Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kenneth Vermeer
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kenneth Vermeer
Maker: 343Bekeken: 29162
Status: InactiefBerichten: 318
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 dec 2008 11:53
Zondag, Thomas.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 11:26
Citaat:
Ajax hoopt op korte termijn met Kenneth Vermeer om de tafel te kunnen voor een gesprek over een nieuwe verbintenis, zo meldt AD/Sportwereld maandagavond. De geboren Amsterdammer staat nog tot de zomer van 2010 op de loonlijst.

Vermeer en zijn management hebben de boot tot dusverre afgehouden. Zij wachten liever tot het contractueel afgesproken evaluatiemoment in mei 2009. De 22-jarige doelwachter is momenteel eerste keus door de blessure van Maarten Stekelenburg. De jeugdinternational stond dit seizoen in zeventien officiële duels onder de lat.

Stekelenburg heeft bij Ajax een contract dat tot 2012 loopt en wordt voor volgend jaar zomer met diverse clubs uit het buitenland in verband gebracht. Vermeer is na Jan Vertonghen, Gregory van der Wiel en Toby Alderweireld voorlopig de laatste speler uit de eigen kweek van wie Ajax het contract tussentijds wil openbreken en verlengen.

Daley Blind verlengde afgelopen vrijdag zijn contract met drie jaar tot medio 2013. De aanvoerder van Jong Ajax maakte zijn debuut voor de hoofdmacht op 7 december jongstleden in de wedstrijd tussen FC Volendam en Ajax (1-2). Blind kwam daarna in actie tegen NAC Breda, De Graafschap en in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Slavia Praag.


Ajaxfans.net (frontpage)

Goede zaak, ze zijn dus bezig om de grote talenten langer te binden. Iets wat ik ook al heb gezegd hier. Ik ben wel benieuwd of Vermeer wil. Hij wil natuurlijk de garantie op speelminuten, die hij heeft gehad de laatste tijd. Helaas voor hem komt Stekelenburg straks ook terug waardoor Vermeer hoogstwaarschijnlijk naar de bank gaat. Als ze Vermeer echt graag willen behouden hadden ze mijninziends iets eerder moeten verlengen en zeggen dat hij de concurrentie aan moet gaan met Stekelenburg en dat hij goede kans maakt om deze te winnen, omdat hij zo lekker bezig is (gewoon een leugentje om bestwil moet kunnen vind ik).
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 13:12
Citaat:
Vermeer geniet van het moment

Amsterdam, 01 jan 2009
Op welk niveau zegt Kenneth Vermeer er niet bij, maar qua techniek zou hij na al die jaren nog moeiteloos meekunnen als veldspeler. Uit de mond van Kenneth Vermeer klinkt dat niet hautain, eerder zelfbewust.

Weliswaar besloot hij al jaren terug dat zijn lotsbestemming als voetballer in het eigen doelgebied lag en heeft zijn conditie zich aangepast aan de vereisten van het keepersvak, maar tijdens de trainingen krijgt de Ajacied nog voldoende gelegenheid om de vaardigheden te onderhouden die hij ontwikkelde toen hij nog een kind was. Bij Neerlandia – een van de clubs die opgingen in het huidige FC Blauw Wit Amsterdam – maakte de jonge Vermeer als middenvelder zelfs dusdanig veel indruk dat hij een invitatie kreeg voor de scoutingsdagen van Ajax. Uiteindelijk overleefde hij daar de laatste schifting net niet.

Bij de pakken neerzitten was er niet bij. Want waar het linksom niet lukte, kwam Vermeer rechtsom alsnog op de Toekomst terecht. Zijn elftal bij Neerlandia zat in het daaropvolgende seizoen om een doelman verlegen en de trainer informeerde eens voorzichtig bij Kenneth Vermeer. ,,Ik vond het wel een leuk idee”, blikt hij terug. ,,En het is zo gebleven omdat het eigenlijk meteen goed ging.”
Slechts een jaartje had hij nodig voor een tamelijk volmaakte metamorfose van voetballer tot doelman. In elk geval volmaakt genoeg om wederom de belangstelling van Ajax te wekken. ,,Ik dacht in die begintijd nog echt als voetballer en dat doe ik eigenlijk nog steeds wel. Aan de ene kant kan ik aardig inschatten wat een tegenstander gaat doen als hij op me afkomt en anderzijds kan ik van nature al aardig meevoetballen, wat tegenwoordig erg belangrijk is voor een keeper.”
Vermeer bestrijdt dat hij door zijn verleden een voorsprong heeft ten opzichte van keepers die nooit anders hebben gedaan. ,,Niet per definitie. Meevoetballen leer je tegenwoordig ook gewoon tijdens de trainingen. En het is vrij normaal dat keepers meedoen aan allerlei positiespelletjes. Daardoor heeft iedereen wel een bepaald basisniveau, dat in principe voldoende moet zijn om als doelman goed te kunnen functioneren.”

Vermeer: 'Als Maarten er straks weer bij is, ben ik de eerste om hem succes te wensen.'
Om als doelman door te breken is meer nodig, weet Vermeer. ,,Het werkt niet zoals bij voetballers. Als een voetballer goed is, weet de trainer altijd wel een plekje in het elftal te vinden waar hij hem kan opstellen. Met voetballers kun je schuiven. Dat ligt anders voor een keeper.”
Trainers opteren ook vaker voor routine en degelijkheid als het op de keuze voor een doelman aankomt, constateert Vermeer. ,,Je ziet het in de Eredivisie. Er zijn maar weinig talenten die bij hun club vaste waarde zijn. Michel Vorm bij FC Utrecht, Piet Velthuizen bij Vitesse, dat is het wel zo’n beetje. In de praktijk komt het er vaak op neer dat de eerste doelman naar een andere club moet vertrekken, voordat degene daarachter een plaatsje opschuift in de pikorde.”
Vermeer merkte vorig seizoen eens te meer hoe lastig het is om als jonge doelman een voet tussen de deur te krijgen. Als huurling streek hij voor een jaar neer bij Willem II, om speeltijd te krijgen in de Eredivisie en zo de ervaring op te doen die hij als bankzitter bij Ajax 1 of als doelman van Jong Ajax nog ontbeerde. ,,Met Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar had ik twee uitstekende keepers voor me. De situatie was duidelijk. Toen ik een telefoontje kreeg van Andries Jonker (technisch directeur en later in het seizoen ook trainer van Willem II, red.), had ik daar meteen een goed gevoel bij.”

Maar ook in Tilburg kozen de technisch verantwoordelijken in eerste instantie voor een routinier, Maikel Aerts. Pas toen die tot twee keer toe geblesseerd raakte, kreeg Vermeer alsnog zijn kans. Hij keepte in totaal zestien duels voor Willem II, waaronder de uitwedstrijd tegen Ajax (4-1), waarin Aerts halverwege de eerste helft uitviel met een enkelblessure.
Toch kijkt Vermeer content terug op zijn periode bij de tricolores. ,,Dat ik lang niet alles gespeeld heb, vind ik geen probleem. Willem II stond er niet goed voor en volgens de trainer was het juist op dat moment belangrijk dat er een keeper met ervaring in het veld stond. Ik heb al die tijd prettig samengewerkt met Maikel en ben uiteindelijk toch nog aan mijn wedstrijdjes gekomen.”
Een seizoen lang werken in een andere omgeving leverde de Ajacied toch al genoeg lesstof op. ,,Tot dan toe was ik alleen Ajax gewend. Nu kwam ik in een ander klimaat terecht, bij een club die onderin meedraaide in plaats van bovenin. Dat was wel even wennen. Er komen plotseling andere dingen op je af.”
Dat was ook het geval bij de Olympische Spelen, waar Vermeer het doel van Oranje verdedigde. ,,Om als jonge speler zo’n evenement mee te maken, was heel bijzonder. Ik ben er ook echt trots op dat dit voor altijd op mijn cv zal staan, ook al verliep het toernooi nogal teleurstellend en ontbrak het olympische gevoel een beetje omdat we geen wedstrijden in Peking speelden. Nu voelde het meer als een WK.”

Het hoofdstuk Jong Oranje is voor Vermeer niettemin een episode van zijn loopbaan waar hij straks met voldoening op terug kan kijken. Hij was erbij in Portugal, toen Nederland vanuit het schijnbare niets de Europese titel veroverde. In de finale moest Oekraïne – dat eerder in het toernooi nog te sterk was geweest – er met 3-0 aan geloven, onder andere door twee goals van Klaas Jan Huntelaar. ,,Een hoogtepunt”, zegt hij, nog altijd tevreden glimlachend bij de gedachte aan toen.
Een jaar later kreeg Boy Waterman de voorkeur van bondscoach Foppe de Haan, toen Jong Oranje in eigen land zijn titel mocht verdedigen. Een derde eindtoernooi zit er voor Vermeer niet meer in, nu de nationale jeugdploeg zich niet wist te kwalificeren voor het EK van 2009 in Zweden. Daarna is hij te oud om nog te worden opgeroepen. ,,Theoretisch zou ik nog geselecteerd kunnen worden voor een paar oefenwedstrijden, maar het lijkt me logisch dat er nu aan een nieuwe ploeg gebouwd gaat worden. Aan de ene kant jammer dat het nu voorbij is, maar je weet vantevoren dat het een keer ophoudt.”

Vermeer kan zijn aandacht zodoende volledig richten op Ajax, waar hij bij absentie van Stekelenburg (schouderblessure) en Gentenaar (rugkwetsuur) eerste keus is. Hij prijst zich er gelukkig mee, maar blijft vooral reëel. ,,Ik wil zo veel mogelijk wedstrijden spelen, dat moge duidelijk zijn. Maar ik weet ook dat Maarten in alles veel verder is dan ik. Ik ben pas 22 jaar en moet nog groeien. Hij heeft al zo veel wedstrijden gespeeld, is nu de nummer 1 van Nederland en heeft zijn sporen verdiend. Als hij er straks weer bij is, ben ik de eerste om hem succes te wensen. Het enige wat ik kan doen, is zelf fit blijven en presteren als dat van me gevraagd wordt, zoals nu. Dan kan ik mezelf niets verwijten.”

Toen hij terugkeerde van de Olympische Spelen, trof de doelman een nieuw gezicht in Amsterdam. Waar hij voorheen onder handen werd genomen door Fred Grim, is die functie sinds vorig seizoen in handen van Carlo l’Ami. Veel verschil maakt dat niet, meent Vermeer. ,,Op het veld in elk geval niet. Allebei kunnen ze er kort op zitten. Dat is belangrijk voor een keeper. Je bent zelf soms geneigd om vooral te letten op dingen die nog beter moeten, omdat je natuurlijk verder wil in je ontwikkeling. Maar het is ook zaak om de basisprincipes goed te onderhouden. Daar let Carlo heel goed op.”


Ajax.nl
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 1 jan 2009 13:57
Ik denk dat de rol van keeperstrainer nadat de keeper door de jeugd stroomt niet overschat moet worden. Het positiespel zou hij in die tijd al onder de knie moeten hebben, net zoals dat hij in de jeugd al heeft moeten leren hoe hij zich in bepaalde situaties moet opstellen.

Niet zoals een voetballer, dat vak is veel uitgebreider.

Ik denk dat aanleg en zelfdiscipline het belangrijkst zijn voor een keeper. Tuurlijk is een goede motivator, keeperskennis/goede trainingen geven en analyticus nodig, maar ik denk dat het vooral aan zelfdiscipline en aanleg ligt.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:07
Ik vind dat er bijvoorbeeld dat er meer op voorzetten vanaf de zijkant moeten worden getraint, maar dan zul je ook je veldspelers erin moeten betrekken wat niet altijd kan omdat er ook op andere dingen moeten worden getraint.Maar dat is van Stekelenburg en Vermeer toch wel hun zwakste kant.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:11
Citaat:
Ik vind dat er bijvoorbeeld dat er meer op voorzetten vanaf de zijkant moeten worden getraint, maar dan zul je ook je veldspelers erin moeten betrekken wat niet altijd kan omdat er ook op andere dingen moeten worden getraint.Maar dat is van Stekelenburg en Vermeer toch wel hun zwakste kant.


Veldspelers kun je volgens mij overal wel vandaan halen.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:18
Citaat:
Ik vind dat er bijvoorbeeld dat er meer op voorzetten vanaf de zijkant moeten worden getraint, maar dan zul je ook je veldspelers erin moeten betrekken wat niet altijd kan omdat er ook op andere dingen moeten worden getraint.Maar dat is van Stekelenburg en Vermeer toch wel hun zwakste kant.


Veldspelers kun je volgens mij overal wel vandaan halen.Natuurlijk kun je overal veldspelers vandaan halen.Maar ik heb liever dat het met de selectiespelers gebeurd.Ik ben overtuigd dat je situaties moet blijven herhalen en er niet een paar keer op moet oefenen.Het zal wel saai worden door voordurend te blijven herhalen, maar het zal beloond worden.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:29
Jij bent dus een voorstander van trainingen gericht op het teamverband ipv het indivindu? Ik wel, op die manier slijp je er gewoontes en spelpatronen in.

Van Basten houdt er van om sommige spelers heel veel vrijheid te geven;
Suarez, Van der Vaart en Sneijder. De laatste twee kregen een relatief ' vrije rol' toch? Bij van Basten krijg ik niet echt het gevoel dat er een positieve ' Van Basten stempel' op zit, bij Ajax niet. Maar vooral ook bij het Nederlands elftal zag ik dat niet. Bij Ajax is het te begrijpen met zoveel nieuwe spelers, maar toch, Van Basten staat al een half jaar aan het roer.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:40
Volgens mij let je dan niet echt op. In verdedigend opzicht zijn we in teamverband enorm gegroeid.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:43
Citaat:
Volgens mij let je dan niet echt op. In verdedigend opzicht zijn we in teamverband enorm gegroeid.


Ja klopt, had ik al over na gedacht maar raar genoeg niet opgeschreven. Maar in aanvallend opzicht is van structuur nog weinig spraken en dat kun jij ook niet ontkennen. Het zal ook wat met de blessures en de nieuwe spelers te maken hebben, maar na een half jaar mag je toch wel iets verder zijn? In in het Nederlands elftal zagen we hetzelfde verschijnsel.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:46
We zijn in vergelijking met de voorgaande jaren gegroeid voor in het teamverband.Maar je kunt nog veel meer groeien, maar ben tevreden over de groei dit jaar.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:49
Een team opbouwen kost nu eenmaal enorm veel tijd. Een team afbreken daarentegen is zo gebeurd.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:49
Even ontopic..
Kenneth Vermeer is een goede keeper en hij groeit nog steeds. Aangezien Stekelenburg al heel wat jaartjes voor ons aller Ajax speelt verwacht ik dat hij ons in het komende 2 jaren ook gaa verlaten. Kenneth Vermeer is een heel goede vervanger.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:55
Maar ik mis gewoon het idee er achter, ik vind het nu gewoon zo alle ballen op Suarez. Op het gebied van strijd leveren en groepsgevoel en verdedigende organisatie zijn we vooruit gegaan, maar dat was ook zo in Oranje.

Natuurlijk zal het er anders uit zien met een nieuwe verdediger + een fitte Aisatti terug, maar ik hoop dat mijn punt gemaakt is.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 15:00
Rinus heeft gelijk. Ik verplaats deze discussie even naar waar hij thuishoort.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 19:11
Citaat:
Vermeer: 'Stekelenburg is in alles veel verder dan ik'
01/01/2009 13:22

Kenneth Vermeer vind het logisch dat hij weer plaatsmaakt voor Maarten Stekelenburg, wanneer deze hersteld is van zijn blessure. De afgelopen maanden stond Vermeer onder de lat bij Ajax door blessures van Stekelenburg (schouderblessure) en Dennis Gentenaar (rugkwetsuur).

'Ik wil zo veel mogelijk wedstrijden spelen, dat moge duidelijk zijn', vertelt Vermeer. 'Maar ik weet ook dat Maarten in alles veel verder is dan ik. Ik ben pas 22 jaar en moet nog groeien. Hij heeft al zo veel wedstrijden gespeeld, is nu de nummer 1 van Nederland en heeft zijn sporen verdiend.'

'Als hij er straks weer bij is, ben ik de eerste om hem succes te wensen. Het enige wat ik kan doen, is zelf fit blijven en presteren als dat van me gevraagd wordt, zoals nu. Dan kan ik mezelf niets verwijten', besluit de 22-jarige doelman.


VI.nl
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jan 2009 19:26
Jammer dat hij dit zegt al heeft hij wel gelijk natuurlijk. Ik had liever gezien dat hij zich wat strijdvaardiger had opgesteld en Stekelenburg lekker liet zweten, want daar wordt niemand slechter van.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 16:46
Maar zal Stekelenburg na de winterstop meteen weer speelklaar zijn? Of moet hij nog wedstrijden ''inspelen''?
Bob


Geregistreerd: 13-08-2008
Forum berichten: 983
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 16:49
Vraag me af wie gaat spelen als hij fit is. Wat mij betreft Stekelenburg.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 16:50
Citaat:
Maar zal Stekelenburg na de winterstop meteen weer speelklaar zijn? Of moet hij nog wedstrijden ''inspelen''?


Hij zal wel ritme op moeten doen als je dat bedoelt. Ik denk dat hij dat in Jong Ajax zal doen.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 16:50
Van Basten heeft al gezegd dat Stekelenburg aanvoerder wordt, afgezien dat ik Stekelenburg ook beter vind, gun ik het ook aan Vermeer..
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 20:26
Vermeer gaat na het seizoen pas praten met Ajax. Nu gaat hij zich vooral concentreren op Ajax. Hij is blij dat hij zoveel wedstrijden al heeft gespeeld, terwijl hij als derde keeper begon. Stekelenburg gaat er van uit dat hij tegen NEC 'gewoon' onder de lat staat.

Mijn bron: Sportweek.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 21:16
Ik denk dat Vermeer wacht wat er in de zomer gaat gebeuren met Stekelenburg.Als Stekelenburg bijft zal Vermeer wel willen vetrekken omdat er dan weinig kans is om te spelen.
iamsterdam


Geregistreerd: 30-08-2008
Forum berichten: 305
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 19:09
Zou hem graag weer eens in het doel zien, misschien al tegen feyenoord.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 00:54
Ik dacht vooraf nog van 'oei, dit is een gewaagde beslissing in zo'n wedstrijd'. Het zou ook typisch iets voor Van Basten zijn geweest. Ik hoorde echter dat Stekelenburg gewoon ziek was. Het lijkt me dat de staf nu niet meer om Vermeer heen kan. Dit is hét moment voor een wisseling van de wacht in de goal.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.006.456 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Kenneth Vermeer
Ga
Zoeken: