Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kenneth Vermeer
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kenneth Vermeer
Maker: 343Bekeken: 29159
Status: InactiefBerichten: 318
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 09:52
Inderdaad, hij was vrijwel kansloos bij ieder doelpunt van Heerenveen, volgens mij was de enige die misschien nog houdbaar was, die tweede van Sibon. Bovendien pakt hij ook nog een penalty. Maar toch zou ik Stekekenburg verkiezen onder de lat bij Ajax. Hij bewijst toch ook dit seizoen dat hij erg goed keept. Houd al een aantal keer de nul en heeft bovendien veel meer ervaring dan Vermeer op dit moment.
Koen


Geregistreerd: 16-07-2008
Forum berichten: 69
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 10:06
Prima wedstrijd van Vermeer, inderdaad, ondanks de vijf tegendoelpunten. Hij heeft af en toe wel de neiging de redding spectaculairder te maken dan nodig is en hij moet ook nog wel wat meer ballen klemmen. Op de lijn is 'ie misschien zelfs wel beter dan de Steek.

Hij zal inderdaad wel balen; goed gekeept en toch 5 tegendoelpunten.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 11:10
Citaat:
Prima wedstrijd van Vermeer, inderdaad, ondanks de vijf tegendoelpunten. Hij heeft af en toe wel de neiging de redding spectaculairder te maken dan nodig is en hij moet ook nog wel wat meer ballen klemmen. Op de lijn is 'ie misschien zelfs wel beter dan de Steek.

Hij zal inderdaad wel balen; goed gekeept en toch 5 tegendoelpunten.


Dat eerste heeft ook te maken met z'n geringe lengte. Soms moet hij net wat verder springen om bij een bal te komen die een echt lange keeper met meer gemak en minder show pakt. Het lijkt dus af en toe ook spectaculairder, zonder dat Vermeer daar nou echt iets aan kan doen.

Ik vrees de dode spelmomenten van de tegenstander wel een beetje, eerlijk gezegd. Verder een goede lijnkeeper, uiteraard.
Jeroen


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 12:02
Citaat:
Noem je Vermeer hier nu indirect een betere keeper dan Gomes, Jeroen?


Welnee, Gomes' overheersing in de lucht vind ik alleen schromelijk overdreven. Als ik de PSV'ers en half Nederland moet geloven was die vent een baken van rust terwijl hij ook regelmatig gekke capriolen uithaalde (vooral in de periode met Alex). Bovendien ben ik geen fan van keepers die te pas en te onpas ballen wegstompen terwijl ze hem ook klemvast kunnen hebben. Daar zou ik toch niet met een gerust gevoel naar kunnen kijken. Maar de punten die ik genoemd heb bij Vermeer beheerst Gomes nóg beter.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 05:28
Citaat:
Plek onder de lat als heilig doel
Door NIK KOK

AMSTERDAM - Van Ryan Babel, Gianni Zuiverloon en Ryan Donk hoort Kenneth Vermeer mooie verhalen over Engels voetbal. Donderdag speelt hij met Ajax bij Aston Villa.

De voetballer in doelman Kenneth Vermeer (22) komt nog wel eens bovendrijven. Als een spits op hem af komt. Die zou hij dan zo graag uitkappen. Maar dat doet hij niet meer. Dat heeft hij door de jaren heen afgeleerd van zijn keeperstrainers. ,,Ik sta er om die bal tegen te houden.''

Toen hij twaalf jaar was, mocht Vermeer stage lopen bij Ajax. Als veldspeler. Hij werd niet aangenomen. Totdat hij bij de Amsterdamse amateurclub Neerlandia als speler van de B1 wel eens inviel voor de keeper van de C1. Gewoon voor de lol. Als keeper haalde hij Ajax wel.

Vader Vermeer moest er even aan wennen, zijn zoon op doel. En Kenneth hield het thuis ook maar stil in het begin. Gewoon om hem niet teleur te stellen. Maar inmiddels is vader Vermeer overstag.

Als jeugdkeeper had hij er eigenlijk nooit bij stilgestaan. ,,Er is maar één plaats op doel,'' weet Vermeer. Die ene plaats is bij Ajax al jarenlang in handen van Maarten Stekelenburg. Vermeer kwam zodoende niet aan de bak in Amsterdam. Hij koos vorig jaar voor een avontuur bij Willem II. De doelman begon die verhuurperiode volgens eigen zeggen goed.

,,Toen heb ik een paar mindere wedstrijden gekeept en verloor ik mijn plaats. Daarna ging het weer beter.''

Nu Stekelenburg sinds begin deze maand een schouderblessure heeft, kan Vermeer zijn kwaliteiten in Amsterdam laten zien.

,,Ik had er natuurlijk niet op gerekend,'' zegt hij. ,,Maar nu moet ik er wel ineens staan. Moeilijk? Nee dat niet. Je prepareert je wel anders op een wedstrijd. Ik ben nu een tikkeltje scherper en ik kijk wat meer voetbal op tv. Ik kijk thuis altijd voetbal. De grote wedstrijden alleen hoor, geen derderangs competities.''

Vermeer is realistisch over zijn toekomst: ,,Als Maarten weer fit is, staat hij gewoon weer op doel. Hij is gewoon nog de completere keeper. En hij is verder. Dit voelt niet als dé kans van mijn leven. Ik ben nog jong, dat komt allemaal nog wel. Op dit moment ben ik alleen bezig met de wedstrijden die ik moet spelen. Ik weet bijvoorbeeld echt niet wanneer Maarten weer fit is. Daar houd ik me niet bezig.''

Hij verheugt zich op de komende duels. Het programma kent hij al uit zijn hoofd: Aston Villa-uit, NEC-thuis, Twente-uit.

,,Er komen mooie wedstrijden aan. Vooral dat UEFA-Cup-duel tegen Aston Villa is prachtig. De beleving in een Engels stadion wil ik wel een keer meemaken. Ik heb er veel vrienden wonen. Ryan Babel, Gianni Zuiverloon en Ryan Donk voetballen allemaal in het Premiership. We hebben regelmatig contact en dan praten we over die competitie. Het moet iets fantastisch zijn.''

Vermeer was ook altijd die keeper van Jong Oranje. Daar speelde hij dan wél zijn wedstrijden. Op het WK voor spelers onder de 20 jaar bijvoorbeeld. Afgelopen zomer won hij bij Jong Oranje de concurrentiestrijd van Piet Velthuizen. Vermeer kon weer een toernooi op zijn palmares bijschrijven.

Op de Olympische Spelen sleepte hij het team van trainer Foppe de Haan er meerdere keren doorheen met belangrijke reddingen. Het was daarom best even slikken toen hij daarna in Amsterdam genoegen moest nemen met een rol als derde keeper. Dennis Gentenaar staat ook nog onder contract bij Ajax. ,,Natuurlijk is dat slikken. Je sluit weer achter aan in de rij. Maar je ziet hoe het kan gaan.

,,Maarten is geblesseerd en ook Gentenaar kan niet spelen door een blessure. Deze kans komt zomaar voorbij.'' Inmiddels is Vermeer opgeklommen in hiërarchie. Hij is samen met Gentenaar tweede doelman.

Keepen bij Ajax is wel wat anders dan bij Willem II, heeft hij al gemerkt. ,,Bij Willem II krijg je natuurlijk veel meer ballen. Een club als Ajax is veel meer in balbezit.''

Ook voor hem was het daarom schrikken tijdens de voorlaatste competitiewedstrijd tegen Heerenveen. In Friesland was hij na acht minuten al twee keer gepasseerd. Ajax werd overlopen en verloor met 5-2.

,,Zuur voor een keeper, dat scoreverloop,'' zegt Vermeer. ,,Je probeert je maar gewoon weer te focussen op de volgende bal die je krijgt. En als je dan een redding maakt, is dat weer goed voor het zelfvertrouwen. Maar ja, we waren die wedstrijd helemaal van slag.''

Om de leegte achter Kenneth Vermeer op te lossen, haalde Ajax onlangs Hans Vonk terug naar Amsterdam. Vermeer: ,,Een goede oplossing. Ik ken Hans nog uit zijn eerste periode bij Ajax. Hij is een goede doelman. Dat moet wel als je twee WK's hebt gespeeld en bij clubs als Heerenveen en Ajax onder contract hebt gestaan.''

Collega-keepers als Vonk hebben Vermeer gevormd tot de doelverdediger die hij nu is. Idolen had hij vroeger nooit. Nu nog steeds niet, trouwens. ,,Ik keek nooit op tegen de grote jongens. Ik ben vooral gevormd door Fred Grim.''

De huidige assistent-trainer van Sparta ontfermde zich, in de jeugdopleiding en bij het eerste, zes jaar lang over de jonge doelman. ,,Fred heeft me geleerd dat ik rustiger in de goal moest worden. Ik was altijd een beetje wild. Komt denk ik door mijn verleden als voetballer, dat is wel eens een nadeel. Altijd alles voetballend willen oplossen, dat werkt niet,'' weet Vermeer nu.

Mocht er nog eens een wedstrijd komen waarin hij na acht minuten al twee tegentreffers om de oren krijgt, is er thuis altijd iemand die op hem wacht. Vermeers Amerikaanse buldog voelt volgens de doelman precies aan of zijn baasje een goede of een slechte wedstrijd heeft gespeeld. De beste vriend van Vermeer verwacht er wel iets voor terug. De doelman: ,,Ik slaap nooit uit. Om half acht laat ik hem uit. Elke dag.''


Sportwereld.nl
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 nov 2008 12:59
Citaat:
Ajax wil door met Kenneth Vermeer

AMSTERDAM - Behalve de verdedigers Gregory van der Wiel en Robbert Schilder komt ook Kenneth Vermeer in aanmerking voor een nieuw, verbeterd contract bij Ajax. De clubleiding van de Amsterdammers is in gesprek met de zaakwaarnemer van de keeper, wiens huidige contract tot medio 2010 loopt.

Tweede doelman Vermeer vervangt nog zeker tot aan de winterstop Ajax’ eerste keeper Maarten Stekelenburg. De international revalideert van een schouderblessure die hij eind september opliep.


AD.nl
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 23:31
Zojuist op studio sport, en totaal onverwacht: JvG kon melde dat Vermeer niet wil bijtekenen.. evenals Vd Wiel.
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 23:40
Psv kan wel een goede keeper gebruiken? Denken jullie wat ik denk ;)
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 23:44
Van Vermeer kan ik het wel begrijpen. Die jongen wil natuurlijk blijven keepen en zal daarvoor op dit moment waarschijnlijk eerst moeten afwachten wat Stekelenburg gaat doen.
michiel23


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 400
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Valkenswaard ( Noord Brabant )
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 23:46
Ja maar het blijft jammer als Vermeer weg zou willen. Misschien blijft v. Basten wel met een roulatiesysteem werken. Nu staat er ook elke wedstrijd een andere opstelling. Kan ook als Stekelenburg terug is door Vermeer ook zijn wedstrijden te laten spelen.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 23:47
Ik verwacht niet dat Stekelenburg vertrekt vanwege zijn huidige prive situatie. Ik kan wel begrijpen dat hij graag dicht in de buurt van zijn moeder en familie woont.
Aan de andere kant moet ik nog maar eens zien wie de eerste keeper is nadat Maarten terug is van zijn blessure.
Ondanks de nog wat onwennige momenten van Kenneth heeft hij zich bij Ajax 1 bewezen als een zeer goede keeper en wellicht het grootste talent van Nederland in het doel.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 00:21
Citaat:
Ja maar het blijft jammer als Vermeer weg zou willen. Misschien blijft v. Basten wel met een roulatiesysteem werken. Nu staat er ook elke wedstrijd een andere opstelling. Kan ook als Stekelenburg terug is door Vermeer ook zijn wedstrijden te laten spelen.


Van Basten werkt niet met een roulatiesysteem. Van Basten speelt in op de tegenstander. Heeft dus niets met rouleren te maken.
michiel23


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 400
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Valkenswaard ( Noord Brabant )
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 00:24
Citaat:
Ja maar het blijft jammer als Vermeer weg zou willen. Misschien blijft v. Basten wel met een roulatiesysteem werken. Nu staat er ook elke wedstrijd een andere opstelling. Kan ook als Stekelenburg terug is door Vermeer ook zijn wedstrijden te laten spelen.


Van Basten werkt niet met een roulatiesysteem. Van Basten speelt in op de tegenstander. Heeft dus niets met rouleren te maken.

Ja oke, maar het is toch een soort van roulatiesysteem vind ik. En het werkt ook nog.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 09:57
Citaat:
Ja oke, maar het is toch een soort van roulatiesysteem vind ik. En het werkt ook nog.


Volgens mij heeft het vooral te maken met het feit dat er elke week wel spelers een blessure hebben of er net van terug komen.
michiel23


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 400
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Valkenswaard ( Noord Brabant )
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 10:11
Natuurlijk heeft het daar vooral mee te maken. Maar tot nu toe pakt dat wel erg goed uit. Dus als alle spelers terug zijn zou je dit ook kunnen proberen. Je houd je wisselspelers er tevreden mee, en je basisspelers weten dat ze zo eruit gehaald kunnen worden. Overigens speelde Vermeer gisteren weer prima!!
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 17:50
Ajax zal dit de aankomende jaren een keuze moeten maken wat ze willen met de keepers.Je zou als er een goede club komt Stekelenburg kunnen verkopen en Stekelenburg zou zelf ook een keer naar het buitenland willen.Waardoor Vermeer een kans gaat krijgen maar dat heeft nu in een stroomversnelling gegaan doordat Stekelenburg gebleseerd is en Vermeer laat zien dat die het niveau ook aan kan.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 17:54
Ik vind Vermeer al evengoed als Stekelenburg en ik heb het gevoel dat Vermeer nog flink kan groeien. Stekelenburg is een redelijke keeper, maar toch een beetje middelmaat. Stekelenburg verkopen, flink wat cash innen en je versterken op andere posities.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 18:42
Ben ik het niet helemaal mee eens.Vermeer vind ik nog te onrustig in zijn doel ook al is dat een stuk verbeterd.Hij moet nog leren voorzetten en corners goed kunnen inschatten wat bij Stekelenburg beter doet.Maar Vermeer heeft mijn positief verbaasd.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 19:31
Ik lees net op voetbalzone.nl dat Timmer afhaakt bij Oranje A, dan Kenneth maar als vervanger oproepen, of hem toch een wedstrijd laten keepen bij Oranje B. Het lijkt me beter dat hij dan naar Oranje A gaat immers leer je van 1 training bij A meer dan van een wedstrijd bij B.
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 20:12
Nog even over Vermeer en zijn contract. Van Gelder heeft gister gezegd dat Vermeer zijn contract niet wil verlengen. Bron was Sportweek. Ik heb een abbonnement op Sportweek en daar staat ongeveer in:
Ajax heeft contact opgenomen met Vermeer om te onderhandelen over een nieuw contract. Maar in zijn huidige contract staat dat ze pas gaan onderhandelen over een nieuw contract in mei 2009. In de komende maanden kan er een hoop veranderen, maar hij geeft wel aan dat hij verheugd is dat Ajax hem op deze manier wil waarderen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 20:17
Is al genuanceerder. Bedankt, TvP.
Stond er ook iets in over Van der Wiel?
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 20:20
Citaat:
Is al genuanceerder. Bedankt, TvP.
Stond er ook iets in over Van der Wiel?
Zie het vdWiel topic. :mrgreen:
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 20:58
Het blijkt dus maar weer eens dat van Gelder of een assistent van hem niet bijster goed sportweek heeft gelezen dan.
Bedankt voor de uitleg TvP.
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 21:37
Dat is het beroep van een journalist he.. Discussies op gang zetten. Ik heb het niet gezien, maar van wat ik heb gelezen heeft Van Gelder in feite gelijk. Op dit moment willen Vermeer en VdWiel niet bijtekenen.

Zonder Van Gelder had het in dit topic toch echt wat stiller geweest denk ik. Maar ja, ik ben er ook geen fan van, dat Jack zoiets zegt. Zeg dan wel gewoon alles.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 dec 2008 11:50
Maakte maandag wel een behoorlijke blunder bij de 0-1 zeg. Al was het, zoals Jan zelf al aangaf, ook de fout van Vertonghen.

Blijft voor mij staan dat ik verder maar weinig cruciale fouten heb gezien.
Daarnaast is Vermeer onze tweede keeper. Is hij daarin minder dan Vonk, Gentenaar of Boschker? Ik denk het niet. Zijn er veel clubs in de Eredivisie die het doen met een betere tweede keeper dan Vermeer? Ik denk het niet.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.006.117 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kenneth Vermeer
Ga
Zoeken: