Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Danny Blind: technisch manager
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Danny Blind: technisch manager
Maker: BartBekeken: 23669
Status: InactiefBerichten: 280
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 09:12
Citaat:
Ajax beslist nog dit jaar over beursnotering
Uitgegeven op dinsdag 01 juli 2008 om 11:42:30
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/Dow Jones) - Ajax beslist nog dit jaar over het al dan niet beëindigen van de beursnotering. Dat zei voorzitter Uri Coronel dinsdag bij de presentatie van Aegon als nieuwe hoofdsponsor. Daarbij werd ook het bijbehorende nieuwe shirt gepresenteerd.

De verzekeraar nam het hoofdsponsorschap vorig jaar over van ABN Amro. De bank was achttien jaar als hoofdsponsor aan de Amsterdamse club verbonden. Ajax ontvangt gedurende zeven jaar tussen de tien en twaalf miljoen euro per jaar. Dat is afhankelijk van de prestaties.

Het sponsorgeld van Aegon wordt niet gebruikt voor een eventuele beëindiging van de notering, zo stelde Coronel dinsdag. "Daar hebben we andere creatieve manieren voor." Hij wilde niet zeggen welke dat zijn.

De middelen zullen eerder worden gebruikt voor de aankoop van spelers, waarbij Ajax liever twee goede spelers koopt dan tien 'breedteaankopen' doet. Om de selectie uit te breiden, wil Coronel diep in de buidel tasten. "De financiële positie van Ajax is sterk. Maar je moet niet aan bedragen denken die Real Madrid of Manchester United kan betalen."

Coronel leidde eerder dit jaar een commissie die onderzoek deed naar het beleid over de afgelopen tien jaar. Die commissie oordeelde dat de beursnotering weinig toegevoegde waarde voor de club heeft.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 14:41
Met alle respect voor Coronel, die ik zeker een eerlijke kans ga gunnen en waar ik achter stond als nieuwe voorzitter, maar onze club heeft ons de afgelopen jaren wel vaker voorgelogen. Ik vraag me af of Coronel onze financiële situatie niet rooskleuriger voordoet dan het daadwerkelijk is.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 15:12
Het antwoord is nee. Ten eerste is dat eigen vermogen er gewoon, dat heb ik zelf bekeken op de balans bij de presentatie van de halfjaar cijfers, en ten tweede zijn de inkomsten structureel verhoogd door Aegon ipv AABN en een nieuwe deal met Adidas
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 15:28
Zoals we er nu voorstaan vind ik het beste team.

--------------------------------------STekelenburg--------------------------------------
--------Silva---------------Van der wiel-------------Vermaelen----------------Vertonghen---
----------------------------Gabri-----------------------Lindgren-----------------------------------
-----------------------------------------De jong-----------------------------------------------------
---------------------Cvitanisch--------------------------------------Suarez-----------------------
-------------------------------------------Huntelaar------------------------------------------------

Een team dat in staat is kampioen te worden maar de spoeling met name in de verdediging en op het middenveld is erg pover. 2 blessures of schorsingen en het is over.

Ik stel voor dat we 1 CV halen en 2 middenvelders. Die hebben de prioriteit. Hoe graag ik Sulejmani ook zie komen. Hij is voor mij geen prioriteit.

Het backup team


Anita--------------------Colin-----Slingaard-------------------Emanuelson
--------------------van der Heijden-------De lorge------------------------
----------------------------------Sarpong-----------------------------------
-----------Kennedy---------------Leonardo-----------------Rommedahl

Backup team is niet veel dus.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 3 jul 2008 18:11
Citaat:
Je kunt Leonardo en Kennedy niet verkopen voordat je vervangers hebt.


Ik heb gelezen dat Marco van Basten ze beiden een nieuwe kans wil bieden. Dus ik denk dat hij ook bedoelt bij het eventuele aantrekken van Sulejmani. Maar ik zie dus meer heil in Rommedahl en Martina op rechts dan Kennedy hoor..Leonardo back up voor Citanivich is nog wel begrijpelijk als Sulejmani niet komt inderdaad.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jul 2008 18:23
Volgens mij zijn dat allemaal interpretaties van de media. Vanuit Ajax is enkel gebleken dat ze de voorbereiding met het eerste elftal meedoen.
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 21:37
Sulejmani is binnen voor heel veel geld. Ik denk dat jullie het met me eens zijn dat het scouten van Sulejmani geen probleem was alsmede Sulejmani aantrekken wanneer je ruim 16 miljoen euro op tafel legt.

Ik ben nu benieuwd of er naast zo een bekende naam ook iemand echt uit de koker van de scouting komt rollen zonder dat je daar een gigantisch bedrag voor neerlegt, Inventief scouten zoals bijvoorbeeld psv.

Toch kan je blij zijn met Sulejmani. Al moet ik het hem het nog zien doen bij Ajax met al die druk...
wesley-oss


Geregistreerd: 12-06-2008
Forum berichten: 34
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Oss
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 23:24
Als we nu nog een goede vervanger voor Heitinga kunnen halen heb ik wel een goed gevoel voor aankomen seizoen dat we deze keer wel een keer kampioen kunnen worden.
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Za 5 jul 2008 01:05
Dat gevoel heb ik al 4 jaar. Hopelijk wordt het dit jaar echt een kampioenschap.
En hopelijk kan Hugo Borst zijn 2e boek uitbrengen met de naam: Het Stadhuisplein bleef leeg.
wesley-oss


Geregistreerd: 12-06-2008
Forum berichten: 34
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Oss
Geplaatst: Za 5 jul 2008 12:01
Citaat:
Dat gevoel heb ik al 4 jaar. Hopelijk wordt het dit jaar echt een kampioenschap.
En hopelijk kan Hugo Borst zijn 2e boek uitbrengen met de naam: Het Stadhuisplein bleef leeg.


Dat had ik dus niet vanwege die miskopen en het wanbeleid van het bestuur de afgelopen jaren, maar ben altijd achter Ajax blijven staan.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 12:42
Ik hoop dat hij zich realiseert dat deze spelers ontbreken in de selectie:
- opvolger Stam
- linksbenige robuuste mandekker
- centrale verdediger die goed kan mandekken
- rechter vleugelverdediger
- opvolger Heitinga(dragende speler(type libero))
- vervanger Davids
- rechtbenige compensator
- spelmakende midmid(10)
- klassevolle smaakmakende middenvelder
- rechtsbuiten
- (opvolger Huntelaar)
- kwaliteitsinjecties

Spelers die wat mij betreft mogen vertrekken:
Ogararu
Delorge
Krohn-Dehli
Rommedahl
Kennedy

Verhuur:
Anita
Donald
Manucharyan

Aan het werk Danny!
Micky


Geregistreerd: 07-01-2008
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 12:56
Citaat:
Ik hoop dat hij zich realiseert dat deze spelers ontbreken in de selectie:
- opvolger Stam
- linksbenige robuuste mandekker
- rechter vleugelverdediger
- opvolger Heitinga(dragende speler(type libero))
- vervanger Davids
- rechtbenige compensator
- spelmakende midmid(6)
- spelmakende midmid(10)
- klassevolle smaakmakende middenvelder
- rechtsbuiten
- (opvolger Huntelaar)
- kwaliteitsinjecties

Spelers die wat mij betreft mogen vertrekken:
Ogararu
Delorge
Krohn-Dehli
Rommedahl
Kennedy

Verhuur:
Anita
Donald
Manucharyan

Aan het werk Danny!


Met je verkoop en verhuur ben ik het eens.
maar dat lijstje van wat we nog nodig hebben vind ik een beetje erg lang.
Ik ga er dan ook van uit dat, dat lijstje gebaseerd is op als de alle reedsgenoemde spelers ook daadwerkelijk vertrekken?
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 13:00
Alleen die van Huntelaar is een geval 'als'. Voor de rest ontbreekt het nog aan waardige spelers.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 16:15
Het is gewoon niet reëel. Van Basten en co hebben dankzij het falende beleid in het verleden teveel gaten om in één zomer op te vullen. Sowieso is een selectie die jij beschrijft onhaalbaar, want je hebt het over een selectiegrootte waar zelfs Chelsea niet aan kan tippen. Zeker aangezien jij jongens als Leonardo en Luque nog graag ziet blijven.
Jeroen


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 21:05
De waarheid ligt in het midden. De selectie zoals die nu staat heeft zich grotendeels gevormd. Anderzijds mag ik hopen dat de berichtgeving in het AD onjuist is en dat de technische staf inziet dat de selectie nog niet helemaal op peil is gebracht. Met (minimaal) 2 verdedigers, een spelverdeler en een linkshalf als aanvullingen ben ik heel tevreden. Zeker achterin is de noodzaak groot en móet Ajax daar nog wat plekken invullen. Maar het lijstje dat WZA weergeeft is waanzin, heb wat meer vertrouwen in de beoogde eerste vijftien spelers.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 21:14
Het is gewoon benodigd om in Europa te kunnen schitteren. Ik heb mijn aankoopsuggesties rond, behalve een goede rechter vleugelverdediger.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 21:19
De vraag is niet of het nodig is, maar of het realistisch is, WZA.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 21:20
Iedereen zou wel 12 nieuwe aankopen willen zien naast de twee tot nu toe afgeronde aankopen, Wza. Punt is dat het gewoon niet reëel is.

Ik ben op zich wel benieuwd naar je aankoopsuggesties (in de transferzone, niet hier), maar de discussie of ze allemaal tegelijk mogelijk zijn ga je niet winnen. :mrgreen:
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 jul 2008 21:24
Ajax heeft volgens Coronel een budget kunnen vrijmaken door de opwaardering van het sponsorcontract van ruim 40 Miljoen. Bovendien kan Ajax bij een transfer van Huntelaar veel geld vangen. Ik zie het ook niet snel gebeuren, maar ik zie het wel graag gebeuren.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 22:01
Citaat:
Iedereen zou wel 12 nieuwe aankopen willen zien naast de twee tot nu toe afgeronde aankopen, Wza. Punt is dat het gewoon niet reëel is.

Ik ben op zich wel benieuwd naar je aankoopsuggesties (in de transferzone, niet hier), maar de discussie of ze allemaal tegelijk mogelijk zijn ga je niet winnen


Ik acht het ook niet nodig, je kan wel voor elke positie de perfecte speler willen, maar dat is financieel, en vooral technisch onhaalbaar.

''Wij zijn Ajax'' noemt wel heel erg specifieke spelers op, wat gewoon voor het niveau Ajax onhaalbaar is...

Zelfs voor clubs als Real Madrid en Milan is dat onhaalbaar, puur omdat er ook op hun niveau niet al die spelers rondlopen.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 12:02
Welke spelers die ik noem zijn dan onhaalbaar, of bedoel je het geheel?
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 jul 2008 21:33
Citaat:
Acht spelers van Ajax mogen weg

AMSTERDAM - Ajax hoopt op korte termijn ten minste acht spelers af te laten vloeien uit de huidige A-selectie. Albert Luque, Michael Krohn-Dehli, Edgar Manucharyan, Robbert Schilder, Nicolae Mitea, Leonardo, Mitchell Donald en Vurnon Anita hebben in een gesprek met de clubleiding te horen gekregen dat ze kunnen uitzien naar een andere club.


Alleen van de jeugdige talenten Donald en Anita wil Ajax niet definitief afscheid nemen. Zij kunnen worden verhuurd om bij een andere eredivisieclub wekelijks te spelen.

Bij Leonardo staat Ajax open voor verkoop, maar dan wel tegen een vastgestelde transfersom. De Braziliaan heeft in Amsterdam nog minder uitzicht op een basisplaats na de komst van Miralem Sulejmani.

,,Deze acht spelers weten allemaal waar ze aan toe zijn,’’ bevestigt technisch manager Danny Blind.

Ajax begon de seizoensvoorbereiding maandag met een A-selectie van meer dan 30 man. De nieuwe trainer Marco van Basten wil het liefst met 24 voetballers werken. Van Basten en Blind hopen nog één à twee versterkingen vast te kunnen leggen, onder wie een rechtsbenige centrale verdediger.

In principe blijven Jan-Arie van der Heijden, Gregory van der Wiel en Siem de Jong het hele seizoen deel uitmaken van de A-selectie. Voor de drie zelf opgeleide talenten is volop belangstelling, maar zij krijgen de kans aan te haken bij het eerste elftal. Alle drie debuteerden al in de eredivisie.

De Jong werd gisteren niet geselecteerd voor de Olympische Spelen met Jong Oranje. De middenvelder staat op de reservelijst voor het evenement. Urby Emanuelson, Kenneth Vermeer en de Belgen Thomas Vermaelen en Jan Vertonghen zijn wel geselecteerd voor ‘Peking’ en missen vrijwel de hele voorbereiding op het clubseizoen. Sulejmani krijgt wellicht vandaag uitsluitsel van de Servische bond. Of Ajax nog meer spelers laat vertrekken, hangt samen met de definitieve selecties voor de Olympische Spelen.

Frank de Boer ondertekende gisteren zijn tweejarige contract als trainer van Ajax A1. ,,Ik wil spelers klaarstomen voor het profvoetbal,’’ stelt de oud-international.

De Boer had afgelopen seizoen de D1-junioren onder zijn hoede. Hij is ook nog assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal.

De twee functies zijn volgens hem goed te combineren.

Sportwereld.nl
Ik hoop dat Manucharyan gewoon blijft desnoods in Jong Ajax zodat dat die zich kan bewijzen tegenover van Basten.Met de rest van de keuze's ben ik het wel mee eens.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 jul 2008 22:18
Hmm, had liever Colin, Ogararu, Delorge en Rommedahl er ook bij gezien, maar ja...
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 jul 2008 22:30
Ogararu hoort zeker op dit lijstje thuis. Rommedahl ook, maar Ajax kan niet 15 spelers vervangen. Voor het aanblijven van Delorge en Colin valt nog wat te zeggen en dat zijn ook goedkope spelers.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 06:59
Danny Blind over aankopen en Aissati
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.085 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Danny Blind: technisch manager
Ga
Zoeken: