Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Steven Defour
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Steven Defour
Maker: PushkinBekeken: 10108
Status: InactiefBerichten: 89
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 14:20
Citaat:
Nou, de zaak Defour is gewoon netjes afgehandeld.. Je moet ook denken aan het aanzien van de club. Sommige regels overschrijd je gewoon niet, zeker een club als Ajax die toch veel aanzien heeft (nog steeds)


Ajax had destijds gewoon de vraagprijs van Genk (6 miljoen?) moeten betalen. Was een topdeal geweest.

Tuurlijk, maar volgens mij werd Ajax pas echt in hem geinterreseerd na die hele afaire.

Achteraf gezien zou dit natuurlijk een geweldige aankoop zijn geweest.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 14:23
Die afaire is er gekomen toen Ajax bekend maakte dat ze Defour wouden hebben.Defour wou toen de wet van 74 gebruiken om naar Ajax te gaan maar dat wou Ajax niet en wilde ze het netjes oplossen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 dec 2008 16:37
En vervolgens is Defour zonder behulp van de wet van 74 naar Standard vertrokken. Ajax had dus gewoon wat meer moeten bieden. Dan had men het ook netjes afgehandeld en een uitstekende voetballer binnengehaald.
Ad


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Breda
Geplaatst: Do 25 dec 2008 17:56
Citaat:
En vervolgens is Defour zonder behulp van de wet van 74 naar Standard vertrokken. Ajax had dus gewoon wat meer moeten bieden. Dan had men het ook netjes afgehandeld en een uitstekende voetballer binnengehaald.


En zo is dat !!! Op de meest cruciale momenten zit men daar te slapen......klote.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 26 dec 2008 09:27
Citaat:
En vervolgens is Defour zonder behulp van de wet van 74 naar Standard vertrokken. Ajax had dus gewoon wat meer moeten bieden. Dan had men het ook netjes afgehandeld en een uitstekende voetballer binnengehaald.
Eigenlijk is dit niet waar, Standard bood minder dan Ajax had geboden maar omdat Genk nu wist dat Defour anders transfervrij zou vertrekken namen ze dit bod wel aan.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 12:11
Citaat:
Defour niet geïnteresseerd in Russisch avontuur

Bron: schaatsreport.nl

Niet alleen Standard Luik gooide het bod van het Russische Dinamo Moskou van vijftien miljoen euro voor Steven Defour naast zich neer. Ook Defour zelf is niet geïnteresseerd in een transfer naar Rusland.

"Het is veel te vroeg om naar Rusland te vertrekken. Alles was zeer concreet en duidelijk. Maar om onze interesse even te schetsen, we hebben zelfs niet over een salaris gepraat", zegt Paul Stefani, de zaakwaarnemer van Defour, tegenover La Meuse.

"Als Steven een transfer realiseert, dan zal het naar een grote competitie uit West-Europa zijn: Italië, Spanje, Engeland of Frankrijk. (Ajax, Arsenal, Lyon, Palermo zijn geïnteresseerde ploegen, red.) Maar op dit moment is hij nog gelukkig bij Standard. Ik heb het gevoel dat hij dit jaar nog iets wil bereiken met de club. Hij zal deze winter zijn koffers nog niet pakken."
Dario


Geregistreerd: 30-12-2008
Forum berichten: 36
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 dec 2008 15:09
Denk zelf echter dat Defour een afgesloten hoofdstuk is.
De competitie in Nederland is bijna gelijk aan dat van Belgie.
Ik denk dat Defour een trip naar ons niet als een stap vooruit ziet
Daarbij denk ik dat Defours vraagprijs zeker wel rond de 18 mlj bedraagt.
Echter ben ik wel van menig dat we versterking nodig hebben op het middenveld,maar ook achterin.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 dec 2008 15:11
Ik ben ook wel voor een extra middenvelder. We kunnen wel iemand gebruiken die zowel controlerend als aanvallend wat in de melk te brokkelen heeft. Defour had dat kunnen zijn, maar zoals je al aangeeft is die al een tijd niet meer haalbaar.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Di 30 dec 2008 16:35
Citaat:
Ik ben ook wel voor een extra middenvelder. We kunnen wel iemand gebruiken die zowel controlerend als aanvallend wat in de melk te brokkelen heeft. Defour had dat kunnen zijn, maar zoals je al aangeeft is die al een tijd niet meer haalbaar.


Het is inderdaad wel bar, Vertonghen is de enige 'allrounder'. Lindgren, Sno, Gabri en Enoh voegen aanvallend niet veel toe.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 dec 2008 21:52
Citaat:
Ik ben ook wel voor een extra middenvelder. We kunnen wel iemand gebruiken die zowel controlerend als aanvallend wat in de melk te brokkelen heeft. Defour had dat kunnen zijn, maar zoals je al aangeeft is die al een tijd niet meer haalbaar.


Demy De Zeeuw is een tijdje in de picture geweest. Wel een speler die ook aanvallend zo af en toe z'n impulsen heeft.

Hoe kijk jij trouwens aan tegen Aissati Bert? Verdient die een plek in jouw elftal?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 dec 2008 22:15
Ja, absoluut. Een jongen die zó zuiver in de passing is en zó sterk is in het vrijlopen is natuurlijk absoluut van waarde. Verdedigend is hij wel zwak natuurlijk, dus dat zullen we moeten compenseren met spelers die bij balverlies zich wel goed opstellen.

Je kunt eventueel ook je diepe spits opofferen en Afellay als hangende spits halen spelen voor wat extra zekerheid, afhankelijk van de tegenstander en de waarde die Aissati en je spits voor je elftal hebben.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Di 30 dec 2008 22:19
Citaat:
Ja, absoluut. Een jongen die zó zuiver in de passing is en zó sterk is in het vrijlopen is natuurlijk absoluut van waarde. Verdedigend is hij wel zwak natuurlijk, dus dat zullen we moeten compenseren met spelers die bij balverlies zich wel goed opstellen.

Je kunt eventueel ook je diepe spits opofferen en Afellay als hangende spits halen spelen voor wat extra zekerheid, afhankelijk van de tegenstander en de waarde die Aissati en je spits voor je elftal hebben.


De Hleb-rol die hij laasts bij Barcelona invulde dus, zie het eigenlijk wel zitten. Sulejmani-Aisatti-Suarez.
Twan-AFCA


Geregistreerd: 10-04-2009
Forum berichten: 24
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Nunspeet
Geplaatst: Za 11 apr 2009 14:45
Ajax had hem allang moeten kopen. Nu heb je veel te veel concurrentie Arsenal wil hem zelfs ik vind hem wel een goede speler. Jammer dat hij een Belg is anders had Nederland er nog van geprofiteerd. Maar ze hebben toch al wel een goed middenveld krijg je nog meer ruzie. Onderling Sneijder die gefrustreerd was Van der Vaart die op de bank zat maar wel liet zien dat hij scoren niet verleerd is.
Rodney24


Geregistreerd: 04-01-2009
Forum berichten: 69
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Nederhorst den Berg
Geplaatst: Zo 12 apr 2009 21:15
Defour schitterende speler, maar lijkt me nu onhaalbaar er is veel interesse uit Duitsland en uit Engeland vorig seizoen was de laatste kans maar nu is het gewoon onmogelijk om een speler van zijn kwalitieit te halen. Ik dacht ook nog een Witsel van Standard Luik, hij is 19 of 20 jaar een hij is echt heel goed maar laatste hoorde ik dat er alweer interesse voor hem is. Dus Witsel en Defour hoeven ons niet meer op te richten. Ik weet dat dit onderwerp over Defour gaat, maar kennen jullie Biglia van Anderlecht die staat/stond altijd bekend als een groot Argentijns talent en hij mocht vorige zomer vertrekken omdat Anderlecht geld nodig heeft, maar weet iemand hoe Anderlecht er nu tegenover staat voor een vertek van Biglia?
klene


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 202
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: Lelystad
Geplaatst: Za 18 jul 2009 23:12
Citaat:
'Ik heb geen zin om nog langer te worden misbruikt'

18/07/2009 22:48

Steven Defour speelt ook komend seizoen voor Standard Luik. De twintigvoudig international vindt dat hij nog niet is uitgeleerd. In gesprek met Het Laatste Nieuws spreekt het voormalig Ajax-target ook over zijn toekomst in het nationale elftal onder bondscoach Dick Advocaat.

'Toen we kampioen werden en ons daarmee plaatsten voor de groepsfase van de Champions League was het voor de club en voor mij een uitgemaakte zaak dat ik zou blijven. Het bestuur wil schitteren in de Champions League en dat wil ik ook. Daarom blijf ik nog een jaar.'

'Vice-voorzitter Luciano D'Onofrio wil me nog zien verbeteren vooraleer ik vertrek', vervolgt Defour. 'En hij heeft me beloofd dat hij me op gepaste tijde aan een mooie transfer zal helpen.'

Defour is nog niet helemaal tevreden over de selectie voor komende seizoen. 'Voor de Belgische competitie zijn we voldoende gewapend, maar voor Europa niet. Om onze kansen te verhogen in de Champions League hebben we nog een verdediger en een middenvelder met ervaring nodig.'

De middenvelder verwacht veel van Advocaat. 'Maar als hij me niet centraal opstelt, hoeft het voor mij niet meer. Dan stop ik. Ik heb geen zin om nog langer te worden misbruikt op de rechterflank.'

Bron: Vi
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.979.980 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Steven Defour
Ga
Zoeken: