Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Maker: Eto'oBekeken: 87450
Status: InactiefBerichten: 1027
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Do 22 nov 2007 22:14
Citaat:
van Twente, Revo. Hoe zie jij deze speler precies? Als ik zijn beschrijving van anderen zo hoor, is het een speler die een geweldige techniek koppelt aan fysieke kracht en lengte. Aangezien heel Europa op zoek is naar zo'n speler lijkt het mij dat hij al snel onhaalbaar wordt als hij eenmaal z'n doorbraak heeft gehad bij Twente. Is hij wat voor Ajax en zo ja, zou jij Ajax aanraden om nu al een bod op hem te doen?


Heb hem eerder dit jaar aan het werk gezien op het EK-U19 in Oostenrijk. Zijn speelstijl en lengte doet inderdaad denken aan die van Zlatan Ibrahimovic-speelde voorin als diepste spits, waar Oostenrijk met een veredeld semi-prof team aan het toernooi deelnam.

Hij koppelt zijn lengte aan zijn geweldige techniek en duelkracht, maar geen spits die echt veel meters maakt, net als Ibrahimovic in zijn beginperiode bij Ajax. Iemand die niet achter elke bal aangaat en soms een spotje van lui-heid in zijn spel ziet. Hij is niet heel snel op de lange afstand, maar zeker niet traag. Speelt naar mijn mening nog te vaak de bal frivool door waar het niet hoeft en dus dom balverlies leidt. Hij moet de momenten uitkiezen wanneer het kan, waarschijnlijk irriteerde de coach ook aan hem in de eerste helft tegen Spanje en heeft hij hem daarom gewisselt. Het is zeker een speler met potentie, scoorde in de A1 van Twente/Heracles als een lopende band. Zijn grootste wapen is zijn techniek en vooral zijn doelgerichtheid

Hier ben ik het mee eens. De keren dat ik deze speler zag spelen, viel mij hetzelfde op.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 09:20
Dica bijna rond met Benfica, die zla vrij binnenkort van de lijstjes af kunnen. Maargoed ik heb toch liever Defour ance2:
De verdediger Torje die ik hier terloops noemde kan naar Moskou.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 27 nov 2007 21:54
Revo wat vind je van Martin Fenin(Teplice).

Heb hem een aantaal keren aan het werk gezien op het WK U20, maar jij zal hem vast en zeker vaker dan mij hebben gezien.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 nov 2007 19:44
Goede aanvaller, redelijk compleet. Positioneel is het nog niet alles.

Helaas acht ik deze speler al als onhaalbaar: Milan en Sevilla hebben nadrukkelijk interesse.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 01:59
Weet jij via je Belgische contacten wat meer af van Lamahs situatie bij Anderlecht, Revo? Ik ben behoorlijk onder de indruk geraakt van hem. Echt zo'n krachtpatser met mooie bewegingen en een on-Afrikaanse traptechniek. Nu alleen nog wat meer overzicht behouden en dan breekt hij volgend seizoen door bij Anderlecht. Hopelijk zien ze dat daar niet. ;)
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 12:14
Citaat:
Weet jij via je Belgische contacten wat meer af van Lamahs situatie bij Anderlecht, Revo? Ik ben behoorlijk onder de indruk geraakt van hem. Echt zo'n krachtpatser met mooie bewegingen en een on-Afrikaanse traptechniek. Nu alleen nog wat meer overzicht behouden en dan breekt hij volgend seizoen door bij Anderlecht. Hopelijk zien ze dat daar niet. ;)


Hij kwam als weeskind uit Ivoorkust en werd door Anderlecht gescout bij het plaatselijke CS Visse op 16 jarige leeftijd. Sindsdien wordt hij beschouwd als 1 van de grotere talenten uit de jeugdopleiding van Anderlecht waar hij nooit een echte kans heeft gekregen. In Belgie komt de jeugd eenmaal niet aan bod en daarom kiezen veel talenten eieren voor hun geld en verhuizen naar buitenlandse clubs, vooral Nederlandse en Franse clubs.
In plaats van jeugdspelers de kans te geven en zo het Belgisch nationale elftal op een hoger niveau te tillen, kiezen veel Belgisch clubs voor goedkope buitenlandse alternatieven die niks extra's toevoegen en het extra moeilijk wordt voor een bondscoach om een behoorlijk nationaal elftal op de been te brengen, kijk maar naar Engeland.
Op jeugdtoernooien in Italie maakte hij vooral furore en dat werd door Italiaanse clubs niet onopgemerkt gebleven. Palermo wou hem begin dit seizoen overnemen, maar Anderlecht zag nog toekomst in de jonge Ivoriaan die een Belgisch paspoort houdt.
Roda JC staat bekend om het goed scouten in tweede elftallen en eerste van Belgisch clubs. Roland Lamah en Tiote worden door de scoutingapparaat van Roda gezien als twee toptalenten. En Roda JC wordt gezien als een club die talenten beter kan maken, daarom heeft Anderlecht ondanks de vele interesse van andere clubs gekozen om ze een jaar te verhuren aan Roda JC.
Er was nog laatst ophef dat Anderlecht ze al in de winterstop terug wou, maar daar bleek dus niks van waar te zijn. En je kan erop rekenen dat wanneer Roland Lamah een goed seizoen draait dat zijn prijskaartje een flink stuk zal stijgen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 19:38
Klopt, maar gezien de situatie bij Anderlecht nu is het duidelijk dat zij hem zeker terughalen. Thereau zal einde van het seizoen vertrekken, de blessuregevoelige Frutos kan het niet alleen dragen. Met het vertrek van Tschite en het mankement genaamd Mpenza ligt er nu al een leegte in de spitspositie. Je kan het wel op een briefje krijgen dat Anderlecht hem terughaald eind van het seizoen.

Wil Ajax hem dan hebben dan zal er gedokt moeten worden en dat zal minstens een miljoen of 5 zijn als Anderlecht al haar medewerking verleent.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 19:40
Lamah tegen Ajax? Ik lette niet zo op spelers van roda, maar het feit dat hij uitblonk (in de ogen van Thomas) kan te maken hebben met onze backs (lamah speelde rechts en later links, die buitenspeler bedoelen jullie toch?) Onze backs laten hun tegenstander altijd keurig de bal aannemen, aanzetten voor een actie om pas daarna zelf in actie te komen. Vandaag waren lurling en kolkka onze backs te machtig en wat hebben we gelachen om deze twee ex-feyenoorders!!!! ick:

Ik zie roda maar één keer per jaar, m.a.w. hij kan ook in andere wedstrijden uitblinken zonder dat ik dat weet.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 19:44
Citaat:
Klopt, maar gezien de situatie bij Anderlecht nu is het duidelijk dat zij hem zeker terughalen. Thereau zal einde van het seizoen vertrekken, de blessuregevoelige Frutos kan het niet alleen dragen. Met het vertrek van Tschite en het mankement genaamd Mpenza ligt er nu al een leegte in de spitspositie. Je kan het wel op een briefje krijgen dat Anderlecht hem terughaald eind van het seizoen.

Wil Ajax hem dan hebben dan zal er gedokt moeten worden en dat zal minstens een miljoen of 5 zijn als Anderlecht al haar medewerking verleent.

Ik vraag me af of Lamah wel een echte spits is en of Anderlecht zo'n speler nodig heeft. Wat denk jij?

Misschien heeft Anderlecht interesse in spelers als Mitea, Rommedahl en Ogararu en is er een ruil mogelijk? :angel:
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 18:22
Citaat:
Lamah 'denkt al niet meer aan Anderlecht'
03/12/2007 17:58

Roda JC koestert smaakmaker Roland Lamah. De Belgische huurling zelf staat ook niet te trappelen terug te keren naar Anderlecht.

'Ik denk trouwens niet dat mijn contract een vervroegde terugkeer toelaat. Eigenlijk denk ik niet eens meer aan Anderlecht', zegt Lamah in Het Nieuwsblad. 'Het cultuurverschil met België was wel groot. Er wordt hier wat afgescholden op training. Ik moest daar aan wennen, maar kijk er nu niet langer van op.'

Berichten dat Anderlecht al in de winterstop Lamah terug zou willen halen, missen een feitelijke grondslag. 'In de huurcontracten met die jongens is geen clausule opgenomen over een eerdere terugkeer', meldde Roda-directeur Huub Narinx anderhalve week geleden al in Voetbal International

Hoewel Roda JC ook na dit seizoen graag verder zou willen met Lamah en zijn collega-huurling Cheik Tioté, ligt de sleutel in handen van Anderlecht. Half december gaat de Brusselse club met Roda JC de situatie evalueren.


VI.nl
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 4 dec 2007 11:37
Citaat:
FC Twente heeft concurrentie voor Ofoe
04/12/2007 08:43

FC Twente heeft het oog laten vallen op de Belg Vadis Odjida Ofoe van Anderlecht. De achttienjarige verdediger staat al geruime tijd te boek als een groot talent bij de Brusselse topclub, maar krijgt amper speeltijd in het eerste elftal.

Dat is ook de reden dat hij twijfelt om zijn aan het einde van dit seizoen aflopende contract te verlengen. Volgens Belgische media heeft Ofoe afgelopen weekeinde al een bezoek aan Enschede gebracht en de wedstrijd FC Twente-AZ bekeken.

Trainer Fred Rutten wil alleen kwijt dat de speler bij Twente op de scoutingslijst staat. De Enschedeërs hebben bij het aantrekken van Ofoe, die slechts een opleidingsvergoeding hoeft te kosten, concurrentie van Hamburger SV en Standard Luik.


VI.nl

There's a lot of fuss about this kid. Iets voor Ajax, Revo?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 4 dec 2007 18:23
Citaat:
FC Twente heeft concurrentie voor Ofoe
04/12/2007 08:43

FC Twente heeft het oog laten vallen op de Belg Vadis Odjida Ofoe van Anderlecht. De achttienjarige verdediger staat al geruime tijd te boek als een groot talent bij de Brusselse topclub, maar krijgt amper speeltijd in het eerste elftal.

Dat is ook de reden dat hij twijfelt om zijn aan het einde van dit seizoen aflopende contract te verlengen. Volgens Belgische media heeft Ofoe afgelopen weekeinde al een bezoek aan Enschede gebracht en de wedstrijd FC Twente-AZ bekeken.

Trainer Fred Rutten wil alleen kwijt dat de speler bij Twente op de scoutingslijst staat. De Enschedeërs hebben bij het aantrekken van Ofoe, die slechts een opleidingsvergoeding hoeft te kosten, concurrentie van Hamburger SV en Standard Luik.


VI.nl

There's a lot of fuss about this kid. Iets voor Ajax, Revo?

Wordt qua talent geschat als Vincent Kompany, maar bij dit Anderlecht krijg je nimmer een kans om dit ook te bewijzen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 08:54
Citaat:
Verdedigers ben ik gecharmeerd van Torje, Moti, Marius Constantin en Radu Stefan, Marek Suchy.


Marek Suchy is niet echt veel. Het is wel een goede, felle mandekker. Er lopen betere verdedigers rond in Brazilie voor een goede prijs.
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 17:54
Revo,

wat denk jij van Gustavo Colman? Ik heb hem zaterdag aan het werk gezien en ondanks het belabberde niveau van de wedstrijd zag ik hem een paar goeie dingen doen waaruit klasse en voetbalintelligentie bleek, dieptepasses met beide voeten, goed wegdraaien van tegenstanders, niet te beroerd om de bal te veroveren.

Ik kwam trouwens Hans van der Zee tegen bij het stadion. Misschien voor Colman? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij een andere speler dan Colman komt scouten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 20:12
Thomas

Citaat:
FC Twente heeft concurrentie voor Ofoe
04/12/2007 08:43

FC Twente heeft het oog laten vallen op de Belg Vadis Odjida Ofoe van Anderlecht. De achttienjarige verdediger staat al geruime tijd te boek als een groot talent bij de Brusselse topclub, maar krijgt amper speeltijd in het eerste elftal.

Dat is ook de reden dat hij twijfelt om zijn aan het einde van dit seizoen aflopende contract te verlengen. Volgens Belgische media heeft Ofoe afgelopen weekeinde al een bezoek aan Enschede gebracht en de wedstrijd FC Twente-AZ bekeken.

Trainer Fred Rutten wil alleen kwijt dat de speler bij Twente op de scoutingslijst staat. De Enschedeërs hebben bij het aantrekken van Ofoe, die slechts een opleidingsvergoeding hoeft te kosten, concurrentie van Hamburger SV en Standard Luik.


VI.nl

There's a lot of fuss about this kid. Iets voor Ajax, Revo?

Zoals D-skilled ook al zei, groot talent. Een vriend van me is een groot Anderlechtfan en die heeft het al jaren over deze jongen. Hij wordt al vaak de nieuwe Kompany genoemd, dat is hij in potentie wel. Vadis is er echter nog niet, die moet zich doorontwikkelen dat is het allerbelangrijkste voor de komende jaren.
Het beleid bij Anderlecht is net zoals bij de andere linies dat men vooral de voorkeur gaf aan aankopen boven jeugd. Mbo Mpenza mocht bijvoorbeeld blijven ten koste van Lamah, Max von Schleebrugge en een hele hoop andere middelmaat (Juhasz, ...) kregen de voorkeur boven Vadis. Vadis speelde overgens wel afgelopen wedstrijd (invalbeurt dacht ik). De vraag is nu waar Vadis voor kiest. Het gerucht gaat al een tijdje dat veel clubs er al met hem uit zijn omdat hij aan het einde van dit seizoen transfervrij is. Standaard Luik (die met Mbokani vorig jaar al zo'n grap met Anderlecht uithaalde) en Hamburger SV werden al met hem gelinkt. Ik ben benieuwd waar deze jongen voor kiest er zijn drie keuzes die hij kan maken.
1. hij kan de situatie bij Anderlecht afwachten en daar blijven met de hoop om straks wel speeltijd te krijgen
2. hij kan gaan voor z'n snelle ontwikkeling en dan kan hij naar een club als Twente waar een basisplek niet ver weg is
3. hij kan naar een grotere club zoals Hamburger SV waar hij ook zal moeten wachten maar waar het niveau hoger ligt.

D-skilled
Citaat:
Marek Suchy is niet echt veel. Het is wel een goede, felle mandekker. Er lopen betere verdedigers rond in Brazilie voor een goede prijs.



Je moet Suchy dan ook gebruiken als rechtsback, centraal is een acceptabele verdediger maar zijn er inderdaad betere opties. Als rechtsback heeft hij de nodige wendbaarheid,durf en inzicht om offensief wat toe te voegen. Defensief is hij capabel genoeg voor de rechtsback plek.

Thomas

[code">Ik vraag me af of Lamah wel een echte spits is en of Anderlecht zo'n speler nodig heeft. Wat denk jij?

Misschien heeft Anderlecht interesse in spelers als Mitea, Rommedahl en Ogararu en is er een ruil mogelijk?[/code">

Ik zie Mitea terugkeren naar Roemenie eerlijkgezegd. Maar dat pas als z'n contract is afgelopen. Anderlecht heeft op rechtsback de Pool Wasilewski lopen. Rommedahl is een aankoop van Van Geel, die zal sowieso niet vertrekken. Het probleem met it soort dingen is dat wanneer Anderlecht ook maar een beetje mocht twijfelen ze hem nooit zo snel zullen verkopen als Ajax interesse heeft. De kans op gezichtsverlies is groot en als Ajax interesse heeft is dat ook een soort kwaliteitsstempel die op z'n naam gedrukt wordt.

Pal

Citaat:
Revo,

wat denk jij van Gustavo Colman? Ik heb hem zaterdag aan het werk gezien en ondanks het belabberde niveau van de wedstrijd zag ik hem een paar goeie dingen doen waaruit klasse en voetbalintelligentie bleek, dieptepasses met beide voeten, goed wegdraaien van tegenstanders, niet te beroerd om de bal te veroveren.

Ik kwam trouwens Hans van der Zee tegen bij het stadion. Misschien voor Colman? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij een andere speler dan Colman komt scouten.


Hey Pal, is er nog zoiets als een GB forum? XD

Colman is zeker een leuke speler. Eerst had Anderlecht een gril om allerlei Argentijnen te halen en GB heeft dat een beetje nageaapt.
Maar die Quinteros is dus alweer vertrokken begrijp ik? Anyway Losada en Colman en dan is die laatste inderdaad de meest talentvolle. Sowieso van de hele GB selectie denk ik. Colman is tweebenig en heeft inzicht en dat zijn de twee kwaliteiten waarmee hij het spel bij GB verdeelt. Dat doet hij sowieso beter dan Daniel Cruz die iets meer nonchalanse in z'n spel heeft. Er werd over Colman gezegd dat hij straks met dit spel ook aan de bak zou kunnen in de Premiera Division. Misschien, maar daarvoor moet hij naar mijn mening toch nog wat meer laten zien. Scorend vermogen ontbreekt nog een beetje bij hem. Daarnaast moet hij het over een langere periode bewijzen. Evengoed kan hij straks zoals Coelho dat hogere trapje toch niet aan te kunnen. GB heeft hem lang onder contract liggen, goedkoop zal hij niet zijn. (3 Miljoen minimaal denk ik). Een speler om in de gaten te houden wat mij betreft.
Wat Van der Zee in het GB stadion doet, het kan goed dat ze hem bekijken (een andere speler van GB lijkt me onlogisch, hoewel Ajax in het verleden wel interesse heeft gehad in Pieter Jan Monteyne, de linksback), evengoed kan het iets te maken hebben met het samenwerkingsverband wat er nog ligt. Financieel zijn er geen banden meer maar er was nog wel iets van los vaste samenwerking tussen Ajax en GB als ik goed begrepen heb.
Tenslotte kan het ook een speler van de tegenpartij betreffen die gescout werd.

off topic: Arnoutovic speelde mee met Twente en deed dat lang niet slecht
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 20:47
Ja, er is nog een Germinal Beerschot forum. En nee, er is geen enkel samenwerkingsverband meer tussen Ajax en Germinal Beerschot dus daar zal Van der Zee niet voor gekomen zijn. De enige speler aan de kant van Bergen waar ik me interesse voor kan indenken is Dalmat, die zaterdag wel de pannen van het dak speelde, verreweg de beste man op het veld.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 21:51
Kan je wat vertellen over Dalmat, Pal?

@ Revo: Welke rol zou zo'n Vadis bij Ajax kunnen vervullen?

Jij en ik hebben ook wel eens gesproken over de spelerskennis van Van Geel. Zou hij zo'n Vadis kennen en zou Ajax goed geïnformeerd zijn over zijn situatie? Het is toch een talentvolle speler die transfervrij op te pikken is.
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 21:55
Citaat:
Kan je wat vertellen over Dalmat, Pal?


Weinig, behalve dat het een aanvallend ingestelde speler is en dat hij in een bar slechte wedstrijd de beste speler van het veld was. Op deze ene wedstrijd (en op 1 wedstrijd kan je nooit een speler beoordelen) lijkt hij me echter niets voor Ajax.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 14 dec 2007 13:17
Kijk eens, Revo:

Citaat:
Ajax, PSV en Sampdoria willen gesprek met Vadis

Anderlecht heeft de contractbesprekingen met Vadis opgestart, maar zijn manager schermt met interesse van nog een pak andere clubs. PSV, Ajax, Feyenoord, AZ en Heerenveen in Nederland en het Italiaanse Sampdoria Genoa willen een gesprek met de 18-jarige Gentenaar. Eerder gaven ook Twente, Hamburg en Standard aan met de verdediger te willen praten. 'Eigenlijk zijn ze allemaal geïnteresseerd', zegt Vadis' zaakwaarnemer Jos Eerdekens. 'Maar voorlopig praten we alleen met Anderlecht, dat blijft een goede piste. Pas na Nieuwjaar gaan we met die andere clubs om de tafel zitten. Het belangrijkste is dat Vadis kan spelen. Daarom niet elke wedstrijd, maar hij moet zich verder kunnen ontwikkelen.' (deg)


Sportwereld.be
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 12:42
Het zou top zijn als Ajax Vadis zou kunnen binnenhalen. Maar het zal heel heel moeilijk worden. Ik verwacht namelijk dat Ajax nog een meer ervaren verdediger aantrekt, waardoor de kans op speeltijd verkleint (Vadis wil vooral speeltijd). Tegelijkertijd vertrekt Heritinga waarschijnlijk wel.


Anderlecht wil een aantal spelers halen van Slavia Praag zo gaan de geruchten. Een daarvan is Marek Suchy die Anderlecht zou scouten voor zowel de rechtshalf als rechtsback. Als het aan mij ligt is Ajax Slavia te slim af. Al heeft Ajax voor Slaviaspelers natuurlijk enige glans verloren (Hoe Ajax Slavia ontving in Amsterdam is schandalig).


Dica zou dus uiteindelijk toch naar Middlesbrough gaan i.p.v. Benfica, maar daar mogen we blij om zijn. Dica is een egocentrische speler, gaat snel voor eigen succes etc. Type Sneijder, alleen stuk minder begaafd en al ouder. Zou me overgens niet verbazen als Ajax Lasse Schone haalt hoewel ik dat zelf zou betreuren.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 12:55
Citaat:
Het zou top zijn als Ajax Vadis zou kunnen binnenhalen. Maar het zal heel heel moeilijk worden. Ik verwacht namelijk dat Ajax nog een meer ervaren verdediger aantrekt, waardoor de kans op speeltijd verkleint (Vadis wil vooral speeltijd). Tegelijkertijd vertrekt Heritinga waarschijnlijk wel.

Je bedoelt in de zomer? Ik denk dat als Ajax Vadis wil binnen halen, ze in januari al toe moeten slaan. In transfervrije spelers en dus bijna risicoloze aankopen is er heel veel interesse. Dan zie ik zelfs een club als Milan zich wel wagen aan Vadis.

Is hij eigenlijk beter als verdediger of als middenvelder?


Citaat:
Anderlecht wil een aantal spelers halen van Slavia Praag zo gaan de geruchten. Een daarvan is Marek Suchy die Anderlecht zou scouten voor zowel de rechtshalf als rechtsback. Als het aan mij ligt is Ajax Slavia te slim af. Al heeft Ajax voor Slaviaspelers natuurlijk enige glans verloren (Hoe Ajax Slavia ontving in Amsterdam is schandalig).

Hoe is dat dan gegaan?

Citaat:
Zou me overgens niet verbazen als Ajax Lasse Schone haalt hoewel ik dat zelf zou betreuren.

Ik ken Schone niet goed genoeg. Waar zou hij tekort komen volgens jou?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Van Geel het ten opzichte van de supporters durft te maken om met Schone als de grote aankoop op de proppen te komen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 16:41
Citaat:
Je bedoelt in de zomer? Ik denk dat als Ajax Vadis wil binnen halen, ze in januari al toe moeten slaan.


Ik heb het over komende winter natuurlijk. Vadis wil speeltijd hebben daar gaat het om. Hij gaat niet bij Anderlecht weg omdat het salaris zo slecht is maar omdat hij weinig kans krijgt zich daar te ontwikkelen (hetzelfde punt als met Aisatti). Als je dan als Ajazijnde Vadis aantrekt en je zegt 'ópjouw positie hebben we Van Der Wiel en Heitinga' dan gaat zo iemand twijfelen. Een positie in de luwte heeft hij bij Anderlecht en heeft hij ook zo bij een club in een grotere competitie dan Ajax.
Vadis is vooral een centrale verdediger.

Citaat:
Hoe is dat dan gegaan?


Normaal ontvang je als club zijnde de hoge heren van de andere club. Heeft Ajax zo ongeveer niet gedaan.

Citaat:
Ik ken Schone niet goed genoeg. Waar zou hij tekort komen volgens jou?


Sja hoe zeg je dat, ik vind het typisch een te groot voor het servet te klein voor het tafellaken speler. Schone kan beter dan De Graafschap maar lijkt me absoluut geen Ajaxmateriaal daarvoor heeft op veel vlakken gewoon te weinig talent.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Van Geel het ten opzichte van de supporters durft te maken om met Schone als de grote aankoop op de proppen te komen.

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Van Geel het ten opzichte van de supporters durft te maken om met Schone als de grote aankoop op de proppen te komen.


Dan ken je Ajax niet: "We hebben nu op het middenveld twee aanvallende talenten die doorbreken (Van der heijden en DE Jong) waarin we alle vertrouwen hebben dus denken we dat zij in combinatie met Schone het vertrek van Sneijder op kunnen vangen"
Overgens is er bij Ajax ook nadrukkelijke interesse voor El Ahmadi, daar word ik ook niet vrolijk van.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 16:46
Hmm, ik ben toch wel gecharmeerd van El Ahmadi. En aangezien Van Geel vooral naar spelers uit Nederland lijkt te kijken, zou ik er zeker geen probleem mee hebben als het uiteindelijk El Ahmadi wordt.

Maar je denkt dus dat Heitinga in de winter al vertrekt?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 dec 2007 18:13
Hmm, El Ahmadi zou waarschijnlijk betekenen dat Defour niet komt. Daar zou ik niet blij van worden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 11:01
Bertje

Citaat:
Hmm, El Ahmadi zou waarschijnlijk betekenen dat Defour niet komt. Daar zou ik niet blij van worden.


Same here, beetje overschat die El Ahmadi. Feyenoord heeft overgens afgelopen zomer hem proberen te halen maar dat liep stuk op de vraagprijs.

Thomas

Citaat:
Hmm, ik ben toch wel gecharmeerd van El Ahmadi. En aangezien Van Geel vooral naar spelers uit Nederland lijkt te kijken, zou ik er zeker geen probleem mee hebben als het uiteindelijk El Ahmadi wordt.


Van der Zee heeft verscheidene malen bij Twente op de tribune gezeten dit seizoen. Hoogstwaarschijnlijk voor hem.

Citaat:
Maar je denkt dus dat Heitinga in de winter al vertrekt?


In de zomer als er een club komt die van de gading is voor Heitinga. Punt is dat je heel goed zal moeten communiceren naar Vadis hoe de vork in de steel zit (Vadis wil net zoals Aisatti speeltijd om zich te ontwikkelen). Wij weten zo ongeveer wel dat Heitinga ook wel eens kan vertekken, dat weten niet Ajax volgers vaak niet.



Heel onebtrouwbaar maar op voetbalzone staat dat Jonathan Soriano (spits van Espanyol) in belangstelling zou staan van enkele Nederlandse clubs.
Spaans jeugdinternational, centrumspits en contract tot 2009. Als het echt speelt zou een van die geinteresseerde clubs wel eens Ajax kunnen zijn
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.987.033 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Ga
Zoeken: