Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Contracten Jong Ajax en Jeugd
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Contracten Jong Ajax en Jeugd
Maker: Chivu 05Bekeken: 16868
Status: InactiefBerichten: 118
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Benji


Geregistreerd: 28-01-2008
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Wo 9 maa 2011 17:25
http://www.bold.dk/nyt/Ajax-bejler-til-dansk-stortalent

Ajax zit achter een nieuwe Deen aan, de 16-jarige aanvaller Viktor Fischer.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 21:54
Als ik de Deense media mag geloven is de kans zeer groot dat die na Ajax toekomt.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 22:38
Citaat:
Als ik de Deense media mag geloven is de kans zeer groot dat die na Ajax toekomt.


Ik ben daar eigenlijk wel blij mee. Naar mijn gevoel lijken Denen ook het meest op Nederlanders en zullen daardoor waarschijnlijk makkelijk integreren.

Kennen de jeugd-watchers deze jongen?
Benji


Geregistreerd: 28-01-2008
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 11:06
http://www.bold.dk/nyt/Ajax-Vi-er-interesserede-i-Fischer

Steen Olsen volgt hem al 3 jaar en die jongen is nu dus uitgenodigd om langs te komen bij Ajax. Op dit moment nog geen gesprekken.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 11:12
Citaat:


Steen Olsen volgt hem al 3 jaar en die jongen is nu dus uitgenodigd om langs te komen bij Ajax. Op dit moment nog geen gesprekken.


Na het eerdere bericht dat Fischer 'nog niks had gehoord van AJAX' is dit mooi nieuws. Ken de jongen niet maar verwacht dat het een groot talent is.
Mits hij indruk maakt en AJAX een contract neerlegt zal hij geheid ook tekenen (zeker na de komst van Eriksen en Boilesen).
Nieuwe Deense inclave bij Ajax?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 15:05
Citaat:
Wie zeker wel deel uit gaat maken van de toekomst is de 16-jarige Deen Viktor Fischer. Hij is door Ajax binnengehaald, nadat hij vele malen is bekeken door De Boer, Blind, Olde Riekerink en een handvol scouts. ‘Hij is een veelzijdige speler die zowel in de spits, achter de spits of links op de flank uit de voeten kan. Een zeer complete speler waar meer clubs achteraan zaten. Iedereen die hem gezien heeft was zeer enthousiast.’

Onder die mensen was ook Sjaak Swart, die we tijdens de training spraken. Zelfs de doorgaans zeer kritische Mister Ajax was zeer enthousiast over deze speler. Fischer zal volgend jaar beginnen in de A1 om rustig te kunnen wennen aan de veel hogere (trainings)intensiteit. Dat er 1,3 miljoen (verspreid over termijnen) voor deze speler zal worden betaald, is volgens De Boer niet gek. ‘Voor een toptalent is dat niet te duur.’


Bron: Eredivisie Live
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 17:47
Wat je je steeds meer moet afvragen: is de jeugdopleiding van ajax wel zo geschikt voor mijn zoon? Wat je steeds meer ziet is dat ajax 16 jarige talenten van buitenaf gaat halen en pats boem de plaats zullen gaan innemen van een jongen die bijv al vanaf de E pupillen bij ajax volgt. Wat van buitenaf komt moet worden gebracht, want deze pupillen kosten geld, hoe goed je ook bent je gaat op korte termijn zeker geen kans krijgen tov van dat nieuwe talent en dat in de cruciale leeftijd 16, 17, 18 jaar . Zeker stuff om over na te denken, want de trend (van buiten af halen) is nu wel heel duidelijk ingezet, en verder worden uitgebreid omdat ajax geen geld heeft voor al gearriveerde topspelers
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 18:37
Ajax zal altijd talent van buitenaf halen zoals dat in het verleden is gebeurt en dat in de toekomst ook zal gebeuren. Als ik na deze transfer bekijk en op de posities die hij kan spelen dan zit die niet in de weg. Er loopt gewoon te weinig kwaliteit rond in de opleiding om zonder deze transfers te kunnen doen.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 18:39
Citaat:
Wat je je steeds meer moet afvragen: is de jeugdopleiding van ajax wel zo geschikt voor mijn zoon? Wat je steeds meer ziet is dat ajax 16 jarige talenten van buitenaf gaat halen en pats boem de plaats zullen gaan innemen van een jongen die bijv al vanaf de E pupillen bij ajax volgt. Wat van buitenaf komt moet worden gebracht, want deze pupillen kosten geld, hoe goed je ook bent je gaat op korte termijn zeker geen kans krijgen tov van dat nieuwe talent en dat in de cruciale leeftijd 16, 17, 18 jaar . Zeker stuff om over na te denken, want de trend (van buiten af halen) is nu wel heel duidelijk ingezet, en verder worden uitgebreid omdat ajax geen geld heeft voor al gearriveerde topspelers


Zolang het halen van buitenlandse toptalenten beperkt blijft tot 2 a 3 in de jeugdopleiding (zoals het er naar uit ziet komend jaar) heb ik er geen problemen mee. Het kan wel gevaarlijk worden als men er meer gaat halen en dan met name spelers die geen top zijn. Ook dit jaar zijn er aantal buitenlandse spelers op proef geweest bij de jeugd, maar vaak zijn ze niks beter dan de jeugdspelers van Ajax. Zo ook deze week een Braziliaan bij de A-jeugd, die werd getypeerd als 'geen bijzonder talent'.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 19:24
Met één Zwitser en een Deen in de A1 volgend seizoen valt het wel mee, maar het moeten er niet meer worden. In de B-jeugd volgend jaar geen buitenlander?

Vergeleken met de tijd van Fronio Walker, Obodai, Mofokeng (even daarvoor Quansah, Yakubu, even nog Johnny Quansah) valt het nog mee, Krohn-Dehli, Kujala, op dat niveau zitten we niet te wachten (Lindgren). Eriksen daarentegen is welkom, die voegt iets toe. Laten we hopen dat dit ook geldt voor Boilesen en die Fischer.
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 19:41
Citaat:
Ajax zal altijd talent van buitenaf halen zoals dat in het verleden is gebeurt en dat in de toekomst ook zal gebeuren. Als ik na deze transfer bekijk en op de posities die hij kan spelen dan zit die niet in de weg. Er loopt gewoon te weinig kwaliteit rond in de opleiding om zonder deze transfers te kunnen doen.


Wat ik bedoel te zeggen, dat er nu veel en dan ook veel meer wordt gehaald, in de categorie 16, 17 jarigen, dan pakweg 5 tot 10 jaar geleden, en dat zal alleen maar drastisch gaan toenemen, heb ik gehoord, omdat het kwaliteitsniveau op een rampzalige manier aan het afkalven is op de nederlandse amtaeurvelden.

Ajax realiseert zich dat terdege en is veel maar dan ook veel intensiever aan het scouten, dan vroeger in deze leeftijdscategorie, en dit kader moet je ook de vele (pogingen) zien om samenwerkingsverbanden aan te gaan met clubs over de gehele wereld. Vooral zuid-amerika is daarbij een belangrijk speerpunt, mede omdat die jochies nog 6 uur per dag op straat voetballen tussen hun 5e en zeg maar 14e levensjaar (grote probleem van de hedentendage nederlandse jeugd), en daardoor top talentjes aanleveren. Het niveau verschil tussen de nederlandse jeugd en zuid-amerikaanse jeugd is gigantisch toegenomen, niet alleen op technisch vlak maar ook vooral op mentaal vlak. De opmerkingen van Suarez (over dit verschil) waren veel zegzeggend en herkenbaar voor de staf van de ajax jeugdopleiding, en daar is op korte termijn ook niet veel aan te veranderen door de KNVB/ajax.

Het niveau van de laatste talentendagen voor F, E pupillen was dramatisch en niet meer te vergelijken met 10 tot 15 jaar geleden. Technisch zo zwaar onder de maat, maar ook in de breedte zo verzwakt, dat ik ajax heel goed begrijp dat ze iets moeten gaan ondernemen.

Natuurlijk vinden ouders hun eigen kind super, maar helaas zijn ze niet subjectief en zijn ze meestal niet op de hoogte hoe het jeugdvoetbal er 15-20 geleden uitzag (zijn zelf dertigers). Feitelijk zijn er in en rond amsterdam nog maar 2 amateurclubs die een beetje niveau aanlveren in de E en F pupillen (zeeburgia en AFC) en als je dat weer vergelijkt met elftallen van 10 tot 15 jaar terug schieten de tranen in de ogen ( op technisch en wedstijdmentaliteirsnivo).

Vroeger gingen de jeugdelftallen met zeven kleuren strond in hun broek naar bijvoorbeeld: DWV, DWS, Blauw Wit, Fortius, Spartaan etc . Het is in de breedte zo verzwakt en dat is het grote probleem voor de ajax jeugdopleiding. Natuurlijk kan ajax wel een F1 of een E3 samenstellen, maar het probleem is je kan niet meer "doorselecteren" omdat er in de breedte niets meer is.

Vaak zie ik tegenwoordig in de selectie van de jeugdelftallen te dikke kinderen met echt 0 techniek en een vrijwilliger (trainer/coach) die er geen zak van begrijpt, met alle goeie bedoelingen vandien
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 22:17
Citaat:
Wat ik bedoel te zeggen, dat er nu veel en dan ook veel meer wordt gehaald, in de categorie 16, 17 jarigen, dan pakweg 5 tot 10 jaar geleden, en dat zal alleen maar drastisch gaan toenemen, heb ik gehoord, omdat het kwaliteitsniveau op een rampzalige manier aan het afkalven is op de nederlandse amtaeurvelden.


Ik heb geen oordeel over het niveau van de jeugd bij amateurverenigingen, al zie ik het aantal "techniekscholen" stijgen, er is blijkbaar vraag naar (bij wie?)

Ik herinner me wel dat Ajax 5 à 10 jaar geleden de al eerder door mij genoemde jeugdspelers aantrok, die toen ± 16 jaar waren. Ik herinner me ook dat er een paar jeugdspelers uit Angola bij Ajax liepen (A2), ik schrijf bewust "liepen" want veel meer was het niet, een lange slungelachtige spits, eentje met erg lang haar en ik zal wel iemand zijn vergeten (Nee, niet Nando Rafael!) Ajax heeft geen behoefte aan dergelijke spelers (ook al zijn ze gratis), maar laten we niet roomser zijn dan de paus, ik heb bij Feyenoord en PSV jeugdspelers zien rondlopen (en Quansah bij Ajax) die in mijn ogen zeker 20 jaar waren. Heerenveen had er in de B-jeugd ook altijd een paar, maar nooit iemand die Heerenveen 1 haalde!
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 14:28
Beeldinterview van de Telegraaf met Viktor Fischer.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 apr 2011 20:21
Ajax contracteert jeugdspelers

19 april 2011
Ajax heeft vier jeugdspelers gecontracteerd. De A-junioren Yener Arica (28-02-1992), Chiel Kramer (03-01-1992), Joël Ivo Veltman (15-01-1992) en Joeri de Kamps (10-02-1992) bereikten overeenstemming met de club.
Arica komt momenteel uit voor de A2 van Ajax, is geboren in Istanbul en tekende een contract dat hem tot en met 30 juni 2013 aan Ajax verbindt. De linksbenige middenvelder is in het bezit van zowel een Turks als een Nederlands paspoort. Doelverdediger Chiel Kramer komt eveneens uit voor de A2 van Ajax en tekende een contract dat loopt tot en met 30 juni 2012.

De rechtsbenige centrale verdediger Joël Veltman en de linksbenige verdedigende middenvelder Joeri de Kamps komen momenteel uit voor de A1 van Ajax. Beide spelers tekenden een contract dat loopt tot en met 30 juni 2013.

Voor alle vier de spelers betreft het hun eerste contract. Aan het begin van volgend seizoen worden zij aan de selectie van Jong Ajax toegevoegd. De contracten gaan in per 1 januari 2011.


Tekst: Ajax.nl
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ajax-contracteert-jeugdspelers-5.htm
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 13:48
Citaat:
Ajax legt talentvolle jeugdspeler vast

Ajax heeft vrijdagavond jeugdspeler Branco van den Boomen vastgelegd. De 15-jarige middenvelder uit de opleiding van Willem II/RKC Waalwijk tekent een driejarig contract dat vanaf deze zomer ingaat.
In de VI staat een heel verhaal over de transfer Van den Boomen. Ook zullen er Kamervragen gesteld worden over het handelen van Ajax, omdat Ajax 15-jarige spelers al vastlegt.
Starring


Geregistreerd: 20-01-2008
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 jul 2011 09:22
Citaat:
Ajax legt talentvolle jeugdspeler vast

Ajax heeft vrijdagavond jeugdspeler Branco van den Boomen vastgelegd. De 15-jarige middenvelder uit de opleiding van Willem II/RKC Waalwijk tekent een driejarig contract dat vanaf deze zomer ingaat.
In de VI staat een heel verhaal over de transfer Van den Boomen. Ook zullen er Kamervragen gesteld worden over het handelen van Ajax, omdat Ajax 15-jarige spelers al vastlegt.

Vreemd, want volgens mij gaat zijn contract 'pas in' bij het bereiken van de leeftijd van 16 jaar. Je zou wellicht vraagtekens kunnen zetten bij het iets te vroegtijdig benaderen van zulke jonge gasten. Aan de andere kant, let's face it, die jongen komt terecht bij de beste jeugdopleiding van het land en één van de beteren in Europa.

Het is juist een promotie wat v/d Boomen maakt in mijn ogen, om maar te zwijgen over de verhoogde kans op een profcarrière nu hij het rood-wit draagt.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 jul 2011 10:06
Ook al gaat het contract pas vanaf zijn zestiende in. Dan nog heeft een Ajax een speler op zijn vijftiende een contract laten tekenen, wat gewoon verboden is. Ajax heeft hier niet netjes gehandeld.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Do 21 jul 2011 22:49
Citaat:
Ook al gaat het contract pas vanaf zijn zestiende in. Dan nog heeft een Ajax een speler op zijn vijftiende een contract laten tekenen, wat gewoon verboden is. Ajax heeft hier niet netjes gehandeld.


Netjes is het niet nee, maar om er nou als VI zijnde 2,5 pagina aan te wijden is zwaar overdreven. Als Ajax het nieuws een paar maand later op de site zet, is er niks aan de hand.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 jul 2011 23:26
Ook als Ajax later op de site had gezet, dan was het niet goed geweest. In Eindhoven en omstreken was het al behoorlijk nieuws dat Van den Boomen na Ajax ging. Ruim van te voren wist zijn vader al te melden dat die na Ajax ging in de krant. Dan doet een stukje van Ajax helemaal niks aan. Het gaat natuurlijk niet om een specifieke speler dat er zo gehandeld word, maar meer over het algemeen. Als er een speler weg word gehaald bij Ajax staan ze ook op hun achterste poten.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.599 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Contracten Jong Ajax en Jeugd
Ga
Zoeken: