Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax' C & D elftallen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax' C & D elftallen
Maker: D_skilledBekeken: 82011
Status: InactiefBerichten: 527
+ Nieuw bericht <<<   <   8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
cvita20


Geregistreerd: 16-08-2009
Forum berichten: 4
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 13 dec 2009 12:14
Camps uit C2 is een talent. Goede middenvelder, ookal speelt die liever in verdediging. Jammer genoeg is die beetje klein maar het is zeker een talent en zie hem later daarom denk ik ook in Ajax1.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 13 dec 2009 12:23
Vind altijd moeilijk om te zeggen om als 13/14 jarige te zeggen om hij het eerste zal halen. Je weet nooit hoe een speler zich zal doorontwikkelen of misschien stopt de ontwikkeling al snel bij een speler. Het is dus altijd afwachten hoe een speler zich ontwikkeld.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 dec 2009 16:09
Citaat:
Camps uit C2 is een talent. Goede middenvelder, ookal speelt die liever in verdediging. Jammer genoeg is die beetje klein maar het is zeker een talent en zie hem later daarom denk ik ook in Ajax1.


Waarom vind je Camps een groot talent? Heb je veel wedstrijden gezien, waarom valt hij op en blinkt hij uit. Om nu al te zeggen dat hij Ajax 1 gaat halen, is erg vroeg.

Ik heb altijd het vertrouwen gehad in Dylan Nieuwenhuys, die elk jaar een categorie hoger speelde, maar dit jaar zit hij in C1 bij zijn leeftijdsgenoten en ook daar moet hij zich elke week bewijzen, de weg naar Ajax 1 is nog erg lang.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 dec 2009 16:48
Eline, wie vind jij de grotere talenten in de jeugdopleiding bij Ajax, behalve Dylan Nieuwenhuys.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 dec 2009 18:42
Citaat:
Eline, wie vind jij de grotere talenten in de jeugdopleiding bij Ajax, behalve Dylan Nieuwenhuys.


Lesly de Sa, rechtsbuiten bij B1, of linksbuiten. Heeft gewoon geweldige versnelling, en daarbuiten ook nog een goede actie. Ik moet zeggen, soms mag zijn voorzet, met name vanaf de linksbuitenpositie wel iets beter, maar aan de andere kant, hoeveel voorzetten komen van C.Ronaldo aan? Alles kan beter natuurlijk. En plus vind ik zijn mentaliteit gewoon goed, doet normaal, ook buiten het veld.
Ouasim Bouy, need I say more?
Fabian Sporkslede, ook B1. Een hele complete verdediger, tweebenig.

Van Ajax B2 vind ik Abdel el Hasnaoui erg goed, maar die jongen is fysiek niet zo sterk, hoewel hij niet bang oid is. Hij is een linksbenige middenvelder en kan erg goed tempo versnellen, maar heeft ook nog eens een prachtige techniek. Gewoon een mooie voetballer om naar te kijken.

Stan Bijl, keeper van C1. Een jongen die behalve goed kan keepen ook een hele goede mentaliteit heeft, geeft altijd 200%. Iets wat bij vele Ajax-jongens nog wel eens ontbreekt.

Javairo Dilrosun, een 10 of linksbuiten. Eerste jaars in D2. Ik moet zeggen, deze jongen heb ik alleen op filmpjes gezien en van 'horen zeggen'. Maar dat zijn echt veel positieve geluiden.

Of ze allemaal het eerste gaan halen dat is onbekend, het hangt van zoveel factoren af. Maar ik heb ergens eerder wel eens geschreven, Danzell Gravenberch heeft enorm veel talent, maar daar ontbreekt nog de nodige mentaliteit en bij jongens als Fabian, Ouasim, Lesly, Stan en ook Dylan, die hebben een goede mentaliteit. Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij niet doorbreekt. Ik ken Leandro Bacuna uit mijn jeugd en die jongen miste ook nog het laatste beetje mentaliteit maar heeft dat in een jaar geleerd in Jong Groningen en kijk waar hij nu staat met zijn 18 jaar.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 10:01
Ik ken alleen de eerste drie spelers die je op noemt, Eline.

De wedstrijden die ik heb gezien op de toekomst, speelde de Sa altijd aan de rechterkant. Heeft zoals jij zegt een goede actie buitenom, maar mag soms wel is meer voor eigen succes gaan, in plaats van de voorzet te geven. Verder zal die volgend jaar wel in de A1 spelen.

Bouy heeft natuurlijk een gouden linkerbeen, maar moet sneller proberen te handelen in de duels. Het is alleen maar goed dat die al wat vaker met de A1 mee doet spelen, al komt dat ook door blessures bij de middenvelders van de A1. Hij moet wel wat vaker met zijn rechterbeen durven te doen.

Sporkslede vind ik de laaste tijd wat stil staan in zijn ontwikkeling en is voorbij gestreefd door Denswil. Denswil is ook meer een verdediger dan Sporkslede. Het voordeel van Sporkslede is dan weer dat die op meerdere posities uit de voeten kan in de verdediging.

Verder kunnen mijn in de B1 wel Klaassen, Fennich en Schenk mijn wel bekoren.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 14:19
Ik heb Denswil nu twee keer zien spelen en wat een beest is dat. Echt een groot talent.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 14:24
Wie kon je nog meer bekoren?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 14:30
Bouy deed maar één keer mee. Talentvolle jongen, maar wist die wedstrijd niet echt zijn stempel te drukken. Zou ik wel vaker aan het werk willen zien.

Verder had Bartels wel wat. Klaassen heb ik in totaal zo'n 10 minuten aan het werk gezien, dus daar heb ik me ook niet echt een mening over kunnen vormen. Sporkslede is weer typisch zo'n stijlvolle Ajax-verdediger, maar gaat als centrumverdediger de top niet halen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 14:40
Boilesen is erbij gekomen. Ook een linkspoot. Boilesen - Denswil over een paar jaar het nieuwe centrum? Twee linkspoten. Niet ideaal, maar het kan wel. Sporkslede heeft genoeg toekomst. Is tweebenig en kan overal achterin uit de voeten. Hij doet me wel denken aan de (opgebloeide) Tiendalli die momenteel furore maakt bij FC Twente. Zo'n verdediger is het wel. Wordt geen top, maar wel geschikt voor het niveau daaronder.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 15:00
Ken Boilesen niet. Kan daar dus geen oordeel over vellen.

Denswil vond ik in ieder geval erg indrukwekkend. Samen met Jozefzoon en Castillion op dit moment het grootste talent van Ajax in de hogere elftallen, voor wat ik heb gezien.
c3fan


Geregistreerd: 07-10-2008
Forum berichten: 11
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 15:23
De nr 11 van Ajax C1 in de wedstrijd tegen AZ C1 had een paar uitdtekende acties in huis. Aan hem was het verlies niet te wijten!
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 13:27
Met nr. 11 bedoel je Ricardo Kishna. Overigens is het verlies nooit niet te wijten aan één persoon. Je verliest met het hele team, dus ook met Ricardo. Wat wel zo is, is dat hij vrij goed is en dat ook zeker liet zien tegen AZ.

Wat ik mis bij Ajax C1 is soms de drive om te winnen, en op het middenveld zijn ze fysiek niet sterk (ze spelen veel met Django, Dylan, Joran en dan heb je ook nog Danny). Allemaal kleine jongens. Dat is niet erg, want talent komt er vanzelf uit alleen soms in belangrijke wedstrijden zoals tegen AZ zou ik soms Sheraldo of Tom op het middenveld neerzetten. Die brengen fysiek wat meer mee. Ook vond ik afgelopen keer Joey niet erg goed, hij is niet zo bewegelijk wat Gaviër juist wel heeft. Maar goed, het gaat om het spelers opleiden en ik vind het echt niet erg dat C1 een keer op zn nummer wordt gezet. Ook bij Ajax moet je leren omgaan met verliezen, dat is wat deze jongens nog niet veel hebben gedaan en daar word je alleen maar beter van.

Wel heeft C1 de pech dat ze gewoon kampen met enorm veel blessures. Kenny tijd geblesseerd geweest, Arnoud volgens mij het hele seizoen al. Danny, Queensy, Daoud zijn ook geblesseerd, Gaviër kon ik tegen AZ ook niet vinden en volgens mij had Tom ook een periode niet meegedaan. Dit is overigens wel vrij herkenbaar voor C-ers. Vorig jaar hadden de C-ers precies hetzelfde probleem.
c3fan


Geregistreerd: 07-10-2008
Forum berichten: 11
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 18:54
Moet er dan niet eens naar het trainingsschema of inhoud van de trainingen gekeken worden als er ieder jaar zoveel blessures zijn? Dat lijkt dan toch niet toevallig.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 feb 2010 13:47
Citaat:
Moet er dan niet eens naar het trainingsschema of inhoud van de trainingen gekeken worden als er ieder jaar zoveel blessures zijn? Dat lijkt dan toch niet toevallig.


Nee, ik train de C1 van mijn eigen club en wij hebben met precies hetzelfde te maken. Jongens van die leeftijd zitten gewoon in de groei, groeien ineens heel hard en krijgen dan last van hun pezen, spieren, zijn blessuregevoeliger. Kan je niks aan veranderen. Enige wat Ajax dus slim doet is rust geven en een brede selectie hebben bij beide ploegen (17 of 18 spelers geloof ik).
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 18:53
Timothy Fosuh Mensah gaat per direct naar de C2 en dat als eertse jaars D pupil (hij komt uit de D1)
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 19:13
Citaat:
Timothy Fosuh Mensah gaat per direct naar de C2 en dat als eertse jaars D pupil (hij komt uit de D1)


Hij speelde al mee met de C2 laatst omdat Terry Lartey met de C1 meespeelde. Zou dus best kunnen dat ze Terry doorschuiven naar de C1 vanwege alle blessures.
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 19:16
Citaat:
Timothy Fosuh Mensah gaat per direct naar de C2 en dat als eertse jaars D pupil (hij komt uit de D1)


Hij speelde al mee met de C2 laatst omdat Terry Lartey met de C1 meespeelde. Zou dus best kunnen dat ze Terry doorschuiven naar de C1 vanwege alle blessures.
Klopt hij is nu definitief over en is goed voor zijn ontwikkeling, hij kan het aan
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 20:34
Timothy Fosuh Mensah speelt toch bij de D1 op meerdere posities in de as van het veld. Op welke positie zou die bij de C2 komen te voetballen?
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 20:57
Citaat:
Timothy Fosuh Mensah speelt toch bij de D1 op meerdere posities in de as van het veld. Op welke positie zou die bij de C2 komen te voetballen?


Gee idee, hij speelde in de D1, veel laatste man, vooorstopper. Ik verwacht persoonlijk op het middenveld of op 4.
MV


Geregistreerd: 08-05-2009
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 maa 2010 17:48
schuift er nu ook een speler van de D2 door naar de D1? de D1 had maar 13 spelers, nu dus nog maar 12
Teun van Zweden, Ramiz Zerouki of Carel Eiting?
of is spelen in een hogere leeftijdscategorie op die leeftijd te zwaar?
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Di 2 maa 2010 17:58
Citaat:
schuift er nu ook een speler van de D2 door naar de D1? de D1 had maar 13 spelers, nu dus nog maar 12
Teun van Zweden, Ramiz Zerouki of Carel Eiting?
of is spelen in een hogere leeftijdscategorie op die leeftijd te zwaar?


Teun van Zweeden speelt het hele seizoen al regelmatig mee met D1. Dus hij zal wel doorgeschoven worden. Is ook al een tweede jaars D-pupil in tegenstelling tot Zerrouki en Eiting.
Oscarito


Geregistreerd: 24-12-2007
Forum berichten: 435
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 11:03
Wat vinden de vaste volgers van de Ajax-jeugd van Sheraldo Becker? Goed, slecht, matig of waardeloos?
Ben benieuwd wat jullie van hem vinden! Tevens of jullie hem een toekomst dichten bij Ajax, oftewel of het potentieel Ajax-1 materiaal is.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 15:01
Citaat:
Wat vinden de vaste volgers van de Ajax-jeugd van Sheraldo Becker? Goed, slecht, matig of waardeloos?
Ben benieuwd wat jullie van hem vinden! Tevens of jullie hem een toekomst dichten bij Ajax, oftewel of het potentieel Ajax-1 materiaal is.


Ik vind Becker een speler met veel mogelijkheden. Erg snel, heeft een actie, kan scoren en is aardig tweebenig. Natuurlijk zal hij wel wat constanter moeten worden, maar dat is inherent aan zijn leeftijd.

Opvallend is trouwens dat doelman Xavier Mous volgend jaar weer terugkeert naar Ajax (B2). Hij heeft zich in een jaar tijd bij Haarlem waarschijnlijk zeer goed ontwikkeld, want andere clubs (AZ en ADO) wilden hem ook hebben. Voor de nieuwe C1 ('96) komen in elk geval drie nieuwe spelers: Yannick Hoogeboom, Sten Admiraal (Haarlem) en Sem Witteveen (AFC).
c3fan


Geregistreerd: 07-10-2008
Forum berichten: 11
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 18:54
Ja, leuke speler, maar niet echt de top volgens mij, speelt ook niet in Nl elftal dacht ik.
+ Nieuw bericht <<<   <   8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.004.764 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax' C & D elftallen
Ga
Zoeken: