Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 09:20
|
|
Citaat: Oud-Ajacied Tiberkanine mishandelt taxichauffeur
Bron: Ad.nl
SOFIA - De in Antwerpen geboren 24-jarige Rachid Tiberkanine, die nog voor Ajax en Bayer Leverkusen speelde en uitkwam voor de Belgische en Marokkaanse jeugdselecties, is samen met ploeggenoot Youssef Rabe schuldig bevonden aan mishandeling van een Bulgaarse taxichauffeur. Dat meldt de site elfvoetbal.nl.
De rechtbank in Sofia legde het tweetal een schadevergoeding van 4000 Bulgaarse leva (2.000 euro) op die ze moeten betalen aan de taxichauffeur. Daarnaast dienen de Marokkaanse spelers ook nog eens een bedrag van 110 Bulgaarse leva (50 euro) op te hoesten voor de kosten van de rechtszaak.
Op 3 november van vorig jaar waren beide spelers, die toen beiden onder contract stonden bij Levski Sofia, in het centrum van de Bulgaarse hoofdstad betrokken bij een ongeluk. De auto met de spelers botste op het voertuig van de taxichauffeur. Er ontstond een handgemeen, waarbij rake klappen werden uitgedeeld.
Na enkele minuten werden Rabeh en Tiberkanine omsingeld door toegesnelde taxichauffeurs, maar ze wisten toch te ontkomen. De chauffeur moest in het ziekenhuis van Sofia behandeld worden aan zijn verwonderingen.
Na gespeeld te hebben voor Ajax en Leverkusen belandde Tiberkanine via korte avonturen in Letland en Rusland bij het Bulgaarse Levski. Hij wordt nu voor dit seizoen verhuurd aan Dubai SC.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 15:41
|
|
Valt nog mee dat die taxichauffeur niet ons eigen jeugdproduct was.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 12:18
|
|
Citaat: Hulp van ex-Ajacieden
AMSTERDAM - De voormalige Ajacieden Kiki Musampa en Nordin Wooter hebben ambitieuze plannen om amateurvereniging sc Nieuwendam uit het slopte halen. Het voornaamste doel van het duo is om jongens en meisjes van straat te halen en ze lid te maken van de vijfdeklasser uit Noord.
Wooter en Musampa merkten tijdens de straatvoetbalevenementen van hun bedrijf Masters of the Game dat de jeugd heel fanatiek is. "Maar vooral achter de schermen," zegt Wooter. "Een grote groep is geen lid van een vereniging. Dat gat willen we dichten."
Sc Nieuwendam ontstond in 2004 uit een fusie tussen sc Oriënt en NEC'75, en heeft maar drie jeugdteams en vijf senioren elftallen. Dat kunnen volgens Wooter 'makkelijk' 1600 leden worden. Hij zegt nu al vijfhonderd aanvragen te hebben.
Het oog van het duo viel op Nieuwendam vanwege het complex, met vier velden en een asfaltveldje. Dat zal worden aangepakt. Clubhuis en kleedkamers krijgen een opknapbeurt, en er komen een tribune, een kunstgras- en een straatvoetbalveld op het huidige terrein op sportpark De Weeren. Het blauwzwarte tenue maakt plaats voor de nieuwe kleuren zwart, rood en wit.
Als alles op de rails staat, wil de club zich ook inzetten voor activiteiten buiten het clubvoetbal om, zoals naschoolse sportopvang en evenementen die ook voor niet-leden zijn. Musampa: "Het moet een platform worden waarop kinderen zich sportief en maatschappelijk kunnen ontwikkelen. En sommigen kunnen misschien hun droom verwezenlijken en prof worden, zoals wij dat ook hebben kunnen doen."
Wooter en Musampa hebben ook grootse plannen met het eerste elftal. Zij proberen werkloze profs naar de club te halen. De vraag is of die zitten te wachten op vijfdeklassevoetbal. Wooter: "Misschien winnen we elke wedstrijd met 20-0. We willen ze in elk geval de gelegenheid geven hier te trainen en doordeweeks te spelen tegen tegenstanders van niveau. Daar moeten dan scouts op af komen."
Zelf zeggen ze ook in het eerste elftal te zullen spelen. Wooter: "Ik wil in augustus hier mijn afscheidswedstrijd spelen met nationale en internationale topspelers, en dat wil ik koppelen aan de officiële opening van het vernieuwde complex." Voordat het zover is, krijgen de huidige leden de gelegenheid hun stem uit te brengen over de plannen tijdens de algemene ledenvergadering op 13 januari.
Het duo heeft goede hoop over de ledenstemming en ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. "Ik verwacht dat het over vijf jaar een groot verhaal is en dat de hele club op de hoogste amateurniveaus uitkomt," aldus Wooter.
Parool.nl
Een mooi ambitieus plan van Wooter en Musampa.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 14:42
|
|
Citaat: Kiki Musampa hangt voetbalschoenen aan de wilgen
Bron: Voetbalcentraal.nl
Kiki Musampa heeft besloten om te stoppen met voetballen. De oud-speler van Ajax probeerde de afgelopen maanden een nieuwe club te vinden maar kon nergens een contract afdwingen. Musampa wil nu samen met Nordin Wooter een bedrijf starten.
''Net als Nordin ligt mijn ambitie bij ons bedrijf en dit nieuwe plan. We willen een podium creëren voor werkloze profs en talentvolle jongens die een springplank nodig hebben. Ze kunnen bij ons trainen en wedstrijden spelen, zodat scouts ze kunnen bekijken'', aldus Musampa tegenover Sportweek
De middenvelder speelde in Nederland voor Ajax, AZ en Willem ll. In Spanje kwam hij uit voor Atletico Madrid en Málaga. Verder speelde hij voor Bordeaux, Trabzonspor, Manchester City en FC Seoul. Hij speelde ook 25 wedstrijden voor Jong Oranje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 14:48
|
|
Citaat: Nieuwenburg hoopt loopbaan te vervolgen in China
Bron: Soccernews.nl
John Nieuwenburg verblijft de komende tijd in China. De oud-Ajacied is op proef bij de Chinese club Shenzhen Ruby FC en hoopt daar de technische staf te kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten.
Nieuwenburg stond onlangs nog onder contract bij HFC Haarlem, maar die club werd onlangs failliet verklaard. De middenvelder zit daardoor zonder club en geeft een buitenlands avontuur de voorkeur boven de Nederlandse competitie.
De 31-jarige Hagenees werd in het verleden beschouwd als een groot talent, maar door veel blessureleed wist Nieuwenburg die belofte nooit in te lossen. Zijn debuut in het betaalde voetbal kende hij bij Sparta Rotterdam, waar hij ook gelijk zijn beste tijd in zijn carrière kende. Ajax zag in de middenvelder een groeibriljant, maar door vele blessures wist hij nooit echt door te breken in het eerste elftal. Daarna speelde hij nog voor FC Dordrecht, Helmond Sport en Haarlem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 08:29
|
|
Willem zit niet lekker in zijn vel....was gisteren ook wel te horen.
Citaat: Schikking Wim Kieft na schoppartij
Bron: De Telegraaf
AMSTERDAM - Het openbaar ministerie in Amsterdam heeft een schikking getroffen met oud-topvoetballer Wim Kieft (47).
De voormalig international voorkomt hiermee dat de officier van justitie hem voor de rechter brengt wegens het uitdelen van een karatetrap aan Amsterdammer Pieter van der Sanden (59) tijdens een uit de hand gelopen verkeersruzie op 17 maart 2007.
De man liep daarbij een gekneusde rechterrib en twee bloeduitstortingen in zijn rechterzij op.
De zaak is tot nu toe uit de publiciteit gebleven. Van der Sanden en Kieft kregen het drie jaar geleden met elkaar aan de stok op een ventweg van de Rooseveltlaan in Amsterdam-Zuid.
De twee mannen wonen in de buurt. Volgens het procesverbaal maakte Van der Sanden opmerkingen toen de ex-topvoetballer met zijn auto enige tijd de weg blokkeerde, omdat hij een sporttas aan het halen was. Na wat verbaal geweld over en weer zou Kieft het portier hebben opengetrokken en Van der Sanden vol in de rechterzij hebben getrapt.
Ontsnapt aan werkstraf
De officier van justitie wilde aanvankelijk een werkstraf eisen tegen Kieft, maar de zaak kwam niet ter zitting en werd afgedaan met een transactie.
Kieft betaalt €150 en een schadevergoeding van €460 aan Van der Sanden.
Kiefts advocaat mr. R. Honig stelt dat haar cliënt een andere versie heeft van wat er is gebeurd. Kieft besloot toch een transactie aan te gaan om daarmee juist te voorkomen dat het incident via een openbare behandeling in de media terecht zou komen.
Honig: „Ze hebben ruzie gekregen bij een auto.” Over het feit dat de zaak toch is uitgelekt, zegt ze: „Heel erg. Een gekkenhuis, totaal zinloos.”
Van der Sanden, die deze week bericht kreeg dat de officier van justitie de zaak niet ter zitting brengt, noemt de hoogte van de transactie een lachertje. „Dat is toch heel erg weinig geld voor een mishandeling?”
In december 2006 trof justitie ook al een schikking met Kieft. Die transactie (€210) had betrekking op een vliegtuigincident van eerder dat jaar. Volgens justitie was Kieft verantwoordelijk voor overlast tijdens een KLM-vlucht van Madrid naar Schiphol. Hij kreeg het in de businessclass met een vrouw aan de stok.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 08:24
|
|
Citaat: Ten Cate dient na een maand ontslag in bij Al-Ahli
Bron: Goal.com
Na nog geen maand heeft Henk ten Cate het alweer gezien bij Al-Ahli. De Nederlander verloor met 5-0 van Al Sadd en bood zijn ontslag aan. "Mijn besluit staat vast."
Ten Cate kwam een maand geleden aan het roer bij de club, maar na twee duels in de continentale competitie heeft zijn ploeg al negen doelpunten tegen. De kansen om door te gaan zijn gering.
"Ik schaam me diep over wat er is gebeurd. Ik schaam me voor de club en voor mijzelf. Het was de zwartste dag uit mijn carrière", zei Ten Cate, voormalig trainer van Ajax en Panathinaikos. "Ik voel dat ik niet de juiste persoon ben om de mentaliteit van de ploeg te veranderen."
"Sinds ik hier ben heb ik mijn best gedaan om een professioneel klimaat neer te zetten door hard te trainen. Van de spelers heb ik echter geen antwoord gekregen. Daarom heb ik na de wedstrijden mijn ontslag ingediend. Mijn besluit staat vast."
"Ik ben een trots man en haat verliezen", gaat hij verder. "Als ik verlies wil ik het gevoel hebben dat ik er alles aan gedaan heb. Maar als je verliest zonder een duel te voeren is het zinloos. Wat ik heb ik gezien was niet goed. Geen strijd, geen duels. De spelers knokten niet voor elkaar."
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 10:17
|
|
Citaat: Beerschot dumpt oud-Ajacied Cruz: "Dit is een klap voor mij"
Bron: Goal.com
Daniel Cruz, al zeven jaar onder contract bij Germinal Beerschot, heeft te horen gekregen dat hij een andere club moet gaan zoeken. Voor de oud-Ajacied kwam dit nieuws als een onaangename verrassing.
"Dit is echt een klap voor mij", aldus een aangeslagen Cruz in de Gazet van Antwerpen. "Al zeven jaar lang is Germinal Beerschot mijn club. Ik ben niet kwaad, wel verdrietig. De boodschap was heel simpel: de club rekent niet meer op mij. Ik ben een dure speler, klonk het, en liefst zien ze me vertrekken. Dat kwam hard aan. Als het kon, wilde ik mijn carrière hier beëindigen."
Cruz (2  doorliep de jeugdopleiding van Ajax en de Colombiaan maakte daar tussen 2000 en 2002 deel uit van het eerste team. Alleen in zijn eerste seizoen bij de Amsterdamse hoofdmacht kwam Cruz echter nog wel eens aan spelen toen. De middenvelder vertrok naar Beerschot en speelde in het seizoen 2005-2006 bij Lierse SK.
In het shirt van Beerschot speelde Cruz inmiddels 158 competitiewedstrijden. "Ze verwijten me dat ik me onvoldoende getoond heb. Hoe komt dat? Mijn laatste basisplaats dateert van oktober. Ook toen het minder draaide, heb ik nauwelijks nog een kans gekregen", baalt Cruz. "Ik ruil Germinal Beerschot niet zomaar voor elke club in. Het zal sowieso een goed aanbod moeten zijn."
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 10:32
|
|
[list">Quincy Owusu-Abeyie vertrekt per direct naar Qatar. Onze landgenoot kwam gisteren tot overeenstemming met Al-Sadd en wordt vandaag gepresenteerd bij de club uit het oliestaatje.
De 23-jarige aanvaller werd in januari door Spartak Moskou verhuurd aan FC Portsmouth. Zijn huurovereenkomst bij de huidige hekkensluiter van de Premier League wordt nu per direct verbroken en datzelfde geldt met zijn doorlopende verbintenis bij Spartak Moskou.
Portsmouth moest 500.000 pond (zo'n 600.000 euro) betalen voor het lenen van de vleugelaanvaller. In samenspraak is nu besloten dat de Zuid-Engelse club, die in grote financiële problemen verkeert, slechts de helft van het bedrag overmaakt naar Rusland. Voor Portsmouth was hij goed voor elf doelpunten en één goal.
Owusu-Abeyie is door de Arabische club aangetrokken omdat de nieuwe versterking van de club, Opuku Agyemand, zes maanden aan de kant staat. Voor de voormalige Jong Oranje-international wordt het zijn zoveelste club. De oud-jeugdspeler van Ajax voetbalde de afgelopen jaren bij Arsenal, Spartak Moskou, Celta de Vigo, Birmingham City, Cardiff City en Portsmouth. Al-Sadd wordt de achtste club in zijn carrière.[/list">
Elfvoetbal.nl
23 jaar en dan 8 clubs op je naam hebben...
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 18:57
|
|
Citaat: Voor Portsmouth was hij goed voor elf doelpunten en één goal.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 22:57
|
|
Citaat: Voor Portsmouth was hij goed voor elf doelpunten en één goal.

ROFL!
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 00:57
|
|
Citaat: Quincy Owusu-Abeyie vertrekt per direct naar Qatar. Onze landgenoot kwam gisteren tot overeenstemming met Al-Sadd en wordt vandaag gepresenteerd bij de club uit het oliestaatje.
De 23-jarige aanvaller werd in januari door Spartak Moskou verhuurd aan FC Portsmouth. Zijn huurovereenkomst bij de huidige hekkensluiter van de Premier League wordt nu per direct verbroken en datzelfde geldt met zijn doorlopende verbintenis bij Spartak Moskou.
Portsmouth moest 500.000 pond (zo'n 600.000 euro) betalen voor het lenen van de vleugelaanvaller. In samenspraak is nu besloten dat de Zuid-Engelse club, die in grote financiële problemen verkeert, slechts de helft van het bedrag overmaakt naar Rusland. Voor Portsmouth was hij goed voor elf doelpunten en één goal.
Owusu-Abeyie is door de Arabische club aangetrokken omdat de nieuwe versterking van de club, Opuku Agyemand, zes maanden aan de kant staat. Voor de voormalige Jong Oranje-international wordt het zijn zoveelste club. De oud-jeugdspeler van Ajax voetbalde de afgelopen jaren bij Arsenal, Spartak Moskou, Celta de Vigo, Birmingham City, Cardiff City en Portsmouth. Al-Sadd wordt de achtste club in zijn carrière.[/list">
Elfvoetbal.nl
23 jaar en dan 8 clubs op je naam hebben...
Hij gaat voor de Henk Vos-bokaal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 15:29
|
|
Citaat: Werder niet door met oud-Ajacied Rosenberg
Bron: fcupdate.nl
Markus Rosenberg heeft geen toekomst meer bij Werder Bremen. De aanvaller heeft te horen gekregen dat hij na dit seizoen niet meer hoeft te rekenen op een plek in de selectie van trainer Thomas Schaaf.
De 27-jarige Rosenberg komt sinds de winterstop van het seizoen 2006-2007 voor Werder uit. Na een goede start zakte zijn doelpuntenproducatie steeds verder weg. Reden voor de Duitse club om deze zomer afscheid van de Zweedse international te nemen.
Rosenberg maakte in 2005 voor een afkoopsom van 5,3 miljoen euro de overstap van Malmö FF naar Ajax. Ook in Amsterdam bleek hij geen garantie voor goals.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 20 apr 2010 21:50
|
|
Citaat:
Oud-Ajacied Van Damme gevolgd door Rubin en Fulham
Niet alleen Rubin Kazan is in de race om de handtekening van Jelle Van Damme. De verdediger annex middenvelder van RSC Anderlecht, dat dit weekeinde kampioen van België werd, wordt ook door Fulham gevolgd.
Champions League: Van Damme of Anderlecht vs Pantelis Kapetanos of AEK (AFP)In de Belgische media wordt geschreven dat Rubin Kazan reeds een bod heeft uitgebracht op de speler in kwestie. Het lijkt er dan ook op dat Van Damme komende zomer Anderlecht gaat verlaten.
Manager Herman Van Holsbeeck hoopt maar wat graag dat de speler blijft. "Jelle Van Damme is een moderne middenvelder. Met zijn enthousiasme, kracht en loopvermogen is hij heel belangrijk. Maar ik zie dat nog in orde komen. Als Jelle een beetje water bij de wijn doet, komen we er wel uit."
Van Holsbeeck weet hoe het ervoor staat: "Hij moet gewoon uitmaken of hij nog een financiële slag wil slaan, of samen met deze groep een stap hoger wil zetten." Eerder speelde Van Damme onder meer voor Ajax.
Bron: Goal
|
Geraldo

|
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 13:08
|
|
Citaat:
'Wigan Athletic wil Melchiot lozen'
AMSTERDAM - Mario Melchiot moet aan het einde van het seizoen vertrekken bij Wigan Athletic. De Engelse club wil de salarishuishouding verlagen en de Nederlander behoort tot de grootverdieners. Hij heeft een aflopend contract.
Melchiot is aan zijn derde seizoen bezig bij Wigan. De 33-jarige rechterverdediger kwam in 2006 over van Stade Rennes.
De 22-voudige international speelde in Engeland 95 competitieduels. Voordat hij van de Franse club de overstap maakte speelde hij voor Ajax, Chelsea en Birmingham City.
Wigan wil voor Melchiot een goedkopere vervanger aantrekken. De club betreurt het dat ze van goede en dure spelers afscheid moeten nemen.
"Binnenkort bepalen we het budget voor volgend seizoen. We gaan niet met geld smijten zoals Hull City en Portsmouth. Zo stom zijn we niet", zegt technisch directeur Dave Wheelan.
Bron: NU
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 15:37
|
|
Het is jammer dat hij al 33 is anders was het een optie geweest als backup. Centraal en rechts kan hij goed uit de voeten. De afgelopen jaren zag ik hem telkens als goede optie maar nu met het Belgische centrum en van der Wiel op rechts is er voor hem weinig eer te behalen
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 15:52
|
|
Je weet nooit of Van der Wiel gaat vertrekken, he?
Alleen vond ik Melchiot nog veel minder dan Van der Wiel nu. Daarbij vergeleken was Van der Wiel inderdaad een supertalent. Was enorm in mijn sas toen hij eindelijk opgerot was.
|
Geraldo

|
Geplaatst: Za 29 mei 2010 17:40
|
|
Citaat:
'McCarthy is de dikste speler die ik ooit gezien heb'
Bij West Ham United is men niet te spreken over Benni McCarthy. De spits kwam in januari over van Blackburn Rovers, maar haalde sindsdien vooral de krantenkoppen vanwege zijn overgewicht.
"Hij is de enige speler van wie ik echt hoop dat hij naar het WK gaat. Misschien komt hij dan wat fitter terug", aldus West Ham-voorzitter David Sullivan. "Zijn vetpercentage is 24,2 en in mijn tijd in de voetballerij heb ik nog nooit meegemaakt dat een speler zo dik is. Mijn eigen vetpercentage is 25,2, maar ik ben een 61-jarige man die niet verder komt dan ochtendgymnastiek."
West Ham is absoluut niet blij met McCarthy en overweegt stappen te nemen. "Hij is echt totaal niet fit op dit moment. Hij kwam bij ons met wat overtollige kilo's, maar het is sindsdien alleen nog maar erger geworden. Ik ben aan het bekijken of dat onder contractbreuk valt, maar dat zal wel niet. Ik vind het niet te geloven dat je als sportman zo met je lichaam omgaat", vervolgt Sullivan.
Ook in zijn vaderland Zuid-Afrika bestaat er veel rumoer over het overgewicht van McCarthy. Desondanks werd de oud-Ajacied gewoon opgenomen in de WK-selectie.
Bron: VoetbalPrimeur
Leuk om te horen van je voorzitter
|
Geraldo

|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 14:47
|
|
Citaat:
Tottenham wil Huntelaar en Pienaar aan zich binden
Tottenham Hotspur heeft haar peilen op Klaas-Jan Huntelaar en Steven Pienaar gericht. De ploeg van Harry Redknapp wil zich komende zomer versterken, en zijn hierbij uitgekomen bij de twee ex-Ajacieden.
Huntelaar is al eerder in verband gebracht met een transfer naar Tottenham. Destijds speelde de aanvaller nog bij Real Madrid maar besloot toen te kiezen voor een overstap naar AC Milan.
Dit seizoen was Pienaar één van de uitblinkers bij Everton. Ook Manchester United toonde interesse in de speler uit Zuid-Afrika. Het is nog niet bekend of de club uit Liverpool Pienaar wil laten gaan.
Bron: Voetbalcentraal
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 16:25
|
|
Ik denk niet dat Everton Pienaar wil laten gaan, maar als er een goed bod komt van Manchester United dan is ie weg.
Huntelaar zie ik niet vertrekken ik denk dat hij onder een nieuwe coach zijn plek wil veroveren. Ander vind ik het wel een goede optie.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 9 sep 2010 20:01
|
|
@ajaxnetwerk
In de categorie oud-Ajacieden: Trabelsi heeft def. aangegeven zijn carriere te hebben beeindigd. Sinds 2008 had hij al geen club meer
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 11:20
|
|
Citaat: Kiki Musampa hangt voetbalschoenen aan de wilgen
Bron: Voetbalcentraal.nl
Kiki Musampa heeft besloten om te stoppen met voetballen. De oud-speler van Ajax probeerde de afgelopen maanden een nieuwe club te vinden maar kon nergens een contract afdwingen. Musampa wil nu samen met Nordin Wooter een bedrijf starten.
''Net als Nordin ligt mijn ambitie bij ons bedrijf en dit nieuwe plan. We willen een podium creëren voor werkloze profs en talentvolle jongens die een springplank nodig hebben. Ze kunnen bij ons trainen en wedstrijden spelen, zodat scouts ze kunnen bekijken'', aldus Musampa tegenover Sportweek
De middenvelder speelde in Nederland voor Ajax, AZ en Willem ll. In Spanje kwam hij uit voor Atletico Madrid en Málaga. Verder speelde hij voor Bordeaux, Trabzonspor, Manchester City en FC Seoul. Hij speelde ook 25 wedstrijden voor Jong Oranje.
Niet echt goed gelukt dan.
Citaat: Nieuwe Revu: "Nordin Wooter in problemen"
Bron: AT5
Voormalig profvoetballer en Ajacied Nordin Wooter maakt er financieel gezien een puinhoop van. Dat schrijft Nieuwe Revu deze week
Foto: Screen Dump Nieuwe RevuDe problemen lijken vooral te zijn vooroorzaakt door onverantwoorde investeringen in een nieuwe voetbalclub met de naam Nieuw (of New) Amsterdam. Om het image van succesvol zakenman hoog te houden, rijdt de oud-Ajacied in een zwarte Lamborghini. Wooter leende o.a. 150.000 euro van een jongen, die dat geld had uit de erfenis van zijn moeder die bij de SLM-ramp van 1989 om het leven kwam. Afspraken over de lening kwam Wooter niet na. Een bedrijf in straatvoetbalkleding gaat op de fles omdat afnemers niet betalen.
Op de woning van Wooter liggen liefst vijf beslagen, van o.a. een autoleasebedrijf en van Van Lanschot Bankiers. "Wooter laat een spoor van financiële vernielingen achter", tekent Nieuwe Revu op uit de mond van een van deze schuldeisers.
"Spookverhalen, allemaal verhalen van mensen die jaloers zijn", is de reactie van Nordin Wooter.
Wooter (1976) speelde in zijn carrière voor Ajax en in het buitenland voor o.a. Real Zaragoza (Spa), Watford (Eng) en Panathinaikos (Gri).
|