Ajax-fans was hartverwarmend."

Vermeer, die door veel mensen vergeleken wordt met Stanley Menzo en niet voor niets de bijnaam 'Kleine Menzo' draagt, is zelf een grote fan van diens opvolger bij Ajax Edwin van der Sar. "Hij heeft veel uitstraling, kan fantastisch meevoetballen en speelt veel foutloze wedstrijden. Eigenschappen die belangrijk zijn voor een keeper. Ik keep nog geen foutloze wedstrijden. Als ik duels analyseer met mijn keeperstrainer bij Willem II, komen er altijd foutjes naar boven, en die moeten eruit."

Vermeer heeft een goed gevoel over de naderende Olympische Spelen in Peking. "Normaal gesproken gaan Piet Velthuizen en ik uitmaken wie er onder de lat staat. Ik heb het gevoel dat ik het in eigen hand heb. Of wij olympisch kampioen kunnen worden? Waarom niet? De concurrentie is groot, maar als je tweevoudig Europees kampioen (2006, 2007, red.) bent, kun je ook op de Spelen een heel eind komen."


Telegraaf.nl

Leuk voor die jongen. Klinkt ook zelfkritisch. Ik ben geen ontzettende fan van de onrust die hij uitstraalt en z'n lengte, maar ik denk toch wel dat deze jongen meer in zich heeft dan Aerts hoor. Ik vind het overigens maar raar dat een jongen van zijn leeftijd volgend jaar wellicht tweede of derde keeper wordt. Het lijkt me dat hij niets meer kan leren van wedstrijden in Jong Ajax en zelfs een tweede keeper komt zelden in het eerste elftal te spelen.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 15 apr 2008 12:50
Citaat:
Leuk voor die jongen. Klinkt ook zelfkritisch. Ik ben geen ontzettende fan van de onrust die hij uitstraalt en z'n lengte, maar ik denk toch wel dat deze jongen meer in zich heeft dan Aerts hoor. Ik vind het overigens maar raar dat een jongen van zijn leeftijd volgend jaar wellicht tweede of derde keeper wordt. Het lijkt me dat hij niets meer kan leren van wedstrijden in Jong Ajax en zelfs een tweede keeper komt zelden in het eerste elftal te spelen.
Hij keepte een goede wedstrijd afgelopen zondag tegen Feyenoord. Ik denk niet dat hij het gaat redden bij Ajax als eerste keeper maar hij is een goede tweede keeper en als hij daar genoege mee neemt moet Ajax hem zeker behouden.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 apr 2008 18:58
Goed keepen tegen Feyenoord is natuurlijk geen kunst.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 aug 2008 22:21
Stond vandaag tegen Nigeria weer een sterke pot te keepen. Jammer alleen dat hij veel ballen nog niet meteen klemvast heeft. Ik zie het in ieder geval niet zitten om Vermeer een heel seizoen stil te laten zitten als derde keeper bij Ajax. Verhuur die jongen nou maar gewoon.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 aug 2008 22:28
Ook daarom zou mijn structuur gewoon beter uitkomen Thomas. Nu zit hij op een dood spoor omdat er maar wordt gedacht dat er maar 1 keeper kan spelen, terwijl er voor hem geen eerlijke concurrentie is.
wwe-marijn


Geregistreerd: 03-03-2008
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: West-Friesland (Noord-Holland)
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 11:35
Vermeer deed het prima gister. Geweldige uittrap heeft die jongen.
yk_93


Geregistreerd: 22-01-2008
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Nijmegen
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 11:35
Maar is hij echt beter dan velthuizen?
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 13:56
In het klemvast pakken van ballen niet, maar verder denk ik wel.
Benji


Geregistreerd: 28-01-2008
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 14:03
Die Velthuizen is ook niet de slimste en heeft nogal een hoge dunk van zichzelf. Ik vond z'n reactie op de beslissing van Foppe ook nogal arrogant (op de verkeerde manier) overkomen. Drogredenen te over:

Citaat:
Velthuizen: 'Ik ben zéér teleurgesteld'


Piet Velthuizen kreeg dinsdag een flinke domper te verwerken, nadat hij te horen had gekregen dat hij niet de eerste keeper bij het Olympisch Elftal zal zijn op de Spelen. De doelman moet zich van bondscoach Foppe de Haan schikken in een rol als tweede keeper achter Kenneth Vermeer. "Ik had hier geen moment rekening mee gehouden." Het leek uiterst logisch dat Velthuizen het doel zou verdedigen tijdens de aankomende Olympische Spelen. De Vitessenaar was al maandenlang eerste doelman van het team en liep in de voorbereiding al rond met rugnummer één. De 21-jarige keeper kwam echter bedrogen uit, nadat hij te horen kreeg dat niet hij maar Vermeer de eerste keuze zou zijn. Zo zou de Ajacied beter kunnen meevoetballen met de verdediging.

"Dit voelt voor mij als een flinke klap in mijn gezicht," aldus Velthuizen tegenover De Gelderlander. "Ik had hier geen moment rekening mee gehouden. Het is een schitterend toernooi en ik was de nummer één, wat wil je nog meer. Ik wilde wat laten zien hier. Je kunt wel zeggen dat ik erg teleurgesteld ben, ja. Maar goed, ik weet ook dat dit voetbal is en dat de trainer een keuze maakt."

"Wat moet ik zeggen, hij vindt dat Vermeer beter meevoetbalt. Ik pak misschien meer ballen, maar in Nederland telt het meevoetballen zwaar mee. Topkeepers in de hele wereld, van Buffon (nationale ploeg Italië, red.) tot Kahn (voormalig Duits international, red.) kan geen keeper echt meevoetballen. Zij kunnen een bal stoppen en wegtrappen, meer is niet nodig. Zij worden beoordeeld op ballen tegenhouden, de job van een keeper. Hier moet je een mannetje uitkappen, anders kun je er niks van."



(voetbalzone)
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 14:09
Hij doet alsof Vermeer minder kan keepen, maar daar ben ik het niet mee eens. Hij pakt ze vaker klemvast, maar Vermeer houdt de ballen er ook uit. Dan is het aan de verdediging om te zorgen dat de aanvallers niet nog een kans krijgen mocht de bal terug komen in het speelveld. Dus dat is iets minder vertrouwd voor de verdediging, maar aan de andere kant voegt hij meer toe dan dat hij minder heeft dan Veldhuizen. Ik vind het dus een terechte keuze.

Veldhuizen dacht dus dat hij geen echte concurrentie had, haha. Ik vind het mooi dat Vermeer zich laat zien, want ik had wat zorgen over zijn toekomstperspectief bij Ajax.
Koen


Geregistreerd: 16-07-2008
Forum berichten: 69
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 14:31
Puur op keeperskwaliteiten ontlopen ze elkaar niet zoveel denk ik, Vermeer had gisteren een paar goede reddingen.

Maar als je de wisselwerking ziet tussen Vermeer en Babel, begrijp ik heel goed dat Kenneth in de goal staat. De snelle spelhervattingen en goede trap van Vermeer, plus daarbij de snelheid van Babel voorin: levensgevaarlijk. Kwam er gisteren een paar keer aardig uit, maar er zit veel meer potentie in.
Evah


Geregistreerd: 16-07-2008
Forum berichten: 108
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 19:00
Zo gek veel pakt die Velthuizen ook niet klemvast. Vaak duwt hij de ballen naar de zijkanten, waardoor er druk op de goal blijft.
wwe-marijn


Geregistreerd: 03-03-2008
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: West-Friesland (Noord-Holland)
Geplaatst: Di 12 aug 2008 15:08
Het zou zonde zijn als Kenneth niet speelt dit jaar. Hij doet het uitmuntend bij Jong Oranje. En voor zijn ontwikkeling zou het beter zijn om hem nog 1 jaar te verhuren en dan als Stekelenburg weg is, hem als 1e keeper te gebruiken.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.449 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kenneth Vermeer
Ga
Zoeken: