Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Gregory van der Wiel
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Gregory van der Wiel
Maker: 343Bekeken: 86434
Status: InactiefBerichten: 1595
+ Nieuw bericht <<<   <   53  |  54  |  55  |  56  |  57  |  58  |  59  |  60  |  61   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 23:05
Een rechtsback hoeft helemaal geen superverdediger te zijn. Kijk maar naar Alves: die kan niet verdedigen, maar die bestrijkt wel de gehele rechterflank bij Barcelona.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 23:48
Citaat:
Een rechtsback hoeft helemaal geen superverdediger te zijn. Kijk maar naar Alves: die kan niet verdedigen, maar die bestrijkt wel de gehele rechterflank bij Barcelona.


Ja maar dan moet de rechtsback de linksbuiten wel een hele wedstrijd bezig kunnen houden en ook nog af en toe gevaar stichten met een "goede" voorzet.

Het liefst heb ik dan een type Trabelsi, een speler die beide kwaliteiten heeft. Van der Wiel is eigenlijk een hele goede rechtsback en heeft zowel aanvallend als verdedigend zijn kwaliteiten, alleen zijn lakse en nonchalante houding en acties bederven vaak de pret.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 12:13
Ik vond zijn fout nog niet eens het ergste gister. .

Dat was weer een typisch voorbeeld van een onderontwikkeld linkerbeen en zo'n fout zou elke Ajacied uit de basisopstelling kunnen maken. Dat is op zich al een trieste constatering..

Wat ik erger vind is zijn structurele poging om de buitenspelval te verknallen. Hij heeft als rechtsback de achterste lijn voor zich, maar hij weet het steeds te presteren om tegenstanders net aan buitenspel te zetten. Door vd Wiel is het steeds kantje boord en dat is voor een rechtsback uitermate slecht. Centrale verdedigers zien niet wat er achter hen gebeurt. Daardoor hebben de backs een belangrijke rol in de buitenspelval. Het vreemde is dat het vaak de backs zijn die in de fout gaan, zo ook greggyboy
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 09:16
Van der Wiel: 'Ik wil zó graag kampioen worden met Ajax'
Dinsdag, 22 maart 2011 om 08:34
Ajax verloor zondag met 3-2 bij ADO Den Haag en heeft nu zes punten minder dan koploper PSV, dat bovendien een beter doelsaldo heeft en FC Twente nog ziet volgen. Het landskampioenschap lijkt er niet meer in te zitten voor Ajax, maar Gregory van der Wiel weigert om de handdoek in de ring te gooien. “Pas wanneer een ander team met die schaal in de handen staat, zeg ik dat er voor ons geen kans op de landstitel meer is”, zei de international tegenover NUSport.

Van der Wiel concludeerde wel dat Ajax het zichzelf ‘heel erg moeilijk’ heeft gemaakt. “Maar ik leg me er niet bij neer en ga door tot de laatste wedstrijd”, zei de back, die Ajax niet wil verlaten voordat hij kampioen is geworden: “Zo zie ik dat wel voor me. In de jeugd werden we elk jaar kampioen, maar bij het eerste lukt het maar niet. Dat knaagt aan me. Ik wil zó graag kampioen worden met Ajax. Dat staat voor mij op één. Ook volgend seizoen, ja. Maar voor elke voetballer geldt dat je tegen je droomclub geen ‘nee’ kunt zeggen. Jij noemt Barcelona, dat is inderdaad zo’n club."

Ook Liverpool is een grote club, maar Van der Wiel zou niet dezelfde keuze hebben gemaakt als Luis Suárez in januari: "Nee, dat had ik niet gedaan. Middenin het seizoen ligt het ook anders, vind ik. We zijn vanaf het begin van het seizoen aan iets bezig met zijn allen en als je in de winterstop vertrekt, laat je de club toch een beetje in de steek. Als ik aan iets begin wil ik het ook afmaken. Maar ik begrijp het van Suárez wel hoor. Hij speelde bij Ajax al twee jaar op zijn top en voor hem was het tijd voor een nieuwe stap."

voetbalzone.nl

Op zich een mooi interview waarin hij aangeeft perse kampioen met Ajax te willen worden en dus ook niet zomaar weggaat deze zomer.

Aan de andere kant denk ik, als je zo graag kampioen wil worden waarom sta je dan als een lapzwans te spelen?
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 09:28
Hij speelt inderdaad als een natte krant. Deze jongen heeft zichtbaar rust nodig.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 14:28
Inderdaad, pas als hij goed tot rust komt in de zomerstop dan kan hij mits hij nog bij ons is (ga uit van wel, wie wil hem nou) echt van toepassing worden. Als Ajax deze spelerskern behoud (op een paar na) en een paar goede aankopen doet in elke linie, dan hebben wij een grote kans op de titel volgend jaar.
ajaxsupp


Geregistreerd: 22-03-2011
Forum berichten: 4
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 20:56
Ik vind van de Wiel de beste die er tussenloopt! Contract voor het leven zou ik zeggen!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 23:54
Citaat:
Ik vind van de Wiel de beste die er tussenloopt! Contract voor het leven zou ik zeggen!


Kun je onderbouwen waarom je van der Wiel de beste vindt?
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 24 maa 2011 16:31
Haha, het bericht dat De Vrij zichzelf nog wel bij Barcelona ziet spelen.. Van Der Wiel zal daar niet komen, De Vrij al helemaal niet en dat is niet omdat Alves net zijn contract heeft verlengd.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 24 maa 2011 16:54
Ik moet altijd lachen om zulk soort berichten.

Leonardo zou ook zo maar naar Barcelona kunnen zei die. Sulejmani zou Messi opvolgen als Europees/wereldspeler van het jaar. Sommige spelers moeten eens een keer echt in de spiegel kijken voor ze zulke uitspraken doen.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 14:29
De Telegraaf lult weer eens uit z'n nek:

Citaat:
@Gvanderwiel Gregory van der Wiel
Weer eens de telegraaf enz corrigeren.. Ik ben NIET vermoeid, voel me topfit! En ben nog lang niet met mn hoofd bij vakantie!
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 03-03-2011
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 18:23
Citaat:
Chelsea wil VdW, VdW wil Chelsea
Gregory van der Wiel is bij Chelsea de beoogde opvolger van de Portugese rechtsback José Bosingwa, die op de nominatie staat om te vertrekken. Volgens zaakwaarnemer Hakim Slimani heeft Van der Wiel wel trek in een overstap naar Londen. Dat schrijft het Engelse dagblad The Sun vandaag.

De geboren Amsterdammer, die al op zijn zevende bij Ajax aansloot en sindsdien alleen een tussenstop bij satellietclub Haarlem kende, heeft volgens zijn zaakwaarnemer al te kennen gegeven zelf ook een voorkeur te hebben voor de ploeg van eigenaar Roman Abramovich.

Toch zou zijn pupil nog niet met een overgang bezig zijn. "Op het moment speelt hij nog voor Ajax. Met de Amsterdammers vecht hij, met nog vier wedstrijden te gaan, volop voor het kampioenschap. We zullen proberen deze zomer een overgang te bewerkstelligen. Die opening kan worden gemaakt als Jose Bosingwa vertrekt bij Chelsea", aldus Slimani.


Aldus SpitsNieuws.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 18:30
Minimaal 15 miljoen pakken.
Hij is niet te houden lijkt me.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 03-03-2011
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 18:49
Zie nu dat op de voorpagina dit nieuws ook al stond. Mijn fout.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 18:57
Twitter Greg gaat echt wel voor het grote geld, kan je van opaan. Dacht eigenlijk dat we hem dit seizoen niet meer bij ons zouden zien spelen, volgend seizoen issie op zeker weg. WEl jammer want met een goed ingespeeld team is hij wel een topper.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 18:59
Is niet erg hoor, X-Chasing-X, je kan het hier ook gewoon plaatsen/linken om de discussie te openen. Minimaal inzetten op 20 miljoen, ondanks zijn mindere periode dit seizoen. Backs met zijn talent zijn nu eenmaal zeer zeldzaam.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 19:52
Klopt, 20 miljoen is misschien wat overdreven maar niet voor minder als 17 miljoen. Goede en jonge backs zijn er haast niet te vinden en nog minder die zich al op Europees niveau bewezen hebben.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 20:26
Daarom, ik kan niemand bedenken uit die leeftijdscategorie met dezelfde mogelijkheden.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 20:41
De enige die ik in de buurt zie komen is Fabio Contrao, maar die wordt dan ook niet voor niets begeerd door half Europa.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Di 12 apr 2011 20:56
Citaat:
De enige die ik in de buurt zie komen is Fabio Contrao, maar die wordt dan ook niet voor niets begeerd door half Europa.

Fábio Coentrão, die vind ik al een stuk verder als Gregory hoor. Ze zijn trouwens wel nagenoeg even oud, scheelt maar 1 maand.
Gestopt
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 apr 2011 21:05
Citaat:
De enige die ik in de buurt zie komen is Fabio Contrao, maar die wordt dan ook niet voor niets begeerd door half Europa.

Fábio Coentrão, die vind ik al een stuk verder als Gregory hoor. Ze zijn trouwens wel nagenoeg even oud, scheelt maar 1 maand.
Verdedigend vind ik hem niet altijd even goed, maar hij is inderdaad wel wat verder als Greg. Dat bedoelde ik eigenlijk ook, vreemd dat ik het tegenovergestelde typte.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 16:50
Net als met El Hamdaoui...opgedonderd met deze speler. Wanprestatie op wanprestatie op wanprestatie. Was weer de zwakste van het veld (samen met El Hamdaoui)
Seduction


Geregistreerd: 26-01-2009
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 16:55
En dom blijven zeiken op de scheids terwijl je al geel op zak hebt. Had zomaar rood kunnen krijgen. Onprofessioneel en een hopeloze mentaliteit. Grote strik er omheen en oprotten.

Hij zit allang met zijn gedachten bij een andere club.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 08:36
Bij elk redelijk bod laten gaan. Vorig jaar speelde hij echt goed, maar dit jaar vind ik hem echt matig. Wordt elke keer weer afgeschoven op het WK, maar dat is natuurlijk wel heel makkelijk. Hopen dat Chelsea of een andere grote club hem voor 15 miljoen wilt hebben.
chrisje110


Geregistreerd: 28-03-2010
Forum berichten: 267
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 apr 2011 19:19
http://www.vi.nl/Nieuws-item/199108/Bay ... r-Wiel.htm

Heerlijk nieuws, transfersom misschien wat laag maar ik heb blij dat we hem nog voor 10miljoen hebben kunnnen dumpen. Die jongen heeft echt een serieus rampseizoen gehad en voor deze 10miljoen kunnen we eens gaan kijken naar een prima spits (Huntelaar anyone ?)

All in all good news
Bedankt voor de bewezen diensen Greg en tot ziens :mrgreen:
+ Nieuw bericht <<<   <   53  |  54  |  55  |  56  |  57  |  58  |  59  |  60  |  61   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.005.573 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Gregory van der Wiel
Ga
Zoeken: