Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax' C & D elftallen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax' C & D elftallen
Maker: D_skilledBekeken: 81988
Status: InactiefBerichten: 527
+ Nieuw bericht <<<   <   12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Ozil 89


Geregistreerd: 24-02-2011
Forum berichten: 34
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 maa 2011 22:42
Vind je zelfs gino dekkers niks d_skilled ?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 maa 2011 22:50
Ik had het over de vleugelspelers in de C1.

Gino vind ik trouwens top.
Ozil 89


Geregistreerd: 24-02-2011
Forum berichten: 34
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 maa 2011 23:05
Oh ok ,ik dacht dat hij een buitenspeler was, op de 2 laatste samenvattingen die ik heb gezien op het toekomstjournaal leek hij links en rechts buiten te staan daarom, maar hij maakten om mij in ieder geval een erg goede indruk.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 maa 2011 23:31
Klopt, hij speelt momenteel links- en rechtsbuiten. Doet het voortreffelijk.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 14:25
We hebben het dit seizoen nog niet echt vaak over de C1 gehad. Ik heb ze vandaag tegen AZ C1 met 3-4 zien verliezen.

De C1 kwam snel op achterstand uit een voorzet vanaf de rechterkant op de excellerende spits van AZ, die de voorzet overtuigend tegen de touwen kopte. Binnen een minuut kwam Ajax op gelijke hoogte na een lage voorzet van Sem Witteveen die het doel plots inzeilde. De 2-1 volgde daarop. Ajax leek na pakweg 20 min. de wedstrijd onder controle te hebben en AZ bij de strot te grijpen, ware het niet dat de afronding te wensen overliet. Zat geen overtuiging in. Ajax verzuimde uit te lopen en AZ kwam terug in de wedstrijd na een verdwaalde voorzet die onverwachts het doel inplofte. In de eerste helft was AZ vooral reactief aan het spelen.

In de tweede helft begon AZ meer te drukken. Het gebrek aan balvastheid van de middenvelders zorgde voor meer werk voor de verdedigers. Dani van der Moot was een plaag voor de verdediging, de eerste-C toonde zich een échte spits. Kopsterk, uitgekookte loopacties, snel, doelgericht en met beide benen makkelijk schietend. Ook de 2-3 kwam van zijn voet. Mooie diagonale loopactie en dito in de afwerking, binnenkant paal erin. Ajax bleef de aanval zoeken en kreeg niet veel later een strafschop nadat Quist zich liet vallen. Penalty benut door Mahdaoui. In een bloedstollende slotfase trok AZ aan het langste eind. Een vrije trap bereikte een AZ-speler bij de tweede paal die de bal voortrok met het hoofd. Vogeltjevrij kon de bal binnengetikt wordt. Slecht verdedigd.

Alles samenvattend. Ajax was fysiek veel sterker en liet het vooral in de eerste helft liggen. Ook in de tweede helft had het pech met een bal op de lat en een bal voorlangs. De afronding was ronduit matig.

Individuele beoordelingen, alles overziend: Matige buitenspelers. Sem stond vandaag bij afwezigheid van Riley als rechtsbuiten opgesteld. Op het middenveld mis ik extra klasse. De linksback is vrij lomp. De keeper is een clown. Een sluitpost waarover ik mij eerder in dit topic negatief heb uitgelaten. Het niveauverschil tussen de spelers varieert van goed tot heel matig. Zitten geen spelers bij van buitencategorie, al vind ik Terry (B2) wel heel goed. Evenals van Bruggen (Almere City).

Durcan; Owusu, Sno, Riedewald, Verburg; Quist, Custovic, Admiraal; Witteveen, Mahdaoui, Clement.

Wissels: Bruijn, Rosario en Sandler.
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 21:12
Die spits is waarschijnlijk Danny Moot, is al een tijdje een sensenatie, komt van Hellas sport en fc volendam, ook hier heeft ajax lopen pitten. Is eerste jaars C junior!!!!!!!
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 21:26
Is buitencategorie. Zou hem alsnog proberen te halen.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 07:19
Mahdaoui is Zakaria el Azzouzi? Anders begrijp ik niet waar die Mahdaoui ineens vandaan komt. En ja, Dani van der Moot is een goede spits. Speelde vorig jaar ook al een tijdje mee met hogere leeftijdscategorie.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 08:24
El Azzouzi bedoel ik.
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 08:50
Citaat:
Is buitencategorie. Zou hem alsnog proberen te halen.


Gaat nooit lukken, spelers stappen niet meer zo gauw over van een bvo naar ajax in vergelijking tot vroeger. Zie Haye en joey Donald, geen haar op hun hoofd om te verkassen naar ajax, en hier moet de leiding en scouting maar eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang en dieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep over gaan nadenken en het kan niet anders het boetekleed aantrekken.Ook nu gaan er weer een paar naar az d2 komend seizoen , waar ajax er volledig naast zit
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 09:26
Je moet ook kijken op welke posities je versterking wil. De E1 van Ajax is een goed elftal met een paar grote talenten, maar met name voorin en op de rechtsachter is versterking nodig.

Een tijdje terug speelde twee elftallen bestaand uit stagiairs tweede jaars E-pupillen een oefenwedstrijd tegen elkaar. Daar liepen op meerdere posities best goede spelers rond, maar je moet ook kijken naar wat je al in huis hebt.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 maa 2011 14:50
Citaat:
Augustine Loof van JVOZ is door Ajax gescout. Vanwege het ontbreken van een Nederlands paspoort werd hij uit het Nederlands elftal onder-15 verwijderd. Ajax kent hevige concurrentie in de strijd om Loof.


Hij heeft voor PSV gekozen.
PeterTheEater


Geregistreerd: 20-03-2011
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 11:11
Citaat:
Je moet ook kijken op welke posities je versterking wil. De E1 van Ajax is een goed elftal met een paar grote talenten, maar met name voorin en op de rechtsachter is versterking nodig.

Een tijdje terug speelde twee elftallen bestaand uit stagiairs tweede jaars E-pupillen een oefenwedstrijd tegen elkaar. Daar liepen op meerdere posities best goede spelers rond, maar je moet ook kijken naar wat je al in huis hebt.


Op 2 februari en 16 februari hebben 26 2e-jaars E-spelers, verdeeld over 2 elftallen, tegen elkaar gespeeld (11 tegen 11, op groot veld).
Van deze 26 zijn er 10 geselecteerd, die spelen op 9 maart en 23 maart met de huidige E1 een 9-tal (als E-top) wedstrijd.
Daarna wordt weer een nieuwe selectie gemaakt...
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 11:53
Dank je PeterTheEater voor de informatie.

Hoeveel van de 10 geselecteerde denk jij dat bij Ajax zal gaan spelen? Of heb je niet zien voetballen?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 13:18
Ga maar na. Ze hebben zestien spelers nodig. Er zitten momenteel dertien spelers in de E1 (rechtsback Akkerman is gestopt). Een keeper van AFC is al aangenomen. Komen hoe dan ook twee spelers bij, waarvan één rechtsback. Ik verwacht ook niet dat iedereen uit de E1 doorgaat, dus nog een speler of één of twee erbij.

Uit de tien overgebleven spelers zullen er drie/vier worden aangenomen.
PeterTheEater


Geregistreerd: 20-03-2011
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 maa 2011 12:48
Citaat:
Dank je PeterTheEater voor de informatie.

Hoeveel van de 10 geselecteerde denk jij dat bij Ajax zal gaan spelen? Of heb je niet zien voetballen?


Citaat:
Ga maar na. Ze hebben zestien spelers nodig. Er zitten momenteel dertien spelers in de E1 (rechtsback Akkerman is gestopt). Een keeper van AFC is al aangenomen. Komen hoe dan ook twee spelers bij, waarvan één rechtsback. Ik verwacht ook niet dat iedereen uit de E1 doorgaat, dus nog een speler of één of twee erbij.

Uit de tien overgebleven spelers zullen er drie/vier worden aangenomen.


Ik heb ze wel zien voetballen, maar ik ben geen scout of trainer, dus ik kan niet echt oordelen welke spelers in aanmerking komen.
Ik wil ook geen mening zeggen over de spelers die ik gezien heb, dat is aan Ajax... hahaha
Echter denk ik dat D_skilled wel aardig in de buurt zit, met 3 a 4 spelers.
Wel heb ik gehoord dat ze niet per se een rechts-achter nodig hebben, maar een verdediger in het algemeen (die dan ook rechts-achter zou kunnen staan, uiteraard).

In het restaurant van "De Toekomst" heb ik wel gesproken met ouders van huidige E1-spelers en van stage-spelers ( ik ben er zelf 1 van ;-) ).
Daar wordt gesproken over 3 t/m 10 nieuwe spelers. (al lijkt me 10 veel te veel...).
Het is gissen dus...
Logisch houdt Ajax zelf deze getallen achter gesloten deuren, omdat ze natuurlijk nog beslissingen moeten nemen over de huidige E1-spelers, denk ik.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 18:08
Tien spelers gaan het zeker niet worden, dat geef ik je op een briefje. Circa drie a vier spelers hooguit. Naar mijn weten de eerste keer dat er een afvallersrace voor tweede jaars E-pupillen gehouden is. Komt waarschijnlijk omdat clubs als FC Utrecht en AZ ook op het vinkentouw zitten, die mogen pas vanaf de D2 spelers opleiden. Je wilt er zeker van zijn dat je de beste eruit hebt gepikt. Ze zijn in februari begonnen met 26 spelertjes. Een paar oefenwedstrijden verder zijn er nog 10 spelers over en het einde is nog niet in zicht.
PeterTheEater


Geregistreerd: 20-03-2011
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 21:56
Citaat:
Tien spelers gaan het zeker niet worden, dat geef ik je op een briefje. Circa drie a vier spelers hooguit. Naar mijn weten de eerste keer dat er een afvallersrace voor tweede jaars E-pupillen gehouden is. Komt waarschijnlijk omdat clubs als FC Utrecht en AZ ook op het vinkentouw zitten, die mogen pas vanaf de D2 spelers opleiden. Je wilt er zeker van zijn dat je de beste eruit hebt gepikt. Ze zijn in februari begonnen met 26 spelertjes. Een paar oefenwedstrijden verder zijn er nog 10 spelers over en het einde is nog niet in zicht.



Je herhaalt precies wat ik zei:
Citaat:
Op 2 februari en 16 februari hebben 26 2e-jaars E-spelers, verdeeld over 2 elftallen, tegen elkaar gespeeld (11 tegen 11, op groot veld).
Van deze 26 zijn er 10 geselecteerd, die spelen op 9 maart en 23 maart met de huidige E1 een 9-tal (als E-top) wedstrijd.
Daarna wordt weer een nieuwe selectie gemaakt...


De volgende selectie wordt besloten na trainingen 30 maart en 6 april....
Hoeveel er door zijn van de 10, is mij nu nog niet bekend...
PeterTheEater


Geregistreerd: 20-03-2011
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 apr 2011 12:31
Van de 10 had Ajax er 6 uitgenodigd om mee te trainen met de E1.
-3 spitsen: 1 van Volendam, 1 van AFC, 1 van voor mij onbekende club
-1 middenvelder: van Volendam
-2 verdedigers: beide van Almere City FC

De keeper van AFC E-top is al aangenomen als 2e keeper voor de D2 voor volgend seizoen.


Deze 6 wachten nu (weer) op een brief, waarin staat wat er gaat gebeuren en of ze er bij zijn...
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 apr 2011 12:46
Bedankt voor de informatie.

De spits waarvan je de club niet weet, heet de speler Quinten van naam? De twee spelers van FC Volendam, als ik het goed heb zijn dat Teun Stevense (linkshalf) en Jim Beers (de spits). Voor zover ik dat tijdens de stagewedstrijd op 16 februari heb kunnen beoordelen.

Ik had wel verwacht dat Sergino Dest (Almere City) erbij zou zitten. Sterker nog, ik denk dat Ajax hem neemt.
PeterTheEater


Geregistreerd: 20-03-2011
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 apr 2011 12:53
Die middenvelder van Volendam heet Kees de Boer....
En Serginho Dest viel een beetje tegen bij de trainingen, ik denk niet dat ie door is...
De andere verdediger van Almere City is Jurgen Ekkelenkamp...
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 apr 2011 12:54
Oké, we gaan het zien. Kloppen de andere namen wel?
PeterTheEater


Geregistreerd: 20-03-2011
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 apr 2011 12:55
Diegene die je genoemd hebt wel.. (Quinten weet ik niet..)
Spits van AFC heet overigens Deonel en de keeper die al door is Terrence.

Het blijft inderdaad spannend...
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 apr 2011 13:00
Wanneer krijg je het te horen? Degene die nu door zijn zitten in de D2 van volgend seizoen, lijkt mij.....
PeterTheEater


Geregistreerd: 20-03-2011
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 apr 2011 13:02
Gisteravond na de training is overleg geweest tussen scouts en trainers.
Vandaag gaan de brieven de deur uit: dus morgen of zaterdag is het bekend..

En het is inderdaad voor de selectie van de D2 van volgend seizoen...
+ Nieuw bericht <<<   <   12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.986.846 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax' C & D elftallen
Ga
Zoeken: