Auteur
|
Bericht
|
tommy

Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 14:22
|
|
Ze moeten er zeker voor knokken, dan is het zeker nog te doen, maar als ze echt kunnen en willen knokken en er zelf nog in geloven is nog maar af te wachten...
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 15:17
|
|
Heeft niks met wil of onwil om te knokken te maken. PSV is gewoon een stuk beter, stabieler en volwassener dan Ajax. Die ploeg is uitgegroeid en heeft niet de zwakke plekken die Ajax wel heeft. Dat verschil gaat zich ook uitdrukken in punten en dus wordt het gat alleen nog maar groter.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:13
|
|
PSV is sterk, maar zeker niet oppermachtig. Zeker is dat ze een enorm brede selectie hebben, maar ze moesten natuurlijk ook van veel minder ver komen als ons. Wij hebben spelers in de selecite waarmee geen een andere eredivisieclub iets mee zou willen doen, dat is bij PSV niet het geval. Maar ik geloof nooit dat zij alles zullen blijven winnen, ze spelen ronduit saai en geven hierbij afentoe ook kansen weg, wanneer ze met een 1-0 voorsprong met 11 man op hun eigen helfd positie kiezen en ze krijgen dat tegendoelpunt...
Ik denk dat de mannen uit eindhoven op deze manier zeker nog wel wat punten verliezen. je kan altijd blijven hopen Enganche, altijd. Zelfs al ziet ons voetbal er soms ook enorm slecht uit, zelfs al klinken de cijfers momenteel zo hard, zelfs al hebben we neit de selectie die PSV heeft, wij hebben veel individuele klasse op z'n tijd en daar meoten we dan maar op hopen, blijven hopen op een 3e ster.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:26
|
|
Laten we eerst maar eens afwachten hoe Lodeiro fungeert en hoe Sulejmani daarop reageert.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 14:20
|
|
Ik ben benieuwd of Ajax al een opvolger voor Van der Wiel gevonden heeft. Afgelopen winterstop schijnt Manchester City een bod van 10 miljoen te hebben uitgebracht. Dit is door Ajax afgewezen. Als hij een goed WK speelt wordt een vertrek van Van der Wiel alleen maar realistischer, zeker als er opnieuw geen CL gespeeld wordt.
Ik geloof niet dat er een jeugdspeler is die dat gat kan opvullen of wel?
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 14:25
|
|
Wellicht Van Rhijn over een tijdje.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 19:16
|
|
Ik vind zelf Kappelhof een redelijk talentvolle speler, nu wordt hij bij Jong Ajax nog vaak als centrale verdediger gebruikt maar met zijn snelheid en techniek kan hij veel beter tot zijn recht komen op rechts. Hij is eigenlijk een zelfde type speler als V.d. Wiel en ik denk dat hij nu eigenlijk al de back-up voor de rechtsback positie moet zijn, liever hem dan Ogararu in ieder geval.
Verder hoop ik dat V.d. Wiel nog jaren bij Ajax blijft voetballen. Hij kan nog zeer veel leren in Amsterdam en ik denk niet dat hij na dit seizoen al klaar is voor het buitenland.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 19:20
|
|
Hij is zeker nog niet klaar voor het buitenland, maar daar denkt hij waarschijlijk zelf anders over.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 12:40
|
|
Ach, hij geeft in een interview ook aan dat hij constanter is gaan spelen dit seizoen. Dat heb ik eigenlijk ook nog niet gezien.
Hij begon erg sterk aan het seizoen en heeft toch voor en na de winterstop een wedstrijd of 5 behoorlijk zwak staan verdedigen.
Sinds Feyenoord lijkt hij dat weer opgepakt te hebben en sindsdien speelt hij weer zoals we hem kennen.
Klaar voor het buitenland?? Nee, nog niet. Als ik hem was zou ik nog een jaar bij Ajax blijven en daarna naar een ploeg gaan waar ze opkomende backs gebruiken (als die hem willen), want vd Wiel is wel een van de beste aanvallende backs die er is (uiteraard de echte toppers als bijv. Dani Alves) daarbuiten laten).
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 16:56
|
|
Citaat: Ach, hij geeft in een interview ook aan dat hij constanter is gaan spelen dit seizoen. Dat heb ik eigenlijk ook nog niet gezien.
Hij begon erg sterk aan het seizoen en heeft toch voor en na de winterstop een wedstrijd of 5 behoorlijk zwak staan verdedigen.
Sinds Feyenoord lijkt hij dat weer opgepakt te hebben en sindsdien speelt hij weer zoals we hem kennen.
Klaar voor het buitenland?? Nee, nog niet. Als ik hem was zou ik nog een jaar bij Ajax blijven en daarna naar een ploeg gaan waar ze opkomende backs gebruiken (als die hem willen), want vd Wiel is wel een van de beste aanvallende backs die er is (uiteraard de echte toppers als bijv. Dani Alves) daarbuiten laten).
Ik vind dat Van der Wiel véél beter kan doseren als bijv. Dani Alves. Dani Alves stiert naar voren (net als Manolev) en hij heeft geen idee waar hij aan begint. Bij Van der Wiel heb je het idee dat hij zichzelf nog enigzins onder controle heeft.
Je zou bij Van der Wiel zeggen dat hij meer assists moet geven. Maar de meest logische oplossing zou zijn om hoge voorzetten te geven van de zijlijnen zodat iemand hem kan inkoppen, Greg gaat niet als een dwaas voorzetten geven, ze worden toch niet erin gekopt, wie zou dat moeten doen?
Verdedigend is hij ook goed, tegenstander voor zich houden, naar de zijlijn dwingen, tegenstander probeert er langs te komen en Van der Wiel (is snel en) hapt op het juiste moment toe.
Die koelbloedigheid hoe hij afrond is ook heerlijk!
Het lijkt te hard van stapel lopen, maar we hebben een wereld back in huis. Gewoon de onbetwiste rechtsback van het Nederlands elftal, en Nederland is gewoon één van de beste landen. Chelsea, Manchester United, Liverpool, AC Milan en Bayern München zouden blij zijn met zo'n rechtsback. Heb ook het idee dat Greg zich heel makkelijk en snel aanpast aan het niveau. De rechtsbacks van Duitsland, Engeland, Argentinie en Portugal zijn écht niet beter hoor!
|
Empulse

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 11:17
|
|
Citaat: Inter Milan boss Jose Mourinho and Arsenal boss Arsene Wenger are set to lock horns over Ajax’s 22-year-old right back Gregory Van der Wiel according to reports in the player’s homeland. Arsenal boss Arsene Wenger has been keen on the youngster for the last two years, however Inter Milan boss Jose Mourinho is considering options after reports linked Brazilian Maicon with a move away from the San Siro.
bron
Citaat: Already initiated contacts with the manager of the Dutch defender. Talent dell'Ajax plays on the right and costs 15 million: it also wants the City of Mancini
AMSTERDAM, February 19 - Not only Europe League. The two-day Dutch and assigned to Juve executives also continue a conversation - started a long time - which affects Gregory van der Wiel, talented defender dell'Ajax and national Bert van Marwijk. There have been contacts with Hakim Slimani, agent of the player, but in all likelihood the issue was also addressed in the traditional Christmas Eve dinner between their delegations. But we go step by step.
YOUNG The name of Van der Wiel is well known to Juve at least a couple of seasons, which is when the defender (who made his debut in the first team in 18 years, four seasons ago) has finally earned its stripes in the holder. The first was to follow the current DS Novara, Pasquale Sensitive, while manager of Juventus scout, gaining a great impression. After the change of guard at the top 007 of Juventus, was the successor of sensitivity, Renzo Castagnini to detect relationships and missions. In this sense it is important to stress what has been done in recent days to escape dell'Ajax the coach, Martin Jol: "Observers of Juve are always credited to our games since November." Well before then, that the draw of Europe League justify continuing missions in Amsterdam. During the same period a first call from Turin started towards Slimani, to communicate the interest of Juventus. Which incidentally should define the future of Martin Caceres, on loan from Barca.
FEATURES - Van der Wiel is defined by David Endt, dell'Ajax team manager: "Our best talent after Christian Eriksen." And when asked if have forgotten a certain Luis Suarez, the smile is indicative of Endt on his thinking. For him, Van der Wiel has really started a great career. Jol has set from outside right in the back four, but in the youth has always served as central. Ductility, as does the figure technique, is its strong point. These days, we said, Juve have continued the discussion, inquiring about's application, which would stand at fifteen million euros. Many, but it must be said that there is on Van der Wiel's going. Among the clubs who are monitoring very closely, there is certainly the Manchester City by Roberto Mancini, that is a rival in all important respects. Able to stand comparison with Juve from an economic standpoint, but also dell'appeal. Winning the race for Dutch defender therefore will not be easy, but Blanc-BettegaSecco are enrolled and will start, if not in pole position, surely one of the top positions.
bron
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:28
|
|
Citaat: Afgelopen winterstop schijnt Manchester City een bod van 10 miljoen te hebben uitgebracht.
Snap ik absoluut niet waarom je hem niet verkoopt, dan huur je Boulahrouz en behoud je gewoon Blind. Het je het verlies ook weggewerkt.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:39
|
|
Ach voor 10 miljoen moet je hem zeker niet verkopen. Voor zo'n moderne back legt een City straks 20 miljoen neer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:42
|
|
Hmmm, dat lijkt me overdreven, maar wie weet. Ik denk 15 miljoen euro na een redelijk WK.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:51
|
|
Maar het is City hé, die betalen ook 20 miljoen voor de Jong en een salaris van 6? miljoen per jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:57
|
|
Dat wel, maar De Jong had er al een paar jaar Bundesliga opzitten. Dat scheelt dan ook een paar miljoen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:03
|
|
Als er een club 15 miljoen euro voor V.d. Wiel bied moet Ajax hem dezelfde dag nog inpakken en opsturen. Zet Kappelhof maar op de rechtsback positie, die is niet veel minder dan V.d. Wiel toen die voor het eerst een basisplaats kreeg. Ajax kan dan ook Van Rhijn bij de selectie opnemen als back-up.
|
Crouch89

Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:19
|
|
Vind ik ook, vd Wiel is de beste verdediger. Maar ook het best te vervangen. Blind blinkt wekelijks uit op die positie, ook hebben we Bruno Silva en jeugd die op die positie kan voetballen.
Kortom, voor een goed bedrag moeten ze hem weg doen. Ook als is het een belangrijke speler voor Ajax. Heb liever dat vd Wiel weg gaat voor een hoop geld, dan dat bijvoorbeeld Vertonghen weg gaat.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:20
|
|
Als je van der Wiel nu verkoopt kun je weer opnieuw beginnen met bouwen aan een verdediging. Zo word je dus nooit kampioen he.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:21
|
|
Citaat: Maar het is City hé, die betalen ook 20 miljoen voor de Jong en een salaris van 6? miljoen per jaar.
8 Miljoen per jaar.
Ik zie van de huidige basis elf bij Ajax Van der Wiel overigens als misschien wel dé speler die de minste moeite zou hebben om bij een topclub mee te draaien. Vreemd dat sommige mensen zo'n talentvolle jongen blijkbaar zouden inruilen tegen een speler die constant geblesseerd is en/of een speler die een paar potjes leuk heeft gespeeld bij FC Groningen.
Kappelhof lijkt mij overigens te beperkt voor Ajax 1.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:24
|
|
Citaat: Kappelhof lijkt mij overigens te beperkt voor Ajax 1.
Kappelhof vind ik op dit moment niet minder kwaliteit hebben dan V.d. Wiel op zijn leeftijd en toen die voor het eerste een basisplaats bij Ajax kreeg.
V.d. Wiel is een goede moderne rechtsback die ik een redelijke kans geef om te slagen bij een topclub maar hij is redelijk makkelijk te vervangen door Kappelhof en Van Rhijn en is niet iemand die Ajax draagt. 15 miljoen is veel geld en daarom zou ik er geen seconde te lang over nadenken.
|
Empulse

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:26
|
|
Citaat: Maar het is City hé, die betalen ook 20 miljoen voor de Jong en een salaris van 6? miljoen per jaar.
8 Miljoen per jaar.
Ik zie van de huidige basis elf bij Ajax Van der Wiel overigens als misschien wel dé speler die de minste moeite zou hebben om bij een topclub mee te draaien. Vreemd dat sommige mensen zo'n talentvolle jongen blijkbaar zouden inruilen tegen een speler die constant geblesseerd is en/of een speler die een paar potjes leuk heeft gespeeld bij FC Groningen.
Kappelhof lijkt mij overigens te beperkt voor Ajax 1.
Dat dacht ik ook precies. Daarnaast komt Kappelhof net kijken. Van der Wiel heeft al aardig wat ervaring opgedaan en ik vind hem persoonlijk erg sterk, al moet het verdedigen voor de goal echt sterker.
Door altijd maar te verkopen kun je blijven bouwen. Ik ben alleen bang dat Van der Wiel vertrekt als we ons niet voor CL plaatsen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:28
|
|
Citaat: Door altijd maar te verkopen kun je blijven bouwen. Ik ben alleen bang dat Van der Wiel vertrekt als we ons niet voor CL plaatsen.
Ajax kan het zich niet permiteren om absurde bedragen als 15 miljoen voor een speler als V.d. Wiel af te slaan. Laat jongens die veel kunnen opleveren als V.d. Wiel, Emanuelson, Suarez en Stekelenburg vertrekken en leg hun vervangers voor 5 seizoenen vast. Dan kan je gaan opbouwen zonder dat ze snel weer in de financiele problemen zal komen.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:31
|
|
Zo denk je altijd hé. Volgens mij zijn we al zo'n 5 jaar aan het opbouwen.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:31
|
|
Ik denk als van der Wiel een goed W.K speelt dat die weg is. Of Ajax C.L speelt of niet. Goede rechtsbacks liggen nou eenmaal niet voor het oprapen binnen de markt. Verder zal van der Wiel ook niet al te duur in vergelijking met andere spelers. Het liefst zou ik deze speler nog een lange tijd in het Ajax-shirt zien spelen, maar dat is niet realistisch.
|