Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Steven Defour
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Steven Defour
Maker: PushkinBekeken: 10105
Status: InactiefBerichten: 89
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 maa 2008 13:11
Citaat:
Weinig kans trouwens dat Defour komt:

Defour: "Liever Standard dan de Spelen"
za 29/03/08 - Als Steven Defour moet kiezen tussen Peking en Standard, geeft hij de voorkeur aan de voorronde van de Champions League. En hij weet ook al waar hij zijn carrière wil afsluiten.

Steven Defour staat zaterdag tegenover de club waar het voor hem allemaal begon: KV Mechelen. (PhotoNews) "Ooit wil ik er mijn carrière afluiten. De circel zou dan rond zijn", zegt de kapitein van Standard in Het Laatste Nieuws.

"Standard, een paar grote buitenlandse clubs, opnieuw Standard en dan KV Mechelen om af te sluiten."

Wordt Ajax de volgende stap? "Luciano D'Onofrio beloofde mij op termijn een hele mooie club."

"Maar als wij ons kunnen plaatsen voor de voorronde van de CL, blijf ik minstens nog een seizoen."

Defour maakte de afgang van de Duivels tegen Marokko mee vanuit de tribunes.

"Ik heb vastgesteld dat het beter liep met Fellaini en Witsel. Wat bij Standard kan, kan ook bij de Duivels." "Verkies Standard boven de Spelen"Over Peking zegt Defour dit: "Ik zou graag willen gaan, maar eigenlijk kan dat niet. Tijdens de Olympische Spelen speelt Standard in de CL-voorronde. Zie je Standard zonder Fellaini, Witsel en Defour?"

"Stel je D'Onofrio voor? Zoveel inspanningen leveren voor een doel en daarna het draagvlak van je ploeg moeten afstaan. Dat kan niet. Als ik echt moet kiezen, dan kies ik voor Standard", zegt de aanvoerder van de Luikse club.


Sporza

Nog zeven wedstrijden te gaan en een voorsprong van zeven punten op Club Brugge. Dat ziet er heel slecht uit voor Ajax.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 29 maa 2008 13:22
Ik heb het al vaker gezegt en herhaal mezelf maar weer eens. Ajax heeft Defour niet nodig want ze hebben Sarpong en Siem de Jong die misschien wel minder ver zijn maar wel meer talent hebben dan Defour.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 maa 2008 15:37
De situatie lijkt veranderd, en kan natuurlijk ook weer veranderen. Maar ik denk dat Ajax zich nu ook veel meer bezighoudt met andere opties. De geruchten over bv. Gourcouff zijn er natuurlijk ook niet toevallig, het is OF/OF en niet EN/EN.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 maa 2008 15:57
Dan lijkt het me heel duidelijk dat de voorkeur moet uitgaan naar het kopen van Defour, ten opzichte van het huren van Gourcuff.

De contractverlenging van Defour an sich zegt niet zo heel veel. Babel verlengde ook bij Ajax een paar maanden voordat hij naar Liverpool vertrok. Waar het om gaat is dat Ajax sportief minimaal hetzelfde zal moeten kunnen bieden als Standard. We moeten de play-offs dus winnen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 maa 2008 16:25
Defour komt niet. Niet meer mee bezig houden.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:17
Citaat:
Defour: "Bij titel blijf ik bij Standard"
Steven Defour verlengde afgelopen jaar zijn contract bij Standard Luik. De middenvelder leek echter toch voor een vertrek uit België te gaan. Toch is er een kans dat Defour ook volgend jaar nog in de Jupiler League speelt.

Momenteel is Standard koploper in de Belgische competitie. Het verschil met de nummer twee, Club Brugge, bedraagt nu tien punten. Daarmee lijkt de club van een langer verblijf van de jonge international verzekerd.

"Luciano D'Onofrio beloofde mij op termijn een hele mooie club. Maar als wij ons kunnen plaatsen voor de voorronde van de Champions League, blijf ik minstens nog een seizoen", zo belooft Defour.


Hij sluit niks uit. Blijkbaar is CL-voetbal wel een vereiste voor hem. Dus Ajax weet wat het moet doen..
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 22:24
Standard is vandaag kampioen geworden na een 2-0 overwinning op Anderlecht. Defour kunnen we helaas dus van het lijstje schrappen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 1 jul 2008 00:16
Schopje voor deze topic:

Citaat:
513 tt-EEN 513 ma 30 jun 23:17:16

VOETBAL eerste klasse nieuws
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
* Standard heeft een Turk aangetrokken.
De 17-jarige Mehmet Sarper Kiskaç komt
over van Ankaragücü in Turkije, meldt
de kampioen op zijn site. Kiskaç is een
centrale verdediger en jeugdinternatio-
nal van Turkije. De jongeling wordt als
een groot talent beschouwd. Volgens HLN
is ook de 24-jarige Argentijn Marcelo
Carrusca in beeld op Sclessin.
Carrusca
is een linksvoetige aanvallende midden-
velder die voor Galatasaray uitkomt.

* Intussen heeft Laszlo Bölöni zijn 1e
training geleid bij Standard. "Nadat
hij zich had voorgesteld, zei hij dat
iedereen weer vanaf nul begint", zegt
Steven Defour. "Jammer dat Preud'homme
weg is, maar met een nieuwe coach kan
niemand op zijn lauweren rusten." (HLN)
­­­ Polak wil niet naar Donjetsk


Het Laatste Nieuws is een onbetrouwbare baggerkrant maar wie weet hebben ze hier toch ergens een punt. Standard heeft in Axel Witsel en Steven Defour natuurlijk al twee belangrijke aanvallende middenvelders, Gregeory Dufer is al een soort van back-up daarvoor. Echt behoefte heeft Standard niet aan aanvallende middenvelders hoewel Witsel naar China gaat. De vraag is dus waarom Standard geinteresseerd is in deze Argentijn. Eerder nog bleek men niet te veel geld te willen betalen voor coach Preud'homme (komend seizoen AA Gent). Dus een echte breedteaankoop lijkt deze Argentijn (verschijdene malen Argentinie Onder 21) niet te zijn. Die jongen zal namelijk een aardig salaris hebben bij Gala, en voor Standard (begroting zo rond de 25 Miljoen Euro) zijn dat behoorlijke investeringen. Carrusca zou wel eens de vervanger voor Defour of Witsel kunnen zijn die mogelijk vertrekken. Vertrekt Steven Defour dan is natuurlijk de vraag naar wie? Ajax lijkt me een aardige optie nog steeds.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 16:23
Citaat:
Internationals Defour en Witsel zijn uitgeleerd in België
02/10/2008 10:48

Standard Luik moet rekening houden met een vertrek van de talenten Steven Defour en Axel Witsel. Het tweetal, respectievelijk twintig en negentien jaar oud, spreekt openlijk over een vertrek naar het buitenland.

'Ik heb bereikt wat ik wilde bereiken: de titel en de Gouden Schoen', zegt Defour (foto) in Het Laatste Nieuws. 'Ik denk dat ik in België nog weinig kan bijleren. Ik wil niet absoluut weg, maar ik voel dat het tijd wordt.'

De middenvelder stelt opvallend genoeg geen hoge eisen aan een nieuwe club. 'Als ik hier wegga, is het voor een subtopper in een sterkere competitie. Europees voetbal hoeft zelfs niet. Luciano D'Onofrio (vice-voorzittter van Standard, red.) zou me ook nooit laten gaan naar een club waar ik niet zeker ben van een basisplaats.'

Middlesbrough en Palermo zouden in de markt zijn voor Defour, die eerder ook in de belangstelling stond van Ajax. 'Er beweegt iets rond mij, dat voel ik', reageert de zestienvoudig international. 'En wees er maar zeker van dat ik hier niet vertrek voor minder dan acht miljoen euro.'

Ook Witsel zinspeelt op een buitenlands avontuur. 'Ik speel met veel vertrouwen en ik wil weg aan het einde van het seizoen. Naar Engeland of naar Spanje. Hier in België speel ik immers onvoldoende wedstrijden op topniveau.'

De vijfvoudig Rode Duivel hoopt dat Standard geen al te hoge transfersom voor hem vraagt. 'Ik vertrek liever voor vier miljoen dan voor twintig miljoen. Je wordt sneller het mikpunt van kritiek als je voor twintig miljoen wordt getransfereerd.'


VI.nl
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 16:53
Dat wordt geen Defour voor Ajax dus. Hij wil naar een sbutopper in de sterkste competitie. En gelukkig is Ajax geen subtopper. Maar de Eredivisie is niet de sterkste competitie.
We hebben hem niet echt nodig volgens mij. Dus dat is dan weer een voordeel.

Kan iemand mij vertellen wat voor type Witsel nou is? En of hij geschikt is voor Ajax. Ik meen me namelijk te herinneren dat het een linksbuiten is.
JS


Geregistreerd: 01-05-2008
Forum berichten: 741
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 19:24
Hier zijn we natuurlijk te laat voor (al kun je Ajax niet zoveel kwalijk nemen), als je 3 (?) jaar basisspeler en daarna aanvoerder van het beste team in België geweest bent, waarom zou je dan nog een tussenstap maken naar de Eredivisie?
Al is hij natuurlijk nog steeds maar 20 jaar, en heeft hij een zwak voor Ajax als ik me niet vergis.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 4 okt 2008 00:59
Citaat:
Hier zijn we natuurlijk te laat voor (al kun je Ajax niet zoveel kwalijk nemen), als je 3 (?) jaar basisspeler en daarna aanvoerder van het beste team in België geweest bent, waarom zou je dan nog een tussenstap maken naar de Eredivisie?
Al is hij natuurlijk nog steeds maar 20 jaar, en heeft hij een zwak voor Ajax als ik me niet vergis.


Ajax valt wel degelijk wat kwalijk te nemen. Van Geel had destijds niet zo gierig moeten zijn tegenover Genk en gewoon het bedrag op tafel moeten leggen dat Standard uiteindelijk voor hem heeft betaald.
Evah


Geregistreerd: 16-07-2008
Forum berichten: 108
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 14:21
Standaard heeft minder betaald dan Ajax had geboden, als ik me niet vergis. Ajax trok z'n handen van Defour af, nadat hij die wet van '78 heeft gebruikt. Standaard boeide dat niet zo en trokken hem wél aan.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 14:39
Ajax had ook gewoon de vraagprijs van Genk kunnen betalen. Was nog steeds een hele aardige deal. Temeer aangezien Ajax wel een aantal miljoen voor beroepsprutser Ogararu wilde betalen.
Castel di Sangro


Geregistreerd: 20-12-2007
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 nov 2008 13:38
Citaat:
Het lijkt vrij onwaarschijnlijk dat een andere middenvelder van de Luikenaren, Steven Defour, in de winterstop naar Aston Villa trekt. De club uit Birmingham heeft tien miljoen euro over voor de Belgisch international. "Dat is niet realistisch", vertelt zaakwaarnemer Paul Stefani. "De waarde van Steven hangt af van hoeveel clubs hem willen. Maar tien of twaalf miljoen euro is hoe dan ook niet genoeg. 'Ik sluit een vertrek van Steven in januari niet uit, maar concreet is voorlopig nog niets. Het is ook mogelijk dat Standard Luik niet aan een vertrek van Defour wil meewerken als Milan Jovanovic of Axel Witsel vertrekt", aldus de belangenbehartiger. (Het Nieuwsblad)


Dat Defour niet meer komt,lijkt me bij deze wel duidelijk geworden..
Rein


Geregistreerd: 13-11-2008
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 nov 2008 13:48
Inderdaad. Bij deze kunnen we Defour wel buitensluiten.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 nov 2008 13:55
Jammer hoor, Ik zag hem al in een Ajax-shirt lopen. Voor mij was het niet de vraag of maar wanneer die naar Ajax kwam. Hopelijk hebben ze ervan geleerd en geven ze eerder een zak geld uit voor een toptalent.
michiel23


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 400
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Valkenswaard ( Noord Brabant )
Geplaatst: Wo 19 nov 2008 15:31
Al zou die wel naar Ajax zijn gekomen dan had die niet lang bij Ajax gespeeld.
Castel di Sangro


Geregistreerd: 20-12-2007
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 10:12
Citaat:
Standard wijst miljoenenbod op Defour af
Geschreven op woensdag, 24 december om 09:24

Standard Luik heeft dinsdag een bod van vijftien miljoen euro op Steven Defour naast zich neergelegd, zo meldt Het Laatste Nieuws in haar woensdageditie. De Luikenaars bevestigden tegenover de Belgische krant het afgewezen bod, maar wilden niet zeggen om welke club het gaat. Wel zou het gaan om een club uit Moskou.

Een overgang naar Moskou, waar CSKA, FK, Dinamo, Spartak en Lokomotiv de eer van de stad hooghouden, is nog niet uitgesloten. De geïnteresseerde club is namelijk van plan om het bod van vijftien miljoen euro aanzienlijk te verhogen. Het tweede bod zou zelfs het transferbedrag van Marouane Fellaini naar Everton overstijgen.

Defour gaat er vooralsnog vanuit dat hij het seizoen afmaakt bij de regerend landskampioen, zo laat hij in een korte reactie aan Het Laatste Nieuws weten. De pas twintigjarige middenvelder wordt al maanden aan diverse buitenlandse (top)clubs gelinkt. De achttienvoudig international, die op zestienjarige leeftijd in de hoofdmacht van RC Genk debuteerde, vertrekt het liefst naar de Premier League.

"Wij vrezen de transferperiode in de winterstop niet", vertelde Standard-directeur Pierre François eerder deze week in La Dernière Heure. "Na de transfer van Fellaini (die twintig miljoen euro opleverde, red.) zitten we in een betere positie, we moeten niemand verkopen. Voor de meeste spelers is een transfer niet de beste stap in hun carrière en met anderen hebben we afspraken gemaakt."

Aldus voetbalzone.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 10:41
Ajax had hem gewoon moeten halen toen die bij Genk weg wou.Maar van Geel wou het netjes afhandelen en niet de wet van 74 te gebruiken.Ik denk zelf dat er nog andere spelers van Standard een goede aankoop zou zijn voor Ajax maar die zijn helaas ook niet meer haalbaar.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 10:50
Citaat:
Ajax had hem gewoon moeten halen toen die bij Genk weg wou.Maar van Geel wou het netjes afhandelen en niet de wet van 74 te gebruiken.Ik denk zelf dat er nog andere spelers van Standard een goede aankoop zou zijn voor Ajax maar die zijn helaas ook niet meer haalbaar.


Dat is nou het hele probleem met onze scouting. Ze zijn altijd te laat met zulke spelers. Defour is een groot talent en kostte toen haast niks. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en is er een bod van 15 miljoen afgewezen. Dat is scouting wat we bij Groningen en Heerenveen zien. Volgens mij worden de scout-baantjes gewoon weggeven aan de eerste de beste. Kopen ze een scout van PSV en wat is daar van terecht gekomen? Helemaal niets.

Een ander voorbeeld is die Renato Augusto uit Brazilie. Ten Cate wou hem heel graag hebben, maar Van Geel had liever een andere speler (ik geloof Luque). Modric stond ook in de belangstelling, inmiddels veel te duur voor Ajax.

Ik vind dat de bezem maar eens door de scouting moet worden gehaald. Haal scouts overal vandaan, uit alle werelddelen en laat ze maar in hun eigen gebied wonen en hele dagen spelers gaan scouten. Kun je altijd nog een of twee scouts in Nederland laten om Nederlandse talentjes te laten scouten.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 11:27
Citaat:
Ajax had hem gewoon moeten halen toen die bij Genk weg wou.Maar van Geel wou het netjes afhandelen en niet de wet van 74 te gebruiken.Ik denk zelf dat er nog andere spelers van Standard een goede aankoop zou zijn voor Ajax maar die zijn helaas ook niet meer haalbaar.


Dat is nou het hele probleem met onze scouting. Ze zijn altijd te laat met zulke spelers. Defour is een groot talent en kostte toen haast niks. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en is er een bod van 15 miljoen afgewezen. Dat is scouting wat we bij Groningen en Heerenveen zien. Volgens mij worden de scout-baantjes gewoon weggeven aan de eerste de beste. Kopen ze een scout van PSV en wat is daar van terecht gekomen? Helemaal niets.

Een ander voorbeeld is die Renato Augusto uit Brazilie. Ten Cate wou hem heel graag hebben, maar Van Geel had liever een andere speler (ik geloof Luque). Modric stond ook in de belangstelling, inmiddels veel te duur voor Ajax.

Ik vind dat de bezem maar eens door de scouting moet worden gehaald. Haal scouts overal vandaan, uit alle werelddelen en laat ze maar in hun eigen gebied wonen en hele dagen spelers gaan scouten. Kun je altijd nog een of twee scouts in Nederland laten om Nederlandse talentjes te laten scouten.

Nou, de zaak Defour is gewoon netjes afgehandeld.. Je moet ook denken aan het aanzien van de club. Sommige regels overschrijd je gewoon niet, zeker een club als Ajax die toch veel aanzien heeft (nog steeds)
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 11:35
Er inderdaad wel ongeschreven wetten binnen het voetbal waar je je aan moet houden. Was het niet mogelijk om Defour te halen voordat die wetten te voorschijn werden gehaald? Ik kan met herrineren dat Ajax in 2 transferperiodes een bod heeft gedaan op Defour. Misschien nog wel vaker.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 12:24
Citaat:
Nou, de zaak Defour is gewoon netjes afgehandeld.. Je moet ook denken aan het aanzien van de club. Sommige regels overschrijd je gewoon niet, zeker een club als Ajax die toch veel aanzien heeft (nog steeds)


Ajax had destijds gewoon de vraagprijs van Genk (6 miljoen?) moeten betalen. Was een topdeal geweest.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 14:16
Zouden ze nu wel doen.

Ja, Martin van Geel.....fantastische verkoper, waardeloze inkoper.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.979.847 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Steven Defour
Ga
Zoeken: