Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Thomas Vermaelen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Thomas Vermaelen
Maker: LucasBekeken: 42158
Status: InactiefBerichten: 380
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Jobo

Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 10:49
Van de huidige verdediging is hij de beste speler. 10 Miljoen is geen slecht bedrag als je er betere spelers voor terug zou halen. Laten we eerlijk zijn in het feit dat Ajax nou niet bepaald sterk is in de scouting en het aantrekken van goede koopjes.

Ik zou eerder emanuelson proberen te verkopen en daarvoor een verdedigend sterke linksback halen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 11:40
Opvallend dat Jeroen zijn kopkracht noemt. Volgens mij is dat op dit moment juist dé reden waarom hij wel onomstreden is. Behalve Vermaelen kan helemaal niemand koppen.
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 12:46
Vermaelen is een goede verdediger, met potentie. Maar hij zal geen Danny Blind worden. Dus 10 miljoen zou een super bedrag zijn voor Thomas, en Ajax moet daar dan geen nee tegen zeggen. Al betwijfel ik of Vermaelen er zelf wel trek in heeft.
Bertje

Geplaatst: Zo 12 okt 2008 13:42
Tien miljoen is boven marktconform en derhalve een uitstekende prijs. Voor dat geld moet je makkelijk Douglas kunnen halen (en er dus op vooruit kunnen gaan).
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 13:52
Maar denken jullie ook dat Vermaelen naar Zenit wil? Ik denk het niet namelijk!
Bertje

Geplaatst: Zo 12 okt 2008 14:12
Waarom niet? Je kunt je een slechtere club wensen op dit moment. De vraag is eerder: wil Zenit Vermaelen wel echt? Vermaelen is helemaal niet goed genoeg voor Zenit.
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 14:15
Douglas van Twente maakt ook nog genoeg fouten. Ik zou gewoon iemand kopen naast vermaelen. Deze speler zou dan gewoon een keer gescout moeten zijn en maximaal een miljoen of 6 moeten kosten. We hebben al te weinig verdedigers en in de jeugd loopt ook geen ajax 1 waardige speler rond.
Bertje

Geplaatst: Zo 12 okt 2008 14:23
Iedere verdediger maakt fouten - zelfs Cannavaro - maar ik zie Douglas niet regelmatig schutteren, hoor. Toppertje.
Jeroen

Forum berichten: 672
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 14:29
Vermaelen is in offensief opzicht nuttig om erbij te hebben bij corners en spelhervattingen, maar ik vind hem kwetsbaar wanneer het gaat om afvallende ballen. Dan wint hij toch niet zoveel luchtduels als ik graag zou willen zien. Het scheelt wel wanneer je Emanuelson naast je hebt staan, want een centrumverdediger als Vermaelen moet voortdurend vuil werk opknappen.
AFCA82

Forum berichten: 363
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 12:58
Persoonlijk vind ik hem weinig verder ontwikkelen, hij blijft op een bepaald niveau hangen momenteel. Ik weet niet of dit een fase is of dat hij nog veel beter kan?
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 23:51
Vermaelen heeft een knappe eerste seizoenshelft gespeelt zonder blesures.Nadat die door Vertonghen uit het centrum van de verdediging is gespeelt heeft die het toch goed opgepakt op de linksback.Hij doet het goed en als Vertonghen naar het middenveld doorschuift knijpt die ook goed wat Emanuelson niet goed doet.Het is maar waar voor je kiest als coach wat voor backs je wilt hebben.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 23:56
Ik heb liever Vermaelen als back dan Urby. Toch verdedigender sterker en hij begint, gedoseerd, toch al zeer leuk op te komen langs de zijkant.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 30 dec 2008 10:29
Vermealen begint zich steeds beter te ontwikkelen op de linksback positie. Hij zorgt erook voor als er iemand doorschuift dat de man wordt overgenomen. Ik zie hem ook liever als aanvoerder dan bv een Lindgren, Thomas kan dit aan. Zelfs wanneer hij de ruimte heeft zie je hem van voren verschijnen, (vorige week de Graafschap b.v.). Ik denk een goede zet geweest van Marco om hem op linksback te posterenen Vertonghen naar het centrum.
Phoenix

Forum berichten: 15
Geplaatst: Di 30 dec 2008 14:17
Ik vind Thomas de goede man op de linksback positie.
Emanuelson laat zijn man af en toe lopen en heeft te veel een aanvallende kant.
Vertonghen is lang om de hoge ballen in het centrum weg te koppen dus die moet je lekker centraal zetten met Blind.
en Oleguer op rechts.
Maar goed nu dwaal ik af...

Thomas is ook snel en dat pakt de laatste wedstrijden goed uit dat hij en Urby goed afwisselen of de linkerflank

Hij krijgt ook steeds meer spieren wat bij hem zeker de eerste jaren ontbrak.
Rinus

Forum berichten: 1713
Geplaatst: Di 30 dec 2008 15:05
Citaat:
Opvallend dat Jeroen zijn kopkracht noemt. Volgens mij is dat op dit moment juist dé reden waarom hij wel onomstreden is. Behalve Vermaelen kan helemaal niemand koppen.

Misschien wil Cvitanich de vacature van verdediger nog opvullen, we hebben aanvallers genoeg.
Ik vind dat we naast Vermaelen nog een ''Jaap Stam'' moeten kopen.
Merick

Forum berichten: 13
Geplaatst: Di 30 dec 2008 15:24
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er een discussie is over Vermaelen. Hij is op dit moment verreweg de beste verdediger in de selectie, en Ajax zit al vrij krap op dit gebied. Als back kan hij goed zijn man uitschakelen, maar is opkomend niet zo sterk. Dit is natuurlijk ook niet zijn positie.

Ik ben dan ook voor:

vd Wiel Vermaelen Vertonghen Aankoop

Emanuelson komt verdedigend namelijk tekort, daarom staat vermaelen op linksback..
Bart

Geplaatst: Di 30 dec 2008 16:14
Citaat:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er een discussie is over Vermaelen. Hij is op dit moment verreweg de beste verdediger in de selectie, en Ajax zit al vrij krap op dit gebied. Als back kan hij goed zijn man uitschakelen, maar is opkomend niet zo sterk. Dit is natuurlijk ook niet zijn positie.

Ik ben dan ook voor:

vd Wiel Vermaelen Vertonghen Aankoop

Emanuelson komt verdedigend namelijk tekort, daarom staat vermaelen op linksback..
In Emanuelson zie wel een goede linksback.Alleen hij moet niet naast een Verthongen staan in de verdediging want dan ben je kwetsbaar aan de linkerkant van de verdediging.Naast een verdediger die alleen zijn man uitschakeld pas die juist heel goed als linksback
Bertje

Geplaatst: Di 30 dec 2008 16:18
Volgens mij kan Vertonghen Urby juist uitstekend ontlasten. Vertonghen is fysiek sterk en slim in zijn positionering. Precies de punten waarop Urby in verdedigend opzicht tekortschiet. Daarnaast heeft hij ook genoeg wendbaarheid om doorkomende mensen aan de zijkant af te stoppen.
Bart

Geplaatst: Di 30 dec 2008 16:27
Ik denk als die twee langs elkaar staan en Verthongen doorschuift naar het middenveld dat Emanuelson erg kwetsbaar is achterin.Zolang Verthongen niet doorschuift naar het middenveld kunnen ze prima langs elkaar staan.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Di 30 dec 2008 16:29
Citaat:
Volgens mij kan Vertonghen Urby juist uitstekend ontlasten. Vertonghen is fysiek sterk en slim in zijn positionering. Precies de punten waarop Urby in verdedigend opzicht tekortschiet. Daarnaast heeft hij ook genoeg wendbaarheid om doorkomende mensen aan de zijkant af te stoppen.

Maar Vertonghen speelt vooral voor de verdediging. Wanneer je dan tegen een ploeg met 3 aanvallers speelt betekent het dat Urby op de mandekking moet spelen, erg kwetsbaar in de omschakeling dus. Maar ik verwacht dat Vertonghen na de nieuwe aankoop(en) van de winterstop weer naar het middenveld geplaatst wordt met Aisatti.
Bertje

Geplaatst: Di 30 dec 2008 16:43
Volgens mij speelt Vertonghen al een aantal weken voornamelijk in de verdediging zelf. Als Vertonghen echt doorschuift word je kwetsbaar, ja, maar gewoon inschuiven om die man meer-situatie te creëren moet prima kunnen. Op zulke momenten is balverlies altijd dodelijk, of je nu met Urby of met Vermaelen achterin speelt.

Inschuiven is iets anders dan constant voor je verdediging spelen. Nadat je ingeschoven bent, zak je immers weer terug naar je eigen positie. Anders verlies je het verrassingseffect en, nog belangrijker, de mogelijkheid om zelf de keuze te maken; schuif je in of blijf je hangen omdat de tegenstander goed druk zet? Inschuiven is ook niet iets wat je te pas en te onpas moet doen, want dan wordt het veel te vol op het middenveld, waardoor je gebrei krijgt en niet meer zo makkelijk de diepte kunt zoeken. Bij balbezit moet je immers zorgen dat het speelveld zo groot mogelijk is en dat doe je niet door tig man elkaar op het middenveld voor de voeten te laten lopen.
Rein

Forum berichten: 1735
Geplaatst: Di 30 dec 2008 17:50
Vermaelen moet gewoon op linksback, daar doet hij het geweldig! We moeten alleen verder nog zeker een goede ála Materazzi in de centrale verdediging. Of een ála Japie Stam.

Tegen mindere tegenstanders:

vd Wiel, Aankoop, Vertonghen, Vermaelen
Enoh, Gabri
Sulejmani/Aissati/Sarpong
Suarez, Cvitanich, Urby/Sulejmani/Sarpong

Tegen betere tegenstanders:

vd Wiel, Aankoop, Vertonghen, Vermaelen
Enoh, Aissati/Sarpong, Gabri
Suarez, Cvitanich, Sulejmani
Nr.10

Geplaatst: Di 30 dec 2008 19:59
Citaat:
Volgens mij speelt Vertonghen al een aantal weken voornamelijk in de verdediging zelf. Als Vertonghen echt doorschuift word je kwetsbaar, ja, maar gewoon inschuiven om die man meer-situatie te creëren moet prima kunnen. Op zulke momenten is balverlies altijd dodelijk, of je nu met Urby of met Vermaelen achterin speelt.

Inschuiven is iets anders dan constant voor je verdediging spelen. Nadat je ingeschoven bent, zak je immers weer terug naar je eigen positie. Anders verlies je het verrassingseffect en, nog belangrijker, de mogelijkheid om zelf de keuze te maken; schuif je in of blijf je hangen omdat de tegenstander goed druk zet? Inschuiven is ook niet iets wat je te pas en te onpas moet doen, want dan wordt het veel te vol op het middenveld, waardoor je gebrei krijgt en niet meer zo makkelijk de diepte kunt zoeken. Bij balbezit moet je immers zorgen dat het speelveld zo groot mogelijk is en dat doe je niet door tig man elkaar op het middenveld voor de voeten te laten lopen.

Goed beargumenteerd natuurlijk.

Citaat:
Inschuiven is ook niet iets wat je te pas en te onpas moet doen, want dan wordt het veel te vol op het middenveld, waardoor je gebrei krijgt en niet meer zo makkelijk de diepte kunt zoeken.

Niet persee. Wanneer het tempo achterin goed is, dus niet met een Henk als Oleguer spelen, kan er wel met een constant inschuivende speler gespeeld worden als de driehoekjes maar in stand blijven. Dus gewoon die ruit in balbezit.
Bertje

Geplaatst: Di 30 dec 2008 21:08
Jij doelt op pure mandekking. Dat kan alleen als je veel sterker bent dan de tegenstander.
Nr.10

Geplaatst: Di 30 dec 2008 21:20
Citaat:
Jij doelt op pure mandekking. Dat kan alleen als je veel sterker bent dan de tegenstander.

Ik opteer een 4-3-3 punt naar achter.

Mijn idee is eigenlijk dat wanneer Vertonghen dus inschuift, de Vm naar Lm schuift om ruimte te maken voor Vertonghen, op dat moment gaat de Lm naar de Am positie, de ideale veldbezetting dus.

Bij balbezit doel ik op pure mandekking ja. Wij zijn toch Ajax? Vermaelen, Aankoop en Van der Wiel moeten dat kunnen lijkt mij. Verder staat Vertonghen nog altijd voor de verdediging in balbezit dus dan heb je al iemand die direct kan storen bij balverlies. Op dat moment van balverlies ga je gewoon weer direct terug naar de 4-3-3 punt naar achter variant, het vraagt discipline maar zou moeten werken. Daarbij heb je ook gewoon nog een beweegelijke Aisatti in balbezit lopen dus balverlies zou niet vaak voor moeten komen.

Edit: Verzorgd positiespel is natuurlijk ook heel belangrijk.

Zou Douglas op RB kunnen spelen denk je?
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.623.258 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Thomas Vermaelen
Ga
Zoeken: